Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO
Edukacyjna Wartość Dodana
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Przykładowy model podziału środków
Kształcenie specjalne
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański

Tematyka 1.Edukacyjna Wartość Dodana w gimnazjach małopolskich. 2.Nowy nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2009/ Program Rok Historii Najnowszej.

Edukacyjna Wartość Dodana w gimnazjach małopolskich

EWD w gimnazjach małopolskich Edukacyjna Wartość Dodana to metoda pozwalająca na zmierzenie wkładu danej szkoły (tu: gimnazjum) w wyniki nauczania. Edukacyjna Wartość Dodana nie obejmuje wszystkich przedmiotów oraz wszystkich obszarów pracy szkoły, zatem jest ważną metodą badawczą, ale dotyczącą tylko analizy wyników egzaminu gimnazjalnego. Na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Krakowie w Aktualnościach znajdują się informacje dotyczące EWD w gimnazjach małopolskich.

Wyniki EWD w nadzorze pedagogicznym Celem analizy wyników egzaminów gimnazjalnych, z wykorzystaniem Edukacyjnej Wartości Dodanej, jest poprawa jakości pracy szkoły. Wymagania określone w tym zakresie wobec szkół pozwolą na scharakteryzowanie wymagań na odpowiednim poziomie. Obszar wymagań, uwzględniający wyniki egzaminu gimnazjalnego oraz Edukacyjnej Wartości Dodanej, określony jest na pięciu poziomach.

Wyniki EWD w nadzorze pedagogicznym Szkoły neutralne - gimnazja, w których notuje się zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność. Szkoły sukcesu - gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych i wysokiej efektywności nauczania. Szkoły wspierające - gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności. Szkoły wymagające pomocy - gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania. Szkoły niewykorzystanych możliwości - gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

Wyniki EWD w nadzorze pedagogicznym Szczególnym zainteresowaniem w ramach sprawowanego przez Małopolskiego Kuratora Oświaty nadzoru pedagogicznego wobec gimnazjów objętych analizą EWD są: szkoły wymagające pomocy - gimnazja o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania. szkoły niewykorzystanych możliwości - gimnazja o wysokich wynikach egzaminacyjnych oraz niskiej efektywności nauczania.

Wyniki EWD w nadzorze pedagogicznym W województwie małopolskim mamy w części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego: 124 gimnazja wymagające pomocy (20% gimnazjów), 77 gimnazjów niewykorzystanych możliwości (12% gimnazjów), w części matematyczno-przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego 208 gimnazjów wymagające pomocy (33% gimnazjów) 102 gimnazja niewykorzystanych możliwości (16% gimnazjów)

Wyniki EWD w nadzorze pedagogicznym Małopolski Kurator Oświaty w stosunku do gimnazjów wymagających pomocy oraz gimnazjów niewykorzystanych możliwości będzie w pierwszej kolejności podejmował działania wspomagające. Celem działań wspomagających będzie inspirowanie i intensyfikowanie w szkołach procesów służących poprawie i doskonaleniu pracy szkół, a przede wszystkim ukierunkowanych na rozwój uczniów.

Wyniki EWD w nadzorze pedagogicznym Kuratorium oczekuje, że ze strony gimnazjów zostaną podjęte wspólne, zespołowe działania podejmowane przez rady pedagogiczne i nauczycieli ukierunkowane na rozwiązywanie problemów, doskonalenie metod pracy, które w rezultacie pozwolą na poprawę efektów kształcenia. Kuratorium Oświaty w Krakowie przewiduje odbycie spotkań wizytatorów z radami pedagogicznymi gimnazjów wymagających pomocy i gimnazjów niewykorzystanych możliwości.

Nowy nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2009/2010

Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2009/2010 Dotychczasowe rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz (Dz. U. Nr 235 poz. 1703) straciło moc z dniem 24 sierpnia 2009 r. Nowe rozporządzenie nie zostało jeszcze opublikowane.

Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2009/2010 Ostatnia wersja projektu rozporządzenia [przekazana do RCL] pozwala na ogólne określenie zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego dzieląc go wyraźnie na: wewnętrzny – sprawowany przez dyrektora szkoły i inne osoby zajmujące stanowiska kierownicze w szkole, zewnętrzny – sprawowany przez kuratora oświaty oraz wskazuje formy sprawowania nadzoru i określa sprawy związane z jego organizacją. Nowe rozporządzenie nie będzie uwzględniać problematyki oceny pracy nauczyciela.

Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2009/2010 Do czasu opublikowania nowego rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego organy sprawujące nadzór pedagogiczny oraz dyrektorzy szkół i placówek sprawują nadzór pedagogiczny w oparciu o ustawę o systemie oświaty. Aktualnie trwają przygotowania do sprawowania nowego nadzoru pedagogicznego. Grupy wizytatorów uczestniczą w szkoleniach przygotowanych przez Ministra Edukacji Narodowej w dwóch grupach (dla wizytatorów, którzy będą zajmowali się ewaluacją oraz dla wizytatorów zajmujących się kontrolami).

Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2009/2010 Minister Edukacji Narodowej, działając na podstawie art. 35 ustawy o systemie oświaty przekazał kuratorom oświaty podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej Państwa na rok szkolny 2009/2010 oraz priorytetowe zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2009/2010. Zadania te zostały omówione na konferencjach sierpniowych z dyrektorami szkół i placówek Małopolski. Kuratorium Oświaty w Krakowie opracowało projekt Planu nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Małopolskiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2009/2010, który zostanie opublikowany po ogłoszeniu nowego rozporządzenia.

Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2009/2010 Kuratorium na bieżąco realizuje zadania z zakresu nadzoru pedagogicznego, do których należy zaliczyć: 1.Kontrolę realizacji powizytacyjnych zaleceń wydanych dyrektorom szkół i placówek w roku szkolnym 2008/ Kontynuowanie kontroli realizacji przez szkoły opinii i orzeczeń poradni psychologiczno- pedagogicznych. 3.Wspomaganie szkół i placówek, w tym upowszechnianie przykładów dobrych praktyk; materiały zostaną zamieszczone w Biuletynie Infromacyjnym Kuratorium Oświaty w Krakowie.

Rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej

Rok Historii Najnowszej Ministerstwo Edukacji Narodowej ogłosiło rok szkolny 2009/2010 Rokiem Historii Najnowszej. Rok Historii Najnowszej znajduje swoje uzasadnienie w podstawie programowej zajęć edukacyjnych z historii, zwłaszcza w IV etapie edukacyjnym (szkoły ponadgimnazjalne). Przypadające w bieżącym roku szkolnym ważne historyczne rocznice należy wykorzystywać w bieżącej pracy z młodzieżą.

Rok Historii Najnowszej Na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Kuratorium Oświaty w Krakowie znajduje się specjalny link poświęcony zagadnieniom związanym z Rokiem Historii Najnowszej. Publikowane są między innymi programy edukacyjne do wykorzystania w pracy bieżącej nauczycieli, a także w pracy wychowawczej. W październiku Kuratorium Oświaty w Krakowie ogłosi program Małopolskiego Roku Historii Najnowszej.

Dziękuję za uwagę