II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOŁE PODSTAWOWEJ NR 12
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kadra Wykształcona Kreatywna Wyspecjalizowana Dyspozycyjna.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Przykłady dobrych praktyk
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej. Raport z ewaluacji wewnętrznej 2012/2013 Obszar: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły. II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej. Cel ewaluacji: Pozyskanie informacji o realizacji podstawy programowej. Formułowanie wniosków do dalszej pracy.

Wyniki ewaluacji sporządzono na podstawie analizy ankiet skierowanych do uczniów, rodziców, nauczycieli oraz dyrektora szkoły. Pytania kluczowe: Czy oferta edukacyjna jest spójna z podstawą programową? Czy realizacja zajęć edukacyjnych z języków obcych nowożytnych jest zgodna z ramowymi planami nauczania? Czy oferta edukacyjna jest zgodna z potrzebami ucznia? Czy oferta edukacyjna uwzględnia kształtowanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy? Czy realizacja podstawy programowej jest monitorowana? Czy oferta edukacyjna szkoły jest modyfikowana w celu umożliwienia pełniejszego rozwoju ucznia? Czy szkoła realizuje nowatorskie rozwiązania programowe?

Ankieta skierowana do uczniów 1. Czy szkoła umożliwia nauczenie się najważniejszych dla Ciebie rzeczy? Raczej tak - 39 Raczej nie - 11

2. Czego najbardziej chciałbyś uczyć się w szkole? a. j. polskiego 5 b. matematyki 11 c. języków obcych 9 d. informatyki 11 e. historii 4 f. radzenia sobie w życiu 31 g. dobrego zachowania 11 h. otwartości na ludzi 19

3. Czy szkoła pozwala rozwijać twoje zainteresowania. a 3. Czy szkoła pozwala rozwijać twoje zainteresowania? a. zdecydowanie tak 4 b. raczej tak 29 c. raczej nie 12 d. zdecydowanie nie 3

4. Czy bierzesz udział w dodatkowych zajęciach organizowanych przez szkołę? a. tak 29 b. nie 21

Ankieta skierowana do rodziców. 1 Ankieta skierowana do rodziców. 1. Czy szkoła zaspokaja potrzeby edukacyjne Pana/Pani dziecka ? a. tak 23 b. raczej tak 26 c. nie 1 d. raczej nie 1

2. Jaki rodzaj potrzeb edukacyjnych chciałby(aby) Pan/Pani dla swojego dziecka? a. Więcej cierpliwości i zainteresowania ze strony nauczycieli 18 b. Indywidualnego podejścia 10 c. Sprawiedliwego oceniania 25 d. Nauki zachowania w różnych sytuacjach 25

3. Czy szkoła pozwala rozwijać zainteresowania i aspiracje Pana/Pani dziecka? a. zdecydowanie tak 12 b. raczej tak 30 c. raczej nie 7 d. zdecydowanie nie 0

Ankieta skierowana do nauczycieli 1 Ankieta skierowana do nauczycieli 1. Czy wybrany przez Panią/Pana program nauczania do realizacji podstawy programowej pozwala na realizację całej podstawy programowej kształcenia ogólnego w gimnazjum? a. tak 15 b. nie 0 c. częściowo 0

2. W Pani/Pana opinii, które z działań są najważniejsze z punktu widzenia potrzeb edukacyjnych uczniów naszego gimnazjum. a. koła zainteresowań 10 b. zajęcia wyrównawcze 15 c. zajęcia dla uczniów zdolnych 7 d. zajęcia kompensacyjno – korekcyjne 9 e. pracownie komputerowe 10 f. pracownie językowe 12 g. sale przedmiotowe 9 h. biblioteka wraz z centrum multimedialnym i informacyjnym 11 i. inne 0

3. Które z kompetencji potrzebnych na rynku pracy uwzględnia oferta edukacyjna naszego gimnazjum? a. stosowanie technologii informacyjno – komunikacyjnej 1 b. znajomość języków obcych 15 c. umiejętność pracy w zespole 14 d. asertywność 13 e. umiejętność dokonywania autoprezentacji 12 f. twórcze i logiczne myślenie 14 g. sumienność i odpowiedzialność 11

