Gminne Standardy Wychodzenia z Bezdomności na przykładzie Miasta Białystok Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Edyta Marzena Mozyrska zastępca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces readaptacji społecznej osób bezdomnych i środowisk rodzinnych zagrożonych bezdomnością Śrem, 14 października 2013 r.
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Okres realizacji projektu: 2009 – 2013
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
AKTYWIZACJA I INTEGRACJA NARZĘDZIEM PRZECIWDZIAŁANIA WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU OSÓB STARSZYCH W GMINIE ŚREM.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Program Operacyjny Wiedza, Edukacja, Rozwój
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Usługi dostępne w ramach Regionalnego Ośrodka Europejskiego.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Śląskie Forum Na Rzecz Osób Bezdomnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
SEMINARIUM REGIONALNE Niewidoczna czy nieistniejąca?
Alina Karczewska WRZOS
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
projekt Krajowego Programu Rozwiązywania Problemu Bezdomności .
Rekomendacje zmian prawnych Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej w zadaniu (nr 4) w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi.
Piotr Olech – PFWB Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się. - Aldous Huxley.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekt 1.18 Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej, Zadanie 2 – główne założenia. Pozna ń, 13 XII 2011r. Anna Kruczek.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Alina Karczewska WRZOS
Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej ( ) Aktywna Pomoc Społeczna - Konferencja Pracowników Socjalnych 7-9 listopada.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na pilotażowe wdrażanie standardów usług i modeli instytucji pomocy i integracji.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Urząd Miejski w Modliborzycach
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
PROJEKT SYSTEMOWY „TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ”
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Plan działań 2013 Walne Zgromadzenie r. Gdańsk.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Artur Kochański Sekcja Naukowa Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji PTP.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
MIESZKANIA WSPOMAGANE PROGRAM „POTRZEBNY DOM”
Mieszkalnictwo wspomagane: od dobrych praktyk do spójnego systemu
dr Anna Okońska-Walkowicz Doradca Prezydenta Miasta Krakowa ds
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Komplementarność EFS z PO PŻ
Pomoc osobom bezdomnym w Gminie Miejskiej Kraków
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Zapis prezentacji:

Gminne Standardy Wychodzenia z Bezdomności na przykładzie Miasta Białystok Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Edyta Marzena Mozyrska zastępca dyrektora Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Białymstoku Białystok, 23 października 2012 r.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Projekt systemowy – 1.18 „Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej” w zadaniu (nr 4) w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi w tym: opracowanie modelu „Gminnego Standardu Wychodzenia z Bezdomności”

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Model - Gminny Standard Wychodzenia z Bezdomności (GSWB) – to model rozwiązywania problemu bezdomności realizujący funkcje i obejmujący poziomy oddziaływania Prewencji, Interwencji i Integracji; zawierający pewien katalog/pakiet standardów różnorodnych usług w obszarach tj. streetworking, praca socjalna, mieszkalnictwo i pomoc doraźna, zdrowie, partnerstwo lokalne, zatrudnienia i edukacji. Model jako szerokie spektrum rozwiązań, odpowiednio wystandaryzowanych, służy dopasowaniu wsparcia do potrzeb, możliwości i barier osób potrzebujących, sprzyja i służy upodmiotowieniu, włączeniu i partycypacji w proces rozwiązania problemu.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Prewencja – to pewna funkcja i poziom oddziaływania polityki społecznej w zakresie rozwiązywania problemu bezdomności, której zadaniem jest zapobieganie bezdomności w wymiarze jednostkowym, grupowym i społecznym. Usługi ukierunkowane na zapobieganie bezdomności wykorzystują różnorodne instrumenty i narzędzia.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Profilaktyka – odnosi się do całego społeczeństwa, celem jej jest zwiększenie wiedzy i świadomości w zakresie bezdomności i zagrożenia nią, a także redukowanie zagrożenia doświadczania problemów społecznych. Profilaktyka ukierunkowana jest na komunikację społeczną i edukację, których zadaniem jest kształtowanie prawidłowych postaw związanych z sytuacją braku domu i budzenie świadomości w zakresie czynników prowadzących do bezdomności, tj. uzależnienia, przemoc domowa, choroby psychiczne, niepełnosprawność czy bezrobocie, chroniąc obywateli przed zagrożeniami, które potencjalnie mogą przyczyniać się do niej. Działania takie skierowane są do wszystkich obywateli.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Interwencja - to pewna funkcja i poziom oddziaływania polityki społecznej w zakresie rozwiązywania problemu bezdomności, polegająca na doraźnym i tymczasowym zapewnieniu wsparcia, którego zadaniem jest ochrona zdrowia i życia osób bezdomnych oraz zabezpieczenie najważniejszych i podstawowych potrzeb życiowych. Celem interwencji jest zminimalizowanie negatywnych skutków doświadczania bezdomności.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Integracja – to pewna funkcja i poziom oddziaływania polityki społecznej w zakresie rozwiązywania problemu bezdomności, której zadaniem jest integracja społeczna osób lub grup doświadczających bezdomności oraz uzyskanie samodzielności życiowej w kilku sferach m.in. zawodowej, mieszkaniowej, społecznej, dostosowana do potrzeb i możliwości ludzi bezdomnych. Integracja jest celem dla wszystkich osób bezdomnych, oznacza wielowymiarowy proces włączenia lub przywrócenia tej grupy w ogół społeczeństwa i możliwość korzystania z pełni praw i usług dostępnych tylko dla większości. Polega na zintegrowanym wykorzystywaniu instrumentów różnych sfer polityki społecznej tj, mieszkalnictwo, zatrudnienie, edukacja, zdrowie czy pomocy społecznej, w celu wyjścia z bezdomności.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Standard – uzgodnione i uznane za obowiązujące, najczęściej utrwalone w postaci dokumentu lub zestawu dokumentów stwierdzenia, w których szczegółowo opisano czym jest i czym powinien się charakteryzować obiekt standardu. Dokumenty zawierające standardy nie muszą operować nazwą „standard”, mogą one określać też normy, wymogi, warunki, reguły czy zasady dotyczące standaryzowanego obiektu. Standard usługi pomocy społecznej – uzgodnione i uznane za obowiązujące, najczęściej utrwalone w postaci dokumentu lub zestawu dokumentów, stwierdzenia, w których szczegółowo opisano, czym jest i czym powinna się charakteryzować dana usługa pomocy Społecznej.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Na Model GSWB składają się standardy usług skierowane do osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością w następujących obszarach: − Streetworkingu − Pracy socjalnej − Mieszkalnictwa i pomocy doraźnej − Partnerstw lokalnych − Zdrowia − Zatrudnienia i edukacji www.standardypomocy.pl

