Jednostka pozawydziałowa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, utworzona w 1997 roku (początkowo jako Centrum Studiów nad Gospodarką i Administracją.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związku Miast Polskich
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Szkolenia dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wrocław, Plan działania na 2007/2008 rok dla Priorytetu V PO KL.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , Porównanie benchmarking.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Poprawa warunków funkcjonowania samorządów
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
ŚRODOWISKO A ZDROWIE Program Wieloletni.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Tworzenie i rozwijanie standardów usług instytucji pomocy i integracji społecznej Marek Borowski Wspólnota Robocza Związków Organizacji Socjalnych.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Warsztaty Zarządzania Strategicznego moderator: Robert Żarkowski.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Wspólnie na Zamojszczyźnie Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Ministerstwo Finansów
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Gorzów Wielkopolski 04 – r. Zasady kontraktowania.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Projekt PL „Wzmocnienie spójności społecznej, gospodarczej i terytorialnej w Obszarze Funkcjonalnym Szlaku Jana III Sobieskiego w województwie lubelskim"
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Priorytet V. „Dobre zarządzanie” Działanie 5.2 „Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej”, Poddziałanie „Systemowe wsparcie funkcjonowania.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Jednostka pozawydziałowa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, utworzona w 1997 roku (początkowo jako Centrum Studiów nad Gospodarką i Administracją Publiczną). Jednostka pozawydziałowa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, utworzona w 1997 roku (początkowo jako Centrum Studiów nad Gospodarką i Administracją Publiczną). Obszary działalności: Obszary działalności: Działalność dydaktyczna – studia podyplomowe, szkolenia, Działalność dydaktyczna – studia podyplomowe, szkolenia, Działalność naukowo-badawcza, Działalność naukowo-badawcza, Działalność wydawnicza, Działalność wydawnicza, Działalność szkoleniowa i doradcza. Działalność szkoleniowa i doradcza.

Wybrane projekty Podniesienie jakości działania urzędów i usług dla mieszkańców poprzez wdrożenie zaktualizowanej Metody PRI w gminach i powiatach Podniesienie jakości działania urzędów i usług dla mieszkańców poprzez wdrożenie zaktualizowanej Metody PRI w gminach i powiatach (PRI); Zintegrowany System Wsparcia Ekonomii Społecznej (ZWES), projekt systemowy (lider: CRZL); Zintegrowany System Wsparcia Ekonomii Społecznej (ZWES), projekt systemowy (lider: CRZL); Instrument Szybkiego Reagowania (ISR), projekt systemowy (Lider PARP); Instrument Szybkiego Reagowania (ISR), projekt systemowy (Lider PARP); Ministerstwa uczące się - zestaw narzędzi diagnozy i wsparcia mechanizmów organizacyjnego uczenia się kluczowych dla polityk publicznych opartych na dowodach (MUS). Ministerstwa uczące się - zestaw narzędzi diagnozy i wsparcia mechanizmów organizacyjnego uczenia się kluczowych dla polityk publicznych opartych na dowodach (MUS).

Publikacje

ZADANIA MSAP UEK: Zadanie 2: Promocja standardów kontroli zarządczej w JST. Zadanie 2: Promocja standardów kontroli zarządczej w JST. Zadanie 5: Przegląd standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST. Zadanie 5: Przegląd standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST.

Zadanie 2: Promocja standardów kontroli zarządczej w JST Realizacja zadania przebiegać będzie we współpracy z Ministerstwem Finansów; Realizacja zadania przebiegać będzie we współpracy z Ministerstwem Finansów; Praktyka JST wskazuje na wiele niedostatków w zakresie funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w JST; Praktyka JST wskazuje na wiele niedostatków w zakresie funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w JST;

Zadanie 2: Promocja standardów kontroli zarządczej w JST Raport NIK z XII 2011 negatywnie ocenia dotychczasowe postęp i efekty działania systemu kontroli zarządczej, wskazując na: - brak w JST wiarygodnego poświadczenia, że kierownicy jednostek zapewniają zgodność z przepisami prawa i procedurami wewnętrznym oraz skuteczność i efektywność wykonywanych zadań, - istotne braki w zarządzaniu ryzykiem, - niewystarczające przygotowanie pracowników do wdrożenia kontroli zarządczej. Raport NIK z XII 2011 negatywnie ocenia dotychczasowe postęp i efekty działania systemu kontroli zarządczej, wskazując na: - brak w JST wiarygodnego poświadczenia, że kierownicy jednostek zapewniają zgodność z przepisami prawa i procedurami wewnętrznym oraz skuteczność i efektywność wykonywanych zadań, - istotne braki w zarządzaniu ryzykiem, - niewystarczające przygotowanie pracowników do wdrożenia kontroli zarządczej.

