Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wewnątrzszkolny system zapewniania jakości
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W JAWORZU rok szkolny 2011/2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz.1324)

Obszary objęte badaniami Wymaganie 4.1 Funkcjonuje współpraca w zespołach Wymaganie 4.2 Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Zespół ds. ewaluacji wewnętrznej w składzie: Dorota Krzykowska, Jolanta Sienicka, Edyta Cwajna- Małek, Lucyna Chmiel

Wymaganie 4.1 Funkcjonuje współpraca w zespołach Cel: Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy w celu podniesienia jakości pracy szkoły Pytania kluczowe: W jakich formach funkcjonują zespoły nauczycielskie w naszej szkole? W jaki sposób analizują i dokumentują efekty swojej pracy? W jaki sposób nauczyciele współdziałają w tworzeniu i analizie procesów edukacyjnych?

WYNIKI ANALIZY ANKIETY SKIEROWANEJ DO NAUCZYCIELI ORAZ LIDERÓW WDN Ankietę wypełniło 32 nauczycieli: -100% ankietowanych wie, jakie zespoły nauczycieli działają w nasze szkole i osobiście angażują się w pracę swojego zespołu (ds. edukacji wczesno- szkolnej, humanistyczny, przyrodniczo-matematyczny, artystyczno- sportowy, wychowawczy) powołane zespoły spotykają się 1 raz w miesiącu lub w razie potrzeby częściej zgodnie z opracowanym harmonogramem i problematyką spotkania każdy zespół prowadzi dokumentację: sprawozdania ze spotkań, harmonogramy i plany pracy, scenariusze lekcji koleżeńskich, materiały ze szkoleń

WYNIKI ANALIZY ANKIETY SKIEROWANEJ DO NAUCZYCIELI ORAZ LIDERÓW WDN cd. Analizy wyników sprawdzianów są podstawą do planowania pracy nauczyciela oraz pracy zespołów przedmiotowych (opracowywanie przykładowych scenariuszy lekcji oraz tematów zajęć dodatkowych z art.42 KN dla uczniów z trudnościami w nauce) Wnioski z pracy zespołu opracowywane są w formie pisemnej oraz elektronicznej (gromadzone u dyrektora szkoły oraz lidera zespołu)

Wyniki analizy dokumentacji (księga protokołów Rady pedagogicznej, teczki zespołów przedmiotowych oraz liderów WDN) W naszej placówce funkcjonują zespoły nauczycielskie, które opracowują założenia i plan pracy na bieżący rok szkolny, dostosowując go do wniosków z poprzedniej ewaluacji oraz wyników sprawdzianu szóstoklasistów oraz testu kompetencji w kl.III W szkole działa WDN zgodnie z opracowywanym rocznym planem pracy, dostosowanym do potrzeb rady pedagogicznej Nauczyciele uczestniczą w szkoleniach i warsztatach mających na celu usprawnienie wspólnych działań Nauczyciele współpracują w zakresie organizacji procesów edukacyjnych i wychowawczych (koleżeńskie lekcje otwarte, wycieczki edukacyjne, organizowanie akcji ogólnoszkolnych)

Nasze mocne strony Wystarczająca częstotliwość spotkań zespołów wychowawczych Działania zespołów przedmiotowych odpowiadają potrzebom członków i sprzyjają wymianie doświadczeń Zespoły podejmują pracę nad rozwiązywaniem bieżących problemów dydaktyczno-wychowawczych Podczas rozwiązywania problemów nauczyciele korzystają ze wzajemnego wsparcia Członkowie zespołów biorą czynny udział w pracach zespołu. Wdrażane wnioski przyczyniają się do poprawy efektywności kształcenia i wychowania (wynik sprawdzianu szóstoklasistów był w minionym roku wyższy od poprzednich i plasował się powyżej średniej krajowej). Poprawa frekwencji na spotkaniach zespołów Gromadzenie materiałów dydaktycznych (scenariusze, pomoce dydaktyczne) w bibliotece

Nasze słabe strony Zbyt bierne uczestnictwo niektórych członków w pracach zespołów, obciążając pracą liderów zespołów Zbyt słaba współpraca między zespołami I i II etapu nauczania

Wnioski Sukcesy szkoły są efektem zespołowego działania pracowników W szkole istnieje spójny system dokumentowania działań zespołów nauczycielskich Nauczyciele uczestniczą w szkoleniach i warsztatach mających na celu usprawnienie wspólnych działań i podniesienie efektywności własnej pracy Zespoły przedmiotowe systematycznie i w miarę potrzeb wymieniają się swoimi doświadczeniami Nauczyciele monitorują i analizują wyniki przeprowadzanych sprawdzianów, wnioski wdrażają do procesu dydaktyczno-wychowawczego

Rekomendacje Zalecane jest korzystanie ze zgromadzonych materiałów w bibliotece podczas zajęć Czynne zaangażowanie wszystkich członków w pracę zespołu Poprawa współpracy między I a II etapem nauczania

Wymaganie 4.2 Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Cel: Zaangażowanie nauczycieli/zespołów/ w ewaluację wewnętrzną ma wpływ na rozwój placówki Pytania kluczowe: W jaki sposób dyrektor organizuje ewaluację wewnętrzną w swojej placówce? W jakim celu wykorzystuje się wnioski z ewaluacji wewnętrznej i nadzoru pedagogicznego dyrektora? W jaki sposób przebiega ewaluacja w naszej szkole?

