Prawa i obowiązki ucznia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
AGENCJA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO
PRAWA UCZNIA W SZKOLE WYNIKAJĄCE Z PRAW CZŁOWIEKA
NA PODSTAWIE SKIEROWANIA Z O Ś RODKA POMOCY SPO Ł ECZNEJ NA PODSTAWIE DOKUMENTU TO Ż SAMO Ś CI Procedura przyj ę cia osoby bezdomnej do Placówki.
Szkolny regulamin by Marysia Zamecka.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Wydział Zarz ą dzania, Informatyki i Finansów Instytut Zarz ą dzania Finansami Zarządzanie finansami.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Z 7 szkolnych lat Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje. JP II.
„Nie ma dzieci- są ludzie […].” Janusz Korczak
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
VI BYTOMSKIE SPOTKANIA EDUKACYJNO - WYCHOWAWCZE kwietnia 2010 POD HONOROWYM PATRONATEM PREZYDENTA MIASTA BYTOMIA Pana PIOTRA KOJA 1960 –
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Prawa i obowiązki ucznia.
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Opracował Zespół Nauczycieli Przedmiotów Matematyczno - Przyrodniczych
Nasz Szkolny Kodeks powstał w oparciu o Statut Szkoły
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
NOWY SPOSÓB WYSTAWIANIA OCENY Z ZACHOWANIA
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
Wycieczka szkolna szansą na realizację wybranych treści i umiejętności z zakresu Edukacji dla bezpieczeństwa KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW I NAUCZYCIELI EDUKACJI.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W SZKOLE
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Magdalena Dyszkiewicz
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Regulamin Miejskiego Zespołu Szkół nr 1w Będzinie
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” Janusz Korczak
Przedszkola.
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Prezentacja z okazji 40-Lecia Zespołu Szkół dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Koninie.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
PRAWA DZIECKA.
WEWN Ą TRZSZKOLNA PROCEDURA Oprac. Magdalena Dyszkiewicz WYDŁUŻANIE OKRESU EDUKACYJNEGO.
CROSS-PROMOCJA Batonik MilkyWay+Guma Orbit dla Dzieci
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
Nie tylko wybory… Jak m ł odzi ludzie mog ą wp ł ywa ć na rzeczywisto ść i aktywnie uczestniczy ć w demokracji?
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
 20 listopada 1989r. Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych uchwaliło jednomyślnie Konwencję o Prawach Dziecka. Weszła ona w życie 2 września 1990r.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Jaka jesteś szkoło ? Uczniowie Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? Tak – 12.
Zebranie z rodzicami uczniów Gimnazjum w Piotrowicach.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
PRZESTRZEGANIE PRAWA TO OBOWIĄZEK KAŻDEGO, TAKŻE UCZNIA... BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ 2015/ 2016 Gimnazjum im St. Papczyńskiego w Podegrodziu.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Technologia informacyjna
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Przewodnik szkolny 2013/2014 czyli co gdzie jak i kiedy.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Zapis prezentacji:

Prawa i obowiązki ucznia Prawa i obowiązki rodzica

Uczeń ma prawo 1.Przejawiania własnej aktywności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności przy wykorzystywaniu wszystkich możliwości szkoły; Rodzic ma prawo wspierać aktywność swojego dziecka, zachęcać je do aktywnego zdobywania wiedzy i umiejętności;

Uczeń ma prawo 2. Przedstawienia wychowawcy klasy, dyrektorowi szkoły i innym nauczycielom swoich problemów oraz uzyskania od nich pomocy, odpowiedzi, wyjaśnień; Rodzic ma prawo przedstawiania wychowawcy klasy, dyrektorowi szkoły i innym nauczycielom problemów swojego dziecka, oraz uzyskania od nich pomocy, odpowiedzi , wyjaśnień;

Uczeń ma prawo 3. Poszanowania godności własnej w sprawach osobistych, rodzinnych i koleżeńskich; Rodzic ma prawo do poszanowania godności własnej i swojego dziecka w sprawach osobistych i rodzinnych ; 4. Jawnego wyrażania opinii dotyczących życia szkoły; nie może to jednak uwłaczać godności osobistej; Rodzic ma prawo do jawnego wyrażania opinii dotyczących życia szkoły; nie może to jednak uwłaczać godności osobistej;

Uczeń ma prawo 5. Do inicjatyw społecznych i obywatelskich; może należeć do wybranej przez siebie organizacji ideowo wychowawczej lub społecznej; w przypadku organizacji działających poza szkołą- za zgodą i wiedzą dyrektora szkoły; Rodzic ma prawo do inicjatyw społecznych i obywatelskich własnych i swojego dziecka; 6. Uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych; udokumentowana działalność pozaszkolna jest oceniana na równi z działalnością społeczną w szkole; Rodzic ma prawo do inicjowania działań pozalekcyjnych na terenie szkoły oraz do zapisania dziecka na zajęcia pozaszkolne;

