ZADANIA KOORDYNATORÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymogi w zakresie planowania i dokumentowania realizacji zajęć
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
ROZWIŃ SKRZYDŁA Nr projektu: POKL /10.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
„Kompetencje zawodowe”
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
PROGRAM ĆWICZEŃ Część II - PRAKTYKA 5. Przygotowanie projektu przygotowanie strategii monitoringu w projekcie przygotowanie strategii rekrutacji/promocji/upowszechniania.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Model przedsięwzięcia
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

ZADANIA KOORDYNATORÓW MONITORING, EWALUACJA ZADANIA KOORDYNATORÓW SŁAWOMIR GŁOWACKI MAREK KAMIŃSKI

MONITORING A EWALUACJA Okresowa oraz stała ocena efektów realizacji projektu w trakcie jego realizacji. Cele: kontrola zgodności realizacji całości projektu z przedłożonymi programami rozwojowymi i wnioskami o płatność bieżąca kontrola stopnia realizacji projektu monitorowanie stopnia osiągnięcia twardych i miękkich rezultatów całości projektu gromadzenie informacji na temat ewentualnych problemów związanych z realizacją projektu proponowanie rozwiązań zaradczych 2

MONITORING A EWALUACJA Szacowanie efektów wynikających z realizacji projektu; skoncentrowanie się na określeniu stopnia realizacji celów projektu. Cele: ocena powodzenia projektu gromadzenie i analiza danych statystycznych związanych z działaniami projektowymi ocena stopnia spójności zaplanowanych celów projektu z efektami (rezultatami) diagnozowanie słabych i mocnych stron działań projektowych formułowanie wniosków, co do przyszłych działań projektowych 3

MONITORING A EWALUACJA NARZĘDZIA SŁUŻĄCE MONITORINGOWI programy rozwojowe szkół wnioski o płatność sprawozdania merytoryczne sprawozdania finansowe listy obecności uczestników projektu karty pracy pracowników projektu dzienniki zajęć dokumentacja przedsięwzięć (imprez) – zdjęcia, scenariusze materiały promocyjne – plakaty, ulotki publikacje materiały szkoleniowe arkusze obserwacji sporządzone przez doradców projektu opracowane wyniki ewaluacji wewnętrznej narzędzia służące ewaluacji zewnętrznej wizyty w placówkach 4

MONITORING A EWALUACJA NARZĘDZIA SŁUŻĄCE EWALUACJI opracowane wyniki ewaluacji wewnętrznej ankiety ewaluacyjne arkusze obserwacji sporządzone przez doradców projektu kwestionariusze wywiadów okresowe raporty ewaluacyjne 5

ZAKŁADANE REZULTATY PROJEKTU LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS TWARDE wdrożenie 83 programów rozwojowych szkół przeprowadzenie 48 tysięcy godzin zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych: dydaktyczno – wyrównawczych, specjalistycznych, terapeutyczno – psychologicznych objęcie działaniami projektowymi 12.800 uczniów 6

ZAKŁADANE REZULTATY PROJEKTU LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS MIĘKKIE W odniesieniu do uczniów uznanie przez 70 % uczniów, uczestniczących w projekcie, zwiększenia się ich szans edukacyjnych pod wpływem działań projektowych wskazanie przez 80% uczniów zdolnych wzrostu ich możliwości na kontynuowanie nauki W odniesieniu do nauczycieli stwierdzenie przez 60% nauczycieli wzrostu umiejętności kluczowych uczniów stwierdzenie przez 70% nauczycieli wyrównania dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych uczniów W odniesieniu do dyrektorów szkół stwierdzenie przez 70% dyrektorów szkół wzrostu jakości procesu kształcenia w ich placówce 7

ZAKŁADANE REZULTATY PROJEKTU LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Rezultaty miękkie będą mierzone, po zakończeniu realizacji projektu, na reprezentatywnej próbie uczniów (20%), nauczycieli (20%) oraz dyrektorów szkół (100%), biorących udział w realizacji projektu. 8

Kompetencje kluczowe - definicje Przez kompetencje kluczowe należy rozumieć wiadomości i umiejętności uczniów niezbędne na dalszym etapie edukacyjnym oraz potrzebne w codziennym życiu. Połączenie wiedzy, umiejętności i postaw odpowiednich do sytuacji. Kompetencje kluczowe to te, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, bycia aktywnym obywatelem, integracji społecznej i zatrudnienia. 9

Kompetencje kluczowe w rozumieniu UE Porozumiewanie się w języku ojczystym; Porozumiewanie się w języku obcym; Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne; Kompetencje informatyczne; Zdolność uczenia się; Kompetencje interpersonalne, międzykulturowe i społeczne; Kompetencje obywatelskie; Przedsiębiorczość/Ekspresja kulturalna. Porozumiewanie się w języku ojczystym, Porozumiewanie się w językach obcych, Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowotechniczne, Kompetencje informatyczne, Umiejętność uczenia się, Kompetencje społeczne i obywatelskie, Inicjatywność i przedsiębiorczość Świadomość i ekspresja kulturalna.

ZADANIA KOORDYNATORA SZKOLNEGO PROJEKTU monitorowanie podejmowanych działań projektowych pod kątem ich zgodności z opracowanym i zatwierdzonym programem rozwojowym szkoły, harmonogramem działań, budżetem projektu (we współpracy z księgową szkolnego projektu), sporządzanie okresowych sprawozdań merytorycznych z realizacji szkolnego projektu oraz koordynowanie działań związanych ze sprawozdawczością finasową opracowanie wewnątrzszkolnych narzędzi ewaluacji działań projektowych pod kątem ich zgodności z rezultatami miękkimi całości projektu Lubuska Szkoła Równych Szans ( w ścisłej współpracy z realizatorami szkolnych działań projektowych), 11

ZADANIA KOORDYNATORA SZKOLNEGO PROJEKTU opracowywanie zbiorczych wyników badania osiąganych twardych i miękkich rezultatów projektu i umieszczanie ich w okresowych sprawozdaniach współpraca z wyznaczonym doradcą szkolnego projektu, ekspertem ds. monitoringu, ekspertem ds. ewaluacji oraz innymi osobami odpowiedzialnymi za realizację całości projektu – reprezentującymi FRDL w Zielonej Górze i Międzyszkolne Centrum Informacji oraz Edukacji Europejskiej i Regionalnej w Zielonej Górze 12

ZADANIA KOORDYNATORA SZKOLNEGO PROJEKTU gromadzenie i przechowywanie dokumentacji działań projektowych takiej , jak: dokumentacja przedsięwzięć (imprez) – np. zdjęcia, scenariusze, materiały filmowe, materiały promocyjne – plakaty, ulotki publikacje, wyniki testów i konkursów potwierdzających wzrost kompetencji kluczowych w odniesieniu do uczniów uczestniczących w projekcie, materiały szkoleniowe (wykorzystywane w pracy z uczniami), arkusze obserwacji sporządzone przez doradców projektu, udział w szkoleniach organizowanych przez FRDL w Zielonej Górze. 13

ZADANIA KOORDYNATORA SZKOLNEGO PROJEKTU Wprowadzanie danych statystycznych uczniów do systemu PEFSA (dotyczy uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych). 14