ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-twinning w naszej szkole
Advertisements

- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Program Leonardo da Vinci
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - Przez trudy do gwiazd (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Co przed nami w projekcie Łatwiejszy start…? Faustyna Kaletka.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
compulsory full-time education
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
System edukacji w Polsce
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Klasa językowa „poliglotek” pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu propozycja.
PROJEKT EUROPEAN MULTIGUIDE PREZENTACJA DOKONAŃ W RAMACH PROJEKTU PO PIERWSZYM ROKU REALIZACJI.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
W roku szkolny 2015/2016 szkoła uczestniczy w trzech projektach europejskiego programu eTwinning.
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ „Understanding and celebrating European Folklore” Gimnazjum im. H. Sienkiewicza w Święcanach Niniejszy projekt został.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„Staże zagraniczne uczniów Kopernika”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

eTwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B

Kronika2010 – Chronicle 2010 Projekt Kronika Chronicle 2010 jest kontynuacją programu e-Twinning Kalendarz Calendar Nasi uczniowie z klas 1c i 3a realizują go wspólnie z uczniami ze szkół z Chorwacji, Czech, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Szkoły biorące udział... W projekcie biorą udział: OŠ Slavka Kolara Kravarsko - Kravarsko - Chorwacja ZS Gajdošova - Ostrava - Czechy Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polska İsmail Kaymak İlköğretim Okulu - Çanakkale - Turcja Dale Hall Community Primary School - Ipswich - Wielka Brytania Scuola Primaria Guglielmo da Volpiano - Volpiano - Włochy

OŠ Slavka Kolara Kravarsko - Kravarsko - Chorwacja

ZS Gajdošova - Ostrava - Czechy

Szkoła Podstawowa nr 95 w Krakowie - Kraków - Polska

İsmail Kaymak İlköğretim Okulu - Çanakkale - Turcja

Scuola Primaria Guglielmo da Volpiano - Volpiano - Włochy

Kronika2010 – Chronicle 2010 opis projektu Uczniowie w ramach projektu: przygotują opisy, zdjęcia i ilustracje polskich wydarzeń i świąt zawartych w "Kalendarzu 2010" opowiedzą kolegom z innych krajów o polskich świętach i wydarzeniach dowiedzą się jak przebiegają wydarzenia i święta, w krajach biorących udział w projekcie wraz z pomocą nauczycieli języka angielskiego przygotują tłumaczenia tekstów polskich i angielskich będą na bieżąco prezentować, w języku angielskim, na łamach szkolnej strony internetowej kolejne wydarzenia "Kalendarza 2010"

Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Projekt Kalendarz Calendar 2010 był projektem programu e-Twinning realizowanym wspólnie ze szkołami z Chorwacji, Czech, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch. Uczniowie w ramach projektu stworzyli kalendarz na rok W ramach kolejnych zadań uczniowie: poznali najważniejsze wydarzenia i święta w roku, które odbędą się w krajach biorących udział w projekcie opowiedzieli kolegom z innych krajów o wydarzeniach i świętach obchodzonych w Polsce zilustrowali karty kolejnych miesięcy zaprezentowali gotowy kalendarz (w wersji elektornicznej) na szkolnej stronie internetowej

Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Działania koncentrowały się wokół pięciu zadań wykonywanych przez uczniów pod kierunkiem nauczycieli: przedstawienie uczniom idei stworzenia międzynarodowego kalendarza; zebranie i przedstawienie partnerom listy wydarzeń i świąt z całego roku 2010 odbywających się w danym kraju; zapoznanie uczniów z wydarzeniami i świętami w roku 2010 odbywających się we wszystkich krajach projektu; stworzenie ilustracji do danych miesięcy; opublikowanie na stornie internetowej szkoły wersji elektronicznej kalendarza.

Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Celami towarzyszącymi podczas realizacji projektu było: rozwijanie umiejętności językowych u uczniów i nauczycieli; podnoszenie poczucia wspólnoty i jej różnorodności; zapoznanie uczniów z innymi kulturami, zwyczajami i krajami; poszerzenie oferty dydaktyczno-wychowawczej szkoły; pogłębienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym poprzez prezentację osiągnięć uczniów na forum szkoły i poza szkołą.

Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Wymiernymi efektami i korzyściami są dla: uczniów: aktywizacja uczniów, atrakcyjna forma zdobywania wiedzy i umiejętności, zwiększona motywacja do nauki języków obcych, zmiana stereotypowych wyobrażeń o partnerach i sobie samym, pogłębianie świadomości własnej tożsamości regionalnej, narodowej, ale również przynależności do wielkiej rodziny europejskiej; nauczycieli: doskonalenie warsztatu zawodowego; szkoły: wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej szkoły, realizacja ścieżek międzyprzedmiotowych, w szczególności: edukacji regionalnej, edukacji europejskiej, edukacji medialnej.

Kalendarz 2010 – Calendar 2010 Podczas realizacji projektu uczniowie dwóch klas 1c i 3a zbierali informacje o polskich świętach i wydarzeniach roku 2010, a następnie zapisywali je, opisywali je i opowiadali o nich. Na podstawie wypowiedzi i zebranych informacji uczniowie stworzyli ilustracje dwóch miesięcy Marca i Czerwca (karty do kalendarza). Po opublikowaniu na szkolnej stornie internetowej wersji elektronicznej kalendarza uczniowie zapoznali się ze świętami i wydarzeniami roku 2010 odbywającymi się we wszystkich krajach partnerskich, które zamieszczone są w kalendarzu w języku angielskim. Jednym z elementów działań uczniów było przypomnienie wiadomości dotyczących kalendarza, ilości miesięcy, dni w roku i miesiącu, obliczenia długości trwania danego okresu, pór roku, dni w roku jako wyniku ruchu obrotowego ziemi i jej obiegu wokół słońca - realizowanych w ramach zajęć dydaktycznych.

Jednym z celów projektu było zapoznanie uczniów ze świętami i wydarzeniami roku 2010 w innych krajach Europy oraz zapoznanie uczniów ze szkół partnerskich ze świętami i wydarzeniami, które odbędą się w Polsce. Wymiana takich informacji pozwoliła uczniom na poznanie innych kręgów kulturowych oraz innych zwyczajów, a także ukazała różnorodność Europy. Ponadto u uczniów kształtowane jest poczucie wspólnoty Europejskiej oraz odpowiedzialności za dobro wspólne i własne. Dużym atutem projektu jest jego wynik końcowy, którego jednym z elementów jest forma wizualna - karty kolejnych miesięcy ilustrowane przez uczniów partnerskich szkół. Uczniowie po opublikowaniu kalendarza na szkolnej stronie internetowej wykorzystują zawarte w nim informacje do zajęć na lekcjach języka angielskiego, przyrody, matematyki, historii oraz plastyki. Kalendarz 2010 – Calendar 2010

Zakończenie Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji