INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
Technologia informacyjna według MENiS
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Język angielski na lekcjach historii
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Projekt Cityregio II jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Inicjatyw Wspólnotowych INTERREG IIIB CADSES
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
TARGI
Wprowadzenie o obsługi platformy e-learningowej
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
E-learning (kurs dla uczniów)
Szkolny Kodeks 2.0.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej Konsultacje: Wtorek – 12.00Budynek DS4 pok. 25 Piątek –
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Dr inż. Ilona Pawełoszek Katedra Informatyki Ekonomicznej
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Projekt Kim będziesz?.
Sopocka Akademia Tenisowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Zapis prezentacji:

INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM Opracowanie mgr Ewa Onoszko

e – learning na lekcji wiedzy o kulturze, nauka przez Internet z wykorzystaniem platformy MOODLE

Rodzaj innowacji ORGANIZACYJNA – nowatorska organizacja zajęć wiedzy o kulturze. METODYCZNA – w zakresie procedur osiągania celów - jedna z metod realizacji treści zawartych w programie wiedzy o kulturze, dotyczących działu KULTURA – ARCHITEKTURA -SZTUKI PLASTYCZNE, (bez naruszenia zakresu treści podstawy programowej). Innowacja polega na unowocześnieniu i uatrakcyjnieniu nauczania. Nowatorstwo - przejawia się w twórczym, oryginalnym działaniu, opartym na inwencji nauczyciela.

Zasięg (szkoła, klasy, grupy); Klasy z realizowaną technologią informacyjną w zakresie rozszerzonym – INFORMATYKĄ W I i VI Liceum Ogólnokształcącym w Białymstoku

Koszty i źródła finansowania działalności innowacyjnej Wdrożenie innowacji pedagogicznej nie wymaga nakładu dodatkowych środków finansowych. Wymaga od nauczyciela umiejętności posługiwania się platformą MOODLE

Zasady innowacji, na czym polega nowatorstwo opracowania Podniesienie poziomu umiejętności posługiwania się pakietem przeznaczonym do tworzenia kursów prowadzonych przez Internet – MOODLE ((Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) - dodatkowa oferta edukacyjna szkoły.

PLATFORMA MOODLE I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. ADAMA MICKIEWICZA VI LICEUM OGÓLNOKSZTALCĄCE IM. KRÓLA ZYGMUNTA AUGUSTA

Nauczanie na odległość obejmuje różne formy aktywności:

Zasoby informacje, które zgodnie z zamierzeniem mają stanowić treść kursu Słownik pojęć moduł ten umożliwia stworzenie i utrzymanie zbioru definicji podobnego do słownika. Prezentacje PowerPoint – znajdują się na nich najważniejsze treści danego tematu, ćwiczenia do wykonania. Strony www – polecone przez nauczyciela, do obejrzenia i przeczytania znajdującego się na nich tekstu. Przekaz audiowizualny - umożliwiający wykorzystanie obrazu, dzięki któremu uczestnicy szkolenia nawiązują pełniejszą komunikację. lekcja

ZADANIA DLA UCZNIA

Quiz moduł ten umożliwia prowadzącemu tworzenie i zadawanie testów w formie quizów składających się z pytań wielokrotnego wyboru, pytań typu prawda/fałsz, oraz pytań wymagających udzielenia krótkich odpowiedzi.

Prześlij plik, zaawansowane ładowanie plików Przesyłanie prac

PRZYKŁADY

WPROWADZENIE uczeń przystępuje do kursu (lekcji), zamieszczonego na platformie MOODLE szkolnej strony. Aby otrzymać pełny dostęp do kursów, lekcji uczeń musi stworzyć konto w tym serwisie.

Po zalogowaniu się uczeń odczytuje: Materiały dostępne dla danego podpunktu szkolenia w formie: - załączników pdf, filmu, grafiki lub materiału dźwiekowego. Obrazek, film bądź materiał dźwiękowy dla danego podpunktu szkolenia. Test sprawdzający, quiz kończący dany rozdział Odblokowanie kolejnych części szkolenia może odbywać się po pozytywnym zaliczeniu testu na końcu danego rozdziału.

Skala ocen Standardowe skale obejmują przyporządkowywanie wartości 1-100% każdej „odpowiedzi”( w moim przypadku jest to system punktowy) Własne skale pozwalają nauczycielowi dostosować ocenianie do specyfiki treści.

PRZYKŁADY ZADAŃ Lekcja – dołączona prezentacja oraz polecenie. Podaj nazwy budowli, co je łączy?

ZADANIE Znajdź budowle, w których występuje zaznaczony element Prześlij zdjęcia, pamiętaj, że do dyspozycji masz 2 MG

tympanon portyk

ZADANIE Znajdź zdjęcia budowli renesansowej lub klasycystycznej. Zaznacz na niej detale architektury antycznej (w dowolny sposób). Podpisz je oraz nazwij wybrany przykład - nazwa, gdzie się znajduje. Możesz to zrobić w dowolnym programie pamiętając, że do dyspozycji masz 2 MG

PRZYKŁADY ZADAŃ quiz

Cele Możliwość sterowania stopniem trudności materiału i ćwiczeń przez samego ucznia. Atrakcyjny i efektywny przekaz: multimedia, animacje, itp. Możliwość kontaktu z rówieśnikami (wsparcie merytoryczno-psychologiczne).

Cele Rozwijanie umiejętności korzystania z komputera ( właściwie z odpowiedniego oprogramowania). Wykorzystanie zasobów internetowych. Możliwość nauczania indywidualnego, w razie dłuższej choroby – nadrabianie zaległości oraz na bieżąco udział w zajęciach.

Cele Duże możliwości modelowania nauczania, możliwość dostarczania tylko takiej treści, która jest w danym momencie potrzebna i jest aktualna. Możliwość łatwej i szybkiej modyfikacji i aktualizacji treści a także możliwość rozbudowania jej w miarę potrzeb. Większa niż tradycyjnie możliwość monitorowania procesu nauczania i postępów uczestnika.

Efekty Uczniowie udoskonalą swoją wiedzę przy wykorzystaniu najnowocześniejszych narzędzi, mając nieograniczony dostęp do właściwie dobranych materiałów edukacyjnych. Uczeń w dogodnym dla siebie czasie może powrócić do informacji zawartych w szkoleniach e-learningowych, może  zweryfikować posiadane wiadomości z zakresu sztuk plastycznych.

Efekty E-edukacja staje się wartościowym i zasadnym uzupełnieniem nauczania stacjonarnego, na poziomie kształcenia ponadgimnazjalnego. Aktywny udział nauczyciela w procesie dydaktycznym, dysponuje on bowiem narzędziami komunikacji synchronicznej umożliwiającymi prowadzenie wirtualnej lekcji.

Konieczność podążania za nowymi rozwiązaniami, jest warunkiem rozwoju. E-learnig jako przemyślana technika nauczania – uczenia się, wykorzystująca wszelkie dostępne media elektroniczne, niesie za sobą szereg nowych możliwości i korzyści. Ewa Onoszko