Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałIzydor Pikul Został zmieniony 10 lat temu
1
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
2
Program COMENIUS ma na celu: wzmacnianie jakości i europejskiego wymiaru kształcenia nauczycieli, wzmacnianie jakości i europejskiego wymiaru kształcenia nauczycieli, wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania szkołami, wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania szkołami, rozwijanie wśród uczniów i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich, rozwijanie wśród uczniów i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich, pomaganie młodym ludziom w zdobyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego. pomaganie młodym ludziom w zdobyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych do rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.
3
Udział w Partnerskim Projekcie Szkół umożliwia kontakt z instytucjami i nauczycielami pracującymi w różnych systemach edukacji, co pozwala na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań pedagogicznych, zdobycie nowych umiejętności, rozwój zawodowy kadry, zacieśnienie współpracy z rodzicami i społecznością lokalną. Jest szansą dla szkoły na wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej. Partnerskie Projekty Szkół zakładają współpracę uczniów i nauczycieli z różnych krajów nad jednym lub kilkoma obszarami wspólnych zainteresowań.
4
WIZYTA PRZYGOTOWAWCZA GRUDZIEŃ 2011 W celu realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z innych krajów europejskich. W celu realizacji projektu nawiązaliśmy współpracę ze szkołami z innych krajów europejskich. W grudniu 2011 roku w przedszkolu Gradinita Agricola w miejscowości Bacau w Rumunii odbyła się wizyta przygotowawcza, której celem było opracowanie przyszłego projektu. Gradinita Agricola
5
W wizycie uczestniczyli koordynatorzy ze szkół z Rumunii, Hiszpanii, Włoch, Grecji, Walii i Polski. Podczas wizyty przygotowawczej nauczyciele opracowali założenia przyszłego projektu. Gradinita Agricola
6
Kolejnym krokiem było złożenie stosownej aplikacji w lutym 2012 roku. Po dopełnieniu wszystkich formalności trzeba było cierpliwie czekać na wyniki. Wreszcie, w lipcu bieżącego roku okazało się, że nasz wniosek został zaakceptowany i otrzymaliśmy dofinansowanie na realizację projektu.
7
WIELOSTRONNY PARTNERSKI PROJEKT SZKÓŁ WHY DO I LOVE MY COUNTRY? Czas trwania projektu to dwa lata: 2012 – 2014. Językiem komunikacji jest język angielski.
8
NASI PARTNERZY HISZPANIA - CEIP FEDERICO GARCIA LORCA TURCJA – OZEL ISTANBUL FATIH ILKOGRETIM OKULU ILKOGRETIM OKULU WALIA – CEIRIOG JUNIOR SCHOOL WŁOCHY – D. D. CIRCOLO GIOVANNI XXIII
9
CELE PROJEKTU: umożliwienie uczniom nabycia większej świadomości o wartościach narodowych własnego kraju i regionu, a zarazem poznanie narodowych symboli i wartości innych krajów uczestniczących w projekcie, umożliwienie uczniom nabycia większej świadomości o wartościach narodowych własnego kraju i regionu, a zarazem poznanie narodowych symboli i wartości innych krajów uczestniczących w projekcie, motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego jak i innych języków obcych, motywowanie uczniów do nauki języka angielskiego jak i innych języków obcych, wprowadzenie europejskich aspektów edukacji oraz podniesienie jakości edukacji, wprowadzenie europejskich aspektów edukacji oraz podniesienie jakości edukacji, wzbogacenie wiedzy o Europie, rozwijanie poczucia przynależności do Unii Europejskiej. wzbogacenie wiedzy o Europie, rozwijanie poczucia przynależności do Unii Europejskiej.
10
ROK PIERWSZY (2012-2013) Symbole mojego kraju. ROK DRUGI (2013-2014) Miejsce, do którego należę.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.