Walne Zebranie Sprawozdawcze ROD ,,OSA” za 2011 rok

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
Advertisements

Piotr Grzegorz Woźniak Podsekretarz Stanu, Główny Geolog Kraju
REKRUTACJA : Projekt ZDOBĄDŹ ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ - AUDYTORA ENERGETYCZNEGO skierowany jest do dorosłych osób pracujących,
Związek Międzygminny „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Najważniejszy w każdym działaniu jest początek
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Warszawa, dnia 5 listopada 2004 r.
Zarządzanie finansami w NGO
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
PODSUMOWANIE 2009 ROKU Oddziału Regionalnego Wojskowej Agencji Mieszkaniowej w Szczecinie.
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. W MIELCU ZA ROK 2008
WYNIKI MZBM SP. Z O.O. UL. BIERNACKIEGO 1, 39 – 300 MIELEC ZA ROK 2010 Informację przygotowano na Sesję Rady Miejskiej w Mielcu 1.
SZKOLENIE NACZELNIKÓW OSP TEMAT 2: Współdziałanie OSP z organami samorządu terytorialnego i jednostkami PSP Autor: Robert Łazaj.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
PRZEBUDOWA TARGOWISKA PRZY ULIC BANACHA/GRÓJECKA
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Działalność sportowa w 2012 roku. Harmonogram Zawodów Ogólnopolskich w 2012 Nazwa zadaniaTerminMiejsce VIII Ogólnopolskie Zimowe Igrzyska OS - łyżwiarstwo.
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
SPOŁECZNA SŁUŻBA INSTRUKTORSKA RODZINNYCH OGRODÓW DZIAŁKOWYCH
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Stanisław Gawłowski Sekretarz Stanu.
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
ORGANIZATORZY IMPREZ wprowadzenie do regulaminów obiektów zapisów uniemożliwiających wejście na imprezy osobom, które w trakcie imprezy lub w trakcie zorganizowanego.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
1 LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA ….. – obszar gmin Szemud, Linia, Luzino Spotkanie inicjatywne powołania Grupy Przetoczyno, 4 wrzesień 2007.
OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA GMINY W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
ZARZĄD OBSŁUGI JEDNOSTEK MIEJSKICH WSPÓŁPRACA Z SAMORZĄDAMI OSIEDLI
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Szkolenie aktywu związkowego
P O W I A T O W A R A D A Z A T R U D N I E N I A
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
System Monitorowania Odpadów Komunalnych Dolnośląska Izba Gospodarcza Wrocław,
KLUB SENIORA "EMERYT".
Wybór przewodniczącego i sekretarza zebrania Wybór komisji skrutacyjnej: zgłaszanie kandydatów, zamkniecie listy, głosowanie Ustalenie porządku zebrania.
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Cieszyn, dnia.
System Kontroli Zarządczej na Politechnice Śląskiej
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
Wybrane zrealizowane projekty w ramach wdrażania LSR PROWENT z terenu Gminy Radomyśl Wielki.
Gdynia 2014 Jesteśmy dla żołnierzy – świadczymy wysokiej jakości usługi z zakresu uprawnień przysługujących żołnierzom Sił Zbrojnych RP związanych z zakwaterowaniem.
II Sprawozdawcze, Walne Zebranie Delegatów ZZ HUTNIK.
Kalendarz 2020.
Wybrane zrealizowane projekty w ramach wdrażania LSR PROWENT z terenu Gminy Szczucin.
PODSUMOWANIE KADENCJI Inwestycje w 2008 r. Budowa kompleksu sportowego do programu „Moje boisko Orlik 2012” Zakup aparatury medycznej do SZOZ.
Maszewo, 8 stycznia 2016 roku. Wartość inwestycji : ,41 zł.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Łódzki Rynek Hurtowy „Zjazdowa”
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Targowisko – ul. Grochowa przebieg inwestycji
Zapis prezentacji:

