Łódzkie… w środku Polski ziemia znana i nieznana…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SP BIELICE Projekt Operacyjny Kapitał Ludzki „Dobry Start - wdrożenie programów rozwojowych szkół w Gminie Łambinowice”.
Advertisements

Znaczenie agroturystyki dla rozwoju regionu
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Parafia Strojec Archidiecezja częstochowska, Dekanat Praszka,
,,W przyjaźni z przyrodą”
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Nadleśnictwo Góra Śląska Idea powstania ś cie ż ki Żadna z aktywności leśników nie ma takiego poparcia zrozumienia w społeczeństwie, jak edukacja i w.
Projekt: „Poznaj historię swojej Małej Ojczyzny na rowerze”
Zasady ochrony zabytków w Polsce
Polski Klub Ekologiczny Koło Miejskie w Gliwicach
Hiperłącza Co to jest? Autor: dalej.
Miłosz – słowem i pędzlem malowany Realizacja projektu edukacyjnego w ramach upami ę tnienia 100. rocznicy urodzin Czes ł awa Mi ł osza. Projekt zosta.
JAN PAWEŁ II WIELKI PAPIEŻ
Wycieczka krajoznawcza po Wrocławiu 4-5 stycznia 2011 r
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Moje ulubione miejsce na świecie.
Udział uczniów Szkoły Podstawowej im
Konkurs EKO-BIURO. Rok 2012 mija pod has ł em anga ż owania si ę naszej placówki w dzia ł ania skoncentrowane wokó ł promocji odnawialnych ź róde ł energii,
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Niektórzy ludzie tak przeżyli swoje życie, że pamięć o nich wciąż trwa. Aby uwiecznić tę pamięć, budujemy pomniki, ich imionami nazywamy ulice, czy miasta.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
RAZEM PRZECIW PRZEMOCY
Natura 2000.
Oprac. Wioletta Sadowska. Komputer i Internet umo ż liwiaj ą dost ę p do szybkiej informacji U ł atwiaj ą naukowcom i studentom prowadzenie bada ń Dostarczaj.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Dziedzictwo kulturowe
Prezentację przygotowała: Pwd. Małgorzata Stępień Propozycja programowa dla gromad zuchowych i drużyn PONAD GRANICAMI.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
PROJEKT WIELOSTRONNY CZAS REALIZACJI: 01 SIERPNIA 2009 DO 31 LIPCA 2011 KWOTA DOFINANSOWANIA: EURO.
Godzina dla Ziemi !.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Ul. Kuźnicza Wrocław
Projekt TiK Grupa 2B, 2D, 2G, 2H 2012 Cel: program rewizyty.
Wycieczka szkolna szansą na realizację wybranych treści i umiejętności z zakresu Edukacji dla bezpieczeństwa KONFERENCJA DLA DYREKTORÓW I NAUCZYCIELI EDUKACJI.
Narwiański Park Narodowy
Mateusz Siuda klasa IVa
Małe projekty Szkolenie beneficjentów 28 marca 2014 r. Zakres realizacji Małych projektów.
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Wejherowo „20 lat wspólnie”
Pytania warte uwagi:. Powszechnie uwa ż a si ę, ż e jeden nie ma jakiej ś wielkiej wagi, jednak sugeruj ą c si ę znanym przys ł owiem - grosz do grosza.
Park obejmuje najcenniejsze pod wzgl ę dem przyrodniczym, krajobrazowym i kulturowym pasma Pogórzy: Strzy ż owskiego i Dynowskiego - rozdzielonych prze.
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
PRZEWODNIK TURYSTYCZNY ULUBIONE MIEJSCA ANI SHIRLEY
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
KLASA 1C I 2A W Palmiarni cz ęść 2. Storczyki urzeka ł y ludzi swym pi ę knem i intrygowa ł y tajemniczo ś ci ą ju ż w staro ż ytno ś ci. S ł owa, którymi.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Autor: Jakub Czarnota Wed ł ug mnie przyjacielem lasu jest le ś niczy. Odznacza si ę on szerok ą wiedz ą o ro ś linach i zwierz ę tach, a tak ż e o prawach.
Wycieczka W Góry Świętokrzyskie.
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
Lubię polskie biblioteki cyfrowe ● Imponująca struktura krajowa: – biblioteki regionalne – biblioteki instytucjonalne/konsorcjalne – Federacja Bibliotek.
Nasze Nadleśnictwo - Nadleśnictwo Radziwiłłów. Gdzie się znajduje? Pozostałości dawnych rozległych puszcz: Bolimowskiej, Korabiewskiej i Jaktorowskiej,
Rekomendacje – strategia komunikacji Chiny i Japonia Ze względu na istotne podobieństwa w stylach podróżowania i preferowanych formach aktywności podczas.
Ogólne uwarunkowania i doświadczenia współpracy z samorządami na terenie Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu Konferencja „Współpraca Lasów.
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
Prezentacja projektów zrealizowanych w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju przez Partnerów LGD Forum Partnerów Fundacji „Ziemia Gotyku” Lokalna.
wrzesień 2007 Uroczyste obchody 53-lecia powstania budynku szkoły.
ROK RZEKI WISŁY idea planowanie budowanie
1.
Zapis prezentacji:

