Warsztat dla animatorów projektu „Mazowieckie partnerstwo na rzecz współpracy, adaptacyjności i innowacji” Warsztat 28.06.2012 r. Leszek Stafiej, Stafiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Advertisements

Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Rewitalizacja jako wyzwanie dla partnerstw Ewa Kipta Warszawa,
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
Budowanie dialogu społecznego – rola współpracy sektora rządowego i pozarządowego na polu pomocy społecznej w kształtowaniu skutecznego systemu pomocy.
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
Warsztat z pomysłem, cz. III
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Perspektywa i taktyka ubiegania się o środki europejskie w latach Założenia i cele Projektu doradczego Teraz Limanowa Wystąpienie Ekspertów CERTUS.
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
Zarządzanie projektami
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Komunikacja społeczna wspólnoty lokalnej na rzecz pożądanego rozwoju Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Konferencja regionalna projektu pn. Mazowieckie.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Jan Szomburg Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańsk, r. Dialog i partnerstwo dla rozwoju Pomorza.
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Rynek usług medycznych
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkolenia, Coaching, PR.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Lokalna Strategia Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Kaszubska Droga”
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza i planowanie startegiczne 3
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Projekt: Jan Tomasz Borkowski; Jakub Kowalik.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Model lokalnego partnerstwa na rzecz zarządzania kompetencjami młodzieży Bartosz Kosiński, 25 XI 2013 – Miechów, pierwsze spotkanie ekspertów.
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA OLSZTYNA
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
ZASOBY PARTNERSKIE I WSPÓŁDZIAŁANIE ORGANIZACJI
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Projekt AGORA – Sieć zrównoważonej turystyki w Regionie Bałtyckim Strategie i metodyka wspierania zrównoważonej turystyki Jacek Lendzion.
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Wisła wzdłuż i w poprzek
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Warsztat dla animatorów projektu „Mazowieckie partnerstwo na rzecz współpracy, adaptacyjności i innowacji” Warsztat 28.06.2012 r. Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Projekt współfinansowany ze środków unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Program Moduł 1 : Strategia – rozpoznanie wyzwań  lokalnych i określanie celu działania ·         Inicjacja  indywidualnego potencjału twórczego – praca indywidualna (6) Obiektywizacja społeczna – dialog, wymiana poglądów, debata, sprzeczności - praca zespołowa ( 6) ·         Budowanie akceptacji i aprobaty, współdziałania, współodpowiedzialnościi ambasadorstwa  - praca grupowa ( 6)   Moduł 2: Strategia – analiza ·         Analiza stron mocnych i słabych (SWOT) ·         Ocena stanu opanowania, kontroli, zagospodarowania wyzwań (6) ·         Diagnoza pożądanego stopnia zmiany (4) praca indywidualna-zespołowa-grupowa                13.00-13.15 - przerwa na kawę  Moduł 3: Partnerstwo: przedsiębiorcy-nauka samorząd Rozpoznanie interesariuszy, potrzeb, postaw  i wartościi; określenie i wyłonienie partnerów Dialog: Komunikacja: informacja+edukacja Wymiana poglądów, cele zbieżnie i rozbieżne, konflikty, procedury Porozumienie:Wyłonienie wspólnego celu   Moduł 4: Opracowanie i prezentacja projektu partnerskiego ·         Wybór wyzwania ·         Określenie celu ·         Rozpoznanie interesariuszy ·         Projekt partnerstwa ·         Plan działania ·         Prezentacja (7 bram) Praca