Wywiad z dyrektorem szkoły Dyrektor wybierając na dany rok szkolny obszar do badań kieruje się przede wszystkim potrzebami szkoły oraz wytycznymi ministerialnymi i kuratoryjnymi. Przy wyznaczaniu członków zespołów badających zwracana jest uwaga na indywidualne umiejętności i predyspozycje. Uaktywniani są wszyscy członkowie Rady Pedagogicznej. Liderzy powoływani są na dłuższy czas w celu zapewnienia właściwego przygotowania do pracy w zespole poprzez umożliwienie przeszkolenia w zakresie kierowania zespołem. Poprzednia ewaluacja przebiegła zgodnie z harmonogramem i została zakończona przestawieniem wniosków w postaci raportu.

ANALIZA DOKUMENTÓW (RAPORT Z POPRZEDNIEJ EWALUACJI, ANALIZA REKOMENDACJI, PROTOKOŁY RADY PEDAGOGICZNEJ) Wnioski z poprzedniej ewaluacji wewnętrznej oraz nadzoru pedagogicznego są wykorzystywane do opracowywania planu pracy szkoły, planu działania zespołów przedmiotowych i wychowawczych w celu podniesienia jakości nauczania W bieżącym roku szkolnym do głównych zagadnień należały: poprawienie umiejętności pisania, czytania ze zrozumieniem, wykorzystania wiedzy w praktyce, monitoring skuteczności programu profilaktyczno-wychowawczego w naszej szkole

Wyniki ankiety skierowanej do nauczycieli oraz dyskusji grupowej Ankietę wypełniło 32 nauczycieli 100% ankietowanych stwierdziło, że zespoły ewaluacyjne w widoczny sposób są zaangażowane w swoją pracę Dla wszystkich ankietowanych wnioski z poprzedniej ewaluacji są zrozumiałe i przystępne, przedstawiane w postaci prezentacji multimedialnej i tekstowej. Wszyscy ankietowani odpowiedzieli, że wiedzą gdzie zamieszczone są informacje na temat poprzedniej ewaluacji (protokoły z posiedzeń Rady Pedagogicznej, strona internetowa szkoły, dokumentacja biblioteki)

Wnioski z dyskusji przeprowadzonej w gronie pedagogicznym Zespoły ewaluacyjne są w widoczny sposób zaangażowane w swoją pracę (przeprowadzanie ankiet, wywiady, rozmowy indywidualne i grupowe, analiza dokumentacji, porady wśród nauczycieli, pozyskiwanie dodatkowych informacji) Przeprowadzając badania, nauczyciele częściej analizują realizację planu pracy szkoły oraz zalecenia z poprzedniej ewaluacji, częściej korzystają z opracowanych wniosków i informacji dotyczących realizacji podstawy programowej i treści nauczania

Nasze mocne strony Członkowie zespołów ewaluacyjnych mają możliwość udziału w szkoleniach doskonalących Prace zespołu są konsultowane z dyrektorem szkoły oraz poszczególnymi członkami zespołu ewaluacyjnego Poszczególni członkowie zespołu są zaangażowani w prace i wywiązują się z przydzielonych obowiązków Efekty przeprowadzonej ewaluacji mają odzwierciedlenie w planie oraz jakości pracy szkoły

Nasze słabe strony Nauczyciele w niewystarczającym zakresie dokonują bieżącej autoewaluacji swojej pracy

Wnioski Wnioski z przeprowadzonej ewaluacji będą przekazywane wszystkim nauczycielom w formie pisemnej podczas rady pedagogicznej Członkowie zespołów ewaluacyjnych dzielą się doświadczeniem z pozostałymi nauczycielami oraz udzielają porad na temat planowania i przeprowadzania ewaluacji w naszej placówce Konieczność przeprowadzenia w przyszłym roku szkolnym ewaluacji programu profilaktyczno- wychowawczego.

rekomendacje Bardziej konsekwentne realizowanie autoewaluacji przez nauczycieli Zaangażowanie w planowe ewaluacje (pracę zespołów ewaluacyjnych) każdego członka rady pedagogicznej

Dziękujemy za uwagę