„AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU” REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkolny Klub Ekologiczny – monitoring stanu wód i gleb powiatu przeworskiego W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY.
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
NIEZBADANE TAJEMNICE KROPLI WODY
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Lider Lokalnej Ekologii” „CIEPŁO TWOJEGO DOMU”
Wyniki ankiety przeprowadzonej w klasach trzecich gimnazjum.
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
WYDZIAŁ PLANOWANIA STRATEGICZNEGO I PRZESTRZENNEGO
PROMOCJA ZDROWIA Szkoła Podstawowa nr 46.
w Publicznym Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Burzeninie Projekt
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Realizowanego w partnerstwie z Powiatowym Urzędem Pracy w Białymstoku w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI Poddziałanie Wsparcie.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekt edukacyjny gimnazjalny „Woda źródłem życia”
EKOLOGICZNY PROJEKT EDUKACYJNY
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Lekcja w laboratorium biologicznym
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Zestawienie wyników dwukrotnych pomiarów zużycia zasobów naturalnych w gospodarstwach domowych uczniów Analiza pomiarów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Wyniki ankiety dla uczniów. 1. Czy twoim zdaniem trzeba chronić środowisko? Tak : 100% (26 uczniów) Nie: 0% (0 uczniów) Nie mam zdania: 0% (0) Tak : 100%
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

„AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU” REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I PROJEKT EDUKACYJNY „AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU” REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I

Projekt „AKTYWNY W SZKOLE – AKTYWNY W ŻYCIU” skierowany jest do społeczności gimnazjów: uczniów, nauczycieli, dyrektorów, a także przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego prowadzących te szkoły. W projekcie biorą udział gimnazja zlokalizowane na terenie województw: śląskiego, małopolskiego, opolskiego i łódzkiego. W sumie 80 szkół. Nasze Gimnazjum jako jedyne z powiatu nowotarskiego i tatrzańskiego zostało zakwalifikowane do wzięcia udziału w tym szczególnym przedsięwzięciu.

Działania w ramach projektu: W ramach programu realizowany był projekt pt „jak zbudować ekologiczne miasto- ekologiczne źródła energii oraz czysta woda” Projekt ten jest częścią większej całości. W ciągu trzech lat uczniowie zapoznają się z tematyką ekologicznego miasta. Zajęcia WiP- uczniowie w trzyosobowych grupach mają możliwość rozwijania swoich umiejętności matematycznych, fizycznych i biologicznych. Nawiązanie stałej współpracy z Uniwersytetem Śląskim W ramach współpracy 8 uczniów uczestniczyło w dwóch zajęciach otwartych na Uniwersytecie Śląskim.

24 kwietnia 2010 Zostaliśmy wyróżnieni jako jeden z najciekawszych projektów realizowanych w ramach programu. Nasza szkoła dostała mikroskop do pracowni biologicznej, a uczennice uczestniczące w II regionalnym zjeździe szkół zaprezentowały ciekawe doświadczenia fizyczne, za które zostały nagrodzone brawami i prezentami książkowymi.

Sekcje naukowe: W ramach projektu realizowane są zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów. Prowadzone są sekcje: matematyczno- naukowo- techniczna, informatyczna i przedsiębiorczości.

W ramach sekcji: Uczniowie zapoznali się z pojęciem woda. Źródłami wody pitnej. Historią kanalizacji. Źródłami zanieczyszczeń wody i stopniami klas czystości wody. Wykonali ulotki informacyjne, prezentacje PowerPoint na ten temat. Stworzyli i opublikowali stronę projektu. Zbadali zużycie na terenie gminy Raba Wyżna. Dowiedzieli się jak oszczędzać wodę. Zbadali zanieczyszczenie fizyczne wody w Gminie Raba Wyżna. Zapoznali się z działalnością elektrowni wodnej. Uczestniczyli w lekcji otwartej zrealizowanej w Elektrowni wodnej- Niedzicy. Zapoznali się z topografią terenu Gminy Czorsztyn. Dowiedzieli się dlaczego dla mieszkańców całego Podhala wybudowanie elektrowni wodnej jako zbiornika retencyjnego było takie ważne.

