Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasada i organizacja statystyki publicznej „Cz ł owiek – najlepsza inwestycja”
Advertisements

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Remont Szkoły Podstawowej Nr 2 wraz z budową przyszkolnej infrastruktury sportowej Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
PODSTAWOWE DOKUMENTY Z ZAKRESU REALIZACJI ZADAŃ OBRONY CYWILNEJ PREZENTUJE: HIERONIM WAWRZYNIAK Kierownik Oddziału Ochrony Ludności Wydziału Zarządzania.
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. e-Podlaskie – kierunki.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata Opole, 2 października 2015 r.
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
„Środki unijne na rozwój przedsiębiorczości.” Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Pile Łobżenica, r.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
INFRASTRUKTURA SPORTOWA W LATACH OBIEKTÓW SPORTOWYCH.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Poręczenie jako instrument wspierający rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności na Mazowszu 9. Grudzień, 2015r.
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Powiat Międzyrzecki „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Białystok, r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Zakład Utylizacyjny Sp. z o.o. w Gdańsku Czyste Miasto Gdańsk ① Zwolnienia/zatrudnienia w 2013 roku ( - 50 osób +51 ) ② Najczęściej występujące powody.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
D ORADZTWO B IZNESOWE Możliwości i wyzwania związane z finansowaniem projektów infrastrukturalnych Maj 2007.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
DEBATA TRANSPORTOWA Rozwój kolejowych przewozów intermodalnych w Polsce w latach Prof. Juliusz Engelhardt Uniwersytet Szczeciński Wydział.
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Podlaska Debata Drogowa Białystok, 20 lutego 2017 r.
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Miejskie Obszary Funkcjonalne w województwie pomorskim
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
Kolejowe środki transportowe do przewozów pasażerskich
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Transportowy alarm dla Mazowsza
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.

Społeczno-przestrzenne: Powierzchnia: ,47 km² Liczba ludności: 5,3 mln osób Liczba obsługiwanych linii kolejowych: 15 + linia WKD 1050 wojewódzkich linii komunikacyjnych w transporcie drogowym, 425 linii międzywojewódzkich Długość linii kolejowych: 1712km Główne ośrodki i kierunki przewozów 2 Uwarunkowania organizacji przewozów Warszawa, 15 marca 2016 r.

3 Organizacja przewozów w województwie mazowieckim Warszawa, 15 marca 2016 r.

4 Plany transportowe na Mazowszu Warszawa, 15 marca 2016 r. Uwarunkowania ustawowe obowiązek tworzenia planu transportowego status dokumentu narzędzia realizacji planu finansowanie zadań wynikających z planu

5 Plany transportowe na Mazowszu Warszawa, 15 marca 2016 r. Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w województwie mazowieckim Plany transportowe miast: Warszawa, Radom, Siedlce, Płock (wraz z gminami, które zawarły porozumienia międzygminne), Ostrołęka, Pruszków, Legionowo Plany transportowe powiatów: garwoliński, łosicki, miński, otwocki, płocki, radomski, sierpecki, wołomiński

6Warszawa, 15 marca 2016 r. Zasady organizacji rynku przewozów Priorytet I: zapewnienie połączeń komunikacyjnych ośrodków regionalnych (Płock, Radom) i subregionalnych (Ciechanów, Ostrołęka, Siedlce) z Warszawą; Priorytet II: zapewnienie połączeń komunikacyjnych miast powiatowych oraz ośrodków gminnych leżących w przebiegu głównych linii kolejowych z Warszawą za pośrednictwem środków transportu kolejowego; Priorytet III: zapewnienie połączeń komunikacyjnych miast powiatowych oraz ośrodków gminnych leżących w przebiegu regionalnych linii kolejowych z ośrodkiem regionalnym/subregionalnym i/lub węzłem komunikacyjnym/punktem przesiadkowym leżącym w przebiegu głównej linii kolejowej, celem dojazdu do Warszawy środkami transportu kolejowego. R3PŁOCK, Sochaczew, (Łowicz) Podstawowe R8 RADOM, Piaseczno, Warka, Szydłowiec, Przysucha, Grójec, Białobrzegi (Skarżysko Kamienna) R2 SIEDLCE, Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Sokołów Podlaski, Łosice, (Łuków, Czeremcha) R6OSTROŁĘKA, Tłuszcz, Wyszków, Węgrów, Małkinia R9CIECHANÓW, Mława, (Działdowo) R1Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Żyrardów (Skierniewice) Uzupełniające R7Otwock, Pilawa, Garwolin (Dęblin) Makrorejony komunikacyjne ujęte w Planie transportowym

7 Podział województwa na makrorejony komunikacyjne R 2 SIEDLCE, Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Sokołów Podlaski, Łosice, (Łuków, Czeremcha) Warszawa, 15 marca 2016 r.