Zadanie 2: Promocja standardów k ontroli zarządczej w JST Cele: Wzrost skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi w JST; Wzrost skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi w JST; Usprawnienie istniejących procesów związanych z planowaniem w obszarach funkcjonalnych oraz usprawnienie procesów związanych z podejmowaniem decyzji w oparciu o rachunek społeczno-ekonomiczny i nowoczesne metody oceniania; Usprawnienie istniejących procesów związanych z planowaniem w obszarach funkcjonalnych oraz usprawnienie procesów związanych z podejmowaniem decyzji w oparciu o rachunek społeczno-ekonomiczny i nowoczesne metody oceniania; Podniesienie efektywności zarządzania procesowego w JST poprzez dokonanie identyfikacji, analizy, optymalizacji oraz wdrożenie modeli referencyjnych procesów administracji publicznej; Podniesienie efektywności zarządzania procesowego w JST poprzez dokonanie identyfikacji, analizy, optymalizacji oraz wdrożenie modeli referencyjnych procesów administracji publicznej; Podniesienie efektywności procesów zarządzania w JST poprzez stworzenie systemu ewaluacji, certyfikacji i wsparcia wdrażania CAF oraz PRI w JST, w tym procesu poświadczania zastosowania CAF/PRI oraz opracowanie propozycji rozwiązań systemowych w zakresie modernizacji zarządzania w JST. Podniesienie efektywności procesów zarządzania w JST poprzez stworzenie systemu ewaluacji, certyfikacji i wsparcia wdrażania CAF oraz PRI w JST, w tym procesu poświadczania zastosowania CAF/PRI oraz opracowanie propozycji rozwiązań systemowych w zakresie modernizacji zarządzania w JST.

Przygotowanie publikacji nt. podstawowych zagadnień dotyczących kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego; Przygotowanie publikacji nt. podstawowych zagadnień dotyczących kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego; Przygotowanie studium dotyczącego środowiska planowania oraz praktyki planowania w jednostkach samorządu terytorialnego; Przygotowanie studium dotyczącego środowiska planowania oraz praktyki planowania w jednostkach samorządu terytorialnego; Podjęcie działań upowszechniających wiedzę w zakresie koncepcji kontroli zarządczej. Podjęcie działań upowszechniających wiedzę w zakresie koncepcji kontroli zarządczej. Zadanie 2: Promocja standardów k ontroli zarządczej w JST

Opracowanie analizy i diagnozy stanu kontroli zarządczej i planowania działalności w JST oraz rekomendacji dla modyfikacji PRI (V-IX 2013); Opracowanie analizy i diagnozy stanu kontroli zarządczej i planowania działalności w JST oraz rekomendacji dla modyfikacji PRI (V-IX 2013); Seminaria poświęcone kontroli zarządczej (I-XI 2014); Seminaria poświęcone kontroli zarządczej (I-XI 2014); Poradnik dla JST nt. podstawowych zagadnień kontroli zarządczej (IX-X 2014); Poradnik dla JST nt. podstawowych zagadnień kontroli zarządczej (IX-X 2014); Opracowanie publikacji skierowanej do JST dla nt. środowiska i praktyki planowania w JST (IX-X 2014); Opracowanie publikacji skierowanej do JST dla nt. środowiska i praktyki planowania w JST (IX-X 2014); Rozbudowanie bazy wiedzy o elementy kontroli zarządczej; Rozbudowanie bazy wiedzy o elementy kontroli zarządczej; Szkolenia i warsztaty dotyczące kontroli zarządczej (co najmniej 6 lokalizacji w Polsce. Szkolenia i warsztaty dotyczące kontroli zarządczej (co najmniej 6 lokalizacji w Polsce. Zadanie 2: Promocja standardów k ontroli zarządczej w JST

Zadanie 5: Przegląd standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST Cel: Podniesienie efektywności procesów zarządzania w JST poprzez: Cel: Podniesienie efektywności procesów zarządzania w JST poprzez: stworzenie systemu ewaluacji, certyfikacji i wsparcia wdrażania CAF oraz PRI w JST (w tym procesu poświadczania zastosowania CAF/PRI); stworzenie systemu ewaluacji, certyfikacji i wsparcia wdrażania CAF oraz PRI w JST (w tym procesu poświadczania zastosowania CAF/PRI); opracowanie propozycji rozwiązań systemowych w zakresie modernizacji zarządzania w JST. opracowanie propozycji rozwiązań systemowych w zakresie modernizacji zarządzania w JST.

