Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Idea projektów innowacyjnych
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT   Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Krystyna Dynowska- Chmielewska
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Informacja o realizacji komponentu szkoleniowego w projekcie DiAMEnT - dostrzec i aktywizować możliwości, energię, talenty.
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Założenia merytoryczne i organizacyjne systemu pracy z uczniami zdolnymi w projekcie „DiAMEnT” Opracowanie: Krystyna Dynowska- Chmielewska   Projekt.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia projektu DiAMEnT ze szczególnym uwzględnieniem aspektów.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Edukacji Narodowej pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) dla Priorytetu III PO KL Wysoka jakość
Konferencja upowszechniająca pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Małopolskiego - Marka Sowy Małopolskiego Kuratora Oświaty - Aleksandra Palczewskiego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Prezentacja finalnej wersji.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki projekt edukacyjny.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
„Możliwości wsparcia edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ” Roman Ciepiela Wicemarszałek Małopolski Przewodniczący Podkomitetu.
Tworzenie wojewódzkiego systemu pracy z uczniami zdolnymi w ramach projektu DiAMEnT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Informacja o projekcie Małopolskie Talenty
Projekty zrealizowane w ZS1
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Zapis prezentacji:

Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT DiAMEnT jako projekt innowacyjny - specyfika i cele projektu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt powstał z inicjatywy Zarządu Województwa Małopolskiego i jest realizowany jako systemowy projekt innowacyjny z komponentem ponadnarodowym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Działanie 9.6 Lider projektu Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli Partner krajowy Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University z siedzibą w Nowym Sączu Partner ponadnarodowy National-Louis University w Chicago

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zgodnie z Wytycznymi w sprawie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej projekty innowacyjne mają na celu wypracowanie, upowszechnienie i włączenie do głównego nurtu polityki nowych rozwiązań. DiAMEnT jako projekt innowacyjny testujący

Cel wprowadzenia innowacji Celem ogólnym projektu DiAMEnT jest stworzenie systemowych rozwiązań programowych i organizacyjnych dla województwa małopolskiego, służących wspieraniu uczniów zdolnych w zakresie kompetencji kluczowych: – w obszarze rozwijania twórczego myślenia w klasach 1-3 szkoły podstawowej (1 etap kształcenia); – w obszarach: język angielski, matematyka, przedsiębiorczość, technologie informacyjno-komunikacyjne na 3 etapach kształcenia: klasy 4-6 szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalne kończące się maturą. W konsekwencji: podniesienie jakości procesu kształcenia oraz zwiększenie szans na sukces w dalszej karierze edukacyjnej i poprawy zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Opis innowacji grupa docelowa Odbiorcami innowacji są uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą w całym województwie małopolskim Użytkownikami innowacji są nauczyciele wszystkich etapów kształcenia, kadra kierownicza szkół, wizytatorzy KO, przedstawiciele JST, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracownicy naukowi wyższych uczelni województwa małopolskiego.

Etapy realizacji projektu Projekty innowacyjne testujące muszą być nastawione na badanie i rozwój konkretnego produktu. Stąd też każdy z tych projektów musi być realizowany w dwóch etapach: I ETAP PRZYGOTOWANIA w projekcie DiAMEnT od 1 marca 2009 do II ETAP WDROŻENIA w projekcie DiAMEnT od 1 stycznia 2010 do

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego I E tap przygotowania - najważniejsze wydarzenia 1. Organizacja pracy zespołu projektowego 2. Powołanie Rady Programowej projektu 3. Konferencje otwierające projekt 4. Wizyta studyjna w USA 5. Przygotowanie autorów programów pracy z uczniami zdolnymi 6. Opracowanie wstępnej wersji produktu 7. Przeprowadzenie naboru na szkolenia przygotowujące kadry do testowania produktów 8. Działania informacyjno-promocyjne

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego II Etap wdrożenia - najważniejsze wydarzenia 1. Przygotowanie użytkowników innowacji - szkolenia. 2. Przeprowadzenie diagnozy uzdolnień uczniów. 3. Testowanie wstępnej wersji produktu - zorganizowanie i realizacja różnych form wsparcia dla uczniów zdolnych. 4. Przygotowanie finalnej wersji produktu. 5. Ocena finalnej wersji produktu przez Regionalną Sieć Tematyczną- walidacja. 6. Działania upowszechniająco -włączające

