WYNIKI SPRAWDZIANU I EGZAMINU GIMNAZJALNEGO w roku 2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Sześciolatek idzie do szkoły
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
 DOBRE, TAŃSZE, DOSTĘPNE.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Zestawienie wyników egzaminu
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Sześciolatek idzie do szkoły. Dzieci 6-letnie obowiązkowo pójdą do szkoły 1 września 2012 roku.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA UMIEJĘTNOŚCI TRZECIOKLASISTY, SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO I MATURALNEGO W 2013 ROKU UCZNIÓW SZKÓŁ PROWADZONYCH.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Elementy geometryczne i relacje
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 REDA 3 LISTOPADA 2011 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 REDA 29 PAŹDZIERNIKA 2014 R.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Zapis prezentacji:

WYNIKI SPRAWDZIANU I EGZAMINU GIMNAZJALNEGO w roku 2011

Czytania Pisania Rozumowania Korzystania z informacji Wykorzystywania wiedzy w praktyce

Średnie wyników uczniów szkół w porównaniu do wyników ogólnopolskich 25,27

Czytanie 8,28

Pisanie 5,46

Rozumowanie 5,28

Korzystanie z informacji 2,31

Wykorzystywanie wiedzy w praktyce 3,93

Wyniki ze sprawdzianu w latach 2006 – 2011 na skali wyników ogólnopolskich Jadwisin Serock Wola Zegrze

Egzamin gimnazjalny

Czytanie i odbiór tekstów kultury Tworzenie własnego tekstu CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

Średnie wyniki egzaminu gimnazjalnego – część humanistyczna 25,31

Wyniki cz. humanistycznej egzaminu gimnazjalnego Średnie wyników Czytanie i odbiór tekstów kultury

Wyniki cz. humanistycznej egzaminu gimnazjalnego Średnie wyników Tworzenie tekstu

Wyniki egzaminu gimnazjalnego cz. humanistycznej w latach 2006 – 2011 na skali wyników ogólnopolskich Serock Wola Zegrze

Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów Umiejętne stosowanie terminów, pojęć, procedur z zakresu przedmiotów matematyczno- przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu Wyszukiwanie i stosowanie informacji Wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, przestrzennych i czasowych I. II. III. VI.

Wyniki cz. matematyczno- przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego 23,63 Średnie wyników

Wyniki cz. matematyczno- przyrodniczej egzaminu gimnazjalnego Średnie wyników

Wyniki egzaminu gimnazjalnego cz. matematyczno – przyrodniczej w latach 2006 – 2011 na skali wyników ogólnopolskich Serock Wola Zegrze

Egzamin gimnazjalny - język angielski Odbiór tekstu słuchanego Odbiór tekstu czytanego Reagowanie językowe

Egzamin gimnazjalny - język angielski Średnie wyników

Egzamin gimnazjalny - język angielski Średnie wyników

KLUCZOWYMI ZADANIMI EDUKACYJNYMI W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 W GMINIE MIASTO I GMINA SEROCK BYŁO: * przygotowanie szkół do przyjęcia dzieci sześcioletnich oraz dostosowanie opieki do obniżonego wieku szkolnego * analiza struktury demograficznej i obwodów szkolnych w zmieniającej się sytuacji osiedleńczej gminy * podnoszenie jakości kształcenia w szkołach i placówkach oświatowych

PRZYGOTOWANIE SZKÓŁ DO PRZYJĘCIA DZIECI SZEŚCIOLETNICH ORAZ DOSTOSOWANIE OPIEKI DO OBNIŻONEGO WIEKU SZKOLNEGO: * przygotowano bazę szkół do wymogów nowej podstawy programowej * podniesiono kompetencje nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej * zorganizowano spotkania z rodzicami we wszystkich środowiskach szkolnych nt. Sylwetka dziecka 6-letniego i jego rozwój psychofizyczny pod kątem gotowości szkolnej * odbyto wyjazd studyjny do szkoły tzw. dobrej praktyki w Warszawie W roku szkolnym 2011/2012 – 39% ogółu dzieci 6letnich podjęło naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej.

UPOWSZECHNIANIE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO Wychowaniem przedszkolnym w placówkach prowadzonych przez Miasto i Gminę Serock objęto 395 dzieci tj. 69% ogółu zameldowanych na pobyt stały i czasowy, a 450 tj. 79% dzieci przedszkolnych zameldowanych na pobyt stały i czasowy finansowano edukację przedszkolną. Wzrost miejsc przedszkolnych o 25 w Przedszkolu w Zegrzu.

