GDA Ń SKIE OKIENKO PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W GDA Ń SKU Mów dziecku, ż e jest dobre, ż e mo ż e, ż e potrafi… Janusz Korczak TUPTUSIE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
rola pomocy edukacyjnej w rozwoju dzieci najmłodszych
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Magiczny świat gier i zabaw sportowych
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Rok 2010/11. W roku szkolnym 2011/12 zostanie przeprowadzony pomiar poziomu wiedzy i umiej ę tno ś ci uczniów. Po pierwszym etapie edukacyjnym (test.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
PROJEKT WIELOSTRONNY CZAS REALIZACJI: 01 SIERPNIA 2009 DO 31 LIPCA 2011 KWOTA DOFINANSOWANIA: EURO.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Szko ł a Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja w Ł odzi, ul. Centralna 40.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Prezentacja programu „RÓWNY START W PRZYSZŁOŚĆ” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w gminie Chodów.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Wykonała : Zuzanna Tomaszewska Aktywność fizyczna i jej wpływy na zdrowie.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
SZACHY Zaj ę cia szachowe w Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju w roku szkolnym
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
METODA DOBREGO STARTU.
WSPIERANIE ROZWOJU DZIECKA NA PIERWSZYM I KOLEJNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH W ZWIĄZKU Z OBNIŻENIEM WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO.
Koncepcja pracy Przedszkola nr 33 im. Majki Jeżowskiej w Zabrzu na lata 2015 – 2018.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Rola przedszkola w przygotowaniu dzieci 6 –letnich do podjęcia nauki w szkole Spotkanie z Rodzicami Przedszkole nr 8 w Nysie.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Zajęcia matematyczno - przyrodnicze W Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Prowadząca: Katarzyna Zielińska.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Sześciolatek w obliczu zmian
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

GDA Ń SKIE OKIENKO PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W GDA Ń SKU Mów dziecku, ż e jest dobre, ż e mo ż e, ż e potrafi… Janusz Korczak TUPTUSIE

MOTTO Okienka Przedszkolnego w SP 11 - tworz ą pierwsze litery s ł ów: Mi ł o ść, odpowiedzialno ść, tolerancja, troskliwo ść, otwarto ść. Jednym z g ł ównych zada ń realizowanych w naszym okienku jest pobudzanie i wspomaganie rozwoju dziecka poprzez zainteresowanie si ę ka ż dym dzieckiem jako jednostk ą, uwa ż ne i systematyczne ś ledzenie jego rozwoju fizycznego, umys ł owego i spo ł ecznego. Ważne jest zagwarantowanie dzieciom dobrego startu, jako podstawowy warunek wyrównywania szans edukacyjnych.

Zgodnie z now ą podstaw ą programow ą celem wychowania przedszkolnego jest : 1. wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnie ń oraz kszta ł towanie czynno ś ci intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji, 2. budowanie systemu warto ś ci, w tym wychowywanie dzieci tak, ż eby lepiej orientowa ł y si ę w tym, co jest dobre, a co z ł e, 3. kszta ł towanie u dzieci odporno ś ci emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym tak ż e do ł agodnego znoszenia stresów i pora ż ek, 4. rozwijanie umiej ę tno ś ci spo ł ecznych dzieci, które s ą niezb ę dne w poprawnych relacjach z dzie ć mi i doros ł ymi, 5. stwarzanie warunków sprzyjaj ą cych wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zró ż nicowanych mo ż liwo ś ciach fizycznych i intelektualnych, 6. troska o zdrowie dzieci i ich sprawno ść fizyczn ą ; zach ę canie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych, 7. budowanie dzieci ę cej wiedzy o ś wiecie spo ł ecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiej ę tno ś ci prezentowania swoich przemy ś le ń w sposób zrozumia ł y dla innych, 8. wprowadzenie dzieci w ś wiat warto ś ci estetycznych i rozwijanie umiej ę tno ś ci wypowiadania si ę poprzez muzyk ę, ma ł e formy teatralne oraz sztuki plastyczne, 9. kszta ł towanie u dzieci poczucia przynale ż no ś ci spo ł ecznej (do rodziny, grupy rówie ś niczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej, 10. zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawo ś ci, aktywno ś ci i samodzielno ś ci, a tak ż e kszta ł towanie tych wiadomo ś ci i umiej ę tno ś ci, które s ą wa ż ne w edukacji szkolnej.

