MODEL ZARZĄDZANIA DROGAMI NA POZIOMIE LOKALNYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Advertisements

SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Departament Małych Firm Michał Surówka
Stan przygotowań w obszarze inteligentnych specjalizacji na poziomie krajowym XIII posiedzenie Grupy roboczej ds. MŚP przy KK NSRO 12 kwietnia 2013 r.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD Warszawa, 14 października 2009 r.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (PROW )
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
Narodowa Strategia Spójności
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata wersja druga Wstępnego projektu.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
System ewaluacji polityki spójności w Polsce Doświadczenia i perspektywy Stanisław Bienias Krajowa Jednostka Oceny Rzeszów, 26 listopada 2008 r.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Dróg Wojewódzkich na lata 2007 – 2013
EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia 2014 r. Zespół ds. Programowania i Ewaluacji Departament Programu.
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
r., godz – 15.00, – Ochrona danych medycznych
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Najpopularniejsze technologie OZE
Planowanie i realizacja inwestycji z elementami zarządzania
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
„Wpływ środków europejskich na sytuację gospodarczą”
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
CYKL ROZWOJU PROJEKTU INWESTYCYJNEGO
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Spotkanie Grupy Sterującej Ewaluacją RPO Toruń, r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Informacja w sprawie wniosków o finansowanie lokalnych lotnisk w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Warszawa 26 maja 2006.
KONFERENCJA PRASOWA Prezesa Rady Ministrów
Wskaźniki monitorujące zarządzanie finansami
Kierowca ciężarówki Damian Świerczyński.
Przykład 1. Firma rozpatruje projekt inwestycyjny charakteryzujący się następującymi przepływami pieniężnymi (w zł): CF0 = CF1 = CF2.
Inwestycje w środki trwałe Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Modernizacja gospodarstw rolnych Instrument wsparcia materialnych lub niematerialnych inwestycji.
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
Bezpieczeństwo w ruchu drogowym
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Ministerstwo Transportu Jerzy Król
Środa z Funduszami Europejskimi dla 1 organizacji pozarządowych Poznań, 1 lipca 2015 r.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Środki transportu kolejowego i drogowego
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Zapis prezentacji:

MODEL ZARZĄDZANIA DROGAMI NA POZIOMIE LOKALNYM FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ MODEL ZARZĄDZANIA DROGAMI NA POZIOMIE LOKALNYM Piotr Chmiel Wałbrzych, czerwiec 2013 r.

zł Problem wyboru zadania do realizacji: ? FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Problem wyboru zadania do realizacji: ? zł

FUNDUSZE UNIJNE. Fundusz przedakcesyjny: FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ FUNDUSZE UNIJNE. Fundusz przedakcesyjny: Program Pomocy Polsce i Węgrom w Restrukturyzacji Gospodarki (PHARE)1990 – 2003 r. Fundusze akcesyjne: Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) 2004 – 2006 r., Regionalny Program Operacyjny (RPO) - 2007 – 2013 r., Program Operacyjny – Infrastruktura i Środowisko (POIŚ) 2007 – 2013 r., nowy program Wspólne Ramy Strategiczne (WRS) 2014 – 2020 r.

1) Analiza stanu technicznego dróg Pomiar ruchu samochodowego FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Elementy wpływające na podjęcie racjonalnej decyzji przy wyborze zadania inwestycyjnego w zakresie infrastruktury drogowej: 1) Analiza stanu technicznego dróg Pomiar ruchu samochodowego Wykonanie modelu sieci drogowej Analiza ekonomiczna

Ad.1) Analiza stanu technicznego dróg FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Ad.1) Analiza stanu technicznego dróg SOSN – System oceny stanu nawierzchni: szorstkość równość podłużna równość poprzeczna stan spękań koleiny

Ad.2) Pomiar ruchu samochodowego FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Ad.2) Pomiar ruchu samochodowego GPR – Generalny pomiar ruchu rower motocykl samochód osobowy samochód dostawczy samochód ciężarowy bez przyczepy samochód ciężarowy z przyczepą autobus ciągnik rolniczy

Ad.3) Wykonanie modelu sieci drogowej FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Ad.3) Wykonanie modelu sieci drogowej WARIANT WO WARIANT WI A A 2 200 B 2 200 B 1 400 C 1 300 1 000 C 1 300 1 500 1 500 1 000 2 000 1 000 2 000 2 200 1 200 1 900 E E F 1 200 D F 300 D 800 800 MACIERZ PODRÓŻY MACIERZ PODRÓŻY Rejon A B C D E F - 2 200 1 400 300 700 1 500 1 300 2 000 600 200 2 400 1 000 …. Rejon A B C D E F - 2 200 1 400 300 700 1 500 1 300 2 000 600 200 2 400 1 000 ….

Ad.4) Analiza ekonomiczna FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Ad.4) Analiza ekonomiczna Rachunek ekonomiczny Nakłady drogowo-mostowe: Koszty inwestycji lub modernizacji Koszty remontów okresowych Koszty remontów cząstkowych Koszty utrzymania bieżącego Koszty inne (wykup gruntów, dokumentacja) Koszty oszczędności użytkowników drogi (korzyści): Koszty eksploatacji pojazdów - WO, WI, WO – WI = Korzyści Koszty czasu w przewozach pasażerskich - WO, WI, WO – WI = Korzyści Koszty czasu w przewozach towarowych - WO, WI, WO – WI = Korzyści Koszty wypadków drogowych - WO, WI, WO – WI = Korzyści Koszty emisji spalin - WO, WI, WO – WI = Korzyści

Wariant WO – czas przejazdu (od pkt. A do B) 20 min. FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Przykład obliczenia korzyści dla kosztów czasu w przewozach pasażerskich. WARIANT WO WARIANT WI Obwodnica A A 8 min. B B 20 min. Wariant WO – czas przejazdu (od pkt. A do B) 20 min. Wariant WI – czas przejazdu (od pkt. A do B) 8 min. Oszczędność czasu (WO – WI) 12 min. Wartość korzyści (zł) = 12 min. x k. j. czasu

MIERNIKI EFEKTYWNOŚCI EKONOMICZNEJ FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ MIERNIKI EFEKTYWNOŚCI EKONOMICZNEJ 1) EIRR – ekonomiczna wewnętrzna stopa zwrotu (%) EIRR > 5,5 % 2) NPV – wartość bieżąca netto (zł) NPV (5,5%) > 0 3) B/C – korzyści / koszty (-) B/C (5,5%) > 1 Zadanie jest uzasadnione ekonomicznie jeżeli mierniki efektywności ekonomicznej uzyskują powyższe wartości.

Podstawa podjęcia racjonalnej decyzji inwestycyjnej: FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Podstawa podjęcia racjonalnej decyzji inwestycyjnej: EIRR zł EIRR EIRR

zł Wspólne Ramy Strategiczne (WRS) na lata 2014 – 2020 ? ? FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Wspólne Ramy Strategiczne (WRS) na lata 2014 – 2020 ? zł ?

Dziękuję za uwagę. piotr.chmiel@irt.wroc.pl FUNDUSZE EUROPEJSKIE 2014 – 2020 JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU INFRASTRUKTURY DROGOWEJ Dziękuję za uwagę. piotr.chmiel@irt.wroc.pl