PROJEKT „Przystanek SZKOŁA- podniesienie aktywności edukacyjnej dzieci, młodzieży Gminy Zebrzydowice” 2010-2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Advertisements

Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
„Szkolne Centrum Nauki”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
PROJEKT „Przystanek SZKOŁA- podniesienie aktywności edukacyjnej dzieci, młodzieży Gminy Zebrzydowice”
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Nauczycielem stoi
„Równe szanse dla wszystkich”
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

PROJEKT „Przystanek SZKOŁA- podniesienie aktywności edukacyjnej dzieci, młodzieży Gminy Zebrzydowice” 2010-2012

Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach PRIORYTET IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego

Numer konkursu: 1/POKL/9.1.2/2009 Termin realizacji: 01.09.2010 – 31.07.2012

Budżet projektu: 1 095 303 zł 214 721 zł w 2010 r. 540 123 zł w 2011 r. 340 459 zł w 2012 r.

Termin rozpoczęcia zajęć: 20 września 2010 r.

Cel główny: Wspieranie aktywności oraz podniesienie poziomu kompetencji kluczowych warunkujących lepszy start uczniów wiejskich w dorosłość, poprzez umożliwienie szerokiego dostępu do edukacji oraz wybór właściwej ścieżki edukacyjnej.

Kompetencje kluczowe: porozumiewanie się w języku ojczystym, porozumiewanie się w językach obcych, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo- techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna

Cele szczegółowe: Poprawa jakości kształcenia ogólnego poprzez organizację zajęć pozalekcyjnych mających na celu: wyrównanie dysproporcji edukacyjnych poprzez zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i logopedyczne dla uczniów ze specyficznymi potrzebami, zapewnienie uczniom słabszym stałego wsparcia dydaktycznego, wzmacnianie wiary we własne możliwości;

pomoc pedagogiczno-psychologiczną zapobiegającą patologiom społecznym i „wypadaniu” uczniów z systemu edukacyjnego, psychologiczną pomoc w rozwiązywaniu trudności i problemów w kontaktach międzyludzkich;

podnoszenie kompetencji naukowych, poprawa jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej, poprawa wyników egzaminów zewnętrznych poprzez cykl zajęć pozalekcyjnych, poszerzanie treści edukacyjnych z poszczególnych bloków przedmiotowych za pomocą nowoczesnych metod nauczania, rozwijanie zainteresowań naukowych, wzmacnianie motywacji do nauki i zdolności do przyszłego zatrudnienia;

doskonalenie porozumienia się w językach obcych, podnoszenie kompetencji językowych w celu zniwelowania różnic ze szkołami z terenów miejskich;

rozwijanie zainteresowań uczniów w dziedzinie technologii informacyjnej i kształcenie postaw społecznych i przedsiębiorczości poprzez optymalne wykorzystanie zasobów szkół, wskazanie wartości nadrzędnych jakie daje komputer i Internet, uświadomienie uczniom, że są prosumentami sieci, uczą się przez sieć i korzystają ze zjawiska „peer learning”- koleżeńskiego uczenia się;

kreowanie ekspresji artystycznej uczniów, poszukiwanie i rozwój uczniowskich talentów, stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, przygotowaniu do podejmowania długotrwałych wysiłków;

„Dotrzymuj kroku”- zajęcia wyrównujące dla uczniów ZADANIE 1 „Dotrzymuj kroku”- zajęcia wyrównujące dla uczniów Zajęcia logopedyczne Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Zajęcia logopedyczne mgr Halina Sztymon – logopeda mgr Katarzyna Knyps- Korycka – neurologopeda Zadania: Przeprowadzenie badań wstępnych, Diagnozowanie logopedyczne, Organizowanie pomocy logopedycznej, Prowadzenie terapii indywidualnej lub grupowej, Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń mowy, Wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych nauczycieli,

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego mgr Jadwiga Ogrodnik - I etap kształcenia Poniedziałek lekcja 7 Celem zajęć wyrównawczych dla klas III będzie: Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z trudnościami w przyswajaniu języka o różnym podłożu, Podczas zajęć uczniowie będą mogli utrwalić materiał językowy wprowadzony na lekcjach poprzez dodatkowe ćwiczenia.

Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego mgr Barbara Foltyn- II etap kształcenia Środa lekcja 7 Zajęcia wyrównawcze będą dostosowane do oczekiwań oraz potrzeb uczniów. Ich celem jest pomoc w nadrobieniu zaległości z języka angielskiego, a także pomoc w takich sytuacjach jak np. trudności z odrobieniem zadania domowego, przygotowanie do sprawdzianu. Uczniowie będą otrzymywać ksera z dodatkowymi zadaniami, dzięki którym będą mieli możliwość ponownego przećwiczenia i utrwalenia materiału gramatycznego oraz słownictwa wprowadzanego w klasie V.

Zajęcia wyrównawcze matematyczne mgr Agnieszka Łosińska- I etap kształcenia Wtorek lekcja 6 Wyrównywanie braków w wiadomościach oraz doskonalenie umiejętności prawidłowego liczenia poprzez różnorodne ćwiczenia matematyczne obejmujące: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie liczb różnymi sposobami, rozwiązywanie zadań z treścią, działania na grafach, drzewkach matematycznych, tabelki funkcyjne, kreślenie odcinków, obliczanie ich długości oraz obwodów poznanych figur geometrycznych,

Zajęcia wyrównawcze matematyczne mgr Agnieszka Łupieżowiec - II etap kształcenia Poniedziałek lekcja 7 Cele: Wyrównywanie szans, Poprawa wyników nauczania, Ćwiczenia rachunkowe, Przebieg: Utrwalanie na bieżąco zdobytej wiedzy na lekcjach matematyki, Zabawy i gry dydaktyczne,

Zajęcia wyrównawcze przyrodnicze mgr Sylwia Gołębiewska Piątek lekcja 7 Cele: doskonalenie materiału, pojęć i wiadomości niezrozumiałych na lekcjach przyrody, wyrównywanie szans edukacyjnych, przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy przyrodniczej w praktyce, korzystania z informacji oraz wdrażania uczniów do logicznego myślenia, zwiększenie ilości osób biorących udział w konkursie matematyczno-przyrodniczym, wzmocnienie motywacji do nauki, pomoc uczniom w odrabianiu zadań domowych, przygotowanie uczniów do osiągnięcia jak najlepszego wyniku na sprawdzianie po klasie VI-tej

Zajęcia wyrównawcze matematyczno - fizyczne w gimnazjum mgr inż. Agnieszka Karwowska- Pawliczek Poniedziałek lekcja 7

Zajęcia wyrównawcze biologiczno- chemiczne mgr Iwona Buława Czwartek lekcja 8 Cele: Wyrównywanie szans uczniów w nauce biologii i chemii, Utrwalenie wiadomości z lekcji, ćwiczenie w prosty i przystępny dla każdego ucznia zagadnień trudnych, problematycznych,

Zajęcia wyrównawcze geograficzne mgr Lucyna Lasok- Zarzecka Środa lekcja 8 Nadrzędnym celem zajęć wyrównawczych z geografii jest potrzeba uzupełniania podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu edukacji przyrodniczej. Podczas zajęć wykorzystywane będą metody operatywne – tj. praca z mapą, analiza danych statystycznych, schematów, metody praktyczno – ćwiczeniowe i aktywizujące. Zajęcia te pozwolą również nauczycielowi lepiej poznać predyspozycje swoich uczniów.

ZADANIE 2 „Nie jesteś sam” Zajęcia psychologiczne Zajęcia świetlicy socjoterapeutycznej Spektakle profilaktyczne

Zajęcia psychologiczne mgr Magdalena Horecka- Kuszmar 20 godzin tygodniowo Plan pracy: Wsparcie psychologiczne dla uczniów Wsparcie psychologiczne dla rodziców Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli

Zajęcia psychologiczne Wsparcie psychologiczne dla uczniów: prowadzenie indywidualnych spotkań i rozmów z uczniami, którzy mają trudności rodzinne oraz w kontaktach rówieśniczych; prowadzenie indywidualnych zajęć terapeutycznych z uczniami nadpobudliwymi oraz posiadającymi problemy emocjonalne i lękowe; interwencje i mediacje w konfliktach między uczniami; zapewnienie uczniom doradztwa w zakresie wyboru kierunku kształcenia i zawodu; prowadzenie warsztatów psychologicznych z uczniami, których celem będzie m.in.: pomoc w lepszym rozumieniu siebie i innych oraz rozwój umiejętności prospołecznych i interpersonalnych.