Zadanie 5: Przegląd standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST Doskonalenie i wsparcie wdrażania standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST Doskonalenie i wsparcie wdrażania standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST System ewaluacji i poświadczenia stosowania metod CAF/PRI w JST; System ewaluacji i poświadczenia stosowania metod CAF/PRI w JST; Platforma na rzecz systemu wsparcia administracji samorządowej. Platforma na rzecz systemu wsparcia administracji samorządowej.

Modyfikacja metody PRI w zakresie zwiększenia funkcjonalności w realizacji procesów kontroli zarządczej; Modyfikacja metody PRI w zakresie zwiększenia funkcjonalności w realizacji procesów kontroli zarządczej; Opracowanie i pilotaż metody PRI dla miast na prawach powiatów; Opracowanie i pilotaż metody PRI dla miast na prawach powiatów; Wsparcie 32 JST w zakresie stosowania CAF/PRI; Wsparcie 32 JST w zakresie stosowania CAF/PRI; Upowszechnianie wykorzystania PRI w KZ: warsztaty, materiały, baza wiedzy, doradztwo. Upowszechnianie wykorzystania PRI w KZ: warsztaty, materiały, baza wiedzy, doradztwo. Zadanie 5: Przegląd standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST

Metoda Planowania Rozwoju Instytucjonalnego – definicja Metoda Planowania Rozwoju Instytucjonalnego (PRI) pozwala kierownictwu jednostki samorządu na samodzielną analizę stanu zarządzania i potencjału własnej jednostki do wykorzystania nowoczesnych narzędzi zarządzania, pozwala na planowanie zmian i ich wdrażanie; Metoda Planowania Rozwoju Instytucjonalnego (PRI) pozwala kierownictwu jednostki samorządu na samodzielną analizę stanu zarządzania i potencjału własnej jednostki do wykorzystania nowoczesnych narzędzi zarządzania, pozwala na planowanie zmian i ich wdrażanie; Jest to rodzaj „nakładki” na dostępne „narzędzia zarządzania”, pozwalającej skutecznie dobierać i wykorzystywać te narzędzia w sposób strategiczny – w oparciu o priorytety jednostki; Jest to rodzaj „nakładki” na dostępne „narzędzia zarządzania”, pozwalającej skutecznie dobierać i wykorzystywać te narzędzia w sposób strategiczny – w oparciu o priorytety jednostki; Obejmuje próbę „standaryzacji” poszczególnych narzędzi zarządczych – tak, aby zarówno samorządy, jak i konsultanci rozumieli je tak samo i mogli świadomie wykorzystywać. Obejmuje próbę „standaryzacji” poszczególnych narzędzi zarządczych – tak, aby zarówno samorządy, jak i konsultanci rozumieli je tak samo i mogli świadomie wykorzystywać.

Jak powstała metoda PRI? Pilotażowy Program Rozwoju Instytucjonalnego w ramach PAOW; Konsorcjum MSAP UEK oraz Canadian Urban Institute; X 2001 – I 2004; Pilotażowy Program Rozwoju Instytucjonalnego w ramach PAOW; Konsorcjum MSAP UEK oraz Canadian Urban Institute; X 2001 – I 2004; Aktualizacja: Aktualizacja: POKL – priorytet V. Dobre rządzenie, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej POKL – priorytet V. Dobre rządzenie, działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, poddziałanie Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej Konsorcjum: MSAP UEK, Związek Gmin Wiejskich RP, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich. Konsorcjum: MSAP UEK, Związek Gmin Wiejskich RP, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich.

Jednostki uczestniczące 27 Samorządów lokalnych w latach ; 27 Samorządów lokalnych w latach ; Lata : Lata : Powiaty: aleksandrowski, opatowski, świdnicki, świecki, wąbrzeski, wrocławski, Powiaty: aleksandrowski, opatowski, świdnicki, świecki, wąbrzeski, wrocławski, Gminy miejskie: Brzesko, Częstochowa, Murowana Goślina, Puszczykowo, Sochaczew, Gminy miejskie: Brzesko, Częstochowa, Murowana Goślina, Puszczykowo, Sochaczew, Gminy wiejskie: Izabelin, Morawica, Nowosolna, Parzęczew, Wieliszew, Zbójna, Gminy wiejskie: Izabelin, Morawica, Nowosolna, Parzęczew, Wieliszew, Zbójna, 60 JST w ramach etapu analizy + pilotażowe badanie w Małopolsce. 60 JST w ramach etapu analizy + pilotażowe badanie w Małopolsce.

