Korekta finansowa zastosowana przez UKS Kielce dla realizacji projektu Gminy Kunów nr Z/2.26/III/3.5.1/99/04 „Budowa Hali gimnastycznej przy Gimnazjum.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Małopolski Komitet Monitorujący
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Od ogłoszenia do zamówienia
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa Monitoring informacyjny (stan na 31 sierpnia 2006 r.) Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Funkcja kontrolno-sprawdzająca Instytucji Certyfikującej
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Nowelizacja Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 2005 MINISTERSTWO ROZWOJU REGIONALNEGO.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 29 marca 2013.
[ Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Seminarium Obowiązki beneficjenta ZPORR związane z trwałością projektu Stanisław Pajor Dyrektor.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
1 Bariery w wykorzystywaniu funduszy unijnych przez samorządy Jerzy Kwieciński Europejskie Centrum Przedsiębiorczości Warszawa, 7 października 2009r.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Podstawy prawne Rozporządzenie 1260/1999 ustanawiające przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych Rozporządzenie 1681/94 zmienione Rozporządzeniem.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
2009 Zamówienia publiczne w projektach dotacyjnych realizowanych przez Beneficjentów Magdalena Łempicka Warszawa, 8 czerwca 2009r.
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Zmiany w „Taryfikatorze”,
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Przygotowanie ogłoszenia o zamówieniu zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.z 2004r. nr 19 poz.177 z późn.zm)
Kwalifikowalność wydatków
Kwalifikowalność podatku od towarów i usług w kontekście działań komercjalizacyjnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna.
…dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego…
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
1 Warszawa, Październik 2008 r. Środki niewygasające w 2008 r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
Pomoc publiczna w projektach – podsumowanie z dnia pierwszego WST PL-SK.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Dziękuję za uwagę Pomoc techniczna PROW 2014 – 2020 Koszty kwalifikowalne – informacje ogólne - proj. rozp. MRiRW w spr. szczegółowych warunków i trybu.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Zatrudnianie nauczycieli
Kierownik Wydziału Kontroli
Kierownik Wydziału Kontroli
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wydział Kontroli Wrocław,
Kierownik Wydziału Kontroli
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Wrocław, r. Wydział Kontroli.
Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Rozliczanie i kontrola operacji w ramach PO RYBY
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Korekta finansowa zastosowana przez UKS Kielce dla realizacji projektu Gminy Kunów nr Z/2.26/III/3.5.1/99/04 „Budowa Hali gimnastycznej przy Gimnazjum w Kunowie”.

Na podstawie art.24 ust. 1 pkt 2 lit a i b ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli karbowej (Dz.U. z 2004 r. Nr 8, poz. 65 z późn. zm.) Urząd Kontroli Skarbowej w Kielcach przeprowadził postępowanie kontrolne nr UKS 2691/W1BE/42/41/08/1/002 projektu realizowanego przez Gminę Kunów : Nazwa projektu: „Budowa Hali gimnastycznej przy Gimnazjum w Kunowie”. Numer projektu: Z/2.26/III/3.5.1/99/04. Numer i data zawarcia umowy o dofinansowania projektu: Z/2.26/III/3.5.1/9/04/U/139/06 z dnia 30 stycznia 2006 r. wraz z aneksem nr 1/06/Z/2.26/III/3.5.1/99/04/U/139/06 z dnia 03.03.2006 r. Okres realizacji projektu: od 29.09.2005r. Do 30.04.2007r Okres kwalifikowalności wydatków: od 29.09.2005r. do 30.04.2007r. Całkowita wartość projektu: 3 327 459,55 zł, w tym wydatki kwalifikowalne przyjęte do rozliczenia: 3 287 199,55 zł (wkład UE- środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 2 465 399,66 zł, wkład budżetu państwa – 328 719,95 zł, wkład własny- 493 079,94 zł). Współczynnik dofinansowania: (85 %): 2 794 119,61 zł, z tego: ze środków UE-EFRR (75%): 2 465 399,66 zł, ze środków budżetu państwa (10%): 328 719,95 zł.