Walne Zebranie Sprawozdawcze ROD ,,OSA” za 2011 rok POLSKI ZWIĄZEK DZIAŁKOWCÓW RODZINNY OGRÓD DZIAŁKOWY „OSA” RODZINNY OGRÓD DZIAŁKOWY „OSA” RODZINNY OGRÓD DZIAŁKOWY „OSA” Walne Zebranie Sprawozdawcze ROD ,,OSA” za 2011 rok

Plan Zebrania 1. Wstęp 2. Sprawy organizacyjne 3. Realizacja planu pracy 4. Realizacja uchwał Walnego Zebrania z dnia 2.05.2011 r. 5. Realizacja preliminarza finansowego 6. Realizacja planu inwestycyjno- remontowego 7. Plan pracy Zarządu rod ,,Osa” na 2012 rok 8. Planowane zadania inwestycyjno-remontowe na 2012 r. 9. Prace społeczne w 2012 roku 10.Propozycja opłat w 2012 roku

1.Wstęp Szanowni Państwo ! Dzisiejsze sprawozdawcze zebranie jest kolejnym po zebraniu Sprawozdawczym w Polskim Związku Działkowców na ul. Wareckiej 5 w dniu 2 maja 2011 roku. Zarząd naszego Rodzinnego Ogrodu Działkowego w tym okresie pracował w okrojonym składzie a mimo to uporządkował część spraw członkowskich inwestycyjnych księgowości  

Sprawozdanie z działalności Zarządu ROD ,,OSA” za rok 2011 Prawo w PZD Ustawa o Rodzinnych Ogrodach Działkowych Statut Polskiego Związku Działkowców, Regulamin ROD. Uchwały i wytyczne organów P Z D Uchwały Walnych zebrań ROD Uchwały Zarządu ROD

Prawo w PZD Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych Ustawa z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody

Zasady działania, prowadzenia i utrzymania ogrodów działkowych oraz zarządzania nimi regulują również: Ustawa - Prawo ochrony środowiska z 27 kwietnia 2001 r. Ustawa o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw z 17 maja 1990 r. Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 13 września 1996 r. Ustawa o odpadach z 27 kwietnia 2001 r. Ustawa - Prawo energetyczne z 10 kwietnia 1997 r. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz zarządzania nimi regulują z 27 marca 2003 r. Ustawa - Prawo wodne z 18 lipca 2001 r.

1a.Skład Zarządu ROD ,,Osa” Z wybranego na Walnym Zebraniu Sprawozdawczo –Wyborczym w dniu 2 maja 2010 roku 9 osobowego składu Zarządu ROD pozostało 5 osób Prezes - Bronisław Rzeczkowski 2. Skarbnik - Wiesława Kawka 3. Członek Zarządu - Jerzy Lewandowicz 4. Członek Zarządu - Mieczysław Bednarek 5. Członek Zarządu - Urszula Nowak

2. ORGANIZACJA ROD Od lipca 2010 roku obowiązki księgowej powierzono pani Zofii Karwackiej, która posiada uprawnienia samodzielnej księgowej. Mimo ogłoszeń w gablotach działkowych i od 2011 roku na stronie www. rodosa.pl do dzisiaj nie udało się pozyskać na stałe sekretarza i księgowej z pośród działkowców ze względu na zakres zaległych prac do wykonania, Należy zwrócić jednak uwagę na fakt, iż coraz trudniej znaleźć osoby, które dysponują czasem i chęcią pracy na rzecz Ogrodu i jego członków. Tym bardziej należ podziękować tym, którzy te różne, niewdzięczne zadania podjęli.

