Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOŁE PODSTAWOWEJ NR 12

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. M
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOŁE PODSTAWOWEJ NR 12 RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOŁE PODSTAWOWEJ NR 12 IM. JERZEGO KUKUCZKI W JASTRZĘBIU- ZDROJU W ROKU SZKOLNYM 2010/2011

Przedmiot ewaluacji Obszar ewaluacji:  Procesy zachodzące w szkole.   Przedmiot ewaluacji (wymaganie 2.1): Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy, Koncepcja pracy szkoły w zakresie jej oferty programowej, Szkoła realizuje określone zadania kluczowe zawarte w dokumentach prawa wewnątrzszkolnego, które służą realizacji misji i wizji szkoły.

Cel ewaluacji wewnętrznej Celem ewaluacji wewnętrznej w obszarze: Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej koncepcji pracy, W szkole dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych było: zebranie informacji na temat sposobu realizacji koncepcji pracy, które umożliwią modyfikowanie jej zgodnie z potrzebami środowiska szkolnego, zebranie informacji i ocena stopnia spójności koncepcji pracy szkoły z ofertą programową oraz możliwościami i predyspozycjami uczniów. Przeprowadzona ewaluacja wewnętrzna polegała na zaplanowanym i podporządkowanym pewnym wymogom zbieraniu oraz przetwarzaniu informacji o warunkach, przebiegu i skuteczności działań prowadzonych w szkole. 

PYTANIA EWALUACYJNE: 1.Czy uczniowie są przygotowani do podjęcia nauki na wyższym etapie edukacyjnym? 2.Czy szkoła wspiera uczniów w harmonijnym i wszechstronnym rozwoju poprzez różnorodną ofertę edukacyjną? 3.W jaki sposób oferta edukacyjna uwzględnia potrzeby dzieci i umożliwia rozwój zainteresowań uczniów? 4.Czy szkoła zapewnia dzieciom bezpieczne i przyjazne warunki do nauki? 5.Czy szkoła kształtuje u uczniów postawy służące podejmowaniu przez nich świadomych wyborów i osiąganiu sukcesu szkolnego zgodnie z misją szkoły? 6.Czy w szkole podejmowane działania są weryfikowane i oceniane? 7.Co sądzą uczniowie i rodzice na temat oferty programowej szkoły? 8.Czy oferta programowa szkoły jest skuteczna?

Kryteria ewaluacyjne: 1.Zgodność z podstawą programową, 2.Trafność dostosowania oferty programowej do potrzeb i możliwości uczących się, 3.Efektywność rozbudzania i rozwijania zainteresowań i aspiracji uczniów, 4.Sprawność organizacyjna w zapewnieniu bezpieczeństwa adekwatnie do możliwości i bazy szkoły, 5.Znajomość i realizacja misji szkoły i wizji absolwenta przez uczniów, rodziców i nauczycieli, 6. Formułowanie analiz i ocen podejmowanych działań, 7.Atrakcyjność oferty programowej dla uczniów i adekwatność do oczekiwań rodziców, 8.Skuteczność oferty programowej.

Metodologia badań Narzędzia badawcze Badanie dokumentów: -- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły -- Plan pracy szkoły -- Okresowe sprawozdania z działań -- Analiza monitoringu losu absolwentów -- Dzienniki zajęć dodatkowych Badania kwestionariuszowe- ankiety Obserwacja Wywiad

Czy uczniowie są przygotowani do podjęcia nauki na wyższym etapie edukacyjnym? Zgodność z podstawą programową Badanie dokumentów: -- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły: -załącznik nr 5: monitorowanie realizacji podstawy programowej, -- Plan pracy szkoły: -analiza opracowania oceny gotowości szkolnej uczniów klas pierwszych, -analiza wyników testów kompetencji dla uczniów klas trzecich 2009/2010 i sprawdzianu próbnego klas szóstych 2010/ 2011.

Czy szkoła wspiera uczniów w harmonijnym i wszechstronnym rozwoju poprzez różnorodną ofertę edukacyjną? Trafność dostosowania oferty programowej do potrzeb i możliwości uczących się Badanie kwestionariuszowe: -- Ankieta skierowana do uczniów, rodziców, Badanie dokumentów: -- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły: -załącznik nr 2: monitoring funkcjonowania kół zainteresowań, zespołów wyrównawczych i kompensacyjno- korekcyjnych.