Obszary zarządzania 1.Przywództwo i strategia. 2.Zarządzanie zasobami i procesami. 3.Zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji. 4.Partnerstwo. 5.Zarządzanie usługami publicznymi.

Obszary i kryteria zarządzania (1) ObszarKryterium I.Przywództwo i strategia 1.Przywództwo 2.Zarządzanie strategiczne II.Zarządzanie zasobami i procesami 3.Zarządzanie finansami 4.Zarządzanie mieniem 5.Zarządzanie przestrzenią 6.Zarządzanie technologiami informacyjnymi 7.Zarządzanie procesami 8.Zarządzanie projektami III.Zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji 9.Planowanie, rekrutacja i selekcja 10.Motywowanie, ocena i awansowanie 11.Doskonalenie zawodowe 12.Etyka

ObszarKryterium IV.Partnerstwo13.Komunikacja społeczna i partnerstwo publiczno-społeczne 14.Partnerstwo publiczno-publiczne 15.Współpraca z przedsiębiorcami i partnerstwo publiczno- prywatne V.Zarządzanie usługami publicznymi 16.Usługi administracyjne 17.Usługi społeczne 18.Usługi techniczne 19.Wspieranie rozwoju gospodarczego Obszary i kryteria zarządzania (2)

Ogólny schemat Metody PRI ANALIZA PLAN WDROŻENIE

Istota Metody PRI Obszar zarządzania Kryterium zarządzania Stadium rozwoju Zarządzanie kapitałem ludzkim organizacji Kryterium nr 9. Planowanie, rekrutacja i selekcja XY Kryterium nr 10. Motywowanie, ocena i awansowanie Kryterium nr 11. Doskonalenie zawodowe Kryterium nr 12. Etyka ZMIANA

Z5: Doskonalenie i wsparcie wdrażania standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST Produkty: Produkty: Zaktualizowana metoda PRI dla gmin i powiatów, dostosowana do standardów kontroli zarządczej; Zaktualizowana metoda PRI dla gmin i powiatów, dostosowana do standardów kontroli zarządczej; Metoda PRI dla miast na prawach powiatu; Metoda PRI dla miast na prawach powiatu; Narzędzia do analizy RI; Narzędzia do analizy RI; Publikacje; Publikacje; Raport z ewaluacji wykorzystania PRI w JST; Raport z ewaluacji wykorzystania PRI w JST; Rozbudowa bazy benchmarkingowej PRI oraz bazy wiedzy. Rozbudowa bazy benchmarkingowej PRI oraz bazy wiedzy.

Z5: Doskonalenie i wsparcie wdrażania standardów zarządzania jakością (CAF/PRI) w JST Bezpośrednie wsparcie dla JST: Bezpośrednie wsparcie dla JST: Warsztaty upowszechniające PRI i zastosowanie w KZ (10 warsztatów szkoleniowo-doradczych, otwarty nabór, różne lokalizacje w Polsce, realizacja: 2014: II, IV, V, IX, X, XI, XII; 2015: II, V, VI); Warsztaty upowszechniające PRI i zastosowanie w KZ (10 warsztatów szkoleniowo-doradczych, otwarty nabór, różne lokalizacje w Polsce, realizacja: 2014: II, IV, V, IX, X, XI, XII; 2015: II, V, VI); Doradztwo w zakresie PRI i wykorzystania w KZ dla 32 samorządów (średnio 96h doradztwa dla każdej JST, pomoc w zakresie analizy RI, formułowania planu i koordynacji wdrażania rozwiązań doskonalących, otwarty nabór, realizacja: XII 2013 – VII 2015) Doradztwo w zakresie PRI i wykorzystania w KZ dla 32 samorządów (średnio 96h doradztwa dla każdej JST, pomoc w zakresie analizy RI, formułowania planu i koordynacji wdrażania rozwiązań doskonalących, otwarty nabór, realizacja: XII 2013 – VII 2015) Dostęp do bazy benchmarkingowej/bazy wiedzy; Dostęp do bazy benchmarkingowej/bazy wiedzy; ( (

