Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DYSKRYMINACJA W MIEJSCU PRACY W POLSCE
Advertisements

Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR)
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Zagrożenia dla polskiego handlu
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej? Experts Management Module for FP6 Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR UE ul. Rubież 46, Poznań
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
Przeszkody w integracji niepełnosprawnych na rynku pracy
1. DIAGNOZA 1.1 ZMIANY ILOŚCIOWE: “boom edukacyjny”, wzrost aspiracji edukacyjnych między 1995 a 2009 r. udział osób z wykształceniem wyższym w grupie.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Europejski Fundusz na rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich na lata w ramach programu ogólnego Solidarność i zarządzanie przepływami migracyjnymi.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój mieszkańców województwa opolskiego poprzez wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu r.
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Instytut Statystyki i Demografii
Partner wiodący- Projektodawca: ASM- Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z. o.o Partnerzy: Wielkopolski Związek Pracodawców Prywatnych Centrum Statystyki.
Budujemy współpracę na Mazowszu – od organizacji do federacji Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Zmiany demograficzne w Polsce
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat ciechanowski.
INTERREG IV C Międzyregionalny wymiar Europejskiej Współpracy Terytorialnej Konferencja projektu B2N Warszawa, 18 maja 2010 r. Teresa Marcinów, Departament.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
POWIATOWY URZĄD PRACY W RACIBORZU
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
Kobiety na rynku pracy.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat mławski otrzymał ponad.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Wdrażanie EFS w Polsce w latach Całość wsparcia EFS w Polsce na lata Podział środków finansowych w ramach PO KL: Alokacja finansowa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Rynek pracy – metody analizy. Schemat analizy rynku pracy Ludność aktywna zawodowo - strona podażowa rynku pracy Pracujący - strona popytowa rynku pracy.
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Zapis prezentacji:

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej Warszawa 12.06.2008

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej Utworzone w 1994 roku, obecnie liczy 15 członków Do PSSB należą: AMC, ACN, Amway, Avon, Betterware, DLF, Forever Living Products, Herbalife, Lampe Berger, Lux, Mary Kay, NL, Oriflame, Tupperware i Vorwerk Z przedsiębiorstwami członkowskimi PSSB związanych jest 553 tys. polskich sprzedawców bezpośrednich

PSSB na forum światowym Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej jest członkiem: Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (FEDSA) –grupującej krajowe stowarzyszenia z 24 państw europejskich Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) – w której jest ponad 50 stowarzyszeń krajowych

Obszary działań PSSB (1) Promocja sprzedaży bezpośredniej jako sektora, który wspiera rozwój przedsiębiorczości, o rosnącym znaczeniu dla polskiej gospodarki przygotowanie niezależnego raportu makroekonomicznego na temat sektora (współpraca z Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych CASE) Podnoszenie poziomu wiedzy społeczeństwa o sprzedaży bezpośredniej, wyjaśnianie jej ekonomicznego znaczenia i zalet dla klientów Upowszechnianie dobrych praktyk i etyki w sektorze sprzedaży bezpośredniej – monitorowanie przestrzegania zasad „Kodeksu sprzedaży bezpośredniej”

Obszary działań PSSB (2) Wspieranie mikroprzedsiębiorczości – dążenie do znoszenia barier rozwoju firm jednoosobowych: współpraca z organizacjami biznesowymi dialog z organami ustawodawczymi Edukacja na temat standardów sprzedaży bezpośredniej w środowiskach akademickich i biznesowych – powołanie Grupy Ekspertów PSSB: promocja sektora wśród młodzieży akademickiej prezentacja sektora na forum biznesowym

Nowa identyfikacja wizualna PSSB Od czerwca Stowarzyszenie prezentuje swą nową tożsamość wizualną: Logo Stowarzyszenia oraz wszystkie materiały informacyjne oparte są na motywie domu i rąk; Głównym elementem logo PSSB jest stylizowana grafika przedstawiająca sprzedaż bezpośrednią.; Jako element spójnego wizerunku Stowarzyszenie uruchomiło nową stronę internetową www.pssb.pl.

Logo Dłoń górna (jako symbol sprzedawcy) przekazuje symboliczny przedmiot sprzedaży dłoni dolnej (symbol klienta). Wszystko odbywa się w symbolicznie przedstawionym domu klienta czyli najważniejszym miejscu dla sprzedaży bezpośredniej.

Strona www.pssb.pl Wygląd strony jest spójny z identyfikacją graficzną PSSB, a jej zawartość będzie na bieżąco uzupełniana

Rynek sprzedaży bezpośredniej Wyniki 2007

Sprzedaż netto w Polsce 2007 Sprzedaż netto wszystkich przedsiębiorstw sprzedaży bezpośredniej na polskim rynku w roku 2007 to 2 miliardy 85 milionów złotych (dane szacunkowe); Wzrost o 5 proc. w stosunku do roku 2006; 1 miliard 662 miliony złotych to sprzedaż przedsiębiorstw skupionych w PSSB.

Sprzedaż netto w Polsce 2007 (w tys. PLN) 5%

Sprzedaż netto w Europie 2007 (w tys. Euro) 10% Polska ma 3,5% udziału w sprzedaży europejskiej

Sprzedawcy bezpośredni - Polska W 2007 r. wzrosła także liczba sprzedawców bezpośrednich w Polsce – do 691 tys. osób

Sprzedawcy bezpośredni - Europa 8,3 mln sprzedawców bezpośrednich w Europie

Przewaga kobiet wśród sprzedawców bezpośrednich W Polsce 90 proc. osób współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej to kobiety.

Sprzedawcy bezpośredni - wiek W Polsce największą grupę sprzedawców (45%)tworzą ludzie młodzi w wieku 18-34 lat, ale niemal jedna czwarta sprzedawców (24%) to osoby w wieku 50+.

Sprzedawcy bezpośredni– rodzaj wykonywanej pracy Dla około 88 proc. sprzedawców bezpośrednich w Polsce sprzedaż bezpośrednia to zajęcie dodatkowe, pozwalające na podreperowanie domowego budżetu.

Sprzedawcy bezpośredni – dotychczasowe zajęcie Aż 31 % sprzedawców w Polsce wcześniej nie miało pracy lub nie było aktywnych zawodowo.

Korzyści z bycia sprzedawcą bezpośrednim

Poziom satysfakcji

Udział kategorii produktów w sprzedaży sektora – Polska 2007 Kosmetyki - największy udział w sprzedaży sektora, choć udział tej kategorii w ogólnej sprzedaży systematycznie maleje. Kategorie rosnące: artykuły gospodarstwa domowego – 14,5% oraz suplementy diety i odżywki (7,4%).

Udział kategorii produktów w sprzedaży sektora – Europa 2007 W Europie kosmetyki stanowią mniej niż połowę sprzedaży sektora, suplementy i AGD – w sumie 34%

Sprzedaż bezpośrednia a cele UE Na podstawie rezultatów badania Ipsos Mori Fakty o sprzedaży bezpośredniej Cele UE Kobiety – 77% 73% badanych jest w wieku ponad 35 lat (przeciętna 42 lata) Przeciwdziałanie spadkowi bezpieczeństwa zatrudnienia w EU Coraz więcej osób z wyższym wykształceniem (46%) Promowanie zatrudnienia kobiet i osób starszych Wysoki poziom aktywności na wsi (34%) Zwiększanie zdolności adaptacyjnych zatrudnionych i rozwój ich umiejętności Sprzyja zmianom zawodu i adaptacji zawodowej – wcześniej ok.. 45% pracowało w pełnym wymiarze godzin, a 25% było bezrobotnymi. Zrównoważona i aktywna polityka na rynkach pracy 85% badanych jest zdania, że sprzedaż pozwoliła im, oprócz zyskania przyzwoitych dochodów, udoskonalić ich umiejętności biznesowe i zarządzania po niskich kosztach Zdecydowana większość badanych twierdzi, że sprzedaż bezpośrednia podnosi ich standard życia i pozwala rozwijać umiejętności osobowe. 23

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej ul Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej ul. Rakietników 35, 02-495 Warszawa tel. (0 22) 668 4332, faks (0 22) 435 5232 e-mail: info@pssb.pl www.pssb.pl Źródła danych użytych w prezentacji: PSSB, FEDSA, WFDSA, GfK Polonia