WPŁYW REALIZACJI PROJEKTU AKADEMIA MŁODYCH NOBLISTÓW NA ŚRODOWISKO LOKALNE, SZKOŁĘ, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI ORAZ KOMPETENCJE UCZESTNIKÓW PROJEKTU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI. Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI Akademia Młodych Noblistów Konferencja Olsztyn Prof. Mirosław Grewiński.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
„Szkolne Centrum Nauki”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Projekty zrealizowane w ZS1
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

WPŁYW REALIZACJI PROJEKTU AKADEMIA MŁODYCH NOBLISTÓW NA ŚRODOWISKO LOKALNE, SZKOŁĘ, DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI ORAZ KOMPETENCJE UCZESTNIKÓW PROJEKTU dr Marzena Samborska Zespół Szkół w Grucie

Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek. Albert Einstein Taka była nauka, takie były działania i przedsięwzięcia w ramach projektu AKADEMIA MŁODYCH NOBLISTÓW, który nie uczył wiedzy encyklopedycznej, ale umiejętności jej zastosowania w praktyce poprzez nauczanie kompetencji kluczowych i wykorzystanie w procesie edukacyjnym odpowiednich metod pracy.

WPŁYW PROJEKTU NA ŚRODOWISKO LOKALNE Dzięki udziałowi w projekcie AMN: - systematycznie budowaliśmy pozytywny wizerunek szkoły - promowaliśmy szkołę poprzez publikację informacji o działaniach projektowych na stronie internetowej szkoły - promowaliśmy szkołę poprzez publikację artykułów na temat przedsięwzięć projektowych w prasie lokalnej - pokazaliśmy innym, w jaki sposób dzięki unijnym funduszom można atrakcyjnie prowadzić zajęcia pozalekcyjne, brać udział w wielu różnorodnych i ciekawych działaniach projektowych; Udział w projekcie Akademia Młodych Noblistów to zaangażowanie wielu osób: nauczycieli, uczniów, rodziców, organu prowadzącego, więc nie jest to temat tabu. Projekt ma wymiar ludzki, a udział w nim szkoły jest inspiracją dla innych do pozyskiwania dofinansowania z funduszy unijnych na różnego rodzaju działania o charakterze nie tylko lokalnym. (Halina Kowalkowska, wójt Gminy Gruta)

WPŁYW NA SZKOŁĘ Szkoła: - uatrakcyjniła swoją ofertę edukacyjną; - pozyskała pomoce i narzędzia dydaktyczne; - miała dostęp do materiałów służących do diagnozy psychologicznej w celu określenia predyspozycji uczniów i ich ścieżki kariery; - wspólne wyjazdy wpłynęły na integrację wszystkich klas, biorących udział w projekcie; - działania, takie jak warsztaty, dotyczące rozwoju osobistego oraz coroczna prezentacja projektów edukacyjnych były ciekawymi wydarzeniami w życiu szkoły; - zamierza wprowadzić niektóre działania projektowe w życie szkoły (zajęcia pozalekcyjne w formie pogotowia oraz z wykorzystaniem programów autorskich; coroczne indywidualne konsultacje dot. orientacji zawodowej; zapraszanie osób z pasją itp.) - podniosła się jakość pracy szkoły (w ramach ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w kwietniu 2013 r. spełnianie wymagań MEN przez szkołę zostało określone na poziomie wysokim).

WPŁYW PROJEKTU NA DOŚWIADCZENIA ZAWODOWE NAUCZYCIELI - uatrakcyjnienie prowadzonych zajęć dzięki otrzymanym pomocom/narzędziom edukacyjnym oraz programom autorskim; - możliwość kontaktu on-line z ekspertami; - możliwość wymiany doświadczeń, przykładów dobrych praktyk na platformie edukacyjnej; - współpraca pomiędzy nauczycielami w szkole; -zaproszenie do udziału w olimpiadach, festynach, konferencjach; - integracja z uczniami, ich rodzicami. Nauczyciel powinien brać pod uwagę wszelkie drogi, zmierzające do otwarcia umysłów i używać ich odpowiednio do okoliczności. Jan Amos Komensk

WPŁYW PROJEKTU NA UCZNIÓW - zdobycie wiedzy z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczo- komunikacyjnych i języków obcych; - wzrost motywacji do nauki; lepsze wyniki w nauce; - nabycie umiejętności pracy zespołowej; - możliwość wymiany doświadczeń, opinii, poglądów na forum - umiejętność autoprezentacji; określania własnych mocnych i słabych stron; -wzrost kompetencji społecznych, zwiększających szanse uczniów na aktywne włączenie się w życie publiczne; - wzmocnienie postaw i wsparcie ich przyszłej drogi kariery (konsultacje pomogły uczniom w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej, uświadomiły ich mocne i słabe strony); - nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania kompetencji kluczowych; analityczne myślenie, komunikowanie się oraz zarządzanie informacją z wykorzystaniem technologii ICT; - możliwość udziału w różnorodnych formach uczenia się.

Projekt umożliwił uczniom wyzwalanie aktywności i rozwijanie umiejętności, kluczowych kompetencji poprzez udział w takich przedsięwzięciach, jak: - Spotkania z ludźmi z pasją - Zostań noblistą - Klucz do sukcesu - Letnie Laboratorium oraz Zimowe Laboratorium - bezpłatne wycieczki (2 w ciągu każdego roku szkolnego) - festyn naukowy - konkursy i olimpiady

W czasie trzech lat AMN wiele się nauczyłem, szczególnie pracy w grupie, musieliśmy z innymi uczniami połączyć siły. Dzięki projektowi poznałem tajniki pieczenia ciasta Pavlova i ciasteczek (…) Pojechaliśmy na festyn naukowy, na którym była świetna atmosfera, niesamowici ludzie oraz mieliśmy także zaszczyt, by zobaczyć na żywo pana prezydenta Bronisława Komorowskiego. W czasie projektu były organizowane też wyjazdy na cykl Ludzie z pasją – moja szkoła miała spotkanie z tancerzem Asai Sambą, który był przemiły, pokazał mi, jak kochając coś można do tego dążyć i żyć za to, co się robi. (Mateusz Faust) Integrowaliśmy się z uczniami innych szkół, co było bardzo ciekawym doświadczeniem. A dzięki pogotowiom miałam szansę zrozumieć trudniejsze zadania. Teraz, kiedy występuję przed innymi uczniami czuję mniej stresu (Beata Bergius)

Dzięki laboratoriom i pogotowiom poszerzyłam swoją wiedzę, co znacznie pomogło mi na egzaminie (Marika Dryszczyk) Robienie projektów wraz z rówieśnikami nauczyło mnie pracy w grupie, lepszej komunikacji, odnajdywania się w nowym środowisku oraz podejmowania trafnych decyzji (…) Nie zmieniłbym w projekcie niczego. Wszystko było perfekcyjnie zaplanowane i przemyślane. (Oskar Gawrział)

Zajęcia w ramach AMN pomogły mi się zgrać z innymi uczniami i nauczyły mnie współpracy. Dzięki tym zajęciom zaczęłam lepiej przyswajać wiedzę. Łatwiej jest mi występować przed większą grupą ludzi oraz tworzyć projekty. (Paulina Stępińska) Lepiej opanowałem język angielski. (…) Nawiązałem nowe znajomości. Zwiedziłem interesujące miejsca (Szymon Pyżewicz)

W projekcie AMN nauczyłem się organizowania i układania sobie zajęć w czasie oraz zwracania większej uwagi na szczegóły; stawiania sobie trudnego do zdobycia celu i pokonywania wszystkich przeciwności losu w dążeniu do niego; wielu nowych, ciekawych i interesujących dziedzin wiedzy, które pomogły mi rozwijać swoje pasje; wielu interesujących zagadnień podczas pobytu na letnich laboratoriach w Turawie. (…) Projekt ten pogłębił moją wiedzę; sądzę, że ta wiedza wpłynie pozytywnie na moje wyniki egzaminu i przyda mi się w dorosłym życiu. ( Rafał Czarnecki) W projekcie nauczyłam się szybciej liczyć dzięki rozwiązywanym zadaniom; szybciej rozwiązywać różnego typu zadania matematyczne; lepiej nawiązywać znajomości; rozwiązywać problemy (…) (Natalia Czajka)

Dzięki projektowi mam lepsze oceny z matematyki i fizyki. A pomogło mi w tym ciągłe rozwiązywanie zadań i quizów matematyczno - fizycznych. Podobały mi się wycieczki i spotkanie z ciekawym człowiekiem Asai Sambą. Strasznie spodobał mi się obóz, byli tam fajni opiekunowie oraz inni uczniowie z gimnazjum w Czersku (Karolina Kołodziej) Dzięki temu, że uczestniczyłam w grupie języka angielskiego, nauczyłam się więcej słówek i zwrotów w języku angielskim. Na zajęciach także poznałam zwyczaje krajów anglojęzycznych. Dzięki pogotowiom mogłam iść do nauczycieli, by wytłumaczyli mi to, czego nie rozumiem. (Monika Woźniak) Projekt AMN można określić jako zorganizowany, ciekawy, wzbogacający w wiedzę, po prostu FAJNY (Natalia Chylińska)

PODZIĘKOWANIA Dziękuję całemu zespołowi Z Biura Projektu za pomysłowość, kreatywność w opracowaniu tak ogromnego przedsięwzięcia, jakim jest/był projekt AKADEMIA MŁODYCH NOBLISTÓW, pozyskanie funduszy na jego realizację i za możliwość, iż tak ogromna liczba szkół, uczniów i nauczycieli mogła w nim wziąć udział. Dziękuję za owocną, sprawną, efektywną i bardzo miłą współpracę z koordynatorem regionalnym. Dziękuję za współpracę ze specjalistami ds. monitoringu, sprawozdawczości i ewaluacji. Udział w projekcie był dla nas wszystkich ciekawym i inspirującym doświadczeniem.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