KOMUNIKACJA SPOŁECZNA klucz do skutecznego partnerstwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Rozwój społeczności lokalnych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Budowanie dialogu społecznego – rola współpracy sektora rządowego i pozarządowego na polu pomocy społecznej w kształtowaniu skutecznego systemu pomocy.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Łukasz Domagała – Sieć Wspierania Organizacji Pozarządowych SPLOT
Zarządzanie projektami partnerskimi
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Narodowa Strategia Spójności
dr Tomasz Kaźmierczak IPSiR UW Ekspert Instytutu Spraw Publicznych
Centra Organizacji Pozarządowych
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Komunikacja społeczna wspólnoty lokalnej na rzecz pożądanego rozwoju Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Konferencja regionalna projektu pn. Mazowieckie.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Szkolenia, Coaching, PR.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Prof. Aleksander Surdej
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Wyniki samooceny standardów SAS przeprowadzonej przez społeczność ZSUIP 8-9 czerwca 2015 Szkoły Aktywne w Społeczności.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Zawartość prezentacji DLACZEGO - Jakie są korzyści z międzynarodowych projektów? JAK- „Wychodzące naprzeciw” podejście LGD -Używanie istniejących mechanizmów.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Zgłoszenia w ramach kategorii Najlepszy Zespół wspierający
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA klucz do skutecznego partnerstwa Rafał Serafin Fundacja Partnerstwo dla Środowiska KOMUNIKACJA SPOŁECZNA klucz do skutecznego partnerstwa BUDOWANIE POPARCIA SPOŁECZNEGO DLA ROZWOJU WSI I Krajowa Konferencja Krajowej Sieci Leader/IV Krajowy Zjazd Grup Partnerskich 24-26 maja 2007

WYZWANIA DLA PARTNERSTWA Nie zamykać się we własnym sosie! Trzeba wyjść do innych……. ….ale jak to zrobić?

TRZEBA WYBRAĆ KLUCZ

ZROZUMIEĆ PARTNERSTWO Partnerstwo to: demokracja/współdecydowanie mobilizowanie zasobów dla rozwoju animowanie rozwoju lokalnego informacja i komunikacja

Definicja Partnerstwo to porozumienie międzysektorowe, w którym jednostki, grupy czy organizacje dobrowolnie zgadzają się wspólnie pracować, dzieląc zarówno koszty, ryzyko jak i korzyści w celu wypełnienia zobowiązania lub podjęcia określonych zadań.

PARTNERSTWO MIĘDZYSEKTOROWE …to dobrowolne strategiczne przymierze… …organizacji reprezentujących różne sektory życia społecznego – publiczny, gospodarczy i pozarządowy… …zawarte w celu współpracy przy realizacji projektu lub programu zgodnego z celami rozwoju zrównoważonego… …do którego wszyscy partnerzy wnoszą swoje kompetencje i zasoby,… …w którym wspólnie ponoszą ryzyko, …oraz dzielą się korzyściami wynikającymi z osiągnięcia wspólnych celów partnerstwa i celów poszczególnych organizacji członkowskich

ODI / IBLF Proces Budowania Partnerstwa Utrzymanie oraz powielanie efektów 3. Identyfikowanie potencjalnych partnerów 4. Ocena dostępnych zasobów oraz umiejętności odnośnie parametrów partnerstwa 2. Identyfikowanie parametrów partnerstwa 1. Sformułowanie wizji i spodziewanych efektów partnerstwa Rozpoznanie Partnerstwa 5. Identyfikowanie strategicznych potrzeb partnerów, które muszą być uwzględnione Animator Zarządzanie Partnerstwem Budowanie Partnerstwa 9. Ocena funkcjonowania partnerstwa 6. Negocjowanie Porozumienia Partnerskiego 8. Implementacja i Monitorowanie zobowiązań 7. Budowanie zdolności do implementacji Stała forma organizacyjna, modyfikacja lub zakończenie partnerstwa

Role w partnerstwie Każde partnerstwo ma swoją dynamikę i zmienia się na różnych etapach swojego „cyklu życia” Różne oczekiwania pojawiają się wobec partnerów i partnerstwa na różnych etapach Czasami jest jedna osoba, która wspiera rozwój partnerstwa na różnych etapach w zależności od potrzeb (animator partnerstwa)

TRZEBA PAMIĘTAĆ O ZASADACH Doświadczenia dowodzą, że może być niezliczona ilość wariantów czy też modeli partnerstwa Różnorodność wynika z okoliczności, uwarunkowań oraz specyfiki danej sytuacji …wydaje się jednak, że jest kilka podstawowych zasad, które są niezbędne w każdym skutecznym partnerstwie.