2a.Aktualny Zarząd ROD ,,Osa” , Prezes - Bronisław Rzeczkowski V-ce prezes - vacat 3. Sekretarz - vacat 4. Skarbnik - Wiesława Kawka 5. Inwestycje i remonty, prace społeczne - Andrzej Milczarek Koordynator prac 6. Członek Zarządu – Statut i Regulamin - Jerzy Lewandowicz Komisja Ładu i Porządku 7. Członek Zarządu - Sprawy członkowskie - Wanda Sobieszek Zmiany użytkowników działek 8. Członek Zarządu - - Mieczysław Bednarek Imprezy działkowe 9. Członek Zarządu – Ekolog - Urszula Nowak Giełda wymiany sąsiedzkiej

2b. ORGANIZACJA ROD W okresie sprawozdawczym odbyło się, 12 zebrań Zarządu, na których omawiane były zagadnienia wynikające z przyjętego przez poprzednie Walne Zebranie planu pracy, oraz sprawy bieżące Ostatnie zebranie w sezonie 2011 roku odbyło się 03 br. Frekwencja na zebraniach Zarządu nie była zadowalająca. Zebrania Zarządu odbywały się w domu adm.-gosp na terenie naszego ROD, natomiast w miesiącach zimowych w Sali w PZD przy ulicy Wareckiej 5

3.Realizacja planu pracy Główne problemy planowanie i realizacja inwestycji i remontów - infrastruktura ogrodu sprawy organizacyjne (w tym ochrona danych osobowych i odpowiedzialność za mienie ogrodu ) przyjęty preliminarz finansowy i jego realizacja zaopatrzenie ogrodu w wodę zaopatrzenie ogrodu w energię elektryczną ład i porządek na terenie ogrodu i wokół niego

4. Realizacja Uchwał W Z z 2 maja 2011 r. oraz Uchwał Zarządu ROD Prace modernizacyjno – remontowe wykonane w 2011 r Naprawy i modernizacja w budynku adm. - biurowym ( toaleta, przyłącze elektryczne zew.). Wymiana pokrycia dachu na blacho dachówkę w budynku adm.-biurowym.   Wymiana 2 okien w budynku adm. – biurowym. Zagospodarowanie placu przy budynku adm.- biur. (pierwszy etap). Pomiary geodezyjne drogi. Wyrównanie i utwardzenie odcinka drogi. Konserwacja i naprawa automatyki pomp i przyłącza elektrycznego. Wymiana legalizacyjna 287 indywidualnych pod liczników we wszystkich 87 skrzynkach działkowych.

5. Realizacja planu inwestycyjno remontowego Realizacja zadań w okresie minionego roku uwarunkowana była różnymi trudnościami Malowanie zbiorników wody gospodarczej (przełożono na 2012 rok nowy konkurs ofert) Budowa toalety w budynku adm. – biur. Remont dachu wymiana pokrycia na blachę Analiza kosztów funkcjonowania Ogrodu Pomiary geodezyjne drogi stan prawny Wymiana liczników energii elektrycznej    

6. Plan pracy Zarządu ROD „Osa” na 2012 rok Sprawy organizacyjne: Ocena przygotowania Walnego Zebrania Sprawozdawczego ROD za 2011rok oraz zatwierdzonego planu pracy Zarządu na rok 2012 r. Ocena i wnioski dotyczące pozyskiwania i przydzielania działek. Omówienie aktywność działkowców w życiu społecznym Ogrodu. Omówienie przeprowadzonych przeglądów zagospodarowania ogrodu (Kontrola stwierdziła kilka opuszczonych działek oraz liczne nieprawidłowości) Porządkowanie dokumentacji działkowców ( uzupełnienia dokumentacji w teczkach działek ) Wykonanie prac archiwizacyjnych zgodnie z instrukcją kancelaryjną Bieżąca współpraca z Łódzkim Okręgowym Zarządem PZD

6a. Plan pracy Zarządu ROD Inwestycje i remonty: Omówienie przyjętego, przez Walne Zebranie, zakresu prac remontowych i inwestycyjnych. Nadzór nad pracami związanymi z malowaniem wnętrza zbiorników na wodę. Ocena stopnia realizacji zakresu prac remontowych i inwestycyjnych w 2012 roku. Przygotowanie materiałów do opracowania planu inwestycji i remontów na 2013 rok.