NAUKA W GOP w SP 11 odbywa si ę poprzez zabaw ę ZABAWA wpływa na rozwój i zainteresowania dziecka, kształtuje wyobraźnię, pobudza myślenie i aktywność. Przynosi radość, odprężenie i twórcze pomysły. Działania edukacyjne podejmowane w naszym okienku zmierzają ku temu, by dziecko: * poznawało i rozumiało siebie i świat, * nabywało umiejętności poprzez działanie, *odnajdywało swoje miejsce w grupie rówieśniczej, * budowało spójny system wartości. Zabawa jest nauką, nauka jest zabawą. Im więcej zabawy, Tym więcej nauki. Glenn Doma

METODY PRACY OKIENKA PRZEDSZKOLNEGO W SP 11: * Metoda Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz * Elementy Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennisona * Pedagogika Zabawy *Muzykoterapia * Wybrane elementy ć wicze ń W. Sherborn * Elementy dramy * Twórcze my ś lenie * Wizualizacja * Metody aktywizuj ą ce * Metody polisensoryczne * Pokaz i prezentacja * Treningi pami ę ci * Gry planszowe * Masa ż relaksacyjny z rymowankami M. Bogdanowicz Z uwagi, że w grupie przedszkolnej jest kilkoro dzieci przejawiających objawy ryzyka dysleksji w rytm pracy przedszkola zostały wprowadzone zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. Celem tych zajęć jest wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka, poprzez ćwiczenia rozwijające i aktywizujące własności intelektualne i osobowościowe. Usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych, stymulowanie rozwoju mowy dziecka, wdrażanie do pokonywania trudności, ćwiczenia pamięci, spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

G Ł ÓWN Ą METOD Ą PRACY OKIENKA JEST METODA DOBREGO STARTU aktywizuje rozwój psychomotoryczny. Ma zatem wielostronne zastosowanie w pracy z dzie ć mi. Za ł o ż eniem omawianej metody jest jednoczesne rozwijanie funkcji wzrokowych, s ł uchowych, j ę zykowych, dotykowo – kinestetycznych i motorycznych oraz ich wspó ł dzia ł anie, czyli integracja percepcyjno – motoryczna. Jednym jej z g ł ównych celów metody jest kszta ł towanie prawid ł owej orientacji w schemacie cia ł a i przestrzeni. Ć wiczenia usprawniaj ą ce funkcje percepcyjno – - motoryczne s ą niezb ę dne dla dzieci przygotowuj ą cych si ę do nauki czytania i pisania,. Sprzyja przygotowaniu lewor ę cznych dzieci do pisania poprzez usprawnienie motoryki r ę ki i wytworzenie nawyku rysowania znaków graficznych od strony lewej ku prawej, kre ś lenia we w ł a ś ciwym kierunku linii pionowych i poziomych, okr ę gów. Metoda Dobrego Startu spe ł nia rol ę profilaktyczn ą, zapobiegaj ą c powstawaniu trudno ś ci w nauce, dzi ę ki korygowaniu zaburze ń rozwoju psychomotorycznego. Metoda Dobrego Startu, oprócz funkcji percepcyjno-motorycznych, kszta ł tuje tak ż e rozwój sfery pozaintelektualnej dziecka: pobudza motywacj ę, kszta ł ci krytycyzm, rozwija dojrza ł o ść spo ł eczn ą. Jest to metoda wyj ą tkowo cenna, gdy ż przekazywana wiedza dociera do wi ę kszo ś ci uczniów niezale ż nie od tego, jakim kana ł em odbieraj ą informacje.

- Dzieci w czasie pracy Metod ą Dobrego Startu

PRAC Ę PRZEDSZKOLA SYSTEMATYCZNIE WSPIERA: LOGOPEDA, PSYCHOLOG I RODZICE

W OKIENKU PRZEDSZKOLNYM W SP 11 pracujemy również według programu własnego KLUBU TURYSTYCZNEGO PRZEDSZKOLAKA TUPTUSIE mającego na celu wdrażanie dzieci już od najmłodszych lat do racjonalnego spędzania czasu wolnego. Racjonalny wypoczynek przyczynia się do rozwoju osobowości DZIECKA, jego indywidualnych zainteresowań i uzdolnień, stwarza warunki do społecznego działania oraz chroni przed nudą. Poprzez udział dzieci w wędrówkach turystyki pieszej pragniemy promować zdrowy styl życia, wskazując jednocześnie na atrakcyjną formę poznawania otaczającego świata. W czasie wędrówek szczególną radość sprawia dziecku odkrywanie wspólne z grupą czegoś nowego oraz fakt, że podczas grupowych obserwacji dostrzega się więcej i doznaje głębszych przeżyć niż indywidualnie.

OTO MIGAWKI Z NASZEJ PIERWSZEJ WĘDRÓWKI - - Poznajemy najbliższe okolice – SPACER WOKÓŁ JEZIORA Pusty Staw: ZBIÓRKA PRZY SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 I WYRUSZYLIŚMY NA PIERWSZĄ WĘDRÓWKĘ…. NIE ODSTRASZYŁA NAS POGODA… -W RAZIE POTRZEBY POTRAFIMY SOBIE RADZIĆ W KAŻDYCH WARUNKACH

I PROSZĘ, JAKIE ZUZIA ZNALAZŁA DLA NAS SERDUSZKO … ZUZIA ZNALAZŁA SERDUSZKO, A JA MAM MACZUGĘ HERKULESA

HUMORY NAM DOPISYWAŁY

NA PAMIĄTKĘ PIERWSZEJ WĘDRÓWKI DZIECI OTRZYMAŁY DYPLOM DZIELNEGO TUPTUSIA

Prezentacj ę opracowa ł a Joanna Matyka terapeuta pedagogiczny, nauczycielka nauczania przedszkolnego i zintegrowanego.