Zajęcia psychologiczne Wsparcie psychologiczne dla rodziców: prowadzenie indywidualnych rozmów z rodzicami dzieci, które sygnalizują lub zgłaszają trudności; udzielanie porad psychologicznych rodzicom uczniów w zakresie problemów wychowawczych i szkolnych (np. łamanie zasad panujących w rodzinie, brak motywacji u dziecka do nauki itp.) oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów dotykających rodzinę (np. przemoc, alkoholizm, rozwód, choroba, wydarzenia traumatyczne). informowanie na temat specjalistycznych placówek zajmujących się pomocą dla dzieci i rodziców.

Zajęcia psychologiczne Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli: wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych w działaniach profilaktyczno-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły. udzielanie pomocy i wsparcia wychowawcom klas i nauczycielom w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb uczniów oraz wspólne analizowanie i omawianie przyczyn niepowodzeń szkolnych.

Zajęcia świetlicy socjoterapeutycznej mgr Ilona Szatanik, mgr Grzegorz Kukuczka Cztery razy w tygodniu Na zajęcia zapraszamy wszystkich tych uczniów, których rodzice, zajęci pracą zawodową nie mogą zapewnić opieki po południu. W ramach zajęć proponujemy: pisanie zadań domowych, Zajęcia sportowe w sali gimnastycznej, Zajęcia plastyczne, Zajęcia relaksacyjne, a także budowanie umiejętności społecznie przydatnych do funkcjonowania w szkole, domu, grupie rówieśniczej. Wychowankowie będą mieli zapewniony bezpłatny posiłek, który jak pokazuje wieloletnia tradycja, zjadają bardzo chętnie.

„Odyseja umysłu”- zajęcia dla uczniów zdolnych ZADANIE 3 „Odyseja umysłu”- zajęcia dla uczniów zdolnych Kółka humanistyczne Kółka matematyczne Konkursy ortograficzne, matematyczne, „Omnibus 2011”

Kółko humanistyczne mgr Jadwiga Nowakowska- II etap kształcenia Cele: Piątek lekcja 7 Cele: Pogłębianie zainteresowań związanych z literaturą, Doskonalenie umiejętności posługiwania się piękną polszczyzną w mowie i piśmie, Pomoc uczniom w przygotowaniach do konkursów przedmiotowych z języka polskiego oraz licznych konkursów literackich,

Kółko humanistyczne mgr Barbara Tobiczyk –III etap kształcenia Cele: Czwartek lekcja 7 Cele: Rozwijanie zamiłowań i uzdolnień humanistycznych, Rozbudzanie dociekliwości i samodzielności w traktowaniu utworów literackich, kształtowanie postawy aktywnego odbioru dzieł literackich, Przygotowanie uczniów do startu w konkursie przedmiotowym z języka polskiego, Uaktywnienie ucznia i stworzenie odpowiednich warunków do pracy indywidualnej.

Kółko miłośników rozrywek matematycznych mgr Agnieszka Ziętek - II etap kształcenia Cele: Rozbudzanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych, Rozwijanie zdolności manualnych, wyobraźni przestrzennej, logicznego myślenia, Inspirowanie do twórczych działań, Przygotowanie do konkursów matematycznych, Uczniowie na zajęciach będą rozwiązywać zadania o podwyższonym stopniu trudności, łamigłówki, zagadki, sudoku. Pojawią się różnego rodzaju gry dydaktyczne, układanki, zabawy z tangramem, origami. Poniedziałek lekcja 7

Kółko matematyczne mgr Bożena Piguła- III etap kształcenia Poniedziałek lekcja 8 Matematyka służy stymulowaniu rozwoju intelektualnego uczniów. Nie bez powodu nazywana jest "Królową nauk". Oprócz utrwalania wiedzy i umiejętności matematycznych stawiam sobie następujące cele: rozwijanie wśród gimnazjalistów zainteresowania matematyką, popularyzowanie wiedzy matematycznej, rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności logicznego rozumowania, wspieranie uczniów zainteresowanych matematyką oraz uczniów uzdolnionych matematycznie, przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych

„Język oknem na świat”- zajęcia językowe ZADANIE 4 „Język oknem na świat”- zajęcia językowe Kółka języka francuskiego Kółka języka angielskiego Konkursy językowe

Kółko języka francuskiego mgr Aneta Szpiech- Kosek- II etap kształcenia Poniedziałek lekcja 7 Cele: Motywowanie do nauki języka francuskiego, Przybliżanie kultury i zwyczajów panujących we Francji i krajach francuskojęzycznych, Rozwijanie umiejętności językowych uczniów.