Zastrzeżenia UKS dotyczyły następujących kwestii: „Budowa Hali gimnastycznej przy Gimnazjum w Kunowie”- Przetarg nieograniczony powyżej 60 000,- euro. Zasada konkurencyjności i równego traktowania wykonawców określona w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 9 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, została naruszona poprzez wskazanie w SIWZ m.in.., że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, zatrudniający w ramach umowy o pracę minimum 15 pracowników, wg stanu na dzień 30.06.2005r. Nieprawidłowość ta stanowi przesłankę do zastosowania 5% korekty finansowej określonej przez MRR w załączniku do pisma DWP-IV-079-32-OGB/08 z dnia 14.03.2008r. Wysokość korekty: 122 534,78. „Nadzór nad budową hali gimnastycznej przy Gimnazjum w Kunowie”- przetarg nieograniczony poniżej 60 000,- euro. Przeprowadzenie postępowania o zamówienia publiczne, mimo nie złożenia przez wykonawców oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Nie zostały wskazane w SIWZ jako niezbędne oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawcy, którzy nie złożyli oświadczeń o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu podlegają wykluczeniu z postępowania a ich oferty uznaje się za odrzucone. UKS uznał za konieczne zastosowanie 5% korekty finansowej równej 735,20 zł.

Wojewoda Świętokrzyski uznał, że stosowanie korekt finansowych w taki sposób powoduje poczucie niesprawiedliwości u beneficjentów. Okres realizacji projektu zakończył się 30.04.2007r. Projekt w tym samym roku poddany został kontroli przez NIK oraz WZFE Urzędu wojewódzkiego. W obu przypadkach nie stwierdzono rażących naruszeń ustawy Pzp. Karanie beneficjentów po upływie tak długiego okresu od zakończenia realizacji projektu zniechęca do korzystania z funduszy UE oraz podważa zaufanie do instytucji państwowych. Z uwagi na powyższe Wojewoda Świętokrzyski zwróciła się do Ministra Rozwoju Regionalnego z prośbą o wyrażenie zgody na odstąpienie od wymierzenia korekty finansowej w kwocie 123 269,98. O wystąpieniu Wojewody powiadomiono beneficjenta i UKS Kielce.

W dniu 7 kwietnia 2009 roku Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego wystosował pismo przedstawiające stanowisko IZ ZPORR w kwestii stosowania korekt finansowych. Przepisy obowiązujące w dniu przekazania Taryfikatora nie dawały podstaw do wydania dokumentu regulującego kwestię korekt finansowych nakładanych w przypadku wykrycia naruszeń przepisów prawa zamówień publicznych w formie aktu prawnego, tym samym, zgodnie z zasadami wdrażania, jedynie instytucje zarządzające są właściwe do wprowadzenia i ustalenia szczegółowych zasad stosowania korekt w ramach poszczególnych programów.

Instytucja Zarządzająca ZPORR, kierując się ogólnymi wskazówkami zawartymi w piśmie Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 14.03.2008 r., przekazując Taryfikator, wprowadzając następujące zasady obowiązywania Taryfikatora w ramach programu: Dokument został przyjęty jako wytyczna IZ ZPORR. Nie ma możliwości zastosowania korekty w ramach projektów, które są ostatecznie zakończone i rozliczone przed wejściem w życie Taryfikatora, tj. w dniu otrzymania dokumentu. W projektach, które zostały ostatecznie rozliczone przed wejściem w życie Taryfikatora, stosuje się dotychczasowe zasady postępowania, tj. w sytuacjach, w których w ramach kontroli projektu, naruszenia prawa zamówień publicznych ocenione zostało jako rażące, obowiązuje zasada, że koszty są w 100% niekwalifikowalne , natomiast naruszenia mniejszej wagi nie powodują konieczności nałożenia korekty. IZ ZPORR stworzyła w porozumieniu z Urzędem Zamówień Publicznych już w 2006 r. I opublikowała na stronie internetowej katalog rażących naruszeń przepisów Prawa zamówień publicznych, który jest stosowany pomocniczo podczas kontroli przeprowadzonych w ramach ZPORR. O postanowieniu Departament Koordynacji i Wdrażania Programów Regionalnych Ministerstwa Rozwoju Regionalnego zawartym w piśmie z dnia 07.04.2009r. Powiadomiono Urząd Gminy w Kunowie oraz UKS Kielce.