Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami projektu KPRM: Komputer dla ucznia
Podstawa prawna projektu Zarządzeniem nr 55 Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 maja 2008 r. powołano Zespół do spraw opracowania programu Komputer dla ucznia Skrypt str. 9 Celem działania Zespołu jest opracowanie programu "Komputer dla ucznia", upowszechniającego dostęp do komputerów i Internetu w szkołach. Określenie sposobu realizacji potrzeb dotyczących komputeryzacji i informatyzacji szkół, w tym możliwości zapewnienia indywidualnego wyposażenia w komputer i Internet każdego ucznia, w szczególności każdego gimnazjalisty.
Informacje prasowe Rozdawanie uczniom laptopów z oprogramowaniem edukacyjnym zapowiedział premier Donald Tusk. W 2009 roku ma ruszyć pilotażowy program, w wyniku którego część gimnazjalistów otrzyma od rządu laptopy. Wszystkie gimnazja projekt obejmie od roku szkolnego 2010/2011. Szacunkowy koszt to ok. 500 mln zł rocznie. Pilotaż programu "Komputer dla ucznia" wystartuje we wrześniu 2009 r. Szkoły wybierze Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Planowane Kalendarium działań Listopad 2008 – Rozpoczęcie w każdym z województw procedury wyboru ośrodków szkoleniowych, które do 15 grudnia 2008 r. przeprowadzą szkolenia ok nauczycieli gimnazjów z danego województwa Rok 2009 Kontynuacja szkoleń nauczycieli w każdym województwie. Wrzesień 2009 – Wyposażenie pierwszych uczniów gimnazjów w komputery
Etapy szkoleniowe: I etap – 2 dni szkoleń stacjonarnych wg poniższego programu; II etap – 3 dni szkoleń (min. 24 godz. dydaktyczne) kursu e-learningowego na zdalnym portalu edukacyjnym. Etap II będzie realizowany w roku Uwaga: łączna suma godzin przypadająca na 1 nauczyciela wynosi 40 godz. dydaktycznych
Założenia programu szkoleń stacjonarnych Cel ogólny: Przygotowanie nauczycieli do efektywnego wykorzystania komputerów przenośnych (notebooków, laptopów, tablet PC), w tym do wykorzystania zasobów edukacyjnych z internetowych portali edukacyjnych (np. Scholaris, Polska Biblioteka Internetowa, itp.); Nabycie umiejętności projektowania, przygotowania i prowadzenia zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem komputerów przenośnych z dostępem do Internetu.
Przystępując do realizacji programu kursu uczestnik powinien umieć: korzystać z różnych źródeł informacji, w tym z Internetu, stosować podstawowe polecenia i narzędzia systemów operacyjnych, stosować podstawowe aplikacje w tym oprogramowanie z pakietów biurowych, korzystać z standardowych elementów stanowiących wyposażenie komputera (napęd CD, klawiatura, mysz, itp.), przestrzegać regulaminu obowiązującego w pracowni.