Projekt Unijny współfinansowany e EFS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Wsparcie dydaktyki poprzez wprowadzanie ICT, ECDL
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Granty rozwojowe dla szkół -
KURSY I EGZAMINY JĘZYKOWE W PWSZ
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
ECDL.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Podsumowanie wdrażania EFS na Warmii i Mazurach w latach TECHPAL Sp. z o.o. Olsztyn, europejskie w informatyce TECHPAL Sp.
Technik leśnik po zmianach w oświacie
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
MATURA Podstawa prawna. 2. Egzamin maturalny – cóż to takiego? 3. Deklaracja maturalna. 4. Zwolnienie z egzaminu. 5. Harmonogram egzaminu maturalnego.
Projekt „Zawodowe horyzonty” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Metodyka nauczania informatyki
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
1 Modernizacja egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe – egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie od roku szkolnego 2012/2013.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
ECDL Polska w okresie XI kadencji 14 czerwca 2014r. Dr inż. Jacek Pulwarski Ogólnopolski Koordynator ECDL.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL (European Computer Driving Licence) zaświadcza, że jego posiadacz potrafi prawidłowo realizować.
Administrowanie sieciami i technologie internetowe Opiekun modułu: dr inż. Tomasz Lech Katedra.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Informator dla rodziców
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Szkolenie egzaminatorów ECDL © Polskie Towarzystwo Informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Certyfikacje ECDL w Polsce Wojciech Kulik.
ECDL – Państwa korzyści. CZY WIECIE PAŃSTWO CZYM JEST ECDL I JAKIE KORZYŚCI OSIĄGNĄ ZDAJĄC EGZAMIN Z ECDL? Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych.
Urząd Miasta Lublin Projekt „Moja szansa – Mój ECDL” jest realizowany od 1 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 1 sierpnia 2010 r. do 30 czerwca 2011 r.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
MATURA 2017.
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Zapis prezentacji:

Projekt Unijny współfinansowany e EFS

Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Inicjatywa ECDL zrodziła się w 1992 roku w Finlandii, a cztery lata później została poparta przez Radę Europy, która włączyła ją do swoich planów rozwojowych zmierzających do wykształcenia na naszym kontynencie Społeczeństwa Globalnej Informacji. Wdrożenie tego planu zostało zalecone w czasie Europejskiego Forum w Pradze w 1996 roku, także krajom Europy Środkowo-Wschodniej w ramach programu dostosowawczego do standardów Unii Europejskiej. Od tego roku ECDL jest dostępny w Polsce i funkcjonuje pod nazwą Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. Ma na celu ujednolicenie i udokumentowanie poziomu wiadomości z podstaw obsługi komputera

Certyfikat umiejętności komputerowych nie przypadkiem został nazwany „European Computer Driving Licence” – w dosłownym tłumaczeniu: „Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy”. W dynamicznym społeczeństwie informacyjnym znaczenie ECDL można bowiem śmiało porównać ze znaczeniem, jakie dla dorosłego obywatela i wykwalifikowanego pracownika ma dziś licencja na prowadzenie samochodu - można bez niego przeżyć, ale ze wszech miar lepiej ją mieć.

Idea ECDL jest akcją Stowarzyszenia Europejskich Profesjonalnych Towarzystw Informatycznych (Council of European Professional Informatics Societies - CEPIS). Polskie Towarzystwo Informatyczne - PTI jako członek CEPISu podjęło inicjatywę rozpropagowania idei i wdrożenia Certyfikatu w Polsce. Przygotowane zostały odpowiednie dokumenty i procedury, przetłumaczone pytania egzaminacyjne i przeszkoleni egzaminatorzy. Powstało Polskie Biuro ECDL, którego zadaniem jest koordynacja prac, obsługa informacyjna systemu nadawania ECDL i nadzór nad rzetelnością przeprowadzania egzaminów. Siedziba ECDL znajduje się w Dublinie (www.ecdl.com), zaś polskie Biuro ECDL - w Warszawie (www.ecdl.com.pl).

