Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Pracownie informatyczne
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Szkoła Podstawowa w Stróżach.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Młodzieżowa przedsiębiorczość
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Opracował J. Stryjkowski
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Biblioteka przy Gimnazjum w Okonku 2007 Biblioteka.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Założenia PROJEKTU
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ale (a może przede wszystkim)
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
TARGI
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Milicz, ul. Trzebnicka 4. prowadzenie działalności na rzecz rozwoju oświatowego i kulturalnego regionu i kraju, działanie na rzecz wyrównywania szans.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.

Gimnazjum w Okonku 2008 Innowacje w Gimnazjum w Okonku W naszym gimnazjum realizowanych jest 11 innowacji pedagogicznych z których trzy dotyczą kształcenia otwartego (e-learningu). Celem realizowanych w szkole innowacji jest min. przygotowanie młodego pokolenia do współczesnych metod komunikacji. W ramach tych przedsięwzięć nauczyciele komunikują się z uczniami poprzez Internet. Prowadzone są konsultacje miedzy uczniami i nauczycielami w czasie pracy nad projektem, z wykorzystaniem poczty elektronicznej i komunikatorów. Nauczyciele korzystają z form doskonalenia poprzez Internet – e-learning oraz poprzez fora dyskusyjne.

Gimnazjum w Okonku 2008 Wykaz innowacji z wykorzystaniem TI 2007/2008 – Nowatorska metoda w zakresie zadawania, odrabiania, sprawdzania prac domowych oraz przygotowania do egzaminu gimnazjalnego z wykorzystaniem TI. 2006/ Integracyjno kształtująca rola KPB(Koło Przyjaciół biblioteki) w odniesieniu do pożądanych postaw ucznia - obywatela Polski – Europejczyka z wykorzystaniem TI. 2006/ Nowatorska metoda komunikacji na płaszczyźnie nauczyciel – uczeń z wykorzystaniem Internetu w zakresie zajęć dydaktycznych.

Gimnazjum w Okonku /2007 Nowatorska metoda komunikacji na płaszczyźnie nauczyciel – uczeń z wykorzystaniem Internetu w zakresie zajęć dydaktycznych realizowana przez nauczycieli: M. Sielicka – nauczyciel informatyki, D. Matuszczak – nauczyciel biologii, T. Mikołajczyk – nauczyciel matematyki.Nowatorska metoda komunikacji na płaszczyźnie nauczyciel – uczeń z wykorzystaniem Internetu w zakresie zajęć dydaktycznych realizowana przez nauczycieli: W ramach tego przedsięwzięcia nauczyciele zadają uczniom raz w miesiącu pracę domową poprzez Internet. Prace domowe uczniów dostępne są na forum Tecława: Raz w miesiącu w okresie trwania innowacji, nauczyciele realizujący ją przygotowują zadania domowe dla uczniów klas trzecich Gimnazjum w Okonku, w których uczą swojego przedmiotu. Zakres programowy tych zadań obejmuje zagadnienia zrealizowane w danym miesiącu.

Gimnazjum w Okonku /2007 Integracyjno kształtująca rola KPB (Koło Przyjaciół Biblioteki) w odniesieniu do pożądanych postaw ucznia - obywatela Polski – Europejczyka z wykorzystaniem TI realizowana przez nauczyciela bibliotekarza Danutę Woszczek.Integracyjno kształtująca rola KPB (Koło Przyjaciół Biblioteki) w odniesieniu do pożądanych postaw ucznia - obywatela Polski – Europejczyka z wykorzystaniem TI Zasadniczą potrzebą wprowadzenia innowacji jest wyrównywanie szans w dostępie edukacji pomiędzy uczniami z obszarów wiejskich i miejskich oraz poprawa dostępu społeczności lokalnej do podstawowej infrastruktury kulturalnej. Wdrożenie działania przyczynia się do: - zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych między wsią, a miastem, - popularyzowanie zastosowań technik informacyjno-komunikacyjnych w edukacji szkolnej, - sprzyja zdobywaniu wiedzy o tradycji kulturowej Polski i umiejętności komunikacyjnych, - sprzyja samodzielnej nauce, uczenie się poprzez uczestnictwo w działalności Koła, czy po prostu proces uczenia się stanowiący element codziennego życia.

