« Apetyt na języki - znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym. Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach DZIAŁANIE 9.2 PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO
PROJEKT - informacje ogólne PROJEKT - informacje ogólne Termin realizacji : – (projekt długofalowy) Wnioskodawca : Starostwo Powiatowe w Wysokiem Maz. Realizator : ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Maz. Uczestnicy : uczniowie ZSZ im. S.Staszica w Wysokiem Maz. Budżet : ,00 PLN
CELE OGÓLNE PROJEKTU 1.Poprawa jakości promocji szkoły w regionie i poza nim. 2.Podniesie atrakcyjności i jakości oferty edukacyjnej szkoły poprzez: dodatkowe zajęcia z 4 języków obcych (angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego) wyposażenie szkoły w nowoczesną bazę technodydaktyczną
PODJĘTE DZIAŁANIA « Apetyt na języki » Znajomość języków obcych – szansą na lepszy start w życiu zawodowym
Promocja szkoły w regionie i poza nim. Praktyczna nauka języków obcych (1 spośród 4). Wyposażenie placówki w nowoczesną bazę technodydaktyczną Odbycie praktyk językowych Wycieczki Strona internetowa szkoły w 4 wersjach językowych
PROMOCJA Lokalna prasa Lokalna prasa Media Media Internet Internet
BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Nowoczesne laboratorium językowe: pracownia MENTOR PC 24/26 stanowiska pracy nowoczesne nagłośnienie PIONNER programy do PNJO dostosowna do zajęć « niejęzykowych » tapicerowane fotele
BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Unowocześnienie bazy technodydaktycznej w następujący sprzęt : projektory multimedialne rzutniki stacjonarne i przenośne tablice interaktywne kserokopiarkę urządzenie wielofunkcyjne komputery i telewizor LCD z nagłośnieniem oraz aparat fotograficzny
BAZA TECHNODYDAKTYCZNA Szkoła wzbogaciła się w materiały dydaktyczne: Czasopisma Podręczniki Nośniki informacji (CD/DVD/VHS) Mapy, plasze edykacyje Gry
LEKTORATY 1. « Language Adventure » j. angielski 2. « Déjà-vu » j.francuski 3. « Zukunft mit Deutsch » j.niemiecki 4. « Aлфавит уже mы знaем » j.rosyjski
Język w praktykce… współpraca z lokalnym pracodawcą współpraca z lokalnym pracodawcą praktyki w dziale eksportu praktyki w dziale eksportu redagowanie w języku obcym : redagowanie w języku obcym : - listów - listów - artykułów i - artykułów i - umów - umów
… wycieczka edukacyjna : « Szlakiem Unii Europejskiej » « Szlakiem Unii Europejskiej » - Bruksela, - Paryż, - Londyn. W zderzeniu z … rzeczywistością, czyli :
Zajęcia językowe w pracowni komputerowej (zakupionej ze środków EFS w okresie ) Zajęcia językowe w pracowni komputerowej (zakupionej ze środków EFS w okresie ) Szkolna strona internetowa w 4 wersjach językowych Szkolna strona internetowa w 4 wersjach językowych Innowacja dydaktyczna – szczególnie ceniona przez uczniów Innowacja dydaktyczna – szczególnie ceniona przez uczniów Poprawa wizerunku szkoły w środkowisku lokalnym i poza nim Poprawa wizerunku szkoły w środkowisku lokalnym i poza nim SZKOLNA STRONA INTERNETOWA
PODSUMOWANIE DZIAŁALNOŚCI PROJEKTU REZULTATY I EFEKTY
