Na dzień dzisiejszy jedyną instytucją szkolną reprezentującą uczniów jest senat. Więc jak zwykły uczeń może decydować o losach szkoły? Wybierając swojego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Australia.
Advertisements

Zajęcia z wiedzy o społeczeństwie. Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 roku.
Ekorozwój w naszym regionie – Szkolny ogródek Opracowali : Mateusz Gryczuk IIIB Jakub Wykrętowicz IIIB.
Niebezpieczeństwa które czyhają na ciebie w sieci
Małgorzata Pietroczuk
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
15 marca 2006 roku Dzień Przedsiębiorczości Dagmara Wajszczyk Anna Walczak Kl. III LP w Zespole Ponadgimnazjalnych Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2012/2013.
Turystyka zdrowotna.
System Stypendialny W Gminie Żyraków. Podstawa prawna: Uchwała nr V/73/03 Rady Gminy w Żyrakowie z dnia 28 marca 2003 roku w sprawie: zasad udzielania.
Lekcja nr 1 Temat: Lekcja organizacyjna. Bhp w pracowni komputerowej i przy pracy z komputerem.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród 120 uczniów naszej szkoły.
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Po co nam samorz ą d ? XVIII Sesja Sejmu Dzieci i MłodzieżySZKO Ł A DEMOKRACJI.
Debata samorządowa 2 kwietnia 2012 Temat: „JAK DZIAŁA I CO TO JEST SAMORZĄD SZKOLNY?” Demokracja znaczy: przestrzegać reguł gry, nawet jeżeli nie patrzy.
Debata- samorządność.. Samorząd Uczniowski to działająca w szkole instytucja, obejmująca całą społeczność uczniowską, niezależna od administracji oświatowej.
SAMORZĄD SZKOLNY Samorząd szkolny to jeden ze szkolnych organów. W jego skład wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Samorząd szkolny działa na podstawie.
P ROJEKT S ZKOŁA DEMOKRACJI – XVIII S ESJA S EJMU D ZIECI I M ŁODZIEŻY Projekt w Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Jabłonowie Pomorskim realizują Weronika.
losowani wybierani ZGROMADZENIE LUDOWE STRATEDZY URZĘDNICY SĄDY AREOPAG Obywatele Aten.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
KODEKS 2.0 OPRACOWANY PRZEZ UCZNIÓW KLASY 2 B Powstały podczas debaty klasowej.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Szkoła w chmurze.
TWORZYMY SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE DLA KAŻDEGO
Jest to ustrój polityczny, w którym źródło władzy stanowi wola większości obywateli (sprawują oni rządy bezpośrednio lub za pośrednictwem przedstawicieli).
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Jestem częścią społeczeństwa
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Oto my- samorząd uczniowski. -JESTEŚMY JEDYNYMI REPREZENTANTAMI UCZNIÓW W SZKOLE -MAMY PRAWO DO ORGANIZACJI ŻYCIA SZKOLNEGO, UMOŻLIWIAJĄCEGO ZACHOWANIE.
Prawa Dziecka.
Doskonalenie sprawowania nadzoru pedagogicznego Podstawa prawna 1. Rozporządzenie MENiS w/s szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego (...)
Rozporządzenie z dnia r w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
Uwaga !!! Uczniowie SP 32 w Toruniu ! Zapraszamy was i Wasze rodziny do wzięcia udziału w Festynie Zdrowia, który odbędzie się 31 maja 2013 roku podczas.
W jakich sprawach uczniowie, a w szczególności samorząd powinien zabrać głos-czyli walczymy o swoje prawa Debata Plenarna.
Ocena działalności opiekuńczej szkół w zakresie pracy świetlicy - wyniki badań w województwie łódzkim -
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 Mierzenie problemowe w zakresie warunków nauczania języków obcych w szkołach publicznych.
Władza lokalna w Polsce
FORMY UCZESTNICTWA OBYWATELI W ŻYCIU PUBLICZNYM
T44 Przepisy bhp podczas wytwarzania części maszyn.
J AK ZACZĄĆ PRACĘ Z ?. przed rejestracją Upewnij się, że posiadasz: aktywne konto zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer indywidualny studencki.
Następstwa ODD ODD może przekształcić się w Zespół Zaburzenia Zachowania tj. CD (Conduct Disorder), Dzieci z tym zespołem to jednostki niedostosowane społecznie!
Prawa i obowiązki ucznia
ANDRZEJKOWE ZABAWY 2012 w ramach konkursu BEZPIECZNA SZKOŁA-BEZPIECZNY UCZEŃ w Publicznej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Połańcu Opracowała:
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
ZAJĘCIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE GRUPA II
ZACHOWANIA GODNE NAŚLADOWANIA
Prawo o aktach stanu cywilnego
Autor: Kornelia PRAWA CZŁOWIEKA.
Najważniejsze zmiany w rozporządzeniach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej w szkole.
Życiu TAK Śmierci NIE.
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Konstruowanie programów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole
A NALIZA OSIĄGNIĘĆ III LO W K RAKOWIE - E DUKACYJNA W ARTOŚĆ D ODANA.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
Bezpieczeństwo uczniów w Zespole Szkół w Ostaszewie.
Organizacja administracji d/s środowiska w Polsce kompetencje odnośnie ooś- właściwości i prowadzenie postępowań/ postępowania zezwoleniowego Marta Łakis.
Matmatura 2013; 2014; 2015; 2016; 2017…. p. Katarzyna Misztal z uczniami klasy 2F: Monika Tobera Milena Ściana Radosław Stochmal KTO?
Świat na główce od szpilki Odkrywcy mikroskopijnego świata.
Biblioteka Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Stopnicy Działalność Cele biblioteki Regulamin Dokumenty audiowizualne Regulamin Internetowego Centrum Informacji.
Rzeszów r.. Liczba osób badanych 3 Odpowiedzi badanych na temat stosowania krzyku przez rodziców 4.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
Przedmiot ewaluacji: Zapewnienie uczniom bezpieczeństwa w szkole
1 Prawa dziecka niepełnosprawnego. 2 3 Dziecko niepełnosprawne ma prawo n Do wczesnego wspomagania rozwoju Art.. 71b ust. 2a, 2b, 3a Ustawy o systemie.
Zapis prezentacji:

