Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania inteligentnej specjalizacji regionów Toruń, 20 marca 2013 Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem.
REFLEKSJE NA TEMAT ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Strukturyzacja ewaluacji dr Karol Olejniczak: EGO:
System ewaluacji NPR i NSRO
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Tomasz Schimanek Konsultacje październik-grudzień 2005 r.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Narodowa Strategia Spójności
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Krzysztof Margol Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Jan Herbst Cyfrowa przyszłość: Perspektywy i wyzwania dla samorządu, firm i obywateli Diagnozowanie sytuacji społeczno-ekonomicznej - od statystyki.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Szkolenia, Coaching, PR.
Instytut Spraw Publicznych
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Prof. Aleksander Surdej
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
Metodologia badań empirycznych
Czego oczekuje i co robi użytkownik ?. Projektowanie dobrego interfejsu zaczyna się od zrozumienia ludzi.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Biblioteka pedagogiczna – sieci współpracy jako forma wspomagania szkoły DBP we Wrocławiu Szkolenie WDN Wrocław, Beata Malentowicz.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
na podstawie tekstu: W. Kwaśnickiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 „ Doświadczenie w stosowaniu modelu zarządzania INK w polskiej policji ” Tadeusz Zawistowski.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Przykłady dobrych praktyk
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 13 listopada 2012 r. Wiedza w procesach decyzyjnych polityk publicznych dr Karol Olejniczak

Plan prezentacji Rola administracji publicznej Natura kwestii społeczno- ekonomicznych Natura procesów decyzyjnych

Informacja o projekcie MUS Na jakim źródle opiera się ta prezentacja? Cel, uczestnicy Jak wzmocnić w polskich ministerstwach organizacyjne uczenie się, czyli… …proces stopniowej adaptacji, oparty na powiązaniu dotychczasowych działań z ich wynikami oraz z planowaną aktywnością organizacji MAC, MRR, MŚ, MTBiGM Metodyka projektu Przegląd literatury (n=1300) Badania ankietowe 4 polskich ministerstw (n=3394, zwrot 51%) Wywiady z polską kadrą kierowniczą (n=95) Wywiady w 12 krajach OECD (n=114) Konsultacje z ministerstwami Testowanie narzędzi w wybranych departamentach

Plan prezentacji Rola administracji publicznej Natura kwestii społeczno- ekonomicznych Natura procesów decyzyjnych

Natura kwestii społ.-ekonom. Systemy otwarte Ich granice są umowne Wchodzą w ciągłe, wzajemne relacje z otoczeniem Zmieniają się dynamicznie w czasie Są trudne do przewidzenia i kontrolowania WNIOSEK 1: działania nakierowane na kwestie społeczno-ekonomiczne to eksperymenty Czym charakteryzują się przedmioty polityk publicznych?

Plan prezentacji Rola administracji publicznej Natura kwestii społeczno- ekonomicznych Natura procesów decyzyjnych

Decyzje są wypadkową różnych przesłanek: Różnych rodzajów wiedzy Różnych punktów widzenia Różnych wartości Dowody z badań używane są w różny sposób WNIOSEK 2: dowody z badań są tylko jednym z elementów używanych w procesie decyzyjnym Jaka jest charakterystyka procesów decyzyjnych?

Plan prezentacji Rola administracji publicznej Natura kwestii społeczno- ekonomicznych Natura procesów decyzyjnych

Plan prezentacji Rola administracji publicznej: (1) Synteza (2) Refleksja Natura kwestii społeczno- ekonomicznych Natura procesów decyzyjnych

Przykłady praktyk dotyczących syntezy źródeł 1. Modele mentalne 2. Brokerzy wiedzy 3. Mapy argumentów

Praktyki syntezy źródeł Na czym polega praktyka? Zidentyfikowanie głównych interesariuszy danej polityki, klientów Zbadanie i analiza celów, oczekiwań, motywacji każdej z grup Opisanie - w formie mapy, modelu mentalnego każdej z grup Wykorzystanie map w komunikacji jak i w tworzeniu interwencji adresowanych do tych grup Dlaczego jest wartościowa? Nakierowuje uwagę ministerstwa na potrzeby i sposób myślenia odbiorców polityk Pozwala lepiej zrozumieć punkt widzenia klientów Modele mentalne

Praktyki syntezy źródeł Na czym polega praktyka? Jednostka w ramach ministerstwa, która daje wiedzę na stół: Pomaga formułować pytania i kwestie problemowe Skanuje otoczenie w poszukiwaniu użytecznej wiedzy Pozyskuje, dokonuje syntezy i tłumaczy przesłanki płynące z badań naukowych Inicjuje badania Dlaczego jest wartościowa? Łączy świat nauki ze światem procesów decyzyjnych Dostarcza bazę do refleksji i dyskusji opartych na dowodach Brokerzy wiedzy

Praktyki syntezy źródeł Na czym polega praktyka? Zbieranie w formie graficznej drzewa: Przesłanek za jak i przeciw danej kwestii/decyzji Dowodów na których budowane są te przesłanki Ważenie dowodów i argumentów Dlaczego jest wartościowa? W prosty sposób pozwala się zorientować w całości argumentów dla danej decyzji Daje mocną podstawę do uzasadniania decyzji, w tym dyskusji z krytykami Mapy argumentów

Opracowanie: K.Olejniczak

Przykłady praktyk refleksji 1. Podsumowania działań 2. Przeglądy wyników oparte na danych

Praktyki refleksji Na czym polega praktyka? Wewnętrzne, regularne spotkania poświęcone dyskusji i analizie zakończonych już działań Plan spotkania: Jakie były oczekiwania związane z projektem? Jak przebiegł projekt (różne perspektywy - chronologicznie)? Co się udało osiągnąć i dlaczego? Czego nie udało się osiągnąć i dlaczego? Co i w jaki sposób możemy udoskonalić w przyszłości? Dlaczego jest wartościowa? Wprowadza systematyczną, opartą na analizie przyczynowo- skutkowej refleksję nad efektami Podsumowania działań

Praktyki refleksji Na czym polega praktyka? Regularne dyskusje z kierownictwem organizacji poświęcone wynikom organizacji Spotkanie toczy się według scenariusza, w oparciu o dane ilościowe i jakościowe Nacisk kładziony jest na: Produkty i rezultaty Zrozumienie danych i znalezienie wyjaśnienia zmian wskaźników Znalezienie konstruktywnych rozwiązań Dlaczego jest wartościowa? Łączy myślenie strategiczne z operacyjnym Porządkuje i osadza decyzje w danych, dowodach, przesłankach Przeglądy wyników oparte na danych

Najnowsze publikacje książkowe projektu: Olejniczak K. (red.) Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej, Wydawnictwo Scholar – grudzień 2012 r. Mazur S., Płoszaj A. (red.) Wspieranie mechanizmu uczenia się w organizacjach publicznych. Doświadczenia międzynarodowe, Wydawnictwo Scholar - grudzień 2012 r.