Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

„Wizyta Studyjna – Dobre Praktyki w Niemczech”
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Rodzic jako doradca zawodowy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Co dalej gimnazjalisto?
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Liceum Ogólnokształcące
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Szkolenie dla opiekunów Centów
Co dalej Gimnazjalisto ?
Jak wybrać zawód?.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
compulsory full-time education
MODUŁ A.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
WYKONAWCA: AGNIESZKA WOŹNY NABÓR ELEKTRONICZNY DO SZKÓŁ ŚREDNICH.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Niemiecki model edukacji zawodowej
Szkolnictwo zawodowe w opinii uczniów w świetle wybranych wyników badań Iwona Gruczyńska, Waldemar Dubla.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Adres strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: slaskie.edu.com.pl.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Zanim wybierzesz szkołę ponadgimnazjalną. Liceum: Liceum ogólnokształcące da ogólną wiedzę lepiej przygotuje do matury i dalszego kształcenia Umożliwi.
Kształcenie dualne.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
Alchemia czy wróżbiarstwo
Adres strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: slaskie.edu.com.pl.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Doradzamy - wybieramy zawód
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Co chcieliśmy osiągnąć?
Zapis prezentacji:

Rekrutacja w kierunku kształcenia zawodowego Badania przeprowadzone pośród 800 uczniów Co i kto wpływa na wybór wykształcenia i zawodu wśród młodzieży w Południowym Trøndelag?

Projekt współpracy między Norwegią a Polską Jedno z zadań projektu: Analiza zainteresowania kształceniem zawodowym wśród młodzieży w Polsce i Norwegii, a zwłaszcza analiza wpływu różnych form doradzania przed wyborem kierunku wykształcenia

Podmiot badań 500 uczniów trzeciej klasy gimnazjum 272 praktykantów pierwszego roku praktyk 28 uczniów/praktykantów, którzy przerwali naukę

Przedmiot pogłębiający wiedzę na temat zawodów w obrębie danego kierunku Uczniowie zdobywają doświadczenie w zakresie wiedzy, zakresu pracy różnych zawodów w obrębie jednego kierunku kształcenia 6 godzin w tygodniu w pierwszej klasie linii zawodowej szkoły średniej 9 godzin w tygodniu w drugiej klasie linii zawodowej szkoły średniej

500 uczniów trzeciej klasy gimnazjum Jako najważniejszy powód dokonania wyboru podają własne zainteresowania i zdolności 6 na 10 dokonało wyboru w czasie ostatnich 7 miesięcy 7 na 10 podaje, że odniosło duże korzyści z wizytacji w zakładach pracy 6 na 10 odniosło duże korzyści z udziału w targach edukacyjnych Wybierają linie zawodowe ze względu na mniejszą ilość teorii oraz że chcą szybciej podjąć pracę

272 praktykantów pierwszego roku 5 z 10 zdecydowało się na wybór zawodu przed rozpoczęciem szkoły średniej Własne zainteresowania i zdolności oraz możliwości podjęcia pracy miały największe znaczenie przy dokonywaniu wyboru 7 z 10 podaje, że przedmiot zgłębiający zawody miał duże znaczenie przy wyborze Praktykanci są bardzo zadowoleni z praktyk i z zakładów pracy 8 z 10 poleci swój wybór znajomym 2 z 10 rozważa przerwanie nauki 9 z 10 uważa, że mają lepszą pozycję na rynku pracy z egzaminem czeladnika

28 uczniów/praktykantów, którzy przerwali naukę 75% dostało się na linię pierwszego wyboru 8 z 10 było bardzo pewnych swojego wyboru 7 z 10 chce kiedyś dokończyć kształcenia Powody, dla których przerwali naukę: brak zadowolenia, zainteresowania, środowisko pracy, zarobki, zdrowie Co robią dziś? –57% pracuje –21% uczy się w szkole –14% bezrobotnych

Podsumowanie Odwiedziny w zakładach pracy są bardzo ważne zarówno dla dokonania wyboru, jak i doprowadzenia do końca wykształcenia Targi Edukacyjne dostarczają ważnych informacji uczniom, którzy rozważają podjęcie edukacji zawodowej Ważne jest, by uczniowie stworzyli projekt przebiegu swojego wykształcenia, zanim dokonają wyboru