PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Człowiek – najlepsza inwestycja Podnoszenie kompetencji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Generator przyszłości
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Województwo Podkarpackie
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Człowiek – najlepsza inwestycja” Podnoszenie kompetencji.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
PARTNERZY KRAJOWI Sieć SPLOT ( Stowarzyszenie ESWIP ( Regionalnym Centrum Wspierania Inicjatyw Pozarządowych, Wrocław.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Szkoła Nauczycielem stoi
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Człowiek – najlepsza inwestycja Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE Spotkanie Wojewódzkie edycja II

Podstawowe informacje Program Operacyjny: Kapitał Ludzki Priorytet: III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie: 3.3 Poprawa jakości kształcenia Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel ogólny projektu zwiększenie zainteresowania naukami matematyczno-przyrodniczymi poprzez opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania wykorzystujących interaktywną platformę e-learningową

Cele szczegółowe projektu zwiększenie zainteresowania SCIENCE u dziewcząt wzrost umiejętności związanych z rozpoznawaniem i definiowaniem problemów badawczych oraz stosowaniem metod badawczych w obrębie SCIENCE dzięki udziałowi uczniów/ uczennic w realnym procesie badawczym rozwój umiejętności posługiwania się technologiami informatyczno-komunikacyjnymi w procesie uczenia się dzięki zastosowaniu metody e-learningu/ blended learningu Uczenie umiejętności Uczenie faktów

Dlaczego Eduscience ? Zmiana dotychczasowej formuły uczenia: przejście do rozpoznawania i diagnozowania problemów badawczych Przeniesienie metod naukowo- badawczych na rzeczywistość szkolną Wykorzystywanie wiedzy o funkcjonowaniu mózgu człowieka oraz technologii IT w procesie nauczania

Efekt finalny projektu 1.Platforma e-learningowa : 4 innowacyjne e-programy SCIENCE dla poszczególnych etapów edukacyjnych Biblioteka SCIENCE – baza źródłowa, eksperymenty naukowe, lekcje on-line, reportaże, wywiady Narzędzia użytkowe dla nauczycieli oraz uczniów, wirtualna klasa 2.Portal internetowy (społecznościowy, blogi naukowe, ciekawostki, wideokonferencje, monitoring przyrodniczy) 3.Festiwale Nauki, pikniki, wycieczki do obserwatoriów

Odbiorcy produktu ….to uczniowie/uczennice 250 szkół biorących udział w Projekcie na etapie testowania. Biorąc pod uwagę najnowsze dane GUS (2009/2010), z których wynika, iż średnia liczba u. w oddziale SP to 18,2, w tym 49% dziewcząt; w G 22,1, w tym 48% dziewcząt, w LO 27,2, w tym 58% dziewcząt, a w technikum 24, w tym ok 40% dziewcząt można oszacować, iż przy założeniu, że z każdej szkoły do Projektu przyjęty zostanie jeden oddział, w Projekcie udział weźmie łącznie 5252 uczniów/uczennic, w tym dziewcząt (czyli ok. 49,5%).

Eduscience w liczbach 250 szkół 250 szkół w całej Polsce uczestniczących w projekcie (każda szkoła otrzyma tablicę interaktywną wraz z oprogramowaniem oraz monitoring przyrodniczy) 41 miesięcy 41 miesięcy – czas realizacji projektu 43 tys. 43 tys. godzin lekcyjnych 64 pikniki naukowe 64 pikniki naukowe 12 Festiwali Nauki 12 Festiwali Nauki 250 wycieczek dydaktycznych dla szkół 250 wycieczek dydaktycznych dla szkół 3 Partnerów + 4 instytucje naukowe 3 Partnerów + 4 instytucje naukowe 12 obserwatoriów 12 obserwatoriów, w tym 5 obserwatoriów geofizycznych + Stacja Polarna na Spitsbergenie + 3 obserwatoria/muzea/instytuty w GEOPLANET + 2 statki

Przedmioty: geografia, fizyka, chemia, biologia, matematyka; (przyroda/edukacja wczesnoszkolna) Przedmioty: geografia, fizyka, chemia, biologia, matematyka; (przyroda/edukacja wczesnoszkolna) Narzędzia: informatyka, język angielski Narzędzia: informatyka, język angielski Instytucje współpracujące: Instytucje współpracujące: – Instytut Oceanologii PAN – Centrum Badań Kosmicznych PAN – Instytut Nauk Geologicznych PAN – Akademia Morska w Gdyni Podstawowe informacje