8 Linie użyteczności publicznej w transporcie kolejowym 19 w transporcie drogowym 2

9Warszawa, 15 marca 2016 r. Bezpośredniość połączeń i przesiadki; Częstotliwość kursowania pojazdów; Dostępność dla pasażerów (w tym dla pasażerów o ograniczonej mobilności); Komfort podróżowania; Informacja; Niezawodność przewozów; Punktualność kursowania pojazdów; Integracja; Tabor; Bezpieczeństwo. ze szczególnym uwzględnieniem dostępności dla osób o ograniczonej mobilności Pożądany standard usług przewozowych

10Warszawa, 15 marca 2016 r. Zasady organizacji rynku przewozów – transport kolejowy Organizacja publicznego transportu kolejowego na terenie Mazowsza zasadniczo odbywać się będzie za pośrednictwem tzw. podmiotów wewnętrznych, powołanych do realizacji zadań własnych województwa tj. Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. i Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o., które zawarły z Województwem stosowne umowy ramowe o świadczenie usług publicznych na lata Po roku 2024 planowane jest utrzymanie obecnego sposobu organizacji przewozów w transporcie kolejowym, tj. powierzenia usług użyteczności publicznej podmiotom wewnętrznym na podstawie wieloletnich umów o świadczenie usług publicznych.

11Warszawa, 15 marca 2016 r. Zasady organizacji rynku przewozów – transport drogowy Wybór operatora w trybie ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi. Pełna realizacja podstawowych założeń wskazanych w Planie transportowym powinna nastąpić od dnia 1 stycznia 2017 roku. Zasadność realizacji poszczególnych połączeń autobusowych o charakterze użyteczności publicznej w sieci komunikacyjnej województwa, poprawiających dostępność pasażera do przewozów, powinna być poprzedzona wnikliwą i rozważną analizą ze szczegółowym uwzględnieniem charakteru przewozów komercyjnych, wykonywanych w analizowanym obszarze.

12Warszawa, 15 marca 2016 r. uruchomienie połączeń kolejowych na odcinku stacja Modlin – Port Lotniczy Warszawa-Modlin z możliwością wydłużenia relacji do Płocka; wznowienie przewozów pasażerskich na liniach/odcinkach linii kolejowych: - linii kolejowej nr 6 na odcinku Małkinia – granica województwa – Czyżew; - linii kolejowej nr 12 na odcinku Skierniewice/Mszczonów – Góra Kalwaria/Pilawa; - linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze; - linii kolejowej nr 55 Siedlce – Sokołów Podlaski; - linii kolejowej nr 34 Ostrołęka – Małkinia; - linii kolejowej nr 35 na odcinku Ostrołęka – Chorzele. zmianę układu linii komunikacyjnych w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego; - linii kolejowej nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia p.8 – Warszawa Gdańska w sytuacji możliwości bezkolizyjnego połączenia z linią nr 8 (Warszawa – Radom); - linii kolejowej nr 509 na odcinku Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska; - dworca Warszawa Główna w przypadku przywrócenia funkcji odprawy pasażerów; W ramach posiadanych kompetencji, Organizator przewiduje możliwość podjęcia następujących działań w zakresie rozwoju usług publicznego transportu zbiorowego w województwie mazowieckim: Kierunki rozwoju publicznego transportu zbiorowego

13Warszawa, 15 marca 2016 r. Kierunki rozwoju publicznego transportu zbiorowego kontynuowanie procesu wymiany i modernizacji pojazdów kolejowych w ramach procesów inwestycyjnych realizowanych przez Organizatora oraz operatorów; - zakup 10 nowych, dwuczłonowych ezt do obsługi ruchu regionalnego i aglomeracyjnego w godzinach pozaszczytowych z budową bazy utrzymaniowo – naprawczej w Radomiu; - zakup 2 sztuk jednoczłonowych spalinowych autobusów szynowych oraz dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym; rozbudowa baz utrzymaniowo – naprawczych spółki „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. w Sochaczewie, Tłuszczu oraz w Warszawie – Ochota; - zakup 6 ezt do przewozów aglomeracyjnych na linii WKD; - modernizacja ezt; kontynuowanie realizacji zadania w zakresie rozwoju systemu P+R oraz B+R; podjęcie prac nad powołaniem podmiotu zarządzającego publicznym transportem zbiorowym w celu koordynacji zadań z zakresu organizacji transportu zbiorowego; wdrożenie rozwiązań organizacyjnych mających na celu poprawę efektywności publicznego transportu zbiorowego.