Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Advertisements

Zadanie Przygotowanie i zarządzanie Modułem II dla projektu „Przygotowanie i zarządzanie programem pilotażowym systemu Zaprojektuj i Zbuduj – Zamówienie.
SPOTKANIE INFORMACYJNE
Jacek Piliszek, Włodzimierz Kiernożycki Serock, 19 maja 2012 r.
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
PRZEBUDOWA TARGOWISKA PRZY ULIC BANACHA/GRÓJECKA
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Zarządzania Funduszami Europejskimi XV Posiedzenie Komitetu Monitorującego Programy Rozwoju Regionalnego Opracowanie:
Moduł III Faza II – Projektowanie i budowa Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Stan wdrażania komponentu regionalnego PO KL wg stanu na dzień 31 lipca 2008 r. DOLNOŚLĄSKI WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY Wrocław, ul. Armii Krajowej 54.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Zmiana zakresów rzeczowych-Piotr Rasz-NFOŚiGW 21 KONFERENCJA BENEFICJENTÓW FUNDUSZU SPÓJNOŚCI TORUŃ 20 – 21 PAŹDZIERNIKA 2005.
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Warszawa, 16 września 2008 roku
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Marcin Żarłok Naczelnik Wydziału Inwestycji Funduszy Strukturalnych Podsumowanie pierwszego.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Budowa drugiej linii metra Metro Warszawskie Sp. z o.o.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Krajowy Urząd Środowiska kraju związkowego Brandenburgia RO 1/Alpert 1 Günter Alpert Oddział Regionalny Wschód Jednostka odpowiedzialna za postępowanie.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Gdańsk, r. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJA DOT. DZIAŁAŃ EWALUACYJNYCH w ramach PO KL 2007 – 2013 w województwie pomorskim.
Budowa kanalizacji sanitarnej w gm. Gierałtowice na finiszu! Projekt budowy kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice.
Kalendarz 2020.
Przebudowa mostu nad śluzą w ciągu ulicy powiatowej Nr 3029N Adama Mickiewicza w Ostródzie km Zadanie dofinansowane z rezerwy subwencji ogólnej z.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
1.Rozpoczęcie działalności w 1983 r., 2.Udział w przetargach i realizacja wszystkich zadań z zakresu budownictwa drogowego, 3.Obszar działań obejmuje.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
KONFERENCJA Instytut Techniki Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Jana Grodka w Sanoku Sanok, „Rozwój infrastruktury drogowej pomiędzy powiatami.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8 Moduł III Faza II – Projektowanie i budowa Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka od km 324+772 do km 386+000

Moduł III Umowa usługowa PODSTAWOWE INFORMACJE Projekt ten obejmuje dwa kontrakty: 1/09/R/2009 Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka od km 324+772 do km 386+000 Przetarg ogłoszono 28.10.2008r. Kontrakt podpisano 03.09.2009r. Okres realizacji zaprojektowania i robót budowlanych – 33 miesiące 14 dni Wartość Kontraktu 1 721 129 715,27 PLN (brutto) Data Ukończenia Robót 17.06.2012r. Aneks nr 1 z dnia 23.02.2011r. – zmiana VAT do 23% od 01.01.2011r. Całkowita Wartość Kontraktu - 1 734 280 953,06 PLN (brutto) Aneks nr 2 z dnia 02.11.2011r. – polecenia zmiany nr 1 oraz 4 Całkowita Wartość Kontraktu - 1 742 895 460,70 PLN (brutto) 2006/PL/16/C/PA/003-I-3 Zarządzanie i nadzór nad projektowaniem i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka Przetarg ogłoszono 16.06.2007r. Kontrakt podpisano 05.06.2008r. Wartość Kontraktu 16 237 616,84 Euro (brutto) Czas realizacji: zakończenie usługi do 6 miesięcy po upływie ostatniego z Okresów Zgłaszania Wad Jako metoda wprowadzenia, niniejszy wstęp do Beyond Zero w ramach Grupy Technologicznej (Technology Group) odpowie na następujące pytania: Czym jest to, co nazywamy Beyond Zero – Kultura Troski i co TG robi w tej sprawie? Dlaczego „robimy” to, co robimy? Oraz … Co to oznacza dla Ciebie? Możesz uznać za przydatne, aby zapytać grupę co jej zdaniem oznacza Beyond Zero. Wszyscy albo już o tym słyszeli, albo widzieli e-maile na ten temat, więc na pewno już mają pewne pojęcie czym „ich zdaniem to jest”. Byłoby dobrze nawiązać do faktu, że nie chodzi tylko o miejsce pracy bez wypadków i obrażeń, ale o dużo więcej. Chodzi o kulturę troski i bezpieczeństwo nawet w domu. Chodzi o pracę dla firmy, dzięki której jesteś bezpieczniejszy i lepiej przestrzegasz zasad BHP. Spójrz na zdjęcia na slajdzie i porozmawiaj o nich z grupą. Przedyskutuj z nimi znaczenie tych zdjęć i połącz je z rodzinami uczestników. A więc co oznacza Beyond Zero? W jaki sposób wyjść poza to co jest nam znane, i znaleźć się tam, gdzie nigdy nie byliśmy? Zdaliśmy sobie sprawę, że nakierowanie Poza Punkt Zero zbliżyłoby nas do celu, ale nie umożliwiłoby osiągnięcie wszystkich zamierzeń. Zdaliśmy sobie także sprawę, że kierowanie się na Poza Punkt Zero wymaga zmiany kulturowej – czegoś, dzięki czemu człowiek zmierza dokładnie do sedna tego w co wierzy, mówi, robi i czym żyje nasze kierownictwo i zespół. Zdaliśmy sobie sprawę, że aby zmienić bieg wydarzeń i nasze zachowania w pracy, musimy wpłynąć na sposób w jaki pracownicy żyją w domu, po powrocie z pracy. To właśnie mamy na myśli mówiąc Beyond Zero (Poza Punkt Zero)... Poza miejsce pracy, także w domu. Odkryliśmy także, że była to najtrudniejsza rzecz, jaką robiliśmy w historii naszej firmy. Pomogłoby nam to osiągnąć kulturę troski... prawdziwej troski... o każdego członka naszej rodziny i o każdą firmę, z którą współpracujemy. Chodzi o to, dlaczego wybraliśmy pracę dla Jacobs i cały czas tu pracujemy. Chodzi o troskę... 2