3. Czy w szkole monitorowana jest realizacja podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów? a. tak 14 b. nie 0

5. Czy w szkole prowadzone są nowatorskie pozwalające na pełniejszą realizację podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów? a. tak 8 b. nie 1

6. Jakie działania podejmowane są w naszej szkole w celu umożliwienia uczniom ich pełniejszego rozwoju? a. koła zainteresowań - 7 b. zajęcia wyrównawcze - 8 c. wyjazdy edukacyjne: ,muzeum, kino, teatr - 5 d. spotkania z doradcą zawodowym - 2 e. organizacja uroczystości szkolnych - 1 f. organizacja akcji charytatywnych i ekologicznych - 1 g. zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, rewalidacyjne - 1 h. redagowanie gazetki szkolnej - 1 i. realizacja projektów o zasięgu ogólnopolskim - 2 j. udział w konkursach - 4

Ankieta dla dyrektora szkoły Czy z wybranych przez nauczycieli programów do realizacji podstawy programowej wykorzystują oni całą podstawę programową kształcenia ogólnego dla klas 1 -3? Tak Czy w ofercie edukacyjnej szkoły uwzględnia się kształtowanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy? Jeśli tak, to jakie są to kompetencje? - stosowanie technologii informacyjno – komunikacyjnej - znajomość języków obcych - umiejętność pracy w zespole - umiejętność dokonywania autoprezentacji - twórcze i logiczne myślenie - sumienność i odpowiedzialność

3. Czy w szkole monitoruje się realizację podstawy programowej 3. Czy w szkole monitoruje się realizację podstawy programowej? Tak Jeśli tak to w jaki sposób? - kontrole doraźne i planowe dzienników lekcyjnych - obserwacje zajęć nauczycieli - wewnętrzne sprawdziany wiedzy i umiejętności uczniów z poszczególnych przedmiotów - analiza okresowych sprawozdań nauczycieli 4. Czy w celu umożliwienia uczniom pełniejszego rozwoju, w ofercie szkoły wprowadzone zostały jakieś zmiany? - poszerzenie oferty kół zainteresowań - zorganizowanie zajęć wyrównawczych - wzbogacanie o nowe pomoce dydaktyczne w związku z zapotrzebowaniem nauczycieli zgłoszonym z początkiem roku szkolnego 5. Czy szkoła realizuje nowatorskie rozwiązania programowe? Tak - różnorodne projekty edukacyjne - programy zajęć artystycznych i technicznych

Jak wynika z przeprowadzonych ankiet zarówno dyrektor szkoły, nauczyciele, uczniowie i ich rodzice zgodnie twierdzą, że oferta edukacyjna przygotowana przez gimnazjum jest zgodna z podstawą programową kształcenia ogólnego w III etapie kształcenia ogólnego i umożliwia jej realizację. Szkolny zestaw programów nauczania, program wychowawczy szkoły, program działań profilaktycznych tworzą spójną całość. Zawierają wymagania opisane w podstawie programowej z uwzględnieniem dostosowania do potrzeb rozwojowych uczniów oraz środowiska lokalnego. Oferta edukacyjna szkoły uwzględnia także potrzeby rynku pracy. Szkoła prowadzi działania mające na celu rozpoznanie zainteresowań uczniów i pomaga im w wyborze właściwego kierunku dalszego kształcenia. Młodzież ma na bieżąco dostęp do informacji o typach szkół ponadgimnazjalnych w okolicy oraz możliwościach kształcenia się w nich. Z wywiadu przeprowadzonego z dyrektor szkoły oraz nauczycielami wynika, że w szkole monitoruje się na bieżąco realizację podstawy programowej. Dyrektor dokonuje jej między innymi poprzez kontrolę dokumentacji szkolnej, hospitacje. Nauczyciele na bieżąco monitorują realizację planów nauczania z poszczególnych przedmiotów, wyciągają wnioski, wdrażają je w dalszej pracy. W szkole realizowane są także programy, które poszerzają podstawę programową wybranych przedmiotów nauczania. Programy te uwzględniają w miarę możliwości sprzętowych, lokalowych, zainteresowania, predyspozycje i możliwości młodzieży.

Opracowanie: Teresa Miernik Krzysztof Miernik