Równość?

Przejrzystość?

Korzyści?

Dlaczego? Równość przekłada się na wzajemny szacunek i zrozumienie wspólnych możliwości Przejrzystość prowadzi do wzajemnego zaufania Wspólne korzyści budują trwałość rozwoju

Partnerstwo jako komunikacja Potrzeba komunikacji przenika wszystkie aspekty każdego partnerstwa Różne „języki” zaangażowanych partnerów (sektory, kultury) oraz różne umiejętności/możliwości Partnerzy czy partnerstwo? Czy też plany, działania, osiągnięcia, efekty?

Kto jest odpowiedzialny za komunikację? W sektorze gospodarczym? Osoba od PR Menadżer ds. kontaktu z społecznością lokalną Osoba od marketingu W organizacjach społecznych? Osoba od fundraisingu albo osoba realizująca projekt W sektorze publicznym? Zależy od struktury Ci, którzy kształtują partnerstwo mają specjalną rolę. Są oni animatorami partnerstwa Wszyscy?

Pracownik jednej z organizacji członkowskich partnerstwa Kto zajmuje się komunikacją? OSOBA INSTYTUCJA W E N Ę T R Z Y Pracownik jednej z organizacji członkowskich partnerstwa Wyspecjalizowana komórka jednej z organizacji partnerskich, wspierająca tworzenie i funkcjonowanie partnerstw międzysektorowych Niezależny konsultant oferujący szeroki zakres usług dotyczących budowania i funkcjonowania partnerstwa międzysektorowego Niezależna instytucja pełniąca funkcję pośrednika pomiędzy członkami partnerstwa

ODI / IBLF System Akredytacji Animatorów Partnerstwa ‘Przestrzeń’ funkcjonowania Partnerstwa Sektor gospodarczy działający dla zysku ‘Przestrzeń’ funkcjonowania partnerstw na rzecz zrównoważonego rozwoju Rynek - prywatyzacja urynkowienie, outsourcing Działalność dla zysku outsourcing, filantropia Społeczeństwo obywatelskie + Państwo + Sektor społeczny Sektor publiczny outsourcing, dostarczanie usług Działalność w interesie publicznym Adapted I. Kaul, UNDP (2005)

Co jest najbardziej istotne? Motywacje/cele Zrozumienie wyzwań Zdolność partnerstwa do dostosowywania się do zmieniających się motywacji, celów i wyzwań Pożytek publiczny

Co należy komunikować? UZASADNIANIE METODYKI ODZIAŁYWANIE PARTNERSTWA - Osiąganie celów - Jakość rozwiązań - Inne efekty (przewidziane i nieprzewidziane UZASADNIANIE METODYKI - Dodatkowe koszty partnerstwa - Alternatywne rozwiązania - Wartość dodana FUNKCJONOWANIE PARTNERSTWA - Jakość partnerstwa (relacje pomiędzy partnerami) - Zarządzanie i rozliczanie

Komunikator ma wiele ról …..

Partnerstwo to „sztuka”, wymagająca… Wyobraźni/ wrażliwości / współczucia Wizję (przyszłości) Umiejętność pracy z ludźmi Słuchania innych Zaangażowania osobistego

Partnerstwo to ‘technika’ wymagająca… Wiedzę/ zmysł analityczny Zrozumienie (trendów/przeszłości) Umiejętności organizacyjne Precyzyjne wypowiedzi Niezależność w myśleniu i działaniu

PODSUMOWANIE Zrozumieć istotę partnerstwa Uświadomić sobie zasady funkcjonowania partnerstwa Ustalić etap rozwoju partnerstwa Doceniać rolę animatorów (wewnętrznych i zewnętrznych) Nie zapominać o celach, motywacjach oraz uwarunkowaniach

Partnerstwo to nowy kierunek

Najważniejsza umiejętność to… Wyobraźnia! Rene Magritte

Więcej o sztuce i technice partnerstwa www.grupypartnerskie.pl www.thepartneringinitiative.org