Zakres innowacji przygotowanej i zrealizowanej w projekcie Jako projekt innowacyjny DiAMEnT nie powiela i nie rozbudowuje istniejących już rozwiązań (indywidualne programy pracy z uczniami, konkursy przedmiotowe/olimpiady, stypendia, zajęcia pozalekcyjne itd.), ale wprowadza nowe, dotychczas niestosowane, służące skutecznemu rozwiązaniu stwierdzonych problemów w zakresie pracy z uczniami zdolnym i w konsekwencji systemowemu wsparciu uczniów zdolnych.

Stwierdzone problemy /Zakres innowacji kompleksowo przygotowana kadra jako odpowiedź na problem niewystarczających kompetencji kadry pedagogicznej; system diagnozowania uzdolnień uczniów jako odpowiedź na brak narzędzi i procedur diagnozowania uzdolnień; nowatorskie rozwiązania programowe i organizacyjne jako odpowiedź na brak programów, metod i form pracy.adekwatnych do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów zdolnych; Kluczowe dla realizowanej innowacji jest systemowe podejście do pracy z uczniem zdolnym, zapewniające każdemu dziecku o wysokim potencjale możliwość skorzystania ze wsparcia, co stanowi odpowiedź na problem zróżnicowania szans edukacyjnych dzieci z różnych środowisk, szczególnie miejskich i wiejskich.

listopad 2009 – kwiecień dyrektorów szkół, wizytatorów i przedstawicieli JST przygotowano do wspierania realizacji działań na rzecz uczniów zdolnych. 923 n-li kl. 1-3 SP przygotowano do wdrożenia w swoich szkołach programu z zakresu rozwijania twórczego myślenia Twórczo odkrywam świat 1478 nauczycieli różnych przedmiotów przygotowano do pełnienia funkcji lidera pracy z uczniem zdolnym w szkole 819 nauczycieli matematyki, języka angielskiego, przedsiębiorczości i TIK przygotowano do prowadzenia zajęć w POWUZ Podczas szkoleń zrealizowano 3441 godzin dydaktycznych, przeszkolono 4664 osoby w 195 grupach. Zakres testowania programów szkoleń kadr oświatowych – przygotowanie użytkowników innowacji

luty - czerwiec 2010, kwiecień - czerwiec szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne województwa małopolskiego uczestniczących w diagnozie uczniów zdiagnozowanych pod kątem uzdolnień kierunkowych uczniów zakwalifikowanych do zajęć pozaszkolnych Zakres testowania systemu diagnozy uzdolnień uczniów

październik 2010 – czerwiec 2012 zajęcia dla uczniów I etapu edukacyjnego z zakresu rozwijania twórczego myślenia 494 szkoły, 1078 nauczycieli, ok uczniów. zajęcia pozaszkolne realizowane w POWUZ 161 POWUZ, 592 grupy, 8533 uczniów, godzin dydaktycznych. e-learningowe koła naukowe 5 grup, 193 uczniów, 1312 godzin dydaktycznych Zakres testowania nowatorskich rozwiązań programowych i organizacyjnych kierowanych do uczniów

lipiec 2011, lipiec 2012 warsztaty letnie 107 grup, 1608 uczniów, 4280 godzin dydaktycznych Letnia Szkoła Młodych Talentów 8 grup, 200 uczniów, 360 godzin dydaktycznych Forum Młodych Talentów 4 grupy, 56 osób, 69 godzin ddyaktycznych Zakres testowania nowatorskich rozwiązań programowych i organizacyjnych kierowanych do uczniów

Łączny zakres testowania Produkt został przetestowany na grupie ponad uczniów szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych. W testowaniu produktu uczestniczyło nauczycieli, dyrektorów, wizytatorów, pracowników jednostek samorządu terytorialnego.

Projekt DiAMEnT został laureatem w konkursie "Dobre Praktyki EFS 2012" zorganizowanym przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Spośród 105 zgłoszeń niezależne jury konkursu wyłoniło 4 laureatów. Nagrodą w konkursie jest otrzymanie tytułu "Najlepsza inwestycja w człowieka 2012.