Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ewaluacja 2009/2010 Obszar: procesy zachodzące w szkole OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ewaluacja 2009/2010 Obszar: procesy zachodzące w szkole OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ."— Zapis prezentacji:

1 Ewaluacja 2009/2010 Obszar: procesy zachodzące w szkole OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ

2 Pytania obmyślał, zespół w składzie: Teresa Bogusz Danuta Gutowska Grażyna Flak Renata Kamińska Anna Królicka-Sobczak Andrzej Sawczuk

3 CEL jaki sobie postawiliśmy to: Zbadanie, czy oferta edukacyjna naszej szkoły umożliwia realizację podstawy programowej.

4 Pytania kluczowe: 1.Czy oferta odpowiada uczniom? 2.Jakie zajęcia pozalekcyjne funkcjonują w szkole? 3.Czy oferta jest wzbogacana? 4.W jaki sposób monitoruje się podstawę programową? 5.Czy w ofercie są dodatkowe godziny ułatwiające realizację podstawy programowej, a także realizowane się programy własne?

5 Kryteria sukcesu: 1.50% uczniów w skali szkoły uczestniczy w przynajmniej jednym kółku 2.30% uczniów prezentuje swoje osiągnięcia na zewnątrz

6 Kryteria sukcesu: 3. 60% uczniów jest zadowolonych z kółek 4. 60% usatysfakcjonowanych rodziców

7 Postanowiliśmy czerpać informacje z : 1.Ankiet od uczniów i rodziców 2.Wiadomości od wychowawców klas 3.Dzienników zajęć pozalekcyjnych 4.Kart konkursowych

8 Dobór populacji: Klasy I – VI oddziały A

9 Wyniki … Po przeanalizowaniu tysięcy stron dokumentów, przeankietowaniu wszystkich dostępnych uczniów, wypytaniu o wszystko każdego kto nie ratował się ucieczką, wykreśleniu, podkreśleniu a nawet zakreśleniu…. wyszło nam, że….

10 ….nie jest tak źle!!!

11 Ilość zajęć pozalekcyjnych w roku obecnym i w latach poprzednich: / / / /2007

12 Ilość zajęć pozalekcyjnych na tle wybranych wrocławskich szkół podstawowych SP 93 SP 26 SP 22 SP 80 SP 20 SP 1 SP 74 SP 12 SP 118 SP 99 SP 107 ilość zajęć

13 Ilość osób uczestniczących w kółkach: W klasach A jest obecnie -140 osób (realnie chodzących do szkoły) W kółkach uczestniczą - 73 osoby To jest: 52% 48% 52% kółkowcy bezkółkowcy

14 W skali szkoły: Ilość uczniów we wszystkich klasach: 340 Ilość uczestniczących w kółkach: 201 To jest: 59% (do 60% brakuje nam 3 uczniów) kółkowcy bezkółkowcy

15 Adresatami zajęć pozalekcyjnych w naszej szkole są: klasy 0klasy 1-3klasy 4-6 ilość zajęć

16 Tematyka zajęć w naszej szkole dla klas 1 -6 : językowe sportowe matematyczno- informatyczne artystyczne regionalno–przyrodnicze ilość zajęć

17 W konkursach, prezentacjach, występach lub innych zawodach z klas A w tym semestrze uczestniczyło 56 osób - to jest 39,5 % - czyli trochę więcej niż zakładaliśmy.

18 Rodzice… i ich poziom zadowolenia z zajęć pozalekcyjnych: -rozdano 73 ankiety -wróciło 62 (84%) ankiet z czego 98,4% od zadowolonych rodziców.

19 Odpowiedzi rodziców: Najciekawsza wypowiedź: nasze dziecko nie uczestniczy w żadnym kółku oprócz angielskiego i matematyki, i jesteśmy zadowoleni takraczej taknie wiemraczej nienie

20 Uczniowie: Rozdane zostały 73 ankiety, wróciło 51 ankiet – 70% Zadowolonych uczniów mamy w naszej szkole: 90 %

21 Odpowiedzi uczniów na pytanie czy podobają Ci się zajęcia w których uczestniczysz?

22 Zapotrzebowanie czyli gdzie rodzice chcieliby widzieć swoje pociechy (wg. wpisów) : Piłka nożna – 9 Koszykówka – 7 Gimnastyka artystyczna – 7 Taneczne – 2 Plastyczne – 3 Teatralne – 2 Fotograficzne – 1 Zoologiczne – 1 Aikido – 1 Fotograficzne – 1 Szachy – 1

23 bo gdzie siebie chcieliby widzieć to wiadomo…

24 czyli o czym marzą uczniowie (wg. wpisów): Plastyka (dla klas starszych) - 8 SKS – 5 Koszykówka – 2 Kółko stolarskie – 2 Aikido - 2 Piłka ręczna – 1 Teatr – 1 Gimnastyka artystyczna – 1 Piłka nożna- 1 Zapotrzebowanie

25 Monitoring podstawy programowej: 1.Informacje w planie wynikowym z każdego przedmiotu – umożliwiają analizę jakościową. 2.Ilość odbytych godzin lekcyjnych – umożliwia analizę ilościową. 3.Nadzór dyrektorski. 4.Nauczyciele analizują realizację podstawy programowej pod katem określonych w niej wymagań, dokonują modyfikacji realizowanych planów pod kątem treści i godzin przeznaczonych na ich realizację (dostosowując do poziomu i specyfiki klasy).

26 Dodatkowe godziny W szkole są realizowane programy własne – wychowanie regionalne, kółka zainteresowań. Nauczyciele opracowali dostosowania wymagań dla uczniów ze wskazaniem PPP (zapewniają pełną realizację podstawy programowej). Opracowano Indywidualny Program edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem znacznym Opracowano i wdrożono programy naprawcze z przedmiotu matematyka, przyroda i historia w klasach 6 – stworzenie uczniom możliwości opanowania podstawy programowej. W stosunku do uczniów, którzy zostali przyjęci z innych szkół stworzono możliwości uzupełnienia różnic programowych z zakresu edukacji regionalnej ( kl uczniów, klasa 6- 1 uczennica).

27 Wnioski: 1.Jest duże zapotrzebowanie na zajęcia sportowe i artystyczne w związku z tym należy zbadać zapotrzebowanie uczniów na tematykę kółek, tak aby w przyszłym roku bardziej odpowiadała ich potrzebom – czerwiec. 2.Włączyć dzieci do tworzenia planu pracy kółka- zapytać się uczniów o ich zdanie – zadanie dla każdego prowadzącego.

28 Dziękuję za uwagę! Prezentację przygotowała Anna Królicka-Sobczak Wrocław,


Pobierz ppt "Ewaluacja 2009/2010 Obszar: procesy zachodzące w szkole OFERTA EDUKACYJNA UMOŻLIWIA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google