W jaki sposób oferta edukacyjna uwzględnia potrzeby dzieci i umożliwia rozwój zainteresowań uczniów? Efektywność rozbudzania i rozwijania zainteresowań i aspiracji uczniów Badanie dokumentów: -- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły: - tabela w SzBD: rejestr sukcesów, - załącznik nr 3: rejestr imprez i wycieczek, -- Plan pracy szkoły: - rejestr imprez i konkursów organizowanych na terenie szkoły -- Okresowe sprawozdania z działań podejmowanych w ramach projektów: - „Comenius” - „Pokaz się z dobrej strony”, Badanie kwestionariuszowe: -- Ankieta dla nauczycieli monitorująca doskonalenie zawodowe i wykorzystanie pomocy dydaktycznych z zakresu IT oraz pakietu „Radosna szkoła.

Czy szkoła zapewnia dzieciom bezpieczne i przyjazne warunki do nauki Czy szkoła zapewnia dzieciom bezpieczne i przyjazne warunki do nauki? Sprawność organizacyjna w zapewnieniu bezpieczeństwa adekwatnie do możliwości i bazy szkoły Badanie dokumentów: -- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły: - rejestr wypadkowości uczniów, - raport o poczuciu bezpieczeństwa, -- Sprawozdania referenta szkoły (za okres od IX-XII i I-VI) dotyczące zakupów pomocy dydaktycznych i modernizacji bazy szkoły.

Czy szkoła kształtuje u uczniów postawy służące podejmowaniu przez nich świadomych wyborów i osiąganiu sukcesu szkolnego zgodnie z misją szkoły? Znajomość i realizacja misji szkoły i wizji absolwenta przez uczniów, rodziców i nauczycieli   Obserwacja -- Szkolny konkurs wiedzy o Patronie Szkoły: „Jerzy Kukuczka na szczytach świata” Badanie kwestionariuszowe: -- Ankieta dla uczniów klas 4-6 dotycząca szkolnego konkursu wiedzy o Patronie: „Jerzy Kukuczka na szczytach świata” Badanie dokumentów: -- Analiza monitoringu losu absolwentów Wywiad: -- Rozmowa z absolwentami szkoły

Czy w szkole podejmowane działania są weryfikowane i oceniane Czy w szkole podejmowane działania są weryfikowane i oceniane? Formułowanie analiz i ocen podejmowanych działań Badanie dokumentów: -- Okresowe sprawozdania koordynatorów z realizacji działań zawartych w Planie Pracy Szkoły.

Co sądzą uczniowie i rodzice na temat oferty programowej szkoły Co sądzą uczniowie i rodzice na temat oferty programowej szkoły? Atrakcyjność oferty programowej dla uczniów i adekwatność do oczekiwań rodziców Badanie dokumentów: -- Dzienniki zajęć dodatkowych: frekwencja uczęszczania na zajęcia, Badanie kwestionariuszowe: -- Ankieta dla rodziców dotycząca oczekiwań wobec oferty szkoły.

Czy oferta programowa szkoły jest skuteczna Czy oferta programowa szkoły jest skuteczna? Skuteczność oferty programowej   Badanie dokumentów: -- Plan nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły: -załącznik nr 9: Analiza rejestru form doskonalenia zawodowego nauczycieli pod kątem wykorzystania w ofercie programowej szkoły, Badanie kwestionariuszowe: -- Ankieta dla uczniów dotycząca efektywności dodatkowych zajęć przygotowujących do sprawdzianu szóstoklasisty, -- Ankieta dla uczniów klas IV dotycząca skuteczności warsztatów „Jak się uczyć czyli - Rusz głową”.

