RYBNIK ISPA BUDOWA SYSTEMU KANALIZACJI SANITARNEJ W RYBNIKU Nr kontraktu ISPA/2001/PL/16/P/PE/O25.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Advertisements

WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Monitorowanie ZPORR - Sprawozdawczość grudzień 2005.
UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ NA TERENIE AGLOMERACJI ŻAGAŃ
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
,,Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego"
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
GDAŃSKI PROJEKT WODNO-ŚCIEKOWY
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Prezentacja Systemu System Wspomagania Zarządzania Edukacją EduNet
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 1 MINISTERSTWO GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO.
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
Rozliczanie oraz dokumentowanie efektów ekologicznych
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Dotacje działalność pożytku publicznego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
„Budowa kanalizacji sanitarnej dla m
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Schemat organizacyjny
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Rozbudowa i modernizacja systemu kanalizacji sanitarnej PEWIK GDYNIA Projekt nr POIS /13 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską, ze.
Posiedzenie Komisji Środowiska i Gospodarki Wodnej SEJMIK WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH Tarnowskie Góry, 16 stycznia 2011.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Dyr. Jednostki organizacyjnej Inicjator Postępowania Służby kontrolingowe właściwe organizacyjnie Departament Zakupów Pełnomocnik Kierownika Zamawiającego.
Zarządzanie projektem EFS
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Zapis prezentacji:

RYBNIK ISPA BUDOWA SYSTEMU KANALIZACJI SANITARNEJ W RYBNIKU Nr kontraktu ISPA/2001/PL/16/P/PE/O25

Źródła finansowania Projektu EURO

Harmonogram realizacji Projektu ISPA

Dane na temat Projektu w poszczególnych dzielnicach cz. I Dzielnica/GminaOkres realizacjiDł. kanalizacji [km] Pompownie GolejówII kw – II kw ,001 ZamysłówII kw – II kw ,505 KamieńII kw – II kw ,003 ZebrzydowiceII kw – IV kw ,505 OrzepowiceII kw – IV kw ,304 Piaski-ParuszowiecII kw – IV kw ,202 NiedobczyceII kw – IV kw ,806 NiewiadomII kw – IV kw ,705 Ligota-Ligocka KuźniaIV kw – IV kw ,001 GotartowiceIV kw – IV kw ,005 Boguszowice StareIV kw – IV kw ,504

Dane na temat Projektu w poszczególnych dzielnicach cz. II Dzielnica/GminaOkres realizacjiDł. kanalizacji [km] Pompownie ścieków RadziejówIV kw – IV kw ,502 PopielówIV kw – IV kw ,002 JejkowiceIII kw – IV kw ,005 GaszowiceIII kw – IV kw ,001 ChwałowiceIII kw – IV kw ,507 MeksykI kw – IV kw ,502 Rybnicka KuźniaI kw – IV kw ,503 OchojecI kw – IV kw ,001

Koszt budowy kanalizacji w Golejowie, Zamysłowie i Kamieniu EURO

Przetarg na wybór Inżyniera Kontraktu cz. I 30 stycznia 2003 r. publikacja ogłoszenia o przetargu, do 4 marca 2003 r. termin nadsyłania zgłoszeń, 11 marca 2003 r. Panel Skróconej Listy dokonał wybory firm na Krótką Listę, znalazły się na niej 4 firmy: * Jennings ODonovan, Republika Irlandzka, * Mott MacDonald, Wielka Brytania, * Konsorcjum Jacobs GIBB Ltd, Jacobs GIBB Polska Sp. z o.o., Scott Wilson Krikpatrick&Co Ltd i Prochem S.A., Wielka Brytania * Konsorcjum SAFEGE Consulting Engineers, WS Atkins International Ltd i WS Atkins Polska Sp. z o.o., Francja

Przetarg na wybór Inżyniera Kontraktu cz. II 7 maja 2003 r. Komisja Europejska zatwierdziła Krótką Listę, 19 maja 2003 r. publikacja Krótkiej Listy w Internecie, do 17 lipca 2003 r. termin składania ofert przez firmy z Krótkiej Listy, 17 lipca 2003 r. przewidywany termin otwarcia ofert, 15 października 2003 r. przewidywany termin podpisania umowy z Inżynierem Kontraktu 30 października 2003 r. faktyczny termin podpisania umowy

Procedura uzgadniania dokumentacji przetargowej cz. I Przekazanie dokumentacji przetargowej do Koordynatora Projektu w NFOŚiGW Weryfikacja dokumentacji przez Koordynatora 30 dni Weryfikacja dokumentacji przez Sekcję Przetargową NFOŚiGW – 30 dni Naniesienie poprawek przez Miasto Rybnik – 7 dni Przekazanie dokumentacji przetargowej do Koordynatora Projektu w NFOŚiGW – 3 dni

Weryfikacja dokumentacji przez Koordynatora w NFOŚiGW – 7 dni Przekazanie dokumentacji przez Koordynatora w NFOŚiGW do Ministerstwa Środowiska – 3 dni Weryfikacja dokumentacji przez Ministerstwo Środowiska – 14 dni Naniesienie poprawek przez Miasto Rybnik – 3 dni Procedura uzgadniania dokumentacji przetargowej cz. II

Przekazanie dokumentacji przez NFOŚiGW do Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej – 3 dni Naniesienie poprawek przez Miasto Rybnik – 3 dni Zatwierdzenie dokumentacji przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej – 45 dni Ogłoszenie przetargu w Internecie oraz w Rzeczpospolitej Procedura uzgadniania dokumentacji przetargowej cz. III

Procedura uzgadniania dokumentacji przetargowej cz. IV Czas na składanie ofert (w siedzibie NFOŚiGW) – 90 dni Ocena ofert, przygotowanie protokołów i umowy (w siedzibie NFOŚiGW) – 30 dni Akceptacja przez Ministerstwo Środowiska (SAO) protokołów i umowy – 20 dni Zatwierdzenie przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej protokołów i umowy – 30 dni

Podpisanie umowy przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej – 7 dni Podpisanie umowy przez NFOŚiGW - 7 dni Podpisanie umowy przez Ministerstwo Środowiska - 7 dni Podpisanie umowy przez Miasto Rybnik - 7 dni Podpisanie umowy przez Wykonawcę - 7 dni Procedura uzgadniania dokumentacji przetargowej cz. V

ŁĄCZNY CZAS OD ROZPOCZĘCIA UZGODNIEŃ DO PODPISANIA KONTRAKTU MINIMUM 353 dni

Schemat płatności i obiegu dokumentów finansowych dla Projektu ISPA (z wyłączeniem dzielnic finansowanych z EBOiR)

Sporządzenie i podpisanie protokołu odbioru robót Wystawie nie faktury Przekazanie faktury i protokołu odbioru robót inwestorowi Potwierdzenie zgodności z kontraktem wykonanych robót w zakresie rzeczowym. Opisanie, parafowanie faktury. Przekazanie faktury wraz z protokołem odbioru do akceptacji. Akceptacja pod względem merytorycznym. Przekazanie do akceptacji Akceptacja pod względem formalnym i rachunkowym Przekazanie faktury wraz z protokołem odbioru robót Weryfikacja faktury Zatwierdzenie faktury Przekazanie do zaksięgowania i dokonania przelewu Dwuwalutowa ewidencja księgowa Dokonanie płatności (do 60 dni od daty wystawienia faktury) Potwierdzenie płatności Przekazanie dokumentacji finansowej dla celów monitoringu i sprawozdawczości Monitoring i sprawozdawczość Projektu ISPA dla PIU i instytucji zewnętrznych Przekazanie dokumentów do weryfikacji Weryfikacja Akceptacja Sporządzenie raportów dla instytucji zewnętrznych Zatwierdzenie do wypłaty - kontrasygnata Skarbnik MAO Inżynier Kontraktu Inżynier techniczny (PIU) Kierownik PIU Pracownik ds.finansowych (PIU) Wydział Księgowości UM Pracownik ds. monitorowania (PIU) Wykonawca

Schemat płatności i obiegu dokumentów finansowych dla dzielnic Golejów, Zamysłów i Kamień finansowanych z kredytu z EBOiR

Sporządzenie i podpisanie protokołu odbioru robót. Przedstawiciel PWiK i UM Wystawienie faktury Przekazanie faktury i protokołu odbioru robót inwestorowi Potwierdzenie zgodności z kontraktem wykonanych robót w zakresie rzeczowym. Opisanie, parafowanie faktury. Przekazanie faktury wraz z protokołem odbioru do akceptacji. Akceptacja pod wzgl. merytorycznym i formalno- rachunkowym Weryfikacja pod względem formalnym i rachunkowym Przekazanie faktury wraz z protokołem odbioru robót Weryfikacja faktury Zatwierdzenie faktury i dyspozycja wypłaty Przekazanie dyspozycji do wypłaty na 14 dni przed terminem płatności Dwuwalutowa ewidencja księgowa Dokonanie płatności z rachunku PWiK Potwierdzenie płatności Przekazanie dokumentacji finansowej PIU dla celów monitoringu i sprawozdawczości Monitoring i sprawozdawczość Projektu ISPA dla PIU, PWiK i instytucji zewnętrznych Przekazanie dokumentów do weryfikacji Weryfikacja Akceptacja Sporządzenie raportów dla instytucji zewnętrznych Dyspozycja wypłaty - kontrasygnata Skarbnik MAO Inżynier Kontraktu Inżynier Techniczny (PIU) Kierownik PIU Pracownik ds. finansowych (PIU) PWiK Dysponent środków EBOiR Wykonawca Pracownik ds. monitorowania Weryfikacja pod względem merytorycznym