Z5: System ewaluacji i poświadczenia stosowania metod CAF/PRI w JST Współpraca z Krajowym Koordynatorem CAF (KPRM); Współpraca z Krajowym Koordynatorem CAF (KPRM); Opracowany system ewaluacji / poświadczania stosowania CAF oraz PRI w samorządach (w tym system zachęt do stosowania metod zarządzania jakością; Opracowany system ewaluacji / poświadczania stosowania CAF oraz PRI w samorządach (w tym system zachęt do stosowania metod zarządzania jakością; Pilotaż systemu; Pilotaż systemu; Szkolenia i doradztwo dla JST oraz pracowników JST w zakresie stosowania CAF oraz PRI; Szkolenia i doradztwo dla JST oraz pracowników JST w zakresie stosowania CAF oraz PRI; Działania informacyjne i upowszechniające. Działania informacyjne i upowszechniające.

Z5: System ewaluacji i poświadczenia stosowania metod CAF/PRI w JST Bezpośrednie wsparcie dla JST: Bezpośrednie wsparcie dla JST: 126 JST objętych pilotażem systemu ewaluacji / poświadczania stosowania ( średnio 24h doradztwa na jednostkę, IX 2013-VII 2015); 126 JST objętych pilotażem systemu ewaluacji / poświadczania stosowania ( średnio 24h doradztwa na jednostkę, IX 2013-VII 2015); Szkolenia i doradztwo dla 53 JST (średnio 24h na jednostkę, X 2013 – VIII 2015). Szkolenia i doradztwo dla 53 JST (średnio 24h na jednostkę, X 2013 – VIII 2015).

Z5: System ewaluacji i poświadczenia stosowania metod CAF/PRI w JST Rezultaty: Rezultaty: 100 JST które uzyskały certyfikat poświadczający stosowanie CAF/PRI; 100 JST które uzyskały certyfikat poświadczający stosowanie CAF/PRI; 20 JST które dokonały ponownej certyfikacji stosowania CAF/PRI; 20 JST które dokonały ponownej certyfikacji stosowania CAF/PRI; 53 JST które uzyskały wsparcie doradczo szkoleniowe w zakresie stosowania i certyfikacji CAF/PRI. 53 JST które uzyskały wsparcie doradczo szkoleniowe w zakresie stosowania i certyfikacji CAF/PRI.

Z5: Platforma na rzecz systemu wsparcia administracji samorządowej Zakres i produkty: Zakres i produkty: Ekspertyzy tematyczne i badania dotyczące różnych aspektów funkcjonowania samorządu; Ekspertyzy tematyczne i badania dotyczące różnych aspektów funkcjonowania samorządu; Raporty roczne, obejmujące rekomendacje dla zmian i usprawnień o charakterze systemowym (3); Raporty roczne, obejmujące rekomendacje dla zmian i usprawnień o charakterze systemowym (3); Konferencje Sprawne Państwo (3). Konferencje Sprawne Państwo (3). Ramowe tematy: Ramowe tematy: Zarządzanie jakością w JST; Zarządzanie jakością w JST; Kontrola zarządcza; Kontrola zarządcza; Dysfunkcje zidentyfikowane w raporcie Narastające dysfunkcje, zasadnicze dylematy i konieczne działania. Raport o stanie samorządności terytorialnej w Polsce. Dysfunkcje zidentyfikowane w raporcie Narastające dysfunkcje, zasadnicze dylematy i konieczne działania. Raport o stanie samorządności terytorialnej w Polsce. Tekst raportu:

Z5: Platforma na rzecz systemu wsparcia administracji samorządowej Wsparcie dla JST: Wsparcie dla JST: dostępność opracowań w ramach bazy wiedzy; dostępność opracowań w ramach bazy wiedzy; możliwość udziału w konsultacjach proponowanych rozwiązań (w tym propozycji legislacyjnych); możliwość udziału w konsultacjach proponowanych rozwiązań (w tym propozycji legislacyjnych); możliwość udziału w konferencjach (zakładane terminy: X/XI 2013, X 2014, IX 2015). możliwość udziału w konferencjach (zakładane terminy: X/XI 2013, X 2014, IX 2015).

Dziękujemy za uwagę dr Jarosław Bober, Dyrektor MSAP UEK, Ekspert wiodący i koordynator merytoryczny Rafał Sułkowski, Koordynator projektu MSAP Projekt Systemowe wsparcie procesów zarządzania w JST współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego