Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Trochę uwag o zmianach w edukacji
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Koncepcja rozwoju edukacji do 2010 roku w Unii Europejskiej
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
Narodowa Strategia Spójności
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Od CQAF do EQARF Ewa Kędracka OEIiZK, Jolanta Podłowska KOWEZiU Miętne, 17 kwietnia 2009 r.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A. Krajowy Punkt Kontaktowy Programu IEE Program ramowy na rzecz konkurencyjności i innowacji ( ) CIP Antonina.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 3, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Wnioski z konferencji Polskie Biblioteki Akademickie w Unii Europejskiej zorganizowanej przez Bibliotekę Główną Politechniki Łódzkiej w dniach
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Uniwersytet Medyczny im
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Główne kierunki krajowej polityki edukacyjnej do roku 2020
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Podstawowe informacje na temat programu
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zapis prezentacji:

Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej Jolanta Podłowska Dla OSKKO, MIĘTNE, 18 kwietnia 2009 roku

Jakość idea współczesnego świata jakość życia jakość w edukacji - zdrowie fizyczne - stan psychiczny - osobiste przekonania - relacje społeczne jakość w edukacji

Unia Europejska Traktat z Maastricht z 1992 roku Promowanie mobilności uczniów, studentów i nauczycieli Rozwój współpracy pomiędzy szkołami i uczelniami Zachęcanie do nauki języków obcych Uznawalność tytułów i stopni naukowych kwalifikacji i kompetencji zawodowych Promowanie kształcenia otwartego i kształcenia na odległość

Programy współpracy /od 1995 roku/ Sokrates: Erasmus – dot. szkolnictwa wyższego, Comenius - dla oświaty, Grundtvig – edukacja dorosłych, Arion – zarządzanie oświatą Leonardo da Vinci troszczy się o jakość kształcenia i szkolenia zawodowego Program Młodzież

Trzy Kariatydy Jakości Proces Boloński – 1999 rok dot. kształcenia wyższego Proces Lizboński – 2000 rok dot. oświaty Proces Kopenhaski – 2002 rok dot. kształcenia zawodowego i szkoleń

Proces Boloński Deklaracja Bolońska - 1999 rok Wprowadzenie przejrzystych i porównywalnych systemów stopni oraz wdrożenie Suplementu do Dyplomu Powszechne stosowanie systemu punktów kredytowych Promocja współpracy europejskiej w zakresie zwiększania poziomu jakości szkolnictwa wyższego Promocja mobilności studentów, nauczycieli akademickich, naukowców oraz personelu administracyjnego

Strategia Lizbońska Lizbona - 2000 rok Gospodarka europejska powinna stać się najbardziej konkurencyjną i dynamiczną gospodarką na świecie – gospodarką opartą na wiedzy, zdolną do trwałego wzrostu, tworzącą coraz większą liczbę lepszych miejsc pracy i zapewniającą większą spójność społeczną.

Edukacja w Europie do 2010 roku Wspólne cele – różne systemy Cele strategiczne: 1.Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji w UE 2.Ułatwienie powszechnego dostępu do systemów edukacji – zasada LLL 3.Otwarcie systemów edukacji na szersze środowisko i świat

Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji w UE Cele operacyjne: 1.Poprawa jakości kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli 2.Rozwijanie umiejętności dla potrzeb społeczeństwa wiedzy 3.Zapewnianie powszechnego dostępu do technologii informacyjnych i komunikacyjnych 4.Zwiększenie rekrutacji w dziedzinie nauk ścisłych i technicznych 5.Optymalne wykorzystanie zasobów

Proces Kopenhaski Deklaracja Kopenhaska - 2002 rok Utworzenie jednolitych ram przezroczystości kompetencji i kwalifikacji Stworzenie systemu punktów kredytowych w kształceniu i szkoleniu zawodowym Stworzenie mechanizmów zapewniania jakości w kształceniu i szkoleniu zawodowym

Strategia Rozwoju Kształcenia Ustawicznego do Roku 2010 Dokument Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 8 lipca 2003 r.

Priorytety w kształceniu ustawicznym Zwiększanie dostępności do kształcenia ustawicznego Podnoszenie jakości kształcenia ustawicznego Współdziałanie i partnerstwo Wzrost inwestycji w zasoby ludzkie Tworzenie zasobów informacyjnych w zakresie kształcenia ustawicznego i rozwój usług doradczych Uświadamianie roli i znaczenia kształcenia ustawicznego

Deklaracja Kopenhaska Stworzenie mechanizmów zapewnienia jakości w kształceniu i szkoleniu zawodowym Wypracowanie: standardów jakości, norm, kryteriów i wskaźników jakości kształcenia i szkolenia zawodowego

wspólne ramy zapewniania jakości CQAF Potrzebne są - wspólne ramy zapewniania jakości Common Quality Assurance Framework

Koncepcja CQAF listopad 2003 rok – opublikowano raport technicznej grupy roboczej zajmującej się jakością w kształceniu zawodowym i szkoleniach Quality in VET maj 2004 rok – propozycje zawarte w raporcie zatwierdzone zostały do realizacji przez Radę UE Jolanta Podłowska Dla OSKKO, MIĘTNE, 18 kwietnia 2009 roku

EQARF Kraje UE podkreślały potrzebę silniejszego ugruntowania statusu CQAF EQARF – Europejskie Ramy Odniesienia na rzecz Zapewnienia Jakości stanowią odpowiedź na postulaty państw członkowskich i opierają się na doświadczeniu uzyskanym w toku stosowania CQAF

EQARF Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 9 kwietnia 2008 roku w sprawie ustanowienia Europejskich ram odniesienia na rzecz zapewnienia jakości w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego

EQARF Ustanowienie Europejskich ram odniesienia na rzecz zapewnienia jakości jest narzędziem mającym pomóc państwom UE w promowaniu i monitorowaniu ciągłego udoskonalania systemów kształcenia i szkolenia zawodowego VET na podstawie wspólnych europejskich punktów odniesienia.

EQARF - punkty odniesienia Wspólne punkty odniesienia zapewniają: przejrzystość spójność oraz możliwość przenoszenia uprawnień pomiędzy różnymi systemami obecnymi w Europie

EQARF Ramy Odniesienia CQARF nadają nową energię działaniom na rzecz ciągłego udoskonalania praktyk zarządzania jakością, a przez to całych systemów VET. Treść Ram Odniesienia opiera się na pełnym poszanowaniu kompetencji państw członkowskich.

EQARF - cele Celem Ram Odniesienia jest stymulowanie: tworzenia bardziej rozbudowanych i spójnych systemów zarządzania i poprawy jakości w krajach UE poprawy przejrzystości systemów zarządzania jakością poprawy jakości oraz przejrzystości metod stosowanych w VET w celu zwiększenia wzajemnego zaufania i ułatwienia mobilności współpracy i wzajemnego uczenia się zaangażowania w kulturę poprawy jakości na wszystkich poziomach.

Dziękuję za uwagę Jolanta Podłowska Dla OSKKO, MIĘTNE, 18 kwietnia 2009 roku