Łódzkie… w środku Polski ziemia znana i nieznana… Jolanta Śledzińska sekretarz ZG PTTK ds. promocji i kontaktów zewnętrznych Łódź, 23 kwietnia 2012r.

Przewodnią myślą polskiego krajoznawstwa było zawsze aktywne uczestnictwo w podstawowych patriotycznych nurtach życia narodu i państwa. Tylko poczucie wartości Ojczyzny oraz świadoma, a nie wymuszona akceptacja własnego kraju, pozwoli człowiekowi przynależeć do kultury uniwersalnej.

Badania wykazują, że młodzież – z różnych powodów – nie zna własnego kraju, słabo zna własny powiat, a niewiele wie o województwie, w którym mieszka. Natomiast chętniej zamierza zwiedzać inne kraje, nie potrafiłaby poprowadzić swoich rówieśników z Polski i zagranicy po szlakach własnego regionu i Ojczyzny.

Ma to szczególne znaczenie dla młodych pokoleń. Pielęgnowanie tożsamości narodowej i kulturowej, promocja rodzimej tradycji wymaga przede wszystkim poznania wartości składających się na rozumienie pojęcia POLSKA oraz poznania jej skarbów kulturowych i przyrodniczych. Ma to szczególne znaczenie dla młodych pokoleń.

Początki…. Pierwszy Kanon w formie wykazu obiektów ukazał się w dniu 26 lutego 1993 r., z okazji XIII Walnego Zjazdu PTTK, który odbył się w Poznaniu. Stanowił część Regulaminu Odznaki Krajoznawczej. Regulamin (w tym również Kanon) uzupełniono i poprawiono w 1997, 1999 i 2004 r.

Kanon Krajoznawczy Polski w formie wydawnictwa książkowego – zawierający wykaz obiektów oraz ich syntetyczny opis – ukazał się po raz pierwszy w roku 2000, z okazji odbywającego się w Gnieźnie V Kongresu Krajoznawstwa Polskiego. Kanon został opracowany pod redakcją Włodzimierza Łęckiego, a wydany przez Wydawnictwo PTTK „Kraj”. Drugie wydanie Kanonu – uzupełnione i poprawione – ukazało się w roku 2005.

Projekt „Poznajemy Ojczyznę” dofinansowany ze środków PO FIO w 2006r. Celem zadania było stworzenie współczesnych podstaw do upowszechniania imperatywu zamykającego się w triadzie Poznaj – Pokochaj – Służ, którego odniesieniem jest Polska.