Moduł III Umowa usługowa 1.1 PODZIAŁ NA ODCINKI I POZWOLENIA NA BUDOWĘ Z uwagi na prace projektowe oraz możliwości uzyskiwania decyzji PnB, Kontrakt podzielono na 6 odcinków: • odcinek 1 - od km 324+772 do km 346+803,80 - data decyzji pozwolenia na budowę – 15.09.2010 r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – 04.10.2010 r. • odcinek 2 - od km 346+803,80 do km 356+700 - data decyzji pozwolenia na budowę – 21.10.2010 r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – 15.11.2010 r. • odcinek 3.1 - od km 356+700 do km 357+150 i od km 357+610 do km 367+000 - data decyzji pozwolenia na budowę – 09.08.2010 r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – 30.08.2010 r. • odcinek 3.2 - od km 367+000 do km 376+800 - data decyzji pozwolenia na budowę – 13.09.2010 r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – 04.10.2010r. • odcinek 3.3 - od km 376+800 do km 386+000 - data decyzji pozwolenia na budowę – 12.10.2010 r. • odcinek 3.4 od km 357+150 do km 357+610 - data decyzji pozwolenia na budowę - 26.09.2011 - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – 03.11.2011 r.

Moduł III Umowa usługowa 2. HARMONOGRAM 2.1 Przebieg zmian Harmonogramu 1. Harmonogram wyjściowy 01.10.2009 – 02.02.2010, 2. Pierwsza zmiana Harmonogramu wyjściowego - inicjatywa Wykonawcy 17.03.2010 3. Druga zmiana harmonogramu - wniosek Inżyniera 13.08.2010 4. Trzecia zmiana harmonogramu – 7.03.2011 – Data ukończenia robót - 06.12.2012 – harmonogram niezgodny z Kontraktem 5. Czwarta zmiana harmonogramu – 16.05.2011 – Data ukończenia robót - 17.06.2012 – harmonogram zgodny z Kontraktem 2.2 Bieżący stan Harmonogramu Obecnie obowiązującym jest harmonogram z dnia 16 maja 2011 według którego poprzez schematy liniowe oraz tabelaryczne zestawienia dla obiektów mostowych dla trasy zasadniczej monitorowany jest postęp robót na budowie. Poniżej przykładowy schemat liniowy dla postępu robót Jako metoda wprowadzenia, niniejszy wstęp do Beyond Zero w ramach Grupy Technologicznej (Technology Group) odpowie na następujące pytania: Czym jest to, co nazywamy Beyond Zero – Kultura Troski i co TG robi w tej sprawie? Dlaczego „robimy” to, co robimy? Oraz … Co to oznacza dla Ciebie? Możesz uznać za przydatne, aby zapytać grupę co jej zdaniem oznacza Beyond Zero. Wszyscy albo już o tym słyszeli, albo widzieli e-maile na ten temat, więc na pewno już mają pewne pojęcie czym „ich zdaniem to jest”. Byłoby dobrze nawiązać do faktu, że nie chodzi tylko o miejsce pracy bez wypadków i obrażeń, ale o dużo więcej. Chodzi o kulturę troski i bezpieczeństwo nawet w domu. Chodzi o pracę dla firmy, dzięki której jesteś bezpieczniejszy i lepiej przestrzegasz zasad BHP. Spójrz na zdjęcia na slajdzie i porozmawiaj o nich z grupą. Przedyskutuj z nimi znaczenie tych zdjęć i połącz je z rodzinami uczestników. A więc co oznacza Beyond Zero? W jaki sposób wyjść poza to co jest nam znane, i znaleźć się tam, gdzie nigdy nie byliśmy? Zdaliśmy