6b. Plan pracy Zarządu ROD Bezpieczeństwo i zagospodarowanie działek: Okresowe przeglądy stanu zagospodarowania działek. Propagowanie działającego już od dawna na działkach monitoringu. Współpraca z Posterunkiem Policji w Strykowie. Propagowanie bezpieczeństwa przeciwpożarowego wśród użytkowników działek i ścisła współpraca z Jednostką Państwowej Straży Pożarnej w Strykowie. Współpraca z Urzędem Miasta – Gminy w Strykowie.

6c. Plan pracy Zarządu ROD Sprawy finansowe: Omówienie zatwierdzonego przez Walne Zebranie Sprawozdawczo preliminarza finansowego na 2012 rok. Omówienie skuteczności odzyskiwania zaległości finansowych od dłużników. Analiza bieżących płatności. Analiza wydatków na zgodność z przyjętym preliminarzem finansowym.  

6d. Plan pracy Zarządu ROD Szkolenia: Czynne uczestnictwo członków Zarządu i innych ciał statutowych ROD,, Osa” w szkoleniach i konsultacjach organizowanych przez Łódzki Okręgowy Zarząd PZD. Propagowanie wykorzystania Biuletynów PZD i miesięcznika Działkowiec Przekazywanie informacji i stosowanie pouczeń i w ostateczności kar porządkowych (Kontrola stanu zagospodarowania ogrodu stwierdziła liczne nieprawidłowości)

7. Planowane zadania inwestycyjno-remontowe do realizacji w 2012 roku Konserwacja i malowanie zbiorników koszt 30.000, zł Zagospodarowanie terenu wspólnego koszt 1500, zł Malowanie ścian zewn. budynku adm.-biur. odgrzybianie instalacja elektryczna na poddaszu koszt 10.0000, zł Wyrównanie i utwardzenie odcinka drogi koszt 6.000,zł  

8. Prace społeczne w ROD „Osa” na rok 2012 r. Naprawa i malowanie bram i furtek Zorganizowanie uroczystości 25 - lecia ROD ,,Osa” działkowych Zabudowa i pokrycie gontami 2 studni działkowych Zabudowa pod schodami w budynku adm.- biur. uporządkowanie piwnicy Naprawa i malowanie tablic ogłoszeniowych Utrzymanie drogi w przejezdności i uporządkowanie pobocza drogi zewnętrznej, niwelowanie pobocza Zagospodarowanie terenu przy budynku adm.- biur. II etap (plac zabaw, boisko, teren wymiany sąsiedzkiej, świetlicowy) Montaż z przygotowanych stelaży stołów i ławek oraz ich pomalowanie    Wykonanie instalacji elektrycznej na poddaszu w budynku adm.- biur.  

8a. Prace społeczne w 2012 r Lp. Przedsięwzięcie Termin realizacji   8a. Prace społeczne w 2012 r Lp. Przedsięwzięcie Termin realizacji Ilość godz. Ilość osób 1. Zorganizowanie uroczystości 25 – lecia ROD ,,Osa” 08.2012 40 8 2. Naprawa i malowanie bram i furtek 05-06.2012 30 6 3. Wykonanie instalacji elektrycznej na poddaszu w budynku adm.- biur. 06.2012 20 4 Zorganizowanie zabawy dla dzieci ,,Powitanie Wakacji 2012 w ROD ,,Osa 07.2012 25 5 5. Zabudowa pod schodami w budynku adm.- biur. uporządkowanie piwnicy 6. Naprawa i malowanie tablic ogłoszeniowych 7 Utrzymanie drogi w przejezdności i uporządkowanie pobocza drogi zewnętrznej, niwelowanie pobocza 05-07.2012 60 12 8. Zagospodarowanie terenu przy budynku adm.- biur. II etap(plac zabaw, boisko, teren wymiany sąsiedzkiej, świetlicowy) 05.2011 50 10 9. Montaż z przygotowanych stelaży stołów i ławek oraz ich pomalowanie 05. 2011 10. Zabudowa i pokrycie gontami 2 studni działkowych 11. Dyżury i prezentowanie strony www.rodosa.pl 05.-09. 2012 12. Zorganizowanie i o bsługa giełdy wyniany rzeczy wszelakich