Umowa finansowania Ministerstwo Finansów, KUZ Narodowy Fundusz (rachunek w NBP) Przekazanie środków ISPA na płatności pośrednie zgodnie z wnioskiem SAO Przygotowanie model for payment claim z załączeniem wszystkich faktur dot. wydatków, z prośbą o akceptacje kwalifikacji wraz planem płatności. Przekazanie kolejnych transz środków pomocowych Komisja Europejska (linia budżetowa UE) KUZ zwraca się o refundacje wydatkowanych środków w Narodowym Funduszu Porozumienie o wykorzystaniu Narodowego Funduszu dla ISPA Memorandum Finansowe Ministerstwo Środowiska, SAO (rachunek bieżący budżetu państwa dla środków bezzwrotnej pomocy zagranicznej ISPA w NBP) DUŻY OBIEG Przynajmniej 3 x w roku

Kontrakt Wykonawca Beneficjent Końcowy (rachunek projektu na środki ISPA) NFOŚiGW, IA Dokonanie płatności w ramach kontraktu Wspólna dyspozycja IA i SAO przelewu środków na kolejne płatności Porozumienie o realizacji Przedłożenie faktur MAŁY OBIEG Miesięczne zapotrzebowanie Przepływ dokumentów Przepływ płatności Przedstawienie wszystkich faktur dot. wydatków kwalifikowanych z prośbą o ich zatwierdzenie wraz z planem przyszłych płatności. Wniosek o przekazanie środków ISPA

SCHEMAT ORGANIZACYJNY ZARZĄDZANIA PROJEKTEM ISPA

MIĘDZYWYDZIAŁOWY ZESPÓŁ ZADANIOWY DS. REALIZACJI PROJEKTU ISPA SKARBNIK PWiK INŻYNIER KONTRAKTU KONSULTANCI GMINA GASZOWICE GMINA JEJKOWICE Pracownik ds. przetargów i zaw. kontraktów Dz. Techniczny Pracownik ds. finansowych Pracownik ds. monitoringu i procedur oraz administracji Dz. Finansowy Dz. Administr. MAO PREZYDENT MIASTA RYBNIKA Z-ca MAO Kierownik PIU Pracownik ds. technicznych Pracownik ds. finansowych WYKONAWCY

01.1 PRAG KONTRAKTY USŁUGIUSŁUGI ROBOTYROBOTY RACHUNEK DLA ŚRODKÓW Z ISPA W EURO RACHUNEK DLA ODSETEK Z ISPA W EURO RACHUNEK DLA ŚRODKÓW Z BUDŻETU W PLN RACHUNEK DLA ŚRODKÓW Z WFOŚIGW W PLN RACHUNEK DLA ŚRODKÓW Z NFOŚIGW W PLN RACHUNKI PROJEKTU ISPA W URZĘDZIE MIASTA RYBNIKA RACHUNKI PROJEKTU ISPA W PWIK RACHUNKI DLA ŚRODKÓW Z EBOR W PLN I EUR RACHUNEK PROJEKTU W NBP NA ŚRODKI ISPA ŚRODKI Z GMIN GASZOWICE I JEJKOWICE NA WSPÓŁFINANSOWA NIE KONTR FINANSOWANIE RÓWNOLEGŁE KONTRAKTU PRAG 01.3 UZP 01.4 PRAG 01.5 PRAG 02.2 PRAG 02.3 PRAG 02.4 PRAG 02.5 PRAG 02.6 PRAG 02.7 PRAG 02.8 PRAG 02.1 EBOR

KONIEC ADRES KONTAKTOWY JANUSZ KOPER PEŁNOMOCNIK PREZYDENTA MIASTA Ds. REALIZACJI PROJEKTU ISPA MAO (Measure Authorising Officer) Rybnik ul.B. Chrobrego 2 Tel. (032) w. 7318,