Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Pracownia Komputerowa                                                                                               
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Granty rozwojowe dla szkół -
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Liceum Ogólnokształcące
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Założenia PROJEKTU
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Komputery dla uczniów w czytelni służą zaspokajaniu potrzeb edukacyjnych, informacyjnych oraz przygotowaniu do swobodnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Najważniejsze cele projektu Wspieranie procesu ustawicznego kształcenia.
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
na rzecz cyfryzacji szkół
BIBLIOTEKA GIMNAZJUM NR 10
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Projekt Kim będziesz?.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami projektu KPRM: Komputer dla ucznia

Podstawa prawna projektu Zarządzeniem nr 55 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 maja 2008 r. powołano Zespół do spraw opracowania programu Komputer dla ucznia Skrypt str. 9 Celem działania Zespołu jest opracowanie programu "Komputer dla ucznia", upowszechniającego dostęp do komputerów i Internetu w szkołach. Określenie sposobu realizacji potrzeb dotyczących komputeryzacji i informatyzacji szkół, w tym możliwości zapewnienia indywidualnego wyposażenia w komputer i Internet każdego ucznia, w szczególności każdego gimnazjalisty.

Informacje prasowe Rozdawanie uczniom laptopów z oprogramowaniem edukacyjnym zapowiedział premier Donald Tusk. W 2009 roku ma ruszyć pilotażowy program, w wyniku którego część gimnazjalistów otrzyma od rządu laptopy. Wszystkie gimnazja projekt obejmie od roku szkolnego 2010/2011. Szacunkowy koszt to ok. 500 mln zł rocznie. Pilotaż programu "Komputer dla ucznia" wystartuje we wrześniu 2009 r. Szkoły wybierze Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Planowane Kalendarium działań Listopad 2008 – Rozpoczęcie w każdym z województw procedury wyboru ośrodków szkoleniowych, które do 15 grudnia 2008 r. przeprowadzą szkolenia ok nauczycieli gimnazjów z danego województwa Rok 2009 Kontynuacja szkoleń nauczycieli w każdym województwie. Wrzesień 2009 – Wyposażenie pierwszych uczniów gimnazjów w komputery

Etapy szkoleniowe: I etap – 2 dni szkoleń stacjonarnych wg poniższego programu; II etap – 3 dni szkoleń (min. 24 godz. dydaktyczne) kursu e-learningowego na zdalnym portalu edukacyjnym. Etap II będzie realizowany w roku Uwaga: łączna suma godzin przypadająca na 1 nauczyciela wynosi 40 godz. dydaktycznych

Założenia programu szkoleń stacjonarnych Cel ogólny: Przygotowanie nauczycieli do efektywnego wykorzystania komputerów przenośnych (notebooków, laptopów, tablet PC), w tym do wykorzystania zasobów edukacyjnych z internetowych portali edukacyjnych (np. Scholaris, Polska Biblioteka Internetowa, itp.); Nabycie umiejętności projektowania, przygotowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem komputerów przenośnych z dostępem do Internetu.

Przystępując do realizacji programu kursu uczestnik powinien umieć: korzystać z różnych źródeł informacji, w tym z Internetu, stosować podstawowe polecenia i narzędzia systemów operacyjnych, stosować podstawowe aplikacje w tym oprogramowanie z pakietów biurowych, korzystać z standardowych elementów stanowiących wyposażenie komputera (napęd CD, klawiatura, mysz, itp.), przestrzegać regulaminu obowiązującego w pracowni.