Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Szkoła Podstawowa nr 28 w Rybniku - Kamieniu
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
logopedyczny-prezentacja
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
WITAMY. WALORY NASZEJ SZKOŁY Nauka w kameralnych klasach – indywidualizacja procesu nauczania, co jest szczególnie ważne w klasach najmłodszych Jednozmianowość.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Sopocka Akademia Tenisowa
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych Wdrażanie e-learningu Szkoła Podstawowa nr 12 im. Kornela Makuszyńskiego w Piotrkowie Trybunalskim

nowoczesna metoda nauczania E-Learning – nowoczesna metoda nauczania Narzędziem wdrażania e-learningu w naszej szkole jest platforma e-learningowa Moodle. Na platformie uczniowie, po założeniu konta i zalogowaniu się, mogą korzystać z wielu materiałów, rozwiązywać quizy. Pracę ucznia nadzoruje nauczyciel prowadzący kurs, istnieje możliwość wymiany plików, konsultowania, komentowania i oceniania prac ucznia. Szkolna platforma e-learningowa jest uzupełnieniem zajęć, powtórzeniem i utrwaleniem partii materiału, wykonanie pracy domowej. Istotnym w nauczaniu na odległość jest fakt, iż uczniowie zadania wykonują w wybranym przez siebie czasie. E-learning to forma wspomagająca nauczanie tradycyjne; jest wspaniałym rozwiązaniem, pozwalającym podnieść jakość i atrakcyjność kształcenia.

Platformy e-learningowe w SP 12 Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły mają dostęp do dwóch platform e-learningowych, do których dostać się mogą bezpośrednio z witryny szkolnej.

Platforma E-learningowa Piotrkowska Platforma E-learningowa Piotrkowska platforma zdalnego nauczania znajduje się pod adresem internetowym http://www.elearning.piotrkow.pl Została ona wdrożona przez Urząd Miasta ze środków Unii Europejskiej.

Platforma E-learningowa Piotrkowska Platforma E-learningowa Platforma umożliwia darmowy dostęp do interaktywnych materiałów edukacyjnych wysokiej jakości w szkole lub domu. Multimedialne zasoby edukacyjne obejmują podstawę programową szkół podstawowych.

Platforma E-learningowa Piotrkowska Platforma E-learningowa Nauczyciele naszej szkoły przodują w ilości utworzonych lekcji z wykorzystaniem zasobów multimedialnych platformy.

Piotrkowska Platforma E-learningowa Nasi uczniowie spędzają najwięcej czasu w mieście na nauce z wykorzystaniem filmów i prezentacji multimedialnych i flaszowych oraz rozwiązywaniu zadań znajdujących się na platformie, dodanych do lekcji przez nauczycieli.

Platforma E-learningowa Piotrkowska Platforma E-learningowa Nauczyciele mają do dyspozycji materiały z nauczania wczesnoszkolnego, języka polskiego, przyrody, matematyki, języka angielskiego, języka niemieckiego, matematyki, informatyki, historii.

Platforma E-learningowa Szkolna Platforma E-learningowa Szkolna platforma zdalnego nauczania znajduje się pod adresem internetowym http://platforma.sp12.kei.pl

Platforma E-learningowa Szkolna Platforma E-learningowa Platforma funkcjonuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki temu uczeń może w dowolnym dniu pobierać materiały oraz rozwiązywać i przesyłać zadane ćwiczenia, za które otrzymuje oceny.

Platforma E-learningowa Szkolna Platforma E-learningowa Szkolna platforma udostępnia uczniom materiały dydaktyczne (książki elektroniczne, prezentacje multimedialne i inne materiały dydaktyczne dotyczące tworzenia stron w języku HTML i nie tylko) przygotowane przez nauczyciela informatyki.

Platforma E-learningowa Szkolna Platforma E-learningowa Po zapoznaniu się z partią materiału, uczniowie rozwiązują zadania za pomocą platformy w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.

Zajęcia pedagoga z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Pedagog ma do odegrania w szkole szczególną rolę. Praca ta wymaga to od niego wielu kompetencji i umiejętności. Musi koordynować pracę opiekuńczo – wychowawczą szkoły, prowadzić działalność profilaktyczną, organizować pomoc materialną, współpracować z odpowiednimi instytucjami, wspierać rodziców i nauczycieli, czasami być „rozjemcą”. Często jest osobą, która wysłucha ucznia, wspiera go, dowartościuje, zmobilizuje, lecz czasami musi zdecydowanie zareagować i przeprowadzić poważną rozmowę. Wszystkie jego działania muszą mieć na uwadze dobro ucznia, pamiętając przy tym, że złe zachowanie ucznia zawsze z czegoś wynika, ma jakieś przyczyny, nie zawsze związane ze szkołą, które powinien rozpoznać i wtedy podjąć odpowiednie działania.

Zajęcia pedagoga z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Zajęcia prowadzone przez pedagoga szkolnego mają pomóc uczniowi przełamać bariery, zmobilizować go do pracy, do myślenia. W naszej szkole zatrudnionych jest dwóch pedagogów. Jeden obejmuje opieką uczniów klas I-III, drugi IV-VI. Pedagodzy szkolni w naszej placówce w swojej pracy korzystają z oprogramowania komputerowego, w tym również programów multimedialnych.

Zajęcia logopedy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych W naszej placówce dzieci mają zapewnioną fachową pomoc logopedyczną. Nauczyciel logopeda pracuje z dziećmi w szkole. Wybiera ona dzieci do pracy indywidualnej w czasie badań przesiewowych, które wykonuje na początku roku szkolnego. Terapia logopedyczna obejmuje korygowanie zaburzeń artykulacyjnych, rozwijanie słownictwa oraz struktur językowych, stymulowanie relacji słownych. Uczniowie utrwalają prawidłowy tor oddechowy, poznają możliwości własnego głosu, jego siłę i natężenie oraz poprawiają sprawność artykulacyjną i powiększają zasób słownictwa.

Zajęcia logopedy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Wczesne rozpoczęcie terapii oraz systematyczna praca z dzieckiem z logopedą daje możliwość skrócenia czasu jej trwania i zwiększenia efektywności. Do ćwiczeń obejmujących terapię logopedyczną należą również te umieszczone na Piotrkowskiej Platformie E-learningowej.

Zajęcia nauczycieli różnych przedmiotów z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Zajęcia wyrównawcze są przeznaczone dla uczniów klas I-VI, którzy z różnych powodów mają trudności w opanowaniu podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania przedmiotów przewidzianych programem nauczania w szkole podstawowej. Z myślą o tych uczniach, został opracowany program zajęć wyrównawczych, by uzupełnić ewentualne braki wiedzy. Są to zajęcia pozalekcyjne, prowadzone najczęściej przez nauczycieli uczących w danej klasie. Lecz jest również możliwość uczestniczenia w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli.

Zajęcia nauczycieli różnych przedmiotów z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych Zajęcia mają również na celu dowartościowanie dzieci oraz podniesienie ich samooceny. Obejmują one wymagania konieczne i podstawowe, co ma umożliwić osiągnięcie skuteczności w uczeniu uczniów mniej zdolnych. Nauczyciele bardzo często korzystają podczas tych zajęć z programów komputerowych i Piotrkowskiej Platformy E-learningowej.