Gimnazjum w Okonku 2008 Koło Przyjaciół Biblioteki

Gimnazjum w Okonku /2008 Nowatorska metoda w zakresie zadawania, odrabiania, sprawdzania prac domowych oraz przygotowania do egzaminu gimnazjalnego z wykorzystaniem TI realizowana przez nauczycieli: Tomasz Piec i Nina Włodarczyk - nauczyciele języka polskiego.Nowatorska metoda w zakresie zadawania, odrabiania, sprawdzania prac domowych oraz przygotowania do egzaminu gimnazjalnego z wykorzystaniem TI Innowacja ma za zadanie połączyć wiadomości i umiejętności z dwóch przedmiotów: języka polskiego i informatyki, ponadto rozwijać chęci i zdolności samokształcenia i samodoskonalenia uczniów oraz uatrakcyjnić formę prac domowych z języka polskiego. Innowacja wiąże się także z przygotowaniem do egzaminu gimnazjalnego (szczególnie z drugim obszarem standardów), doskonaleniem przez nauczycieli nowych form i metod pracy dydaktycznej poprzez zastosowanie technologii informacyjnej oraz podnoszeniem jakości pracy szkoły.

Gimnazjum w Okonku 2008 Szkolny Koordynator Nasza szkoła posiada Szkolnego Koordynatora Jest nim Mirosława Sielicka – nauczyciel informatyki, wyłoniona spośród ponad pięciuset nauczycieli w Polsce w ramach konkursu Notebook dla Aktywnego Nauczyciela" zorganizowanego przez Polski Portal Edukacyjny i finansowanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności. Współpraca rozpoczęła się w grudniu 2007r. pod hasłem Innowacyjny Nauczyciel - Szkolny Koordynator Interklasy. Koordynator został wyposażony w zestaw edukacyjny składające się z nowoczesnego komputera przenośnego typu notebook wraz z licencjonowanym bogatym oprogramowaniem oraz osprzęt komputerowy taki jak Bluetooth, czytnik kart. Celem projektu było wsparcie aktywnych nauczycieli ze środowisk wiejskich i małych miast (do 20. tysięcy mieszkańców) w ich rozwoju zawodowym i osobistym, a także w ich działalności społecznej.

Gimnazjum w Okonku 2008 Współpraca z Udział w projekcie polega na stałej współpracy z Interklasą, opracowywaniu zgodnie z harmonogramem różnego rodzaju materiałów dydaktycznych, prowadzeniu szkolnego serwisu internetowego i zachęcaniu do działań mających na celu rozwój uczniów i polepszanie warunków pracy szkoły. Dla naszej społeczności lokalnej, w małej, odległej od Warszawy miejscowości jaką jest Okonek, ten projekt ma duże znaczenie.

Gimnazjum w Okonku 2008 Wirtualna Klasa W roku szkolnym 2006/2007 szkoła wzięła udział w konkursie wykorzystującym narzędzia wirtualnej klasy na portalu pod nazwą Asy wirtualnej klasy i odniosła zwycięstwo. Konkurs promował e-learning i pomógł zapoznać uczniów z nowoczesną metodą nauki. Nauczyciele Gimnazjum w Okonku w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego zostali zapoznani przez Szkolnego Koordynatora z możliwościami stosowania narzędzi "wirtualnej klasy" i zarejestrowali się w portalu

Gimnazjum w Okonku 2008 Szkolenie nauczycieli w zakresie e-learningu W październiku i listopadzie 2007 w pracowni komputerowej naszego gimnazjum przeprowadzone zostało kolejne szkolenie dla nauczycieli dotyczące "Komunikacji w Internecie, jako narzędzia budowy społeczności i postaw twórczych". Celem szkolenia było przeszkolenie nauczycieli w zakresie stosowania ICT w nauczaniu i wychowaniu oraz pracy własnej nauczyciela; włączenie do procesu doskonalenia nauczycieli nowoczesnych form kształcenia w tym Internetu i learningu. Szkolenie trwało 70 godz.