Instytucje, w których realizowane będą zajęcia dla uczniów: Instytucje, w których realizowane będą zajęcia dla uczniów: – Obserwatoria: Belsk, Książ, Ojców, Racibórz, Świder, Borowiec – Statek badawczy Horyzont II Akademii Morskiej – Laboratoria Instytutu Oceanologii PAN – Muzeum Geologiczne w Krakowie – Stacja Polarna na Spitsbergenie Podstawowe informacje

Stacja Polarna na Spitsbergenie Stacja Polarna na Spitsbergenie Podstawowe informacje

Lider Projektu Dyscypliny naukowe: sejsmologia, geomagnetyzm, fizyka wnętrza Ziemi, fizyka atmosfery, hydrologia, badania polarne Monitoring zjawisk geofizycznych: – 10 obserwatoriów – Stacja Polarna na Spitsbergenie – 24 stacje sejsmiczne w ramach Monitoringu Sejsmicznego

Partnerzy Projektu Accelerated Learning Systems -popularyzowanie filozofii Przyspieszonego Uczenia Się oraz tworzenie praktycznych rozwiązań wspierających tę filozofię -ekspertyzy zawierające podstawy teorii inteligencji wielorakich i jej wykorzystywania dla nauczycieli metodyków z zakresu pracy z młodzieżą

American Systems - specjalizuje się w projektowaniu, tworzeniu i wdrażaniu narzędzi e-learningowych. Twórca autorskiego systemu klasy LMS i LCMS oraz pakietu do zarządzania placówkami oświatowymi nSzkoła. Partnerzy Projektu

Edukacja Pro Futuro - prowadzi szkoły i placówki niepubliczne (o uprawnieniach szkół publicznych) a także realizuje wiele nowoczesnych projektów edukacyjnych, m.in.Zabawy fundamentalne – w oddziale O, Żywa edukacja- w klasach I-III, Świat i koncentracja dla grupy uczniów klas IV-VI a także Akademia Sukcesu w gimnazjum. Partnerzy Projektu

Innowacje Eduscience demonstrowanie wiedzy przyrodniczej z zastosowaniem eksperymentów wykorzystywanie różnych technik przekazu wiedzy i nowoczesnej metodyki bezpośrednie transmisje satelitarne ze Stacji Polarnej na Spitsbergenie udostepnienie infrastruktury badawczej GEOPLANET możliwość wyjazdu do Stacji Polarnej dla laureatów

Użytkownicy projektu: 126 SP (w I etapie kształcenia zaangażowani będą nauczyciele/ki edukacji wczesnoszkolnej + zajęć komputerowych (maksymalnie 2 osoby), w II etapie kształcenia zaangażowani będą nauczyciele/ki przyrody + matematyki + informatyki/zajęć komputerowych (maksymalnie 3 osoby), 68 Gimnazjów (w gimnazjach, liceach ogólnokształcących i technikach zaangażowani będą nauczyciele/ki geografii, chemii, fizyki, biologii, matematyki i informatyki maksymalnie 6 osób), a zatem: 63 x x x x x 6 = 1104 osób 35 LO 21 Techników W terminie do roku Szkoły zobowiązane są podpisać umowę udziału w Projekcie i przekazać Koordynatorowi Wojewódzkiemu. Plan działań w etapie testowania

Przeprowadzenie zajęć Na etapie planowania przyjęto, że w każdej ze szkół biorących udział w Projekcie zrealizowanych zostanie 30% z 2/3 godzin przeznaczonych na przedmioty objęte Projektem. Planuje się realizację łącznie h w ramach Projektu we wszystkich segmentach szkół.