REZULTATY TWARDE: Przeprowadzenie zajęć ze wszystkich języków dla 80 uczniów w wymiarze ogółem 1328 h. Przeprowadzenie zajęć ze wszystkich języków dla 80 uczniów w wymiarze ogółem 1328 h. Wyjazd zagraniczny w celu przełamania barier językowych Wyjazd zagraniczny w celu przełamania barier językowych Wyposażenie placówki szkolnej w nowoczesną bazę technodydaktyczną, zakup sprzętu i oprogramowania Wyposażenie placówki szkolnej w nowoczesną bazę technodydaktyczną, zakup sprzętu i oprogramowania Utworzenie szkolnej strony internetowej w 4 wersjach językowych Utworzenie szkolnej strony internetowej w 4 wersjach językowych
REZULTATY TWARDE WARTOŚCI WSKAŹNIKÓW REZULTAT WARTOŚĆ DOCELOWA WARTOŚĆ OSIĄGNIĘTA STOPIEŃ REALIZACJI WSKAŹNIKA Liczba uczestników projektu % Liczba godzin zrealizowanych zajęć % Wyjazd zagraniczny22100 % Placówka wyposażona w nowoczesną bazę techno- dydaktyczną, zakup sprzętu i pomocy naukowych % Szkolna strona internetowa w 4 językach obcych %
REZULTATY MIĘKKIE: Nadrobienie zaległości i poszerzenie wiedzy z języka angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego Nadrobienie zaległości i poszerzenie wiedzy z języka angielskiego, francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego Zdobycie umiejętności swobodnego posługiwania się językami w mowie i piśmie Zdobycie umiejętności swobodnego posługiwania się językami w mowie i piśmie Rozwinięcie relacji interpersonalnych w sytuacjach z życia codziennego i zawodowego Rozwinięcie relacji interpersonalnych w sytuacjach z życia codziennego i zawodowego Wzrost pewności siebie Wzrost pewności siebie Umiejętność pracy w zespole Umiejętność pracy w zespole
REZULTATY MIĘKKIE: GRUPY 1 –roczne REZULTATY MIĘKKIEna wstępieVI sem.% ZMIANY NADROBIENIE ZALEGŁOŚCI I POSZERZENIE WIEDZY Z JĘZYKA OBCEGO 34 % - osoby które mają zaległości 100 % - osoby, które chcą poszerzyć wiedzę 96 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę 96 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE 86 %98 %12 % PEWNOŚĆ SIEBIE96 %99 %3 % UMIEJĘTNOŚĆ PRACY W ZESPOLE 93 %99 %6 %
REZULTATY MIĘKKIE: GRUPY 3 –letnie REZULTATY MIĘKKIEna wstępieVI sem.% ZMIANY A. NADROBIENIE ZALEGŁOŚCI I POSZERZENIE WIEDZY Z JĘZYKA OBCEGO 58 % - osoby które mają zaległości 100 % - osoby, które chcą poszerzyć wiedzę 92 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę 92 % - osoby które nadrobiły zaległości 100 % - osoby, które poszerzyły wiedzę B. UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE 63 %96 %33 % C. PEWNOŚĆ SIEBIE82 %96 %14 % D. UMIEJĘTNOŚĆ PRACY W ZESPOLE 60 %97 %37 %
WARTOŚĆ DODANA: Odbycie praktyk językowych u lokalnego pracodawcy Odbycie praktyk językowych u lokalnego pracodawcy Promocja szkoły w środowisku lokalnym Promocja szkoły w środowisku lokalnym
Promocja projektu w środowisku szkolnym
Satysfakcja beneficjentów z uczestnictwa w projekcie
Ocena lektoratów – stopień satysfakcji
Chęć uczestnictwa w podobnych projektach w przyszłości
REZULTATY CELE SZCZEGÓŁOWE CEL OGÓLNY - podniesienie atrakcyjności i jakości procesu kształcenia zawodowego
Jaki mieliśmy cel ? Dzięki wszystkim działaniom podjętym w projekcie « Apetyt na języki » nasz absolwent ma szansę, aby w szczególny sposób zaistnieć na lokalnym rynku pracy.
Kim się stał ? Najbardziej atrakcyjnym pracownikiem z punktu widzenia pracodawcy …
… … dlatego warto w młodzież inwestować