Wyrównywanie szans edukacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej
Kształtowanie kompetencji czytelniczych-
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją SPRAWOZDANIE
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Centrum Językowe Magic Land
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Wyrównywanie szans edukacyjnych
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
„Lubuska Szkoła Równych Szans”
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 4 w Knurowie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H. Ch. Andersena to szkoła przyjazna Dzieciom i ich Rodzicom Jesteśmy Szkołą Odkrywców Talentów (pierwszą w Radomiu),
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Zapis prezentacji:

Wyrównywanie szans edukacyjnych

Kształcenie otwarte ( e – learning) Szkoła Podstawowa w Tyczynie zdeklarowała przystąpienie do tworzącego się projektu „Centra kształcenia na odległość”, realizowanego przez fundację Edukacji Ekonomicznej.

Projekt obejmuje: Darmowe szkolenia Warsztaty Dodatkowe zajęcia dla uczniów oraz nauczycieli.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze W zajęciach tych uczestniczy 36 uczniów z klas I – III i 32 uczniów z klas IV – VI. Prowadzone są one w klasach O – VI wg harmonogramu zajęć zatwierdzonego przez Dyrektora Szkoły. Nauczyciele wykorzystują programy multimedialne oraz Internet w pracy z dziećmi mającymi trudności w nauce.

Opinie uczniów o programach Są bajecznie kolorowe. Przyjazne i proste w obsłudze. Posiadają wbudowane słowniki ortograficzne, co ułatwia naukę. Zagadki i rebusy zawarte w programach rozwijają wyobraźnię.

Opinie nauczycieli Wykorzystywane programy zawierają szereg gier i ćwiczeń matematyczno-językowych przeznaczonych dla dzieci. Poszczególne zabawy zawierają ćwiczenia z literkami, cyferkami i słowami. Uczą i rozwijają sprawność czytania i liczenia oraz rozumienia słyszanego i czytanego tekstu. Pomysłowość i atrakcyjna multimedialna oprawa wszystkich gier sprawiają, że dzieci chętnie sięgają po program, korzystając z niego samodzielnie.

Ich obsługa przemyślana w taki sposób, by samodzielne korzystanie z programu nie sprawiało dzieciom żadnych kłopotów. Każde ćwiczenie posiada kilka stopni trudności, co pozwala indywidualnie dopasować go do aktualnych możliwości dziecka. Umożliwia długie używanie programu w miarę rozwoju dziecka.

Wykorzystujemy następujące programy multimedialne: Klik uczy czytać Klik uczy pisać Klik uczy liczyć Klik uczy ortografii Klik uczy języka angielskiego ABC z Reksiem Elektroniczna ortografia Wesoła Szkoła – Bawię się i uczę Młody Einstain – cała seria edukacyjna

Gry komputerowe w edukacji - Ortofrajda W skład Ortofrajdy wchodzi cały pakiet słowników, książek, gier i zabaw. Opierają się one na nauce ortografii za pomocą kolorów. Gra jest sprawdzonym sposobem na skuteczne uczenie się i łagodzenie skutków dysortografii u dzieci. Podstawowym walorem systemu jest zaangażowanie pamięci wzrokowej (a także słuchu) do procesu edukacji.

Porusz Umysł – Program Ogólnorozwojowy Dla Dzieci Program ten wspomaga rozwój psychoruchowy dzieci i młodzieży. Wykorzystywany jest głównie na zajęciach kompensacyjnych. Zapobiega deficytom. Podnosi motywację do zdobywania wiedzy w sposób szybki i trwały.

Multimedialne Słowniki ortograficzne Są wykorzystywane niemal na każdych zajęciach w klasach I – III oraz w klasach starszych. Pomagają uczniom pokonywać trudności związane z nauką ortografii.

Celem pracy naszej szkoły jest m. in Celem pracy naszej szkoły jest m.in. wyrównywanie szans edukacyjnych naszych uczniów