Uczeń ma prawo 7. Reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach i innych imprezach, zgodnie ze swoimi możliwościami i umiejętnościami; Rodzic ma prawo wiedzieć o odbywających się na terenie szkoły konkursach, przeglądach, zawodach oraz współdziałać ze szkołą w ich organizowaniu; 8.Do odpoczynku w przerwach międzylekcyjnych; na okres przerw świątecznych nie zadaje się prac domowych; Rodzic ma prawo odpocząć od pomocy w lekcjach w okresie przerw świątecznych;

Uczeń ma prawo 9. Do opieki socjalnej na zasadach określonych odrębnymi przepisami; Rodzic ma prawo do ubiegania się o pomoc dla swojego dziecka;

Uczeń ma prawo 10. Do jawnej, przeprowadzonej na bieżąco oceny swego stanu wiedzy i umiejętności; oceny z poszczególnych przedmiotów otrzymuje wyłącznie za wiadomości i umiejętności; Rodzic ma prawo do informacji na temat ocen swojego dziecka; 11. Do powiadomienia z wyprzedzeniem o terminie i zakresie pisemnych sprawdzianów; w ciągu dnia może się odbyć tylko jeden sprawdzian, a w ciągu tygodnia nie więcej niż trzy; Rodzic ma prawo informować szkołę o ewentualnym naruszeniu prawa swojego dziecka, ma też prawo do informacji na temat planowanych w najbliższym czasie sprawdzianów;

Uczeń ma prawo 12. Do dodatkowej pomocy nauczyciela zwłaszcza wtedy, gdy nie radzi sobie z opanowaniem materiału i powtórnego, w uzgodnionym terminie, sprawdzenia i oceny wiedzy lub umiejętności; ma też prawo do pomocy ze strony kolegów; Rodzic ma prawo zwrócić się o pomoc dla swojego dziecka; pamiętając jednak, że nauczyciel nie jest cudotwórcą, lekcja trwa 45 minut, a doba 24 godziny; Ma prawo w imieniu dziecka ( raz w semestrze) ustalić termin i zakres sprawdzianu poprawkowego; Ma też prawo udzielać pomocy swojemu dziecku we własnym zakresie;

Uczeń ma obowiązek 1.Zachowania się w każdej sytuacji w sposób godny młodego Polaka;

Uczeń ma obowiązek 2.Wykorzystania w pełni czasu przeznaczonego na naukę, rzetelnej pracy nad poszerzaniem swej wiedzy i umiejętności, systematycznego przygotowywania się do zajęć szkolnych, uczestniczenia w wybranych przez siebie zajęciach pozaszkolnych i wyrównawczych;

Uczeń ma obowiązek 3. Postępowania zgodnego z dobrem szkolnej społeczności, dbania o honor i tradycje szkoły, współtworzenia jej autorytetu;

Uczeń ma obowiązek 4. Godnego, kulturalnego zachowania się w szkole i poza nią, dbania o piękno mowy ojczystej;

Uczeń ma obowiązek 5. Okazywania szacunku nauczycielom oraz innym pracownikom szkoły, podporządkowania się zaleceniom dyrektora szkoły, rady pedagogicznej, nauczycieli oraz ustaleniom rady samorządu klasowego lub szkolnego; spory rozstrzyga się tylko na zasadach określonych w regulaminie szkoły;

Uczeń ma obowiązek 6. Przestrzegania zasad współżycia społecznego, a szczególnie okazywania szacunku dorosłym i kolegom, przeciwstawiania się przejawom brutalności i wulgarności, szanowania poglądów i przekonań innych ludzi, poszanowania godności i wolności drugiego człowieka, zachowania w tajemnicy korespondencji i dyskusji w sprawach osobistych powierzonych w zaufaniu, chyba, że szkodziłoby to ogółowi lub życiu i zdrowiu powierzającego, naprawiania wyrządzonej przez siebie szkody;

Uczeń ma obowiązek 7. Dbania o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów; uczeń nie pali tytoniu, nie pije alkoholu, nie używa narkotyków i innych środków odurzających , jest czysty i schludny;

Uczeń ma obowiązek 8. Troszczenia się o mienie szkoły i jej estetyczny wygląd, starania się o utrzymanie czystości i porządku na terenie szkoły;

oraz konsekwentne przestrzeganie ich Obowiązki rodzica w stosunku do siebie: tak organizować zajęcia własne, by mieć czas na rozmowę i pomoc dziecku w stosunku do własnych dzieci: określenie systemu wymagań wypracowanego wspólnie z innymi rodzicami i szkołą ( dyrektorem, wychowawcą, nauczycielami, pedagogiem) oraz konsekwentne przestrzeganie ich dbałość o właściwą organizację czasu pozalekcyjnego własnego dziecka systematyczne kontrolowanie osiągnięć sprawdzanie wykorzystania wolnego czasu w stosunku do nauczycieli i wychowawcy: częste kontakty odpowiadanie na uwagi nauczycieli zamieszczone w zeszytach, dzienniczkach, kartach informacyjnych usprawiedliwianie nieobecności dziecka w szkole w stosunku do innych rodziców: podejmowanie wspólnych działań  

Kolejne wakacje już w czerwcu Nie martwcie się Kolejne wakacje już w czerwcu