W dniach 1.05.2010 do 14.05.2010 uczniowie wykonali pomiary zużycia wody w swoich domach. Zapotrzebowanie wody obserwowali na kilka sposobów: w toalecie, w łazience (prysznic, wanna), kuchni, gospodarstwie rolnym. Średnie zużycie na ucznia na szkołę na gminę 2370,09 903002,77 33550937,42 UBIKACJA ŚREDNIO 2,7 LITRA 33319,32 12694661,68 471668322,23 PRYSZNIC ŚREDNIO 142,5 LITRA 26952,00 10268712,00 381532512,00 KĄPIEL 140 LITRA 3087,93 1176502,09 43712765,39 MYCIE PODŁOGI ŚREDNIO 6,5 LITRA 12694,72 4836686,42 179706385,54 MYCIE NACZYŃ ŚREDNIO 40 LITRA 4146,43 1579789,45 58696848,92 GOSPODARSTWO ROLNE ŚREDNIO 25 LITRÓW NA MINUTĘ 8032,71 3060464,03 113711099,38 MYCIE RĄK ŚREDNIO 8 LITRA 33135,97 12624802,67 469072720,54 PRANIE ŚREDNIO 165 LITRA 984,32 375026,30 13934048,08 GOTOWANIE ŚREDNIO 4,5 LITRA Tabela nr 1. Mierzenie zużycia w miesiącu w gminie Raba Wyżna

Z naszych badań wynika, iż średnie miesięczne zużycie wody na mycie rąk: przez jednego ucznia wynosi ok. 8032,71 przez społeczność gimnazjum 3060464,03, przez ludność zamieszkującą gminę Raba Wyżna 113711099,38. Całkowite średnie zużycie wody: na jedną osobę miesięcznie to: 1143,35 na całą gminę miesięcznie wynosi: 16185220

W dniach 1.05.2010 do 14.05.2010 uczniowie badali stan czystości fizycznej wód gminy Raba Wyżna.

W celu zbadania czystości wód w naszej Gminie wykonaliśmy badania: Gęstości wody i lodu z pobranych próbek wody, Temperatury wrzenia w zależności od czasu, Współczynnika załamania światła. POMIAR WRZENIA WODY

Z badań przeprowadzonych wynikło, że: Najbardziej zanieczyszczoną próbką okazała się woda z kranu z Raby Wyżnej górnej Kolejną bardzo zanieczyszczoną próbką jest woda z Kosicznego Woda z kranu z Raby Wyżnej środkowej jest bardziej zanieczyszczona – jej załamanie światła jest większe o 0,6 mm od wody destylowanej Woda ze strumyka leśnego jest średnio zanieczyszczona Woda z kranu z Rokicin Podhalańskich jest czysta Zanieczyszczenia zawarte w wodzie mogą pochodzić nie tylko od związków chemicznych szkodliwych. Woda zawiera mikroorganizmy, glony, co zwiększa jej gęstość, a co za tym idzie współczynnik załamania się zmienia. Woda ze studni głębinowej zawiera natomiast dużo pierwiastków mineralnych, takich jak Ca, Mg. Dlatego próbka wody ze studni głębinowej wykazuje tak duże odstępstwa od współczynnika załamania wody w wodzie destylowanej.

Stworzyli stronę projektu: http://wszechnica. us. edu

Warsztaty „Aktywności własnej” Uczniowie uczestniczyli w dwudniowych szkoleniach pt. „Warsztaty Aktywności Własnej” przy wsparciu profesjonalistów uczniowie dokonali analizy własnego potencjału i planowali ścieżkę edukacyjną oraz przyszłą karierę zawodową

Dla szkoły: Czekamy na zakupienie ze środków projektu sprzętu służącego interaktywnemu prowadzeniu zajęć Materiałów dydaktycznych z przedsiębiorczości, inofrmatyki, fizyki i matematyki.

Zapraszamy do śledzenia strony internetowej gimnazjum: www.gim1.rabawyzna.pl Gdzie umieszczane są na bieżąco informacje z realizacji działań. Organizatorzy projektu na terenie szkoły: mgr Wiesława Wiatrak mgr Katarzyna Kluszczyńska mgr Władysława Komperda