Administrator w Szkole Administrator - to nauczyciel prowadzący zajęcia w Szkole. Administrator pełni rolę osoby nadzorującej prawidłową realizację Projektu, ściśle współpracuje z Koordynatorem Wojewódzkim, jest odpowiedzialny za sprawne funkcjonowanie platformy na poziomie Szkoły. Administratorem może być nauczyciel wchodzących w skład zespołu nauczycieli przedmiotów matematyczno – przyrodniczych realizujących bezpośrednio projekt Eduscience. Do 07 maja 2012 roku, Dyrektor Szkoły ma obowiązek wyznaczyć jednego pracownika w Szkole do pełnienia funkcji Administratora systemu na okres realizacji Projektu, tj. od do Administrator będzie zatrudniony na umowę cywilnoprawną z dniem roku.

Wybrane zadania Administratorów monitoring – CAWI wywiady realizowane za pośrednictwem Internetu. Ankiety będą przeprowadzone co najmniej 3 razy na semestr, za pośrednictwem platformy e-learningowej. Narzędzie wypełniane będzie przez nauczycieli-administratorów na podstawie informacji zebranych od nauczycieli/ek pracujących z wykorzystaniem platformy; zapewnienie odpowiednich warunków technicznych i organizacyjnych do korzystania z platformy internetowej; zapewnienie pomieszczeń oraz sprzętów niezbędnych do realizacji Projektu oraz realizacji zajęć w ramach Projektu; informowanie Partnera Projektu lub / i przedstawicieli Partnera projektu o problemach w realizacji Projektu; koordynowanie zgłoszenia innowacji do Kuratorium Oświaty w celu wpisania Projektu do wykazu innowacji pedagogicznych; czuwanie nad aktywnym użytkowaniem zestawu do monitoringu przyrodniczego przekazanym w ramach Projektu oraz nad systematycznym umieszczaniem informacji z odczytów dokonanych przy jego użyciu na portalu EDUSCIENCE; nadanie uprawnień nauczycielom i uczniom uczestniczącym w Projekcie do korzystania z narzędzi umieszczonych na Platformie (login + hasło);

w okresie realizacji Projektu w Szkole, tj. od do kontrola i monitoring postępu realizacji projektu - minimum 175 godzin zajęć przypadających na jednego ucznia biorącego udział w Projekcie. Za wypracowane godziny uznaje się: liczbę lekcji, na których wykorzystano Platformę (potwierdzone kserokopią z dziennika lekcyjnego jako zajęcia lekcyjne w ramach Projektu), liczbę godzin zajęć dydaktycznych w czasie wycieczki dydaktycznej, pikniku naukowego lub Festiwalu Nauki organizowanych w ramach Projektu; uzyskanie/zebranie zgody rodziców uczniów objętych wsparciem na udział w Projekcie; zgromadzenie danych osobowych nauczycieli i uczniów korzystających z platformy e-learningowej w zakresie ochrony danych osobowych a następnie przekazanie Partnerowi Projektu; przesyłanie kopii dzienników lekcyjnych klasy uczestniczącej w projekcie (kserokopię tematów lekcji z dopiskiem Eduscience oraz frekwencji z przeprowadzonych w ramach projektu lekcji) 3 razy w ciągu 1 semestru nauki, tj.: do 31 października, 31 grudnia i 31 stycznia oraz do 31 marca, 31 maja i 30 czerwca. Dopuszcza się wydruk z elektronicznej wersji dziennika; ścisła współpraca z Koordynatorem Wojewódzkim; przekazywanie Koordynatorowi niezbędnych informacji dotyczących realizacji projektu w szkole. Wybrane zadania Administratorów

Szkolenie Administratorów Celem szkolenia będzie przekazanie wiedzy z zakresu technicznej obsługi platformy e-learningowej Administratorom zatrudnionym w Szkołach. Kołobrzeg - dla woj. zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego Poznań - dla woj. wielkopolskiego, kujawsko - pomorskiego Wrocław - dla woj. dolnośląskiego i opolskiego Kraków - dla woj. małopolskiego, śląskiego, świętokrzyskiego, podkarpackiego Warszawa - dla woj. mazowieckiego, łódzkiego, lubelskiego Olsztyn - dla woj. warmińsko-mazurskiego i podlaskiego

