„Razem przeciw wykluczeniu społecznemu”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
EFS- Nowa droga do sukcesu
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
AKTYWNOŚĆ-KROK DO PRZODU
Działania „Integracji” wspierające pracodawców i osoby niepełnosprawne – Łukasz Strączek dyrektor Centrum Integracja w Katowicach Katowice,
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Praktyki w zakresie pomocy osobom i rodzinom zagrożonym wykluczeniem społecznym na przykładzie Programu zajęć dla matek samotnie wychowujących dzieci realizowanego.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Regionalna Konferencja: Aktywna integracja na Lubelszczyźnie Janów Lubelski, r. Paweł Wiśniewski – Prezes Zarządu Janowskiego Stowarzyszenie.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Dobre praktyki dotyczące współpracy na rzecz aktywizacji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym na przykładzie powiatu lidzbarskiego.
Projekt Systemowy MOPS Gdańsk
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
PRACA SOCJALNA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Wsparcie podmiotów ekonomii społecznej wdrażane przez WUP w Lublinie Wdrażanie PO KL przez WUP w Lublinie.
Od aktywności do samodzielności Tytuł Projektu:. Działanie: 1.5 w ramach SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Czas aktywności szansą na zmiany. Projekt realizowany na terenie Gmin Kęty, Oświęcim, Osiek i Polanka Wielka Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 15 grudnia 2011 roku Projekt wsp.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Bliżyn/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Bliżynie Bliżyn, 16 grudnia 2009 roku Projekt wsp.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Razem możemy więcej Projekt systemowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
Rekomendacje zmian prawnych Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej w zadaniu (nr 4) w zakresie standaryzacji pracy z bezdomnymi.
STRZELCE OPOLSKIE.
Nowa szansa.
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zespół projektowy Bliżyn, 19 grudnia 2008 r.
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: „Promocja integracji społecznej” Działanie 7.1: „Rozwój i upowszechnianie.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Celem głównym projektu było: Zwiększenie skuteczności działań podejmowanych przez PUP w Świeciu na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych, zamieszkujących.
Działania podjęte przez Powiat Ostrołęcki na rzecz aktywizacji rynku pracy po pożarze Zakładu Przetwórstwa Mięsnego JBB w Łysych Łyse 26 marca 2011 r.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Współpraca PUP z OPS Program Aktywizacja i Integracja (PAI)
„Chcę i mogę pracować” PROJEKT SYSTEMOWY „CHCĘ I MOGĘ PRACOWAĆ” REALIZOWNY PRZEZ OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MIEŚCISKU WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
- AKTYWIZACJA SPOŁECZNA I ZAWODOWA GRUP ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Z TERENU GMINY PRZESMYKI.
PROGRAM „RODZINA 500 plus” W GMINIE JEDLNIA-LETNISKO
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Pomoc osobom bezdomnym w Gminie Miejskiej Kraków
Zapis prezentacji:

„Razem przeciw wykluczeniu społecznemu” PARTNERSTWO STRZELCE OPOLSKIE w ramach projektu „Razem przeciw wykluczeniu społecznemu”

STRZELCE OPOLSKIE

• Położenie POLSKA Morze Bałtyckie 100 km ROSJA BIAŁORUŚ NIEMCY CZECHY ROSJA SŁOWACJA UKRAINA BIAŁORUŚ POLSKA WROCŁAW OPOLE KATOWICE WARSZAWA POZNAŃ BERLIN PRAGA SZCZECIN ŁÓDŹ KRAKÓW GDAŃSK Autostrada A4 • STRZELCE OPOLSKIE 100 km OSTRAWA

MIASTO i GMINA Obszar gminy - 202 km2 w tym miasto - 60 km2 Ludność - 32 897 w tym miasto - 19 000 Ilość sołectw - 27 Kadłub Kadłub Piec Grodzisko Osiek Jędrynie Rozmierz Sucha Rozmierka Szczepanek Szymiszów Osiedle STRZELCE OPOLSKIE Szymiszów Wieś Dziewkowice Kalinowice Niwki Roźniątów Warmątowice Błotnica Strzelecka Ligota Górna Kalinów Brzeziny Ligota Dolna Płużnica Wielka