indywidualna-zespołowa=grupowa Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Założenia Wspólnota Rozwój zrównoważony Społeczeństwo obywatelskie Dialog obywatelski Tożsamość lokalna Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Wspólnota - Interesariusze mieszkańcy przedsiębiorcy goście Czyli kto? subsegmenty… … młodzi, niepełnosprawni, 50+ Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Rozwój zrównoważony w którym mogą być zaspokojone potrzeby obecnego pokolenia bez umniejszania szans zaspokojenie potrzeb przyszłych pokoleń Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Rozwój - obszary społeczeństwo gospodarka środowisko atrybuty/zasoby/potencjał Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Społeczeństwo obywatelskie charakteryzuje się aktywnością i zdolnością do samoorganizacji i określania i osiągania wyznaczonych celów bez impulsu ze strony władzy państwowej Niezależność nie powinna oznaczać rywalizacji społeczeństwa z władzą świadomość potrzeb wspólnoty  i dążenie do ich zaspokajania w poczuciu odpowiedzialności za wspólne dobro Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Obszary: Społeczeństwo wspólnota i jej wartości praca, bezpieczeństwo, ochrona zdrowia turystyka,demokracja lokalna – samorząd, NGO, partycypacja, wyznania informacja-media,szkolnictwo, oświata, nauka, tradycja, historia, zabytki kultura, sztuka, rozrywka sport, rekreacja, Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Obszary: Gospodarka Infrastruktura - komunikacja, budownictwo, gospodarka mieszkaniowa, energia, handel, usługi, przedsiębiorczość, przemysł, inwestycje, turystyka Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Obszary: Środowisko zasoby naturalne i atrakcje naturalne, przyroda, ochrona środowiska, estetyka, higiena Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Dialog obywatelski budowanie porozumienia wśród członków wspólnoty na rzecz współodpowiedzialności za zrównoważony rozwój i dobrobyt mieszkańców różni się od negocjacji tym, że nie jest działaniem doraźnym, lecz procesem ciągłym; negocjacje - jak w rodzinie – nie kończą się nigdy , bo jutro też trzeba będzie rozmawiać Dialog jest jedynym procesem, który jest w stanie zmniejszyć prawdopodobieństwo ostrych starć i niepokojów społecznych. Konflikty rozwiązywane w dialogu są rozwiązywane w sposób twórczy.  (Krakowski Program Dialogu Społecznego KPDS 2007 – 2010. Koncept i moduł realizacyjny, Stafiej i Partnerzy, Kraków 2007) Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Dialog obywatelski 1.Rozpoznanie Analiza Diagnoza Interesariusze Potrzeby Zasoby Cele 2. Komunikacja Informacja Edukacja Zrozumienie 3.Debata Wymiana Konflikty Interesy Stanowiska Wspólne cele 4.Porozumienie Akceptacja Aprobata Strategia 5. Współdziałanie Ambasadorstwo Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Poczucie tożsamości wspólnoty - MARKA Jestem z miasta, co widać słychać i czuć… Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy akumulacja Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy inkubacja Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Iluminacja Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy olśnienie Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy etap drugi konfrontacja eliminacja transformacja weryfikacja Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy STAFIEJ PARTNERZY

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Proces twórczy Akumulacja Inkubacja Iluminacja - Olśnienie Konfrontacja Eliminacja Transformacja Weryfikacja Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Moduł 1 : Strategia – rozpoznanie wyzwań  lokalnych i określanie celu działania Inicjacja  indywidualnego potencjału twórczego – praca indywidualna (6) Obiektywizacja społeczna – dialog, wymiana poglądów, debata, sprzeczności - praca zespołowa ( 6) Budowanie akceptacji i aprobaty, współdziałania, współodpowiedzialności i ambasadorstwa  - praca grupowa ( 6)   Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Warsztat twórczy: strategia rozwoju Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Zadanie pierwsze: wyzwania Praca indywidualna: każdy z uczestników warsztatu wypisuje dowolną liczbę wyzwań Wg klucza interesariusze i/lub obszary: przeciw wykluczeniom, praca, bezpieczeństwo i ochrona zdrowia; historia, kultura i sztuka; nauka i oświata; infrastruktura, gospodarka mieszkaniowa, komunikacja, handel, usługi; sport, rozrywka i rekreacja Praca zespołowa: każdy zespół wybiera 6 najważniejszych wyzwań Prezentacja: każdy zespół prezentuje swój zestaw 6 najwazniejszych wyzwań Praca grupowa: grupa warsztatowa uzgadnia wspólny wybór 6 najważniejszych wyzwań Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Jak szukać wyzwań - sposoby twórcze Sektory Obszary Pomysły Potrzeby Wartości Problemy Konflikty-Sprzeczności Zaniedbania Zasoby Interesariusze …… Przykłady – przypadki dobre praktyki Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Analiza SMART– mądre cele Specific - konkretne Co konkretnie chcę osiągnąć? Measurable – wymierne Jakiej jednostki miary użyję do określenia spodziewanych wyników? Attainable – osiągalne Co daje mi możliwość osiągnięcia tego celu? Relevant – istotne Jak osiągnięcie tego celu ma się do wizji i/lub misji firmy? Time-bound – o określonym czasie realizacji Do kiedy trzeba skończyć? Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Moduł 2: Strategia – analiza   Analiza stron mocnych i słabych (SWOT) Ocena stanu opanowania, kontroli, zagospodarowania wyzwań (6) Diagnoza pożądanego stopnia zmiany (4) praca indywidualna-zespołowa-grupowa                Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Zadanie drugie: silne i słabe strony Praca indywidualna: indywidualna ocena silnych i słabych stron wg. wspólnej skali 0-5 Praca zespołowa: ocena zespołowa Prezentacja oceny zespołowej na forum grupy Praca grupowa: uzgodnienie wspólnej oceny grupy warsztatowej Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

SLEPT : Analiza zagadnień zewnętrznych Social, legal, economic, political and technological: Czynniki: Społeczne Prawne Gospodarcze Polityczne Technologiczne (SPGPT) Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Proces marketingowy: analiza MOŻLIWOŚCI & ZAGROŻENIA ZEWNĘTRZNA Otoczenie Rynek & klienci Kanały dystrybucji Konkurencja WEWNĘTRZNA Progresja udziału w rynku Percepcja klienta i poziom zadowolenia Koszty produktu Rozwój produktu Mocne strony kanałów dystrybucji Instrumenty promocji ANALIZA MOCNE & SŁABE STRONY Tak określone zagadnienia można poddać analizie SWOT. Czy wiecie skąd ta nazwa? Strengths – mocne strony } kwestie wewnętrzne Weaknesses – słabe strony Opportunities – możliwości } kwestie zewnętrzne Threats – zagrożenia Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Proces marketingowy: analiza SWOT – kierunki działania Analiza wewnętrzna Analiza zewnętrzna Mocne strony Możliwości Atrybuty produktu Przewaga konkurencyjna Główne kompetencje Zmiany w dynamice klientów Niezaspokojone potrzeby rynkowe Mocne strony Słabe strony Słabe strony Zagrożenia Czynniki wpływające na strategię Możliwości Zagrożenia Brak przewagi konkurencyjnej Niejednakowe możliwości Słabe punkty Zmiany w dynamice rynku Nowa konkurencja Możliwości Zagrożenia Cel (budować) Obrona? Mocne strony Zwiększyć możliwości / znaleźć partnera? Nie cel/ Ignorować Słabe strony Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy przerwa Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Zadanie trzecie: Pożądane przesunięcia na skali ocen do osiagnięcia w ciągu roku ( 4 miejsca) Praca indywidualna: indywidualny wybór przesunięć Praca zespołowa: zespołowy wybór przesunięć Prezentacja zespołowa przesunięć na forum grupy Praca grupowa: grupowe uzgodnienie przesunięć Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Zadanie czwarte: plan działania - operacjonalizacja strategii w celu dokonania w ciągu roku pożądanych przesunięć w każdym z 4 wybranych obszarów Praca indywidualna: indywidualny plan działań, wykonawców i terminów w ciągu roku każdym z 4 wybranych obszarów Praca zespołowa: plan zespołowy Prezentacja planu zespołowego Praca grupowa: uzgodnienie wspólnego planu działania - podział zadań, odpowiedzialności i wykonawców oraz terminów. Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Moduł 3: Partnerstwo: przedsiębiorcy-nauka samorząd   Rozpoznanie interesariuszy, ich potrzeb, postaw  i wartości Określenie i wyłonienie partnerów Dialog: Komunikacja: informacja+edukacja Debata : wymiana poglądów, cele zbieżnie i rozbieżne, konflikty, procedury Porozumienie: wyłonienie wspólnego celu Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Dialog obywatelski 1.Rozpoznanie Analiza Diagnoza Interesariusze Potrzeby Zasoby Cele 2. Komunikacja Informacja Edukacja Zrozumienie 3.Debata - polega na wymianie poglądów i wyjaśnianiu sprzeczności. Wymiana Konflikty Interesy Stanowiska Wspólne cele 4.Porozumienie - polega na wskazaniu i akceptacji wspólnych celów. Akceptacja Aprobata Strategia 5. Współdziałanie Ambasadorstwo Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Ćwiczenie Lekarz pije na zdrowie Matematyk na potęgę Grabarz … Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Ćwiczenie - Grabarz na umór - Ornitolog … - Bankowiec … - Polarnik … - Pediatra … - Aptekarz … - Filozof … - Krawiec … - Syndyk … - Fryzjer - Nurek - Anestezjolog - Kuba - Jakub - Perfekcjonista - Kamerzysta - Tenisista - Kolarz Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Ćwiczenie - Grabarz na umór - Ornitolog na sępa - Bankowiec na kredyt - Polarnik na zimno - Pediatra po maluchu - Aptekarz po kropelce - Filozof po namyśle - Krawiec po naparstku - Syndyk do upadłego - Fryzjer do lustra - Nurek do DNA - Anestezjolog do utraty tchu - Kuba do Jakuba - Jakub do Michała - Perfekcjonista raz a dobrze - Kamerzysta aż mu się film urwie - Tenisista setami - Kolarz w kółko …. tylko czystą - …. żołądkową gorzką - …. księżycówkę - …. brudzia - ….w ciemno - …. pod śledzika -….jak leci - …. z gwinta - … z grubej rury - ….zalewa się w    trupa            - ….zalewa robaka - …. wali końską dawkę - …. wali klina - ….strzela lufę - ….wali w gaz   Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Zadanie piąte: przesunięcia na wykresie i plany działania w perspektywie dwóch lat/dziesięciu lat Praca indywidualna: indywidualny perspektywiczny plan działań, wykonawców i terminów w każdym z 4 wybranych obszarów Praca zespołowa: perspektywiczny plan zespołowy Prezentacja perspektywicznego planu zespołowego Praca grupowa: uzgodnienie wspólnego perspektywicznego planu działania - podział zadań, odpowiedzialności i wykonawców oraz terminów. Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Moduł 4: Opracowanie i prezentacja projektu partnerskiego   Wybór wyzwania Określenie celu Rozpoznanie interesariuszy Projekt partnerstwa Plan działania, harmonogram Prezentacja (7 bram) Praca indywidualna-zespołowa=grupowa Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Analiza/prezenacja Siedem Bram Definicja problemu Przyczyny i skutki Rozwiązanie Korzyści Dowody Podsumowanie Plan działania Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Strategiia11 kroków Cel: wizja, misja Cele strategiczne Cele opercyjne Programy Zadania Działania Monitoring Ewaluacja Weryfikacja i aktualizacja Podział zadań Plan działania -harmonogram-ścieżka krytyczna Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Drzewo strategii - weryfikacja Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Powodzenie - Sukces 93 % nastawienie 7% okoliczności: informajca, inteligencja, umiejętności Gandhi: Sukces jest serią chwalebnych porażek Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy

Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy Sukces jest w Tobie Waldo Emerson Powodzenia Leszek Stafiej Emaus, czerwiec 2012 Partnerstwa Mazowieckie - Animatorzy