ECDL to praktycznie niezbędne minimum w zakresie obsługi komputerów, jakiego oczekują europejscy pracodawcy. Certyfikat jest obecnie honorowany w 146 krajach, można go zdawać w 38 językach, posiada go 6,5 mln ludzi na świecie.  Egzaminy ECDL można zdawać tylko przed akredytowanymi egzaminatorami w certyfikowanych laboratoriach, które współpracują z Centrami ECDL. Europejskie Certyfikaty Umiejętności Komputerowych dostępne obecnie w Polsce to:  

„Przeciętny pracownik spędza 38 minut dziennie przy rozwiązywaniu problemów związanych z obsługą komputera, zarówno własnych jak i swoich współpracowników. To około 3 godziny w tygodniu, 12 godzin w miesiącu czy też 20 dni w roku. Certyfikat, ECDL/ICDL obejmuje swoim zakresem 80% tych komputerowych umiejętności, których brak u pracowników powoduje największe straty czasu ich pracy” CAP Gemini Ernest & Young Study, Norway, listopad 2001

Na Węgrzech i w Hiszpanii ECDL jest obowiązującym standardem w administracji publicznej. W Wielkiej Brytanii ECDL jest wymagany od wszystkich pracowników służby zdrowia. W Norwegii ECDL jest obowiązkowy dla pracowników firm ubezpieczeniowych. We Włoszech, Szwajcarii i Egipcie na podstawie umów rządowych ECDL jest standardem w programach edukacyjnych.

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W Polsce wartość Certyfikatu ECDL, jako standaryzowanego narzędzia oceny umiejętności informatycznych została również podkreślona przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w poniższym rozporządzeniu: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki. (Dz. U. z dnia 13 września 2007 r.) § 15. 1. Student posiadający zaświadczenia o znajomości języka obcego na poziomie określonym w standardach kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia może być zwolniony z obowiązku udziału w zajęciach z tego zakresu. 2. Student posiadający Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych, zwany dawniej Europejskim Komputerowym Prawem Jazdy (European Computer Driving Licence), może być zwolniony z obowiązku udziału w zajęciach z zakresu technologii informacyjnej.  Ponadto na większości kierunków treści kształcenia w zakresie technologii informacyjnej: podstawy technik informatycznych, przetwarzanie tekstów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafika menedżerska i/lub prezentacyjna, usługi w sieciach informatycznych, pozyskiwanie i przetwarzanie informacji - powinny stanowić co najmniej odpowiednio dobrany podzbiór informacji zawartych w modułach wymaganych do uzyskania Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych.

wzrost pozycji na rynku pracy, Korzyści dla posiadacza certyfikatu ECDL: wzrost pozycji na rynku pracy, większa pewność utrzymania zatrudnienia,  wzrost mobilności,  wzrost szans na rynku pracy w Europie i na świecie. Korzyści dla pracodawcy: wzrost wydajności i jakości pracy,  redukcja kosztów,  wzrost rentowności wydatków na informatyzację, wzrost efektywności wykorzystania zasobów TI. 

Procedura uzyskania Certyfikatu ECDL Core Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych ECDL Core (European Computer Driving Licence) zaświadcza, że jego posiadacz potrafi prawidłowo realizować przy pomocy mikrokomputera podstawowe zadania, takie jak: edycja tekstów, wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego czy też sieci komputerowej. Kontrola tych umiejętności jest realizowana w formie 7 egzaminów, do których zdających przystępuje po opanowaniu wiadomości każdego z modułów.

Egzaminy obejmują następujące obszary zastosowań TI: 1 Egzaminy obejmują następujące obszary zastosowań TI: 1. Podstawy technik informatycznych i komunikacyjnych 2. Użytkowanie komputerów 3. Przetwarzanie tekstów 4. Arkusze kalkulacyjne 5. Bazy danych 6. Grafika menedżerska i prezentacyjna 7. Przeglądanie stron internetowych i komunikacja

Wzór Certyfikatu ECDL Core

Grupa uczniów XLVII LO, którzy uzyskali Certyfikat ECDL w r.szk. 2009/2010

W ramach projektu szkoła zapewnia uczniom: 80 godzin szkolenia prowadzonego przez doświadczonych egzaminatorów pracę w grupach 12 osobowych możliwość przystąpienia do 7 egzaminów zakończonych uzyskaniem certyfikatu ECDL Core zestaw podręczników pendrive I TO WSZYSTKO ZA DARMO !!

www.ecdl.org

www.ecdl.pl

www.ecdl.pl

Bibliografia: http://www.ecdl.com http://www.ecdl.pl http://www.ecdl.org http://www.ecdl.malopolska.pl