Realizując ten projekt chcieliśmy promować szeroko rozumiane dziedzictwo narodowe i kulturowe, uaktywnić i zintegrować środowiska lokalne oraz organizacje pozarządowe na rzecz poznawania i propagowania tożsamości narodowej i regionalnej.

Inicjatywa Komisji Krajoznawczej ZG PTTK z okazji VI Kongresu Krajoznawstwa Polskiego wydanie 16 kanonów województw

Pierwszy kanon wojewódzki pod redakcją Włodzimierza Łęckiego W książce przedstawiono 265 (a łącznie z opisanymi przy hasłach zbiorowych – 320) najznaczniejszych walorów krajoznawczych regionu: obiektów przyrodniczych, zabytków, muzeów, pomników, miejsc pamięci, wyróżniających się budowli współczesnych, punktów widokowych. Jako oddzielne hasła zaprezentowano parki narodowe (Wielkopolski i Drawieński) oraz 13 parków krajobrazowych i Puszczę Notecką. Format B5 208 stron Twarda oprawa Ponad 300 barwnych fotografii Rok wydania 2010

Drugi po redakcją: Stanisława Harajdy, Iwony Liżewskiej i Krzysztofa Młynarczyka Kanon krajoznawczy Warmii i Mazur to ujęty w hasłową formę leksykon, najważniejszych informacji o walorach turystycznych regionu. Obejmuje swym zasięgiem obszar wytyczony granicami dzisiejszego województwa, a więc, oprócz wymienionych w tytule Warmii i Mazur, znajdziemy w nim informacje dotyczące terenów Powiśla, zapomnianych dziś nieco Barcji i Natangii, ziemi chełmińskiej oraz niewielkiego skrawka Żuław i historycznego Mazowsza. Oprawa: miękka Liczba stron: 128 Format: 131 × 200 Do wydania załączona jest mapa

Kanon Krajoznawczy Województwa Łódzkiego Projekt dofinansowany ze środków województwa łódzkiego

Trzeci kanon pod redakcją Jolanty Śledzińskiej, Andrzeja Wielochy i Bogdana Włodarczyka Jest to swego rodzaju wykaz najciekawszych, najbardziej charakterystycznych w skali regionu obiektów krajoznawczych. Łącznie opisano obiekty krajoznawcze znajdujące się w ponad 230 miejscowościach oraz 7 parków krajobrazowych. Format B5 216 stron, Twarda oprawa 217 barwnych fotografii Rok wydania 2011

Kanon nie powstałby bez wsparcia finansowego Województwa Łódzkiego nieodpłatnego przekazania zdjęć przez Regionalną Organizacje Turystyczną Województwa Łódzkiego, Centrum Fotografii Krajoznawczej PTTK w Łodzi, Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego wielu innych instytucji oraz osób indywidualnych, którym należą się słowa podziękowania.

Szczególne słowa podziękowania dla wszystkich Autorów tekstów i zespołu redakcyjnego, którzy przez wiele miesięcy swój czas wolny poświęcili na współtworzenie tej publikacji.

W kanonie opisano ponad 230 miejscowości

Kanon Krajoznawczy ma przybliżyć czytelnikowi poszczególne obiekty, ułatwić decyzję o kolejności zwiedzania miejsc i miejscowości w danym regionie, jednak przede wszystkim ma zachęcić Czytelnika do zwiedzania Ojczystego Kraju, poznawania jego przyrody, historii i oblicza współczesnego.

Odznaki krajoznawcze województwa łódzkiego Kanon Krajoznawczy Województwa Łódzkiego mamy nadzieję, że wyzwoli chęć zdobywania odznak.

Godna wyjątkowego uznania i podkreślenia jest współpraca PTTK i Departamentu Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Mam nadzieję, że wkrótce każdy mieszkaniec województwa będzie znał miejsca wymienione w kanonie, a oglądając je będzie dumny, że mieszka właśnie TUTAJ, w środku Polski.