PROGRAM AKTYWIZACJA I INTEGRACJA (PAI) PAI to program dla bezrobotnych, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, dla których został ustalony III.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Rola i znaczenie nowych rozwiązań ułatwiających młodym wejście/powrót na rynek.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Nazwa projektodawcy: Powiat Szczecinecki „Rozbudowa i modernizacja Centrum Rehabilitacji Chorych na Stwardnienie Rozsiane – nowa powierzchnia – nowe możliwości”
Specyfika projektów systemowych w zakresie pomocy społecznej realizowanych w ramach PO KL na przykładzie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Zabrzu Informacje.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
HR & Personal Branding Diana Sieprawska Co zrobić, żeby wygrać - rzeczy o których nie pomyślałbyś, że są ważne na rozmowie rekrutacyjnej.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Spotkanie informacyjne. NIE WYKLUCZAJ SIĘ Z SUKCESU!
SOJUSZ DLA PRACY F0607 Zastosowanie metody zarządzania cyklem projektu (PCM) do przygotowania i wdrażania projektu PIW EQUAL.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Program Aktywizacja i Integracja Poznań, styczeń 2015r.
Bezpieczeństwo i zdrowie w pracy dotyczy każdego. Jest dobre dla ciebie. Dobre dla firmy. Partnerstwo dla prewencji Co badanie ESENER może nam powiedzieć.
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Co potrafię w przyjaźni z komputerem?.  Z jakich elementów się składa? Z jakich elementów się składa?  Do czego służy? Do czego służy?  Jakie programy.
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
STRATEGIA DZIAŁANIA NA ROK 2012 REGIONALNA SIEĆ TEMATYCZNA DLA WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
działa od września 2015r., spotykamy się raz w tygodniu na jednogodzinnych zajęciach, w jego skład wchodzą uczniowie Zasadniczej Szkoły Zawodowej Nr 1.
Aktywizacja zawodowa osób zagrożonych marginalizacją i wykluczeniem społecznym Mrągowo, 5 czerwca 2008 r.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Procedura „NIEBIESKIE KARTY" w świetle obowiązujących przepisów prawa.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
FIRMA OCZAMI UCZNIA Opracowanie: Krystian Kasprzyk, ucz. kl. II c Gimnazjum nr 7 im. K. I. Gałczyńskiego PROJEKT SZKOŁA – PRACA – PRZYSZŁOŚĆ II edycja.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Sylabusy.
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
w powiatach malborskim i sztumskim”
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

PROGRAM AKTYWIZACJA I INTEGRACJA (PAI) PAI to program dla bezrobotnych, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, dla których został ustalony III profil pomocy. Cel główny - zorganizowanie kompleksowego programu pomocowego, umożliwiającego poprawę ich sytuację i powrót do aktywności społecznej i zawodowej.

PROGRAM AKTYWIZACJA I INTEGRACJA Cele szczegółowe:  stworzenie dodatkowych możliwości aktywizacji osób, które utraciły zdolność podjęcia pracy z powodu długiego okresu pozostawania bez pracy  integracja społeczna służąca kształtowaniu aktywnej postawy w życiu społecznym i zawodowym, przeciwdziałania pogłębianiu się problemów związanych m.in. z wykluczeniem społecznym i uzależnieniom od świadczeń pomocy społecznej  wzmocnienie partycypacji społecznej uczestników Programu

FORMY WSPARCIA: INDYWIDUALNE DORADZTWO ZAWODOWE INDYWIDUALNE WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE WSPARCIE PRACOWNIKA SOCJALNEGO

FORMY WSPARCIA c.d. GRUPOWE WARSZTATY Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO GRUPOWE WARSZTATY PSYCHOLOGICZNE PRACE SPOŁECZNIE UŻYTECZNE

ROZPOCZĘCIE PAI CZERWIEC 2015 Rozpoczęli udział: 1. B. Ryszard 2. B. Zbigniew 3. C. Tadeusz 4. D. Jan 5. D. Andrzej 6. K. Piotr 7. K. Anna 8. P. Teresa 9. T. Patrycja 10. W. Magdalena 11. W. Bogusław 12. W. Aleksander

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI Samopoznanie (kim jestem, co lubię, co potrafię, co inni we mnie cenią?) Charakterystyka umiejętności uniwersalnych i kwalifikacji Autoportret zawodowy (doświadczenie zawodowe, umiejętności, cechy, kwalifikacje, wartości, osiągnięcia, zainteresowania)

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Bilans umiejętności Określanie preferencji i predyspozycji zawodowych (test) Charakterystyka rynku pracy (charakterystyczne pojęcia, różnice w regionach) Metody poszukiwania pracy, analiza ofert pracy

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Poznanie wybranych opisów zawodu Wykorzystanie Internetu w poszukiwaniu pracy (wysyłanie aplikacji em) Kontakt bezpośredni i telefoniczny z pracodawcą Tworzenie dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny)

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Przygotowanie do rozmów kwalifikacyjnych „Trudne” pytania na rozmowach z pracodawcą Komunikacja niewerbalna (mowa ciała) w kontekście prezentacji podczas rekrutacji Wartości związane z pracą – czy warto pracować?

