Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
Advertisements

Technik ekonomista.
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Organizacja i zarządzanie Otoczenie przedsiębiorstwa
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Elementy otoczenia społeczno - demograficznego
Otoczenie naturalne przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Podstawy wyboru strategii marketingowej
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Rynki konkurencji niedoskonałej
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego Parku Naukowo- Technologicznego Rzeszów, 28 lutego 2007 Preinkubator Akademicki.
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Technik Organizacji Reklamy
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Otoczenie technologiczne przedsiębiorstwa
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Produkt przedsiębiorstwa
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Marek Fertsch Zarządzanie produktem - wykład 1. Wykład 1. Definicja zarządzania produktem. Kategorie produktów.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Studia II stopnia. KIM BĘDZIESZ? Analitykiem biznesowym – specjalistą w zakresie stosowania profesjonalnych narzędzi matematyczno-statystycznych oraz.
MÓJ ZAWÓD.
Zarządzanie strategiczne 4
Paczków dnia r..
Firmy globalne.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Katedra Komunikacji i Zarządzania w Sporcie
Zapis prezentacji:

Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie Wykonali: Anna Pelc Ewa Żmudzińska Katarzyna Kozik Wojciech Olszówka

Otoczenie przedsiębiorstwa Otoczenie przedsiębiorstwa można określić jako ogół aktorów i sił, które w sposób bezpośredni lub pośredni oddziałują na jego zdolność do zyskowne­go zaspokajania potrzeb docelowych klientów. Wyróżnia się w nim otoczenie rynkowe, zwane niekiedy mikrootoczeniem, otoczeniem bliższym lub bezpośrednim oraz makrootoczenie określane również mianem ogólnego lub dalszego.

Schemat makrootoczenia przedsiębiorstwa Techno logiczne

Otoczenie technologiczne - definicja Otoczenie technologiczne można w skrócie przedstawić jako zmiany w nauce i technice, nowe technologie i ich wpływ na krzywe życia rynkowego produktów, itp. Z punktu widzenia firmy otoczenie technologiczne stanowi zbiór dostępnych technologii, jakie może ona wykorzystać w procesie tworzenia swojej marketingowej oferty.

Otoczenie technologiczne Otoczenie technologiczne - są to przede wszystkim te zasoby, które pozwalają na utrzymanie się firmy na rynku czyli np. technologia informatyczna. Jest to dziedzina, w która w dzisiejszych czasach należy chyba najwięcej inwestować. Bez dobrej strony internetowej, nie może być mowy o skutecznej komunikacji marketingowej.

Otoczenie technologiczne Jest to m.in.: automatyzacja i komputeryzacja, rozwój telekomunikacji, rozwój systemów informatycznych, rozwój środków transportu oraz infrastruktury, np. lotnisk, autostrad, wykorzystanie nowoczesnych technologii w codziennym życiu.

Otoczenie technologiczne Formowaniu się i rozwojowi marketingu towarzyszą wyjątkowo liczne, znaczące a zarazem korzystne zmiany w otoczeniu technologicznym. W szybko zmieniającym się otoczeniu technologicznym szczególne przyspieszenie występuje w odniesieniu do technologii komputerowej. Jej wykorzystanie w procesach zarządzania pozwala nie tylko przezwyciężyć większość ograniczeń, jakie stwarza skala działania, przestrzeń i czas, ale przekształcić je w czynniki rynkowego sukcesu.

Otoczenie technologiczne Należy się również liczyć z tym, iż już w niedalekiej przyszłości wykorzystanie technologii komputerowej do oferowania produktów i usług wykreuje nowe, znaczące rynki nabywców. Świadomość możliwości, jakie stwarza wykorzystanie technologii komputerowej, znajduje odzwierciedlenie w strukturze wydatków inwestycyjnych największych firm.

Otoczenie technologiczne Postęp technologiczny stwarza zupełnie nowe możliwości rozwiązania takich kluczowych problemów marketingowych, jak:   • pozyskiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji marketingowych; • dostosowanie oferty do wymagań wąskich grup, a nawet indywidualnych nabywców; • przyspieszenie procesu wprowadzania na rynek nowych lub zmodyfikowanych produktów; • stosowanie masowych form oferowania produktów; • wprowadzanie innowacyjnych form obsługi nabywców, zwłaszcza ich odmian wirtualnych; • zróżnicowanie i doskonalenie metod komunikacji z klientami firmy; • optymalizacja działań marketingowych w ramach łańcucha tworzenia wartości dla klienta.

Otoczenie technologiczne Jeszcze niedawno postęp technologiczny był wykorzystywany głównie w produkcji. Obecnie ma on, a szczególnie technologia komputerowa, charakter pro-usługowy. Jest to niezwykle istotna okoliczność w sytuacji, kiedy szeroko rozumiane usługi zaczynają wyraźnie dominować nad sferą produkcji (w rozwiniętych krajach gospodarki rynkowej udział usług w tworzeniu PKB zbliża się do 70%).

Otoczenie technologiczne Zmiany w otoczeniu technologicznym stanowią szansę dla tych przedsiębiorstw, które potrafią je szybko dyskontować, czyniąc z nich źródło przewagi konkurencyjnej. Natomiast udziałem firm nie posiadających tego typu umiejętności bywa osłabienie lub utrata zdolności konkurowania.

Otoczenie technologiczne Cechy charakteryzujące to otoczenie:  Tempo transferu nowych technologii do firm,  Poziom wydatku rządu oraz ministerstwa przemysłu na badania nowych technologii,  Liczba instytutów i innych placówek naukowych zajmujących się badaniami w zakresie nowej techniki i technologii,  Liczba nowych odkryć, wynalazków i patentów,  Przeciętne tempo odnawiania parku maszynowego w poszczególnych branżach.

Bibliografia J. Altkorn „Marketing w turystyce”, wyd. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004, A. Rapacz „Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce rynkowej”, wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2001 H. Mruk „Marketing – Satysfakcja klienta i rozwój przedsiębiorstwa”, wyd. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012, http://twojbiznes.infor.pl/index.php/dzialy/praktyka/ artykul-1010405.html http://www.abc- ekonomii.net.pl/s/otoczenie_technologiczne.html http://www.findict.pl/slownik/otoczenie- przedsiebiorstwa

Koniec… Dziękujemy za uwagę! 