Kółko języka francuskiego mgr Beata Hanzlik- III etap kształcenia Wtorek lekcja 8 Dodatkowe zajęcia z języka francuskiego mają służyć doskonaleniu kompetencji językowych umożliwiających swobodną komunikację, rozumienie i reagowanie na wypowiedzi w języku obcym na poziomie A1 i A2, a także pozwolą na poszerzenie wiedzy cywilizacyjno – kulturowej.

Kółko języka angielskiego NATIVE SPEAKING mgr Wioleta Dandyk - III etap kształcenia Środa lekcja 7 Zajęcia będą polegały na prowadzeniu rozmowy w języku angielskim na podstawie materiałów stymulujących. Cele: Rozwijanie zdolności komunikacyjnych (umiejętności porozumiewania się w j. angielskim), Nabywanie przez ucznia płynności wypowiedzi, Wzmacnianie wiary ucznia w swoje umiejętności językowe, Praktyczne przygotowanie ucznia do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.

„ Dzieciaki – sieciaki” ZADANIE 5 „ Dzieciaki – sieciaki” Kółka informatyczne Kółka dziennikarskie Warsztaty dziennikarskie

Kółko informatyczne mgr Dorota Hobernik- Pindel Cele: Środa lekcja 8 mgr Dorota Hobernik- Pindel Cele: Wybieranie, łączenie i celowe stosowanie różnych narzędzi informatycznych do rozwiązywania typowych praktycznych i szkolnych problemów. Korzystanie z różnych, w tym multimedialnych i rozproszonych źródeł informacji dostępnych za pomocą komputera. Rozwiązywanie umiarkowanie złożonych problemów przez stosowanie narzędzi mających źródło z innych przedmiotów nauczania. Zainteresowanie uczniów rozwojem wiedzy informacyjnej oraz nowymi możliwościami dostępu do informacji i komunikowania się. Dostrzeganie korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem zastosowań komputerów. Na zajęciach proponuję udział w projekcie „Filmowa mapa przemianą” realizowany przy współfinansowaniu  ze środków Unii Europejskiej: Narodowej Strategii Spójności, Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Instytutu Rozwoju Regionalnego. W projekcie tym wykorzystane zostaną różnorodne sposoby przetwarzania multimediów: animacja, fotografia i film oraz obróbka dźwięku. Efektem będzie wykonanie 3 minutowego filmu z różnymi efektami multimedialnymi. Kolejnym etapem prac będzie korelacja na zajęciach wiedzy matematycznej z narzędziami informatycznymi: przetwarzanie danych matematycznych w narzędziach komputerowych.

Kółko dziennikarskie SP mgr Lucyna Kondziołka Uczestnicy zajęć: Będą mogli na łamach gazetki prezentować swoje umiejętności, wiadomości oraz zainteresowania, Będą uczestniczyć w redagowaniu kolejnych numerów gazetki szkolnej, Zapoznają się z pracą dziennikarską poprzez wycieczkę do redakcji lokalnych czasopism, do drukarni, spotkania z dziennikarzami, Będą mogli uczestniczyć w warsztatach dziennikarskich, Rozwiną swoje umiejętności związane z praktycznym wykorzystaniem programów komputerowych oraz Internetu przy redagowaniu gazetki, Będą relacjonować ważne wydarzenia z życia szkoły, Będą prezentować osiągnięcia swoich kolegów i koleżanek, Będą włączać się w akcje charytatywne oraz ekologiczne. Czwartek lekcja 7 - 8

Kółko dziennikarskie G mgr Agata Gabzdyl Wtorek lekcja 7 - 8 Cele: Redagowanie szkolnej gazetki gimnazjalnej, Zaangażowanie w życie szkoły oraz promocja szkoły, Rozwijanie zdolności twórczych, Zdobywanie umiejętności pracy w zespole, Kształtowanie postaw zainteresowania drugim człowiekiem, Umiejętne korzystanie z różnych źródeł informacji.