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Umiejętność planowania zadań (ważne, pilne, nie ważne, nie pilne) Umiejętność wyznaczania celów i opracowywania planów działania Radzenie sobie z niepowodzeniami w poszukiwaniu pracy Strategie wytrwania w poszukiwaniu pracy

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Jak przygotować się do 1-szego dnia w pracy? Prezentacja video CV Stereotypy i schematy myślenia Oczekiwania związane z pracą, aspiracje zawodowe

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Opracowanie Gospodarstwa Agroturystycznego z wykorzystaniem potencjału każdego uczestnika a wyglądało ono tak:

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Zapoznanie z działaniem Agencji Pośrednictwa Pracy i Pracy Tymczasowej Poznanie nowej formy zatrudnienia: TELEPRACA w ramach: spotkania z przedstawicielem firmy Work Express (Work Service), Panem Bartoszem Reminem

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Analiza biernej i aktywnej postawy Przygotowanie do ustalenia nowego profilu pomocy Ustalanie indywidualnego systemu wsparcia Analiza KOŁA ŻYCIA

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Komunikacja interpersonalna (werbalna, niewerbalna) Radzenie sobie ze stresem Stereotypy i uprzedzenia Piramida wartości

ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI c.d. Asertywność Moje marzenia Profilaktyka uzależnień, w tym uzależnienia od alkoholu

PRACE TERENOWE Porządki wokół terenu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej: 9 sierpnia 2015 przy wsparciu praktykantki Justyny Sieprawskiej 1 października 2015 Porządki wokół Samorządowego Centrum Kultury i Promocji Gminy Zabierzów

PLAN ZAGOSPODAROWANIA TERENU WOKÓŁ GOPS

PISMO DO P. WÓJT GMINY ZABIERZÓW

PRACE SPOŁECZNIE UŻYTECZNE UJAZD ZABIERZÓW BRZOSKWINIA RZĄSKA KOCHANÓW KLESZCZÓW SZCZYGLICE NIELEPICE RUDAWA

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW 1. Moje najlepsze wspomnienie. odpowiedzi uczestników: - poznanie się - pierwsze spotkanie i praca w terenie - pierwsze spotkanie zapoznawcze oraz cały program - pomoc socjalna od Pani Karoliny - udział w pracach oraz spotkania - spotkanie po raz pierwszy

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 2. Czego się nauczyłam/nauczyłem? odpowiedzi uczestników: - Pisać CV, szukać pracy - Bycia aktywnym i sumiennym - Liczyć na siebie i szukania pracy - Jak pisać pismo o przyjęcie do pracy i w jaki sposób szukać pracy - Gwarzyć, bo dużo rozmawialiśmy - Szukać pracy

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 3. Co zapamiętam? odpowiedzi uczestników: - Spotkania z wykładowcami - Poczęstunek kawą i drożdżówkami - Najważniejsze zagadnienia z wykładowcami - Wykładowców oraz uczestników - Wyrzucenie z zajęć - Panię Ewę i Aleksandrę

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 4. Kogo zapamiętam? odpowiedzi uczestników: - Pana Bartka, śmierć kolegi - Panią Olę, Ewę, Jadzię, Karolinę, Kierownika - Wykładowców, całą grupę koleżanek i kolegów; śmierć kolegi - Wykłady z Bartkiem - Śmierć - Pana Bartka (że przyjechał do Nas)

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 5. Najtrudniej było, gdy… odpowiedzi uczestników: - Trzeba było pisać - Po raz pierwszy zaczął się Program - Nie było takiej sytuacji - Dowiedziałem się o śmierci kolegi - Musiałem przyjść na zajęcia - Dowiedziałam się o śmierci kolegi

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 6. Złościło mnie, gdy… odpowiedzi uczestników: - Przerywano dyskusję - Uczestnik przeszkadzał w zajęciach - Nic mnie nie złościło - Nie przyznano funduszy na zakup kwiatów i krzewów na teren GOPS - Musiałam jechać na rowerze niezależnie od pogody)

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 7. Cieszyłem się, kiedy… odpowiedzi uczestników: - Były filmy - Oglądałem ciekawe filmy - Było śmiesznie - Była praca w terenie oraz były wyświetlane filmy - Oglądałem film z rykszami - Miałam spotkanie indywidualne z P. Olą

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 8. Po 6 m-cach PAI, chciałbym… odpowiedzi uczestników: - Znaleźć pracę - Podjąć stałą pracę - Znaleźć pracę i mieć dobre zdrowie - Przeprofilowania na stopień, w którym mógłbym pracować - Zmądrzeć - Trafić do II profilu

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 9. Ciekawe dla mnie było… odpowiedzi uczestników: - Zachowanie kolegów - Że bardzo chętnie była udzielana pomoc przez GOPS - Wykłady oraz spotkania indywidualne - Wykłady, spotkania grupowe i indywidualne - Zajęcia z Panem Bartkiem - Oglądanie filmów (Bogowie, Wałęsa, Poza Światem)

PODSUMOWANIE PROGRAMU PRZEZ UCZESTNIKÓW c.d. 10. Będzie mi brakowało… odpowiedzi uczestników: - Kolegów i koleżanek - Towarzystwa Pani Oli i Ewy - Uczestników kursu oraz wykładowców - Dalszych spotkań - Towarzystwa - Kolegów z Programu

GALERIA

ZAKOŃCZENIE PAI LISTOPAD 2015 Zakończyli udział: 1. Zbigniew Bożek 2. Andrzej Dorynek 3. Aleksander Wyka 4. Teresa Powroźnik 5. Bogusław Wrześniak 6. Ryszard Bała