WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
WSPÓŁPRACA W KRAJU I ZA GRANICĄ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Internet jako źródło informacji
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Multimedialne centrum informacji
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
KOŁO KOMPUTEROWE KLAS I-III
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia pozalekcyjne i inicjatywy społeczności lokalnej
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
KOŁO PLASTYCZNE.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Z KLASĄ ..
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
I NTERNETOWE C ENTRUM I NFORMACJI M ULTIMEDIALNEJ Szkoły Podstawowej nr 20 im. S. Batorego w Poznaniu.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
OFERTA DLA SZEŚCIOLATKÓW.  nauka odbywa się w salach lekcyjnych dostosowanych do potrzeb młodszych dzieci, podzielonych na części: edukacyjną i rekreacyjną,
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 113 W ŁODZI ul. Unicka 6 tel
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU

INICJATYWY POZALEKCYJNE Szkolne pracownie informatyczne są otwarte dla uczniów w czasie zajęć pozalekcyjnych oraz na potrzeby innych inicjatyw m.in.: zajęcia warsztatowe dla uczniów lekcje otwarte zajęcia warsztatowe i konferencje dla nauczycieli koła zainteresowań

WARSZTATY MIĘDZYSZKOLNE warsztaty dla uczniów SP44, SP16, SP45, G6, G7 prowadzone przez trenerów z Amnesty International i Helsińskiej Fundacji Praw Dziecka z wykorzystaniem materiałów multimedialnych. (2008/2009) warsztaty dla uczniów SP44, SP16, SP45, G6, G7 zorganizowane z okazji Dnia Ziemi połączone z wycieczką ekologiczną, a zakończone prezentacją multimedialną. (2007/2008)

DLA NAUCZYCIELI lekcja pokazowa „Życie ludzi w prehistorii” dla nauczycieli sztuki szkół podstawowych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, organizacja warsztatów i konferencji dla nauczycieli i regionalistów „Moja mała Ojczyzna”. W programie – zwiedzanie Szombierek, prelekcje zaproszonych gości, wykłady z użyciem przygotowanych materiałów multimedialnych,

KÓŁKO KOMPUTEROWE doskonalenie umiejętności bezpiecznej obsługi i użytkowania komputera, bezpieczne korzystanie wyszukiwarek internetowych, tworzenie prostych prezentacji multimedialnych, przygotowanie do funkcjonowania w zinformatyzowanym społeczeństwie,

KÓŁKO EUROPEJSKIE korzystanie ze stron internetowych dotyczących projektów europejskich, wymiana informacji między Szkolnymi Klubami Europejskimi, Centrum Informacji Europejskiej i innymi organizacjami, zdobywanie informacji o Unii Europejskiej, jej członkach oraz kształtowanie postawy obywatela Europy.

KÓŁKO PRZYRODNICZE poszerzanie wiedzy poprzez korzystanie z ciekawych stron internetowych oraz programów multimedialnych, przygotowania do konkursów, tworzenie prezentacji multimedialnych, realizowanie projektów edukacyjnych z wykorzystaniem sieci np. Aktywni z natury czy Ekotrasy.

KÓŁKO DZIENNIKARSKIE redagowanie internetowej wersji gazetki szkolnej „Kameleon”(2008/9), dotychczas uczniowie wykorzystywali komputery w pracowni komputerowej do składania tekstów w edytorze Word i drukowania kolejnych wydań papierowego „Kameleona”,

KÓŁKA JĘZYKOWE wykorzystanie pracowni komputerowej do wykonywania ćwiczeń interaktywnych i tworzenia prezentacji multimedialnych, udział w projekcie Uczniowie z klasą i blogowanie na temat przedstawienia wystawianego w jęz. niemieckim,

KÓŁKA MATEMATYCZNE niektóre zajęcia odbywają się w pracowni komputerowej lub w Centrum Informacji Multimedialnej, gdzie wykorzystuje się płyty CD i testy on-line, a także rysowanie na ekranie, przygotowanie do udziału uczniów w konkursach międzyszkolnych np. Jeden z dziesięciu czy Konkursie Interdyscyplinarnym,

ZAJĘCIA DLA TRZECIOKLASISTÓW zajęcia dla trzecioklasistów uzdolnionych matematycznie KANGUR – kilka zajęć odbywa się w pracowni komputerowej, gdzie uczniowie wykorzystując stronę internetową konkursu Kangur i uczą się wypełniać karty odpowiedzi oraz rozwiązują przykładowe zadania konkursowe.

CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ Centrum Informacji Multimedialnej znajdujące się w bibliotece szkolnej jest dostępne do godz.16.00. Można: skorzystać z Internetu zdobyć ciekawe informacje stworzyć gazetkę czy skorzystać z poczty elektronicznej

PODSUMOWANIE Wykorzystując szkolne pracownie komputerowe na zajęciach pozalekcyjnych rozwijamy aktywność poznawczą i twórczą dziecka, kształcimy jego zainteresowania informatyczne oraz samodzielność, a przede wszystkim przygotowujemy do życia w zinformatyzowanym społeczeństwie. Umiejętność wyszukiwania i gromadzenia informacji, możliwość kontaktów z rówieśnikami poza granicami kraju, prezentacja działań uczniów jest bodźcem do ich rozwoju. Zyskuje na tym również nauczyciel, który doskonali swój warsztat pracy, wykorzystuje na zajęciach multimedialne pomoce dydaktyczne, dzieli się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami. A dzięki takim uczniom i nauczycielom rośnie prestiż szkoły.