9. Propozycja opłat w 2012 roku   Opłaty na 2012 rok: - składka członkowska 0,19 zł. / m2 - składka sanitarna (śmieci i WC) 0,25 zł. / m2 - składka na energię (pompy-woda) 0,05 zł. /m2 Razem 0,49 zł. / m2 - koszty ogólno-ogrodowe 40,00 zł. / działka - woda pitna 1,20 zł. / działka - ekwiwalent za prace społeczne 24,00 zł. / działka Termin dokonywania opłat do 31 maja 2012 roku.  

Walne Zebranie w 2009 roku zobowiązało Zarząd ROD do mechanicznego odcinania dopływu wody i odłączania energii elektrycznej wszystkim użytkownikom działek zalegającym z opłatami

PRZYPOMNIENIE Mechaniczne odcinanie dopływu wody działkowiczom zalegającym z opłatami nastąpi po upływie 1 roku (ponowne podłączenie koszt - 75,00 zł.) W przypadku nieuregulowania opłat za energię elektryczną w w/w terminach nastąpi po uprzedzeniu przez terenowego gospodarza odłączenie prądu. Ponowne włączenie prądu nastąpi na koszt dłużnika po uregulowaniu należności z ustawowymi odsetkami (za opłatą w wysokości - 50,00 zł.) Naliczane będą ustawowe odsetki karne za nieterminowe płatności składek i innych uchwalonych opłat. i.  

NASZ MAJĄTEK Majątek trwały na dzień 31.12.2011 r. to wartość 220831,25 zł Majątek obrotowy dzień 31.12.2011 r. to wartość 94057,52 zł Środki pieniężne dzień 31.12.2011 r. to 62533,29 zł GŁÓWNE SKŁADNIKI MAJĄTKU TRWAŁEGO TO: -ogrodzenie zewnętrzne ogrodu, studnie kopane, studnie głębinowe, wodociągi i zbiorniki na wodę, sterownia wodna, linia energetyczna, przyłącze energetyczne, utwardzona droga zewnętrzna 2 odcinki, budynek administracyjno – gospodarczy Po wielu latach infrastruktura wymaga ciągłych napraw i konserwacji - KOSZTY OGÓLNOOGRODOWE AWARIE

NA zakończenie Apel uczestników Walnego Zebrania Sprawozdawczego w obronie Ustawy o ROD Apel włączenie się wszystkich działkowców do pracy dla dobra wspólnego (szczególnie młodych) Wykorzystanie Biuletynów I DZIAŁKOWCA Obchody 25 lecia ROD ,,OSA” KRONIKA, Strona internetowa ROD ,,OSA” możliwości i wykorzystanie

Uwagi i propozycje Wszelkie uwagi i propozycje prosimy przekazywać na adres do korespondencji: 93-001 Łódź UP 7 skrytka pocztowa 121 lub za pośrednictwem naszej strony interetowej www.rodosa.pl

Bieżące komunikaty KOMUNIKAT NR 2/2012 r. Uwaga Działkowcy ! WODA PITNA - ZDROJE PRZY BRAMACH ZOSTAŁA WŁĄCZONA 10 MARCA 2012 R. WODA GOSPODARCZA ZOSTANIE WŁĄCZONA 14 kwietnia 2012 roku ( w sobotę po świętach) ok. godz. 11

A teraz szczegółowe sprawozdanie finansowe za 2011 rok wraz z propozycją preliminarza na 2012 rok przedstawi księgowa pani Zofia Karwacka Dziękuję bardzo za uwagę w imieniu Zarządu ROD „Osa” BR.