MIASTO i GMINA BEZDOMNOŚĆ Projekt skierowany jest do grupy 85 bezdomnych i zagrożonych bezdomnością z terenu Gminy Strzelce Opolskie - 35 osób zamieszkuje domy Barki, 50 to osoby bezdomne przebywające w miejscach niemieszkalnych. W większości są to osoby uzależnione od alkoholu, rzadziej od narkotyków lub innych środków odurzających. Przeważnie to ludzie o niskim poczuciu własnej wartości, braku wiary w siebie i swoje możliwości oraz zniechęceni do zmiany własnego życia i podejmowania jakichkolwiek prób poprawy swojej egzystencji

PARTNERSTWO LOKALNE STRZELCE OPOLSKIE Stowarzyszenie Pomocy Wzajemnej „BARKA” pomaga osobom bezdomnym i daje im nadzieje na lepsze życie. Zapewnia schronienie, posiłki, wspiera potrzebujących i tworzy programy pomocy wzajemnej dla tych, którzy nie znajdują miejsca w społeczeństwie. Ośrodek Pomocy Społecznej jako jednostka organizacyjna nastawiona jest na pomoc potrzebującym w każdym zakresie. Partnerstwo zostało zawarte celem działalności na rzecz bezdomnym i zagrożonym bezdomnością w sposób kompleksowy.

DZIAŁANIA PARTNERSTWA Zdrowie Zatrudnienie i edukacja Standard Praca Socjalna Standard Mieszkalnictwo i Pomoc Doraźna Streetworking Standard Partnerstwo Lokalne

STANDARD ZDROWIE W ramach standardu zaadoptowano pomieszczenie na izolatkę, w której obecnie trwają już końcowe prace nad wyposażeniem pomieszczenia. Usługę opieki przedmedycznej będą świadczyć osoby zamieszkujące dom „BARKA” i w związku z powyższym dwie osoby - mieszkańcy domu wspólnotowego – ukończyły kurs I pomocy przedlekarskiej. W ramach standardu odbywają się regularne spotkania z terapeutą ds. uzależnień oraz z psychologiem, wszystkie zajęcia cieszą się ogromnym zainteresowaniem ze strony uczestników projektu.

STANDARD ZATRUDNIENIE I EDUKACJA Beneficjenci mogą korzystać z indywidualnego poradnictwa zawodowego, każdy jest objęty kompleksowym wsparciem: Warsztaty umiejętności społecznych Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy Część zajęć z psychologiem i doradcą zawodowym odbędzie się w trakcie warsztatów wyjazdowych. Następnym krokiem jest podniesienie kompetencji i umiejętności zawodowych uczestników projektu, zgodnie z zapotrzebowaniem na lokalnym rynku pracy. W związku z tym realizowane są następujące kursy: kursy uprawnień, operatora wózków widłowych, obsługi komputera, pilarza, spawacza metodą MAG, pracownika ochrony, magazyniera oraz kurs przyuczający do zawodu pomocy kuchennej.

STANDARD ZATRUDNIENIE I EDUKACJA W dniach 26 – 28 październik 2012 miały miejsce pierwsze warsztaty wyjazdowe w Jarnołtówku. Grupa beneficjentów uczestniczyła w zajęciach z doradcą zawodowym oraz psychologiem.

STANDARD PRACA SOCJALNA Celem tego działania jest zwiększenie motywacji beneficjentów do zmiany swojej aktualnej sytuacji, usamodzielnienie oraz uniezależnienie od pomocy społecznej. Standard ten realizowany jest przez 4 pracowników socjalnych, którzy swoim działaniem obejmą 85 osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością.

STANDARD PRACA SOCJALNA Realizacja tego standardu pozwala pracownikowi socjalnemu na kompleksowe i długotrwałą pracę z beneficjentem na rzecz wychodzenia z bezdomności. Praca socjalna to długotrwałe działanie, które działa kompleksowo na beneficjenta. Systematyczna współpraca z psychologiem, doradcą zawodowym, terapeutą ds. uzależnień, streetworkerami, a także środowiskiem lokalnym pozwala na obszerną analizę sytuacji własnej klienta i zindywidualizowanie pomocy wedle jego potrzeb, mając na uwadze usamodzielnienie i wyjście z bezdomności.