ANALIZA STRUKTURY DEMOGRAFICZNEJ OBWODÓW SZKOLNYCH W ZMIENIAJĄCEJ SIĘ SYTUACJI OSIEDLEŃCZEJ GMINY Wniosek: W szkołach podstawowych w klasach I – III, jest mniej uczniów, niż w klasach IV – VI, ale ogólna liczba uczniów zwiększyła się o 23 uczniów, a liczba oddziałów pozostała bez zmian. KlasyLiczba uczniówLiczba oddziałówŚr./oddział I138623,00 II159626,50 III142720,28 IV158626,33 V167723,86 VI166723,71 Ogółem ,85

KlasyLiczba uczniów Liczba oddziałów Śr./oddział I131526,20 II174724,86 III164723,43 Ogółem ,68 Wniosek: W stosunku do ub. roku szkolnego 2009/2010 zmniejszyła się liczba uczniów gimnazjum o 51 osób i liczba oddziałów gimnazjalnych o 2. Ogółem liczba uczniów w szkołach podstawowych i gimnazjach w roku szkolnym 2010/2011 była niższa o 28 uczniów w porównaniu z rokiem szkolnym 2009/2010.

PORÓWNANIE OBECNEJ LICZBY UCZNIÓW Z POPULACJĄ SPRZED 5 LAT Wyszczególnienie SP w Serocku GIM w Serocku SP w Jadwisinie Zespół Szkół w Zegrzu SP GIM Zespół Szkolno-Przedszkolny w Woli Kiełpińskiej SP GIM 2005/ / / / / / / / / / / / / /201 1 Liczba dzieci Liczba oddziałów Średnia liczba uczniów/ oddział 24,41 25, ,33 26,50 23, , ,75 21,50 21,83 22,83

Wniosek: Uczniowie uczący się w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 stanowią 96% analogicznej populacji sprzed 5 lat (49osób), ale zmieniła się także liczba oddziałów szkolnych o 4 i zwiększyła się liczba uczniów w oddziale z 23,35 w roku szkolnym 2005/2006 do 24,12 w roku szkolnym 2010/2011, co świadczy o dużej ogólnej racjonalności organizacyjnej szkół. Największe zróżnicowanie liczby uczniów pomiędzy szkołami w ciągu ostatnich 5 lat: * Szkoła Podstawowa w Jadwisinie, wzrost o 37% liczby uczniów, * Szkoła Podstawowa w Zegrzu, spadek o 20% liczby uczniów, * Gimnazjum w Zegrzu, spadek o 31%. Głowna przyczyna: demograficzna – liczba dzieci zamieszkujących w obwodzie szkół. Należy przeanalizować efektywność obwodów szkolnych w odniesieniu do rozwoju mieszkaniowego, aby prowadzić racjonalną pedagogicznie i ekonomicznie politykę oświatową.

POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓW Forma pomocy SP Jadwisin SP Serock Gim. Serock ZSP w Woli Kiełpińskiej ZS w Zegrzu Przedszkole w Zegrzu Przedszkole w Serocku Ogółem Wyprawka szkolna Bezpłatne obiady/ ogół żywionych 25/10052/16123/4857/10415/770/626/116178/668 Stypendia szkolne Zasiłki szkolne Wnioski: najwięcej uczniów korzysta z wsparcia w postaci bezpłatnych obiadów 26% ogółu korzystających z żywienia w stołówkach szkolnych. Pomoc w formie Wyprawki szkolnej oraz stypendium szkolnego uzależniona od progu dochodowego 351,00zł dociera do beneficjentów z tej grupy dochodowej.

PODNOSZENIE JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W SZKOŁACH I PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH Proces edukacyjno-wychowawczy realizowało 163 nauczycieli. Zdecydowana większość posiada wyższe wykształcenie. Największą grupę stanowią nauczyciele dyplomowani - 42%, w porównaniu do roku ub. zwiększyła się liczba zatrudnionych nauczycieli stażystów. W szkołach i przedszkolach nie występują problemy kadrowe. Na doskonalenie zawodowe nauczycieli została przeznaczona kwota ,00zł. W szkoleniach uczestniczyło 206 nauczycieli, w doskonaleniu najczęściej uczestniczyli nauczyciele dyplomowani. Tematyka szkoleń była zróżnicowana, najczęściej dotyczyła: * zarządzania placówką oświatową, * ewaluacji wewnętrznej, * organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej, * wykorzystania wyników sprawdzianu i egzaminu do poprawy jakości kształcenia (warsztaty gminne) Z dofinansowania opłat za kształcenie pobierane przez szkoły wyższe- korzystał jeden nauczyciel w zakresie geografii.

Dziękuję za uwagę