PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Antysemityzm i asymilacja.
Advertisements

Publiczne Gimnazjum nr 3 w Nowej Soli
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
7 punktów Kodeksu 2.0.
Jan Kozielewski – Jan Karski ( )
Wręczenie nagrody imienia Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Ocalić od niepamięci Projekt edukacyjny poświęcony historii i zagładzie Żydów Weronika Grabowska, Aleksandra Łyczak.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Co to jest TIK?.
NAUCZYCIELE BIBLIOTEKARZE
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Multimedialne centrum informacji
Fotografia naszym życiem
Biblioteka jako Szkolne Centrum Informacji
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Wprowadzenie do projektu. 2 z 21 Informacja o sposobie finansowania programu Tytuł projektu: Mądrze konsumujemy, dłużej żyjemy Autorzy i uczestnicy projektu:
KOŁO KOMPUTEROWE KLAS I-III
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
INTERNETOWE CENTRUM INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ *ICIM*
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie Biblioteka szkolna.
Wypożyczalnia Kto czyta, nie błądzi.
Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Witamy w nowej sali multimedialnej Centrum Multimedialnego X LO Zdjęcia sali multimedialnej.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE czyli TIK W NASZEJ SZKOLE.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
„Ortograffiti w mojej szkole”
Cyberstrach ma wielkie oczy
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
JANUSZ KORCZAK - WYBITNY PEDAGOG
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Autor: Szkoła z Klasą 2.0, domena publiczna CC0Szkoła z Klasą 2.0CC0.
PROJEKT EDUKACYJNY „Trzy biografie – wiele historii”
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
JEDLIŃSKI GRANT EDUKACYJNY – EDYCJA II PROJEKT „BOHATEROWIE MOICH KSIĄŻEK NA EKRANIE” Miejska Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
2009 / 2010.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Dlaczego (nie) warto korzystać z bibliotek cyfrowych?
AKCJA SPOŁECZNO – EDUKACYJNA „ŻONKILE”
TIK w szkole.
Dominik Borowski MAM JUŻ 3 LATA Dziękuję że świętowaliście za mną moje urodziny.
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU

CMENTARZ ŻYDOWSKI W ŁOMŻY

Podczas realizacji projektu uczniowie mogli korzystać ze zbiorów związanych z Zagładą Żydów: książek, prezentacji multimedialnych, filmów, materiałów edukacyjnych IPN, zgromadzonych w bibliotece szkolnej

Zadania projektu: Zebranie informacji na temat Holokaustu. Zebranie informacji na temat losu dzieci żydowskich w okresie Holokaustu. Zebranie informacji na temat losu dzieci żydowskich po II wojnie światowej. Przygotowanie prezentacji projektu.

Pani BASIA

ALBUMY

GAZETKA IRENA SENDLEROWA JANUSZ KORCZAK ANNA FRANK RODZINA ULMÓW ROMAN POLAŃSKI HANNA KRALL

Apel podsumowujący projekt

SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE

SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE

SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE

OCENA PROJEKTU

Przykładowe wypowiedzi uczniów Co i jak zrobiłem? „ Techniką komputerową wyszukałem informacje, sformatowałem je i dodałem zdjęcia tak, aby powstał album o tematyce Holokaustu. Informacje wyszukiwałem z różnych źródeł ”. „ Większość informacji znalazłam korzystając z Internetowego Centrum Informacji Multimedialnej oraz publikacji dostępnych w bibliotece naszego gimnazjum”.

Czego się nauczyłem? „ Nauczyłem się, że nie należy żartować i śmiać się z dowcipów o Holokauście. Zapamiętałem historię Getta Warszawskiego Dowiedziałem się jak zapisać poprawki tekstu na pen-driver. Poszerzyłem wiedzę na temat Holokaustu”. „ … poznałem też kawałek historii Polski”.

Co stanowiło dla mnie trudność? „ Trudnością było dla mnie redagowanie tekstu. Trudny był też sam temat”. „ Trudnością było to, że ten temat ciężko jest przedstawić w formie obrazu. Trudne było przeglądanie tych smutnych zdjęć…”

Dziękujemy za uwagę