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności – faza pilotażu Partnerstwo Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności – faza pilotażu TERMIN REALIZACJI PROJEKTU: 01.03.2012 r. – 31.08.2013 r.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności SKŁAD PARTNERSTWA LOKALNEGO: Miasto Białystok (Urząd Miejski, MOPR) - Lider Partnerstwa Caritas Archidiecezji Białostockiej ELEOS Prawosławny Ośrodek Miłosierdzia Diecezji Białostocko-Gdańskiej Fundacja „Spe Salvi” Stowarzyszenie „Ku Dobrej Nadziei” Fundacja Edukacji i Twórczości

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności ZADANIA PARTNERÓW: Urząd Miejski: Zarządzanie Pilotażowym wdrożeniem Partnerstwo lokalne MOPR: Praca socjalna Caritas Archidiecezji Białostockiej Mieszkalnictwo i pomoc doraźna Zdrowie ELEOS: Mieszkalnictwo i pomoc doraźna Zatrudnienie i edukacja Fundacja „Spe Salvi” Streetworking Stowarzyszenie „Ku Dobrej Nadziei” Fundacja Edukacji i Twórczości Praca socjalna

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Budżet Projektu 991 266 PLN

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG PARTNERÓW: Urząd Miejski - 120 890 zł MOPR - 188 300 zł Caritas Archidiecezji Białostockiej - 161 950 zł ELEOS Prawosławny Ośrodek Miłosierdzia Diecezji Białostocko-Gdańskiej - 122 340 zł Fundacja „Spe Salvi” - 154 006 zł Stowarzyszenie „Ku Dobrej Nadziei” - 159 140 zł Fundacja Edukacji i Twórczości - 84 640,00 zł

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG PARTNERÓW:

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG ZADAŃ: zadanie kwota Zarządzanie Pilotażowym wdrożeniem 65 300 Streetworking 142 638 Praca socjalna 238 380 Mieszkalnictwo i pomoc doraźna 300 210 Partnerstwo Lokalne 55 590 Zdrowie 98 000 Zatrudnienie i edukacja 64 420 koszty pośrednie 26 728

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności BUDŻET PROJEKTU WG ZADAŃ:

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Cele pilotażowego wdrożenia Partnerstwo lokalne Poprawa współpracy i komunikacji pomiędzy instytucjami i NGO oraz koordynacja ich działań na rzecz OB i OZB. Zdrowie Zapewnienie bezpieczeństwa zdrowotnego chorym niekwalifikującym się do leczenia szpitalnego, przebywającym w Domu dla Bezdomnych. Zatrudnienie i edukacja Rozbudzanie świadomości osobistej i społecznej OB i OZB do korzystania z instrumentów indywidualnych i instytucjonalnych oraz wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności niezbędne do poruszania się na rynku pracy.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności Cele pilotażowego wdrożenia Streetworking: Poprawa monitorowania bezdomności ulicznej oraz przeciwdziałanie utracie zdrowia i życia OB przebywających w miejscach niemieszkalnych. Praca socjalna: Poprawa funkcjonowania i pełnienia ról społecznych OB i OZB. Mieszkalnictwo i pomoc doraźna: Poprawa warunków życia OB pozostających bez schronienia gwarantującego ochronę zdrowia i życia oraz zwiększenie liczby osób objętych wsparciem w postaci treningów mieszkalnictwa, doradztwa i pracy socjalnej.

Białystok na rzecz wychodzenia z bezdomności DZIĘKUJĘ Edyta Marzena Mozyrska emozyrska@um.bialystok.pl bezdomnosc@um.bialystok.pl