Wyniki i wnioski z ewaluacji wewnętrznej Szkoła działa zgodnie z koncepcją pracy określoną przez dokumenty prawa wewnątrzszkolnego. Nauczyciele czują się współautorami koncepcji. Z koncepcją pracy szkoły utożsamiają się uczniowie i rodzice. Założenia koncepcji pracy szkoły są widoczne w misji szkoły, wizji absolwenta, szkolnym programie wychowawczym, profilaktyki, w planie pracy szkoły i w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły. Przewodniczy zespołów są zobowiązani do zapoznania nauczycieli z wnioskami szczegółowymi z ewaluacji wewnętrznej. Koncepcja pracy szkoły dotyczy trzech sfer: pracy dydaktycznej, wychowawczej i organizacji.

Działania podejmowane w obrębie koncepcji pracy dydaktycznej to: podnoszenie efektów kształcenia w zakresie uzyskiwania coraz lepszych wyników nauczania i wyników sprawdzianu zewnętrznego: - diagnoza osiągnięć edukacyjnych uczniów klas I, III oraz sprawdzianu klas szóstych, otoczenie szczególną opieką i działaniami dydaktycznymi uczniów zdolnych i mających trudności w nauce: - zajęcia indywidualne, dydaktyczno- wyrównawcze i korekcyjno- kompensacyjne, eliminowanie słabych stron przebiegu procesu nauczania i efektów kształcenia, - analiza osiągnięć edukacyjnych uczniów, wnioski i programy naprawcze, troska o rozwój zawodowy nauczycieli.

Główne elementy koncepcji wychowania to: zaspokojenie potrzeb uczniów i nauczycieli w zakresie bezpieczeństwa: - Program przeciwdziałania agresji w szkole, raportu o poczuciu bezpieczeństwa uczniów, dobre przygotowanie uczniów do podjęcia nauki w gimnazjum: - realizacja Programu wychowawczego i profilaktyki, kształtowanie u uczniów postaw obywatelskich i prospołecznych, poszanowanie praw człowieka, rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez bogatą ofertę kół zainteresowań, realizację programów własnych nauczycieli, wyjścia i wycieczki klasowe oraz imprezy i konkursy szkolne.  

Główne założenia dotyczące organizacji pracy to przede wszystkim: realizacja projektów edukacyjnych: - Międzynarodowy Projekt Comenius, - „Pokaż się z dobrej strony”, nowe certyfikaty zdobywane przez szkołę: - Ogólnopolski Certyfikat Szkoły Promującej Zdrowie, - Tytuł „Szkoły Odkrywców Talentów”, wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli: - zakup pomocy dydaktycznych, modernizacja bazy lokalowej.

Koncepcja pracy szkoły uwzględnia potrzeby uczniów, oczekiwania rodziców oraz kompetencje nauczycieli. Z analizy dokumentów poddanych ewaluacji wewnętrznej wynika, iż w roku szkolnym 2010/2011 uczniowie i rodzice są zadowoleni z przedstawionej i zaproponowanej im przez szkołę oferty edukacyjnej. Koncepcja pracy szkoły jest analizowana i modyfikowana przez dyrektora i nauczycieli. Dokonywanie modyfikacji koncepcji związane jest z diagnozą potrzeb uczniów, lokalnego środowiska i możliwościami szkoły. Zmiany te przekładają się na poprawę efektów kształcenia i wychowania oraz zmiany organizacyjne.

W tym roku szkolnym ewaluacji wewnętrznej została poddana ogólnie koncepcja pracy szkoły czyli główny „nurt” wyznaczający kierunki działania szkoły w obrębie pracy dydaktycznej, wychowawczej i organizacji. Na podstawie przeprowadzonej analizy badań kwestionariuszowych i dokumentów można stwierdzić, że nasza szkoła prawidłowo realizuje główne założenia wyznaczonej koncepcji pracy. W przyszłym roku szkolnym procesowi ewaluacji wewnętrznej czyli szczegółowej analizie badawczej zostanie poddany jeden z obszarów działalności szkoły np. współpraca z rodzicami, kształtowanie postaw uczniów, prowadzenie działań wyrównujących szanse edukacyjne, respektowanie norm społecznych.

Zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej Dziękujemy za uwagę! Zespół do spraw ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2010/2011 Skład zespołu ewaluacyjnego: Przewodnicząca: Agnieszka Lubryka, Członkowie zespołu: Małgorzata Osóbka, Elżbieta Winiszewska- Bafia, Barbara Leśniak, Beata Kusek, Agnieszka Paś- Gibes .