Na dzień dzisiejszy jedyną instytucją szkolną reprezentującą uczniów jest senat. Więc jak zwykły uczeń może decydować o losach szkoły? Wybierając swojego reprezentanta do senatu uczniowskiego. Tworząc stowarzyszenie powołując się na Artykuł 15 Konwencji o Prawach Dziecka, który brzmi następująco:

Artykuł Państwa-Strony uznają prawa dziecka do swobodnego zrzeszania się oraz wolności pokojowych zgromadzeń. 2. Na wykonywanie tych praw nie mogą być nakładane jakiekolwiek ograniczenia z wyjątkiem tych, które są zgodne z prawem i które są konieczne w społeczeństwie demokratycznym do zapewnienia interesów bezpieczeństwa publicznego, porządku publicznego ochrony zdrowia bądź moralności społecznej lub ochrony praw i wolności innych osób.

Według statutu szkoły oraz ustawy o systemie oświaty samorząd (senat) ma prawo do: 1) prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami; 2) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu; 3) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań; 4) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej; 5) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem; 6) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu.

Na podstawie statutu X LO uczeń ma obowiązek: 1. systematycznie i aktywnie uczestniczyć w zajęciach lekcyjnych i w życiu Szkoły; 2. starannie przygotować się do zajęć; 3. przestrzegania ustalonych zasad zachowania w czasie lekcji, uzupełnienia braków wynikających z absencji; 4. przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli i innych pracowników Szkoły; 5. odpowiedzialności za życie, zdrowie, higienę własną; 6. dbałość o wspólne dobro, ład i porządek w Szkole; 7. godnego reprezentowania Szkoły; 8. stosowania się do wewnętrznych procedur dotyczących zasad BHP, zakazu palenia tytoniu, picia alkoholu i użycia substancji psychoaktywnych; 9. stosowania się do wewnętrznych procedur dotyczących korzystania z telefonów komórkowych oraz innych urządzeń służących do zapisu obrazu i dźwięku

Ale ma za to prawo do: 1. właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej; 2. opieki wychowawczej i warunków pobytu w Szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszystkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej; 3. poszanowania swej godności, swego dobrego imienia oraz swej własności osobistej; 4. życzliwego i podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 5. swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia Szkoły, a także światopoglądowych, w tym religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych uczniów i pracowników Szkoły; 6. rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów; 7. sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce; 8. pomocy w przypadku trudności w nauce; 9. korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego i zawodowego; 10. korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki podczas zajęć pozalekcyjnych; 11. wpływania na życie Szkoły przez działalność samorządową oraz zrzeszania się w organizacjach działających w Szkole; 12. swobodnego wyboru zajęć fakultatywnych liceum lub zajęć nadobowiązkowych zależności od zainteresowań, uzdolnień i potrzeb, przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów bhp i możliwości organizacyjnych Szkoły; 13. wysłuchania przed wymierzeniem kar określonych w § 45; 14. korzystania z urządzeń telekomunikacyjnych w celach prywatnych tylko w czasie przerw międzylekcyjnych; 15. w przypadku naruszenia jego praw, złożyć skargę do Dyrektora Szkoły, która winna być rozpatrzona w ciągu 14 dni.

Czy znasz i wykorzystujesz swoje prawa na codzień? Czy znasz i w pełni spełniasz swoje obowiązki?

Dziękujemy wszystkim uczestnikom dzisiejszej debaty za przybycie i aktywny udział !