STANDARD MIESZKALNICTWO I POMOC DORAŹNA Na czas realizacji projektu Lider Partnerstwa czyli Ośrodek Pomocy Społecznej zaadoptował i udostępnił osobie bezdomnej mieszkanie wspierane z zasobów gminnych. Celem tego działania jest usamodzielnienie oraz powrót do społeczeństwa osoby bezdomnej. Mieszkanie zostało gruntownie odremontowane i od miesiąca września zamieszkuje tam osoba, która była bezdomna i wykazała duże chęci i motywację do zmiany swojej dotychczasowej sytuacji.

STANDARD MIESZKALNICTWO I POMOC DORAŹNA MIESZKANIE WSPIERANE PRZED REMONTEM

STANDARD MIESZKALNICTWO I POMOC DORAŹNA MIESZKANIE WSPIERANE PO REMONCIE

STANDARD STREETWORKING W ramach standardu zaplanowano objąć wsparciem 50 osób bezdomnych, które mieszkają w miejscach niemieszkalnych i zatrudnić 3 streetworkerów. Na czas realizacji projektu streetworkerzy dysponują pomieszczeniem spełniającym funkcję biura streetworkerów.

STANDARD STREETWORKING Działania w standardzie streetworking przebiegają bez zastrzeżeń i dodatkowo wybiegają ponad standardy, gdyż realizowane są zarówno na obszarach miejskich jak i wiejskich.

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE Odpowiedzialność za realizację tego działania spoczywa na Liderze Projektu. Realizacja zadania polega na przygotowaniu i koordynowaniu comiesięcznych spotkań, konferencji z lokalnymi instytucjami, których celem jest wypracowanie wspólnego stanowiska dotyczącego problemu bezdomności, jego łagodzenia i rozwiązywania na terenie Gminy Strzelce Opolskie. Spotkania odbywają się regularnie raz w miesiącu, do tej pory zrealizowanych zostało ich już 7. Przedstawicieli poszczególnych instytucji biorących systematyczny udział w spotkaniach jest ok. 13 z czego deklaracji przystąpienia do Partnerstwa podpisało już 10 instytucji.

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE Pierwsze spotkanie w ramach standardu odbyło się 29 maja 2012r. W spotkaniu wzięło udział 20 osób. Do chwili obecnej spotkania cieszą się ogromnym zainteresowaniem, dzięki nim poprawiła się w ogromnym stopniu współpraca międzyinstytucjonalna, co pozytywnie wpłynęło na realizację projektu. Pierwsze spotkania miały na celu zapoznania się z polityką działalności każdej instytucji.

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE Regularnie w spotkaniach udział biorą następujące instytucje: Urząd Miejski w Strzelcach Opolskich Powiatowy Urząd Pracy Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Gminny Zarząd Mienia Komunalnego Zakład Opieki Zdrowotnej Komenda Powiatowa Policji Zakład Ubezpieczeń Społecznych Urząd Skarbowy Dom Pomocy Społecznej Spółdzielnia Mieszkaniowa Zakłady Karne Prokuratura Rejonowa Komornicy Sądowi

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE Dzięki spotkaniom wypracowano mapę problemów, obecnie tworzona jest mapa celów. MAPA PROBLEMÓW BEZDOMNOŚĆ BRAK SPRECYZOWANIA PRZEPISÓW DOT. PACJENTA BEZDOMNEGO NIEUBEZPIECZONEGO EKSMISJA-BRAK WSPÓŁPRACY UMOŻLIWIAJĄCEJ WCZEŚNIEJSZE INFORMOWANIE PRACOWNIKA SOCJALNEGO O ZBLIŻAJĄCEJ SIĘ EKSMISJI CELEM PODJĘCIA KROKÓW MOTYWACYJNYCH W STOSUNKU DO OSOBY ZAGROŻONEJ BEZDOMNOŚCIĄ MAŁA ILOŚĆ MIESZKAŃ SOCJALNYCH BRAK KAMPANII INFORMACYJNEJ NA RZECZ POMOCY BEZDOMNYM ZBYT MAŁA LUB BRAK POMOCY W INFORMOWANIU DO UZYSKANIA ŚWIADCZEŃ ZMIANA PRZEPISÓW W ZATRUDNIENIU SOCJALNYM

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE Spotkania zaowocowały również organizacją kampanii informującej lokalne społeczeństwo o możliwościach pomocy osobom bezdomnym.

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE

STANDARD PARTNERSTWO LOKALNE

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Maria Klimowicz – Koordynator Projektu z ramienia Lidera Antoni Tercha – Koordynator Streetworkingu z ramienia Partnera Przygotowała: Iwona Królikowska