CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE –

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Monitorowanie jakości pracy szkoły w zakresie kultury fizycznej.
Advertisements

WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
o specjalnych potrzebach edukacyjnych na zajęciach biologii
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
Ocenianie pracy uczniów na lekcjach języka polskiego
Jak motywować uczniów do nauki?
Pajdokracja, czyli… rządy dzieci.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Konferencja metodyczna dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Jak zainteresować uczniów astronomią
JAK OCENIAĆ, BY WSPIERAĆ ROZWÓJ UCZNIA
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Zasady konstruowania programów projakościowych
Efekty opracowania i wdrożenia Programu Poprawy Jakości Kształcenia
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Wypożyczalnia z wolnym dostępem do półek Wypożyczalnia z wolnym dostępem do półek Ponad 10 tysięcy książek Ponad 10 tysięcy książek Dostęp w godzinach.
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Konferencja dla nauczycieli języka polskiego r. Program I Indywidualny rozwój ucznia a praktyka szkolna. 1. Indywidualny rozwój ucznia zadaniem.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Przysposobienie biblioteczne i informacyjne
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
NARADA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIEGO sierpień 2014.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Warsztat informacyjny Biblioteki Szkolnej Zespołu Szkół w Gogołowej
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

CZASOPISMA POPULARNONAUKOWE – WYBRANE PRZYKŁADY Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

A CZASOPISMO POPULARNONAUKOWE LEKTURA SZKOLNA A CZASOPISMO POPULARNONAUKOWE Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

„ NATIONAL GEOGRAPHIC” POLSKA II. WYKAZ DOSTĘPNYCH CZASOPISM NA RYNKU PRASOWYM: „Wiedza i Życie” „ Świat Nauki” „ Świat Wiedzy” „ Focus” „ NATIONAL GEOGRAPHIC” POLSKA „Aura” „Przyroda Polska” „Urania” Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

1. OPRACOWANIE TEKSTU ŹRÓDŁOWEGO: FISZKA, NOTATKA, SPRAWOZDANIE, III. SPOSÓB KONSTRUOWANIA ZAPISU NA PODSTAWIE ANALIZY TEKSTU CZASOPISMA POPULARNONAUKOWEGO: 1. OPRACOWANIE TEKSTU ŹRÓDŁOWEGO: FISZKA, NOTATKA, SPRAWOZDANIE, PRACA Z TEKSTEM, PRZYGOTOWANIE PRACY KONTROLNEJ, PRZYGOTOWANIE MATERIAŁU DO WYKORZYSTANIA PRZY PREZENTACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO, PRZYGOTOWANIE WYKAZU BIBLIOGRAFII. Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

IV. DOŚWIADCZENIA W PRACY Z CZASOPISMEM: LEKTURA SZKOLNA, ANALIZA TEMATYCZNA ARTYKUŁU, PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM, UZUPEŁNIANIE ZAKRESU TREŚCI ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH (np. NAGRODA NOBLA), PRZYGOTOWANIE PLAKATÓW I POSTERÓW, f. PRZYGOTOWANIE UROCZYSTOŚCI SZKOLNYCH, PREZENTACJI MULTIMEDIALNYCH, Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

g. TEKST POPULARNONAUKOWY WYKORZYSTANY W TRAKCIE SPRAWDZIANU, DZIAŁY: ZOOLOGIA KRĘGOWCÓW I BEZKRĘGOWCÓW, EKOLOGIA, ANATOMIA I FIZJOLOGIA CZŁOWIEKA, ETOLOGIA, ZDROWIE I CHOROBY CZŁOWIEKA, NOGRODY NOBLA W DANYM ROKU, Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

V. WYKORZYSTANIE TEKSTU I ZAWARTOŚCI CZASOPISMA: koło zainteresowań, zajęcia wyrównawcze, godziny z KN, praca z uczniem zdolnym, dzień z czasopismem, lekcja z czasopismem, przygotowanie do egzaminu zewnętrznego, praca z uczniami oraz rozwój własny. Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

VI. FUNKCJA CZASOPISMA: INFORMUJĄCA, WSPIERAJĄCA REALIZACJĘ PODSTAWY PROGRAMOWEJ, UZUPEŁNIAJĄCA I ROZSZERZAJĄCA, WYPEŁNIA CZAS WOLNY UCZNIA ZAINTERESOWANEGO I ZDOLNEGO, JEST SPOSOBEM NA ZDOBYWANIE WIEDZY DLA OSÓB UCZĄCYCH SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE, INTELEKTUALNY WYPOCZYNEK, CIĄGŁOŚĆ ARTYKUŁÓW ZNANYCH AUTORÓW. Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24

zastosowanie czasopisma w praktyce szkolnej. IV. BIBLIOGRAFIA: AUTOR TYTUŁ ARTYKUŁU TYTUŁ CZASOPISMA NUMER CZASOPISMA ROK STRONA V. KARTA PRACY – wykonanie ćwiczenia: zastosowanie czasopisma w praktyce szkolnej. Małgorzata Majewska, Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, ul. Gen. J. Sowińskiego 68, 70-236 Szczecin, tel. 91 43-50-660, mmajewska@zcdn.edu.pl 2017-03-24