TERMINY SZKOLEŃMIEJSCE SZKOLENIA majaWrocław (2 edycje równolegle) majaKraków (2 edycje równolegle) majaKraków (2 edycje równolegle) majaKraków (2 edycje równolegle) majabrak szkolenia majaPoznań (2 edycje równolegle) majaKołobrzeg (2 edycje równolegle) 1-2 czerwcaWarszawa (1 edycja) + Kołobrzeg (1 edycja) 4-5 czerwcaWarszawa (2 edycje równolegle) 6-7 czerwcaWarszawa (2 edycje równolegle) czerwcaOlsztyn (2 edycje równolegle) Szkolenia Administratorów

Monitoring przyrodniczy Pomiary meteorologiczne: Temperatura Opady Pokrywa śnieżna i lodowa Prędkość i kierunek wiatru

Monitoring przyrodniczy Pomiary meteorologiczne: SP 1-3: stwierdzają występowanie opadów lub ich brak SP 4-6: określają rodzaj opadu G: określają rodzaj i mierzą wielkość opadu LO: określają rodzaj i mierzą wielkość opadu, określają stopień zanieczyszczenia przy użyciu pH-metrów i konduktometrów

Kamienie milowe Październik 2011 – złożenie strategii wdrażania projektu Styczeń 2012 – początek realizacji etapu wdrożeniowego Marzec zakończenie rekrutacji szkół do projektu Czerwiec zakończenie szkoleń dla administratorów w szkołach Wrzesień rozpoczęcie testowania w szkołach Czerwiec 2013 i ewaluacja zewnętrzna Czerwiec zakończenie testowania w szkołach Listopad rozesłanie materiałów metodycznych i informacji o produkcie końcowym do szkół, udostępnienie produktu końcowego wszystkim szkołom w Polsce

Platforma e-learningowa Infrastruktura

Platforma e-learningowa Aspekty techniczne - szkoła

Platforma e-learningowa Aspekty techniczne - komunikacja

Użytkownicy portalu Administrator to użytkownik systemowy posiadający największy zakres uprawnień w portalu. Administrator będzie mógł tworzyć konta innych użytkowników portalu i nadawać im uprawnienia dostępu do platformy Eduscience. Moderator Moderator to użytkownik o wyższym poziomie uprawnień, które pozwalają mu, między innymi na: Ukrycie lub usunięcie danego wątku lub grupy. Usunięcie danego wątku lub postu. Zablokowanie dostępu dla wybranego użytkownika do wybranej grupy lub do całego portalu Eduscience. Moderator grupy W ramach portalu będzie powstawać wiele grup tematycznych dot. tematów naukowych, wydarzeń, itp. Uprawnienia moderatora grupy pozwalają na moderację wątków i postów w ramach grupy tematycznej. W portalu będzie możliwe utworzenie grupy prywatnej (dla wybranych użytkowników), w których dostępu będzie udzielał Moderator grupy.

Użytkownicy portalu Redaktor Zadaniem użytkownika będzie publikacja wybranych zasobów platformy (gier, prezentacji, materiałów interaktywnych) w treści portalu. Po opublikowaniu zasobu przez Redaktora będzie on dostępny dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników odwiedzających portal Eduscience. Użytkownik zarejestrowany/zalogowany Użytkownik zarejestrowany posiada takie możliwości jak: - Wybór grup tematycznych. - Przeglądanie wszystkich aktualności, blogów, wątków, postów. - Pisanie postów i wiadomości. - Przeglądanie i używanie mat. interaktywnych, gier, artykułów. - Rozgrywki w grę strategiczną Hornsund. Użytkownik niezarejestrowany/niezalogowany Użytkownik posiada najmniejszą ilość uprawnień w portalu Eduscience. Po wejściu na portal Eduscience użytkownik będzie mógł przeglądać materiały opublikowane dla użytkowników niezarejestrowanych: aktualności, wydarzenia, wyniki monitoringu meteorologicznego, itp.

Portal e-learningowy Schemat budowy portalu

1. Jaka tematyka materiałów merytorycznych umieszczonych na platformie e-learningowej szczególnie Państwa interesuje? 2. Jakie cechy powinna mieć Państwa zdaniem platforma e-learningowa, aby była często używana przez nauczycieli/lki w trakcie prowadzenia lekcji? 3. Dlaczego Państwa zdaniem warto wykorzystywać nowoczesne technologie w nauczaniu nauk ścisłych? Pytania do uczestników

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Człowiek – najlepsza inwestycja Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii - EDUSCIENCE Dziękujemy za uwagę