« Apetyt na języki - znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
« Apetyt na języki- znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym. WYCIECZKA 2011: Szlakiem Unii Europejskiej : Bruksela, Paryż,
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
PRZEZ NAUK Ę I PRAKTYK Ę NA POLITECHNIK Ę Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Lider projektu - Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego Partner projektu – Związek Nauczycielstwa Polskiego PREZENTACJA PROJEKTU.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Kończycie w tym roku gimnazjum. Przed wami stoją ważne wybory dalszego kształcenia. Nasza szkoła oferuję: Przyjazną i bezpieczną atmosferę, Doskonałą
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Praktycznego, ul
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
„Szkolne Centrum Nauki”
Realizacja programu rozwojowego
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
W ramach projektu zakupiono wyposażenie
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Szkoła z tradycją i przyszłością.  Już w 1920 roku - co potwierdzają najstarsi mieszkańcy, w Woli Mieleckiej funkcjonowała szkoła powszechna.  1973.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
GIMNAZJUM NR 12 w ZESPOLE SZKÓŁ NR 2 W TYCHACH. GDZIE JESTEŚMY?
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Najlepszy w zawodzie Najlepszy w zawodzie Cel główny projektu - wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół i placówek oświatowych.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
„Uczyć się, aby być” – podsumowanie projektu realizowanego w Zespole Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim współfinansowanego przez Unię Europejską ze.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

« Apetyt na języki - znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach DZIAŁANIE 9.2 PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO

PROJEKT - informacje ogólne PROJEKT - informacje ogólne Termin realizacji : – (projekt długofalowy) Wnioskodawca : Starostwo Powiatowe w Wysokiem Maz. Realizator : ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Maz. Uczestnicy : uczniowie ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Maz. Budżet : ,00 PLN

CELE OGÓLNE PROJEKTU 1.Poprawa jakości promocji szkoły w regionie i poza nim. 2.Podniesie atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej szkoły poprzez: dodatkowe zajęcia z 4 języków obcych (angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego) wyposażenie szkoły w nowoczesną bazę technodydaktyczną

PODJĘTE DZIAŁANIA « Apetyt na języki » Znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym

Promocja szkoły w regionie i poza nim. Praktyczna nauka języków obcych (1 spośród 4). Wyposażenie placówki w nowoczesną bazę technodydaktyczną Odbycie praktyk językowych Wycieczki Strona internetowa szkoły w 4 wersjach językowych

PROMOCJA Lokalna prasa Lokalna prasa Media Media Internet Internet

BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Nowoczesne laboratorium językowe: pracownia MENTOR PC 24/26 stanowiska pracy nowoczesne nagłośnienie PIONNER programy do PNJO dostosowna do zajęć « niejęzykowych » tapicerowane fotele

BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Unowocześnienie bazy technodydaktycznej w następujący sprzęt : projektory multimedialne rzutniki stacjonarne i przenośne tablice interaktywne kserokopiarkę urządzenie wielofunkcyjne komputery i telewizor LCD z nagłośnieniem oraz aparat fotograficzny

BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Szkoła wzbogaciła się w materiały dydaktyczne: Czasopisma Podręczniki Nośniki informacji (CD/DVD/VHS) Mapy, plasze edykacyje Gry

LEKTORATY 1. « Language Adventure » j. angielski 2. « Déjà-vu » j.francuski 3. « Zukunft mit Deutsch » j.niemiecki 4. « Aлфавит уже mы знaем » j.rosyjski

Język w praktykce… współpraca z lokalnym pracodawcą współpraca z lokalnym pracodawcą praktyki w dziale eksportu praktyki w dziale eksportu redagowanie w języku obcym : redagowanie w języku obcym : - listów - listów - artykułów i - artykułów i - umów - umów

… wycieczka edukacyjna : « Szlakiem Unii Europejskiej » « Szlakiem Unii Europejskiej » - Bruksela, - Paryż, - Londyn. W zderzeniu z … rzeczywistością, czyli :

Zajęcia językowe w pracowni komputerowej (zakupionej ze środków EFS w okresie ) Zajęcia językowe w pracowni komputerowej (zakupionej ze środków EFS w okresie ) Szkolna strona internetowa w 4 wersjach językowych Szkolna strona internetowa w 4 wersjach językowych Innowacja dydaktyczna – szczególnie ceniona przez uczniów Innowacja dydaktyczna – szczególnie ceniona przez uczniów Poprawa wizerunku szkoły w środkowisku lokalnym i poza nim Poprawa wizerunku szkoły w środkowisku lokalnym i poza nim SZKOLNA STRONA INTERNETOWA

PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI PROJEKTU REZULTATY I EFEKTY

REZULTATY TWARDE: Przeprowadzenie zajęć ze wszystkich języków dla 80 uczniów w wymiarze ogółem 1328 h. Przeprowadzenie zajęć ze wszystkich języków dla 80 uczniów w wymiarze ogółem 1328 h. Wyjazd zagraniczny w celu przełamania barier językowych Wyjazd zagraniczny w celu przełamania barier językowych Wyposażenie placówki szkolnej w nowoczesną bazę technodydaktyczną, zakup sprzętu i oprogramowania Wyposażenie placówki szkolnej w nowoczesną bazę technodydaktyczną, zakup sprzętu i oprogramowania Utworzenie szkolnej strony internetowej w 4 wersjach językowych Utworzenie szkolnej strony internetowej w 4 wersjach językowych

REZULTATY TWARDE WARTOŚCI WSKAŹNIKÓW REZULTAT WARTOŚĆ DOCELOWA WARTOŚĆ OSIĄGNIĘTA STOPIEŃ REALIZACJI WSKAŹNIKA Liczba uczestników projektu % Liczba godzin zrealizowanych zajęć % Wyjazd zagraniczny22100 % Placówka wyposażona w nowoczesną bazę techno- dydaktyczną, zakup sprzętu i pomocy naukowych % Szkolna strona internetowa w 4 językach obcych %

REZULTATY MIĘKKIE: Nadrobienie zaległości i poszerzenie wiedzy z języka angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego Nadrobienie zaległości i poszerzenie wiedzy z języka angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego Zdobycie umiejętności swobodnego posługiwania się językami w mowie i piśmie Zdobycie umiejętności swobodnego posługiwania się językami w mowie i piśmie Rozwinięcie relacji interpersonalnych w sytuacjach z życia codziennego i zawodowego Rozwinięcie relacji interpersonalnych w sytuacjach z życia codziennego i zawodowego Wzrost pewności siebie Wzrost pewności siebie Umiejętność pracy w zespole Umiejętność pracy w zespole

REZULTATY MIĘKKIE: GRUPY 1 –roczne REZULTATY MIĘKKIEna wstępieVI sem.% ZMIANY NADROBIENIE ZALEGŁOŚCI I POSZERZENIE WIEDZY Z JĘZYKA OBCEGO 34 % - osoby które mają zaległości 100 % - osoby, które chcą poszerzyć wiedzę 96 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę 96 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE 86 %98 %12 % PEWNOŚĆ SIEBIE96 %99 %3 % UMIEJĘTNOŚĆ PRACY W ZESPOLE 93 %99 %6 %

REZULTATY MIĘKKIE: GRUPY 3 –letnie REZULTATY MIĘKKIEna wstępieVI sem.% ZMIANY A. NADROBIENIE ZALEGŁOŚCI I POSZERZENIE WIEDZY Z JĘZYKA OBCEGO 58 % - osoby które mają zaległości 100 % - osoby, które chcą poszerzyć wiedzę 92 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę 92 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę B. UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE 63 %96 %33 % C. PEWNOŚĆ SIEBIE82 %96 %14 % D. UMIEJĘTNOŚĆ PRACY W ZESPOLE 60 %97 %37 %

WARTOŚĆ DODANA: Odbycie praktyk językowych u lokalnego pracodawcy Odbycie praktyk językowych u lokalnego pracodawcy Promocja szkoły w środowisku lokalnym Promocja szkoły w środowisku lokalnym

Promocja projektu w środowisku szkolnym

Satysfakcja beneficjentów z uczestnictwa w projekcie

Ocena lektoratów – stopień satysfakcji

Chęć uczestnictwa w podobnych projektach w przyszłości

REZULTATY CELE SZCZEGÓŁOWE CEL OGÓLNY - podniesienie atrakcyjności i jakości procesu kształcenia zawodowego

Jaki mieliśmy cel ? Dzięki wszystkim działaniom podjętym w projekcie « Apetyt na języki » nasz absolwent ma szansę, aby w szczególny sposób zaistnieć na lokalnym rynku pracy.

Kim się stał ? Najbardziej atrakcyjnym pracownikiem z punktu widzenia pracodawcy …

… … dlatego warto w młodzież inwestować