„ Działaj twórczo- nie odtwórczo” ZADANIE 6 „ Działaj twórczo- nie odtwórczo” Kółka taneczno- ruchowe Kółka teatralne Kółka plastyczne Kółka instrumentalno- wokalne Warsztaty teatralne Wyjazdy do teatru Konkursy

Kółko taneczne - salsa mgr Agnieszka Łupieżowiec Cele: Rozwijanie zainteresowań i indywidualnych zdolności, Budowanie poczucia kolektywizmu oraz zwiększenie odpowiedzialności za pracę zespołową, Przebieg: Poznanie możliwości muzyczno – ruchowych grupy, Nauka podstawowych kroków oraz figur tanecznych – indywidualnie i w parach, Zajęcia ruchowe z salsy oraz innych tańców latynoamerykańskich (merengue, reggaeton, mambo, cha –cha) Poniedziałek lekcja 8

Kółko akrobatyczno - taneczne mgr Magdalena Jarocka Cele: Rozwijanie indywidualnych talentów, zainteresowań i predyspozycji artystyczno- ruchowych. Nauka i prezentacja układów akrobatyczno- tanecznych. Podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej, rozwijanie motoryki, kształtowanie koordynacji wzrokowo- ruchowej Aktywne spędzanie czasu wolnego. Czwartek lekcja 8

Kółko teatralne mgr Jolanta Plinta, mgr Barbara Wija - SP Wtorek lekcja 7 - 8 Na zajęciach uczniowie będą przygotowywać inscenizacje bajek, baśni i utworów literackich. Zaangażowani będą również w tworzenie programów i montaży słowno – muzycznych. Wszystkie przedstawienia będą prezentowane uczniom SP, a w popołudniowych spotkaniach rodzicom. Zorganizujemy również imprezę plenerową, zabawy fabularyzowane, ognisko, zabawę karnawałową oraz turniej teatralny. Planujemy również wyjazd do teatru, udział w warsztatach teatralnych, spotkanie z aktorami, a także udział w konkursach i przeglądach szkolnych zespołów teatralnych.

Kółko teatralne – ZAKLINACZE DUSZ mgr Katarzyna Kondziołka- G Piątek lekcja 7 - 8 Cele: Rozbudzanie zainteresowań uczniów teatrem. Przygotowanie do świadomego uczestnictwa w kulturze, obcowania ze sztuką, bywania w teatrze. Rozwijanie wrażliwości estetycznej. Udział w życiu kulturalnym szkoły, gminy. Wzmacnianie poczucia własnej wartości. Integracja zespołu. Doskonalenie umiejętności poprawnej wymowy, techniki głośnego czytania oraz recytacji z odpowiednią artykulacją, akcentem, tempem, rytmem i intonacją. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności i dyscypliny, a także samodzielności, wytrwałości i rzetelności w pracy. Wyzwalanie postaw kreatywnych wśród uczniów.

Kółko instrumentalno- wokalne mgr Halina Donocik Wtorek lekcja 7 Gdzie słyszysz śpiew tam wejdź tam dobre serca mają... Cele zajęć: Rozwijanie muzycznej wrażliwości dzieci i młodzieży. Zachęcenie do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Możliwość lepszego poznania świata i wartości estetycznych. RADOŚĆ I SATYSFAKCJA Z AKTYWNEGO OBCOWANIA ZE SZTUKĄ

Kółko plastyczne mgr Jadwiga Bajger Cele: Poniedziałek lekcja 8 Cele: Rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych, Pobudzanie kreatywności uczniów, Poznawanie różnych technik plastycznych, Odkrywanie przyjemności tworzenia,

„ Byle do lata…”- szkoła letnia ZADANIE 7 „ Byle do lata…”- szkoła letnia Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze Wycieczki Posiłek

podczas wakacji czerwiec/lipiec 2011 i 2012 r podczas wakacji czerwiec/lipiec 2011 i 2012 r. odbędzie się szkoła letnia, działanie ma na celu zorganizowanie aktywnego spędzania czasu w dni wolne od zajęć szkolnych. prowadzone będą zajęcia rekreacyjno sportowe, muzyczne, informatyczne i językowe, dla uczestników będą przygotowane konkursy, zabawy i zawody oraz posiłek.

Dziękujemy za uwagę.