sobie sprawę, że nakierowanie Poza Punkt Zero zbliżyłoby nas do celu, ale nie umożliwiłoby osiągnięcie wszystkich zamierzeń. Zdaliśmy sobie także sprawę, że kierowanie się na Poza Punkt Zero wymaga zmiany kulturowej – czegoś, dzięki czemu człowiek zmierza dokładnie do sedna tego w co wierzy, mówi, robi i czym żyje nasze kierownictwo i zespół. Zdaliśmy sobie sprawę, że aby zmienić bieg wydarzeń i nasze zachowania w pracy, musimy wpłynąć na sposób w jaki pracownicy żyją w domu, po powrocie z pracy. To właśnie mamy na myśli mówiąc Beyond Zero (Poza Punkt Zero)... Poza miejsce pracy, także w domu. Odkryliśmy także, że była to najtrudniejsza rzecz, jaką robiliśmy w historii naszej firmy. Pomogłoby nam to osiągnąć kulturę troski... prawdziwej troski... o każdego członka naszej rodziny i o każdą firmę, z którą współpracujemy. Chodzi o to, dlaczego wybraliśmy pracę dla Jacobs i cały czas tu pracujemy. Chodzi o troskę... 4

Moduł III Umowa usługowa 2.3. MONITORING PRZEBIEGU ROBÓT Odcinek 1 Opóźnienia szacowane na 2 miesiące – brak możliwości wprowadzenia 16.02.2012 zmiany TOR – ruch po lewej jezdni w km 328+400 do km 331+400. Na planowane na jezdni lewej 9 km nawierzchni betonowej wykonano 2 km. Oznacza to realizację pozostałych 7 km nawierzchni w bieżącym sezonie budowlanego w roku 2012. Odcinek 2 Opóźnienia ponad 1,5 miesiąca ze zmianą TOR oraz opóźnienia na obiektach mostowych do 3 miesięcy (roboty wykończeniowe) Odcinek 3 Opóźnienia mogą przekroczyć nawet 3 miesiące – jest to zależne od warunków pogodowych w lutym, w marcu 2012 a także od działań Wykonawcy. Duże opóźnienia na obiektach mostowych. Problemy z realizacją nawierzchni betonowej na jezdni prawej na odcinku 3.4, w rejonie obiektu WD-65 oraz na końcówce Kontraktu w Rawie Mazowieckiej. Zagrożenia dla realizacji robót w odniesieniu do harmonogramu : stan pogody w okresie luty, marzec 2012 : zmiana TOR na 3,4 km na odcinku 3 związana z realizacja obiektów mostowych w ciągu S8 oraz nawierzchni bitumicznej na dojazdach do tych obiektów późne przekazanie Wykonawcy odcinka 3.4 późne wprowadzenie lokalnej organizacji ruchu w obrębie WD-65 wydajność Wykonawcy duża kumulacja robót w bieżącym sezonie budowlanym w roku 2012.

Moduł III Umowa usługowa 2.4 MONITORING TYMCZASOWEJ ORGANIZACJI RUCHU

Moduł III Umowa usługowa 3. BHP 3.1 Bieżące sprawy BHP na budowie Prowadzenie regularnych inspekcji bhp na budowie z których wnioski omawiane są na Radach Budowy. Dla odcinków 1, 2, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 Zostały zaakceptowane Plany Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia. 3.2 Kolizje, wypadki i prewencja W obrębie przejść dla pieszych zmniejszono dopuszczalną prędkość przejazdu z 70km/h do 50km/h. Rok Miesiąc Ilość incydentów w publicznym ruchu drogowym od początku wprowadzenia TOR – 30.09.2010 Kolizje Wypadki Ilość Uwagi 2010 wrzesień - - grudzień 11 2 2 ofiary śmiertelne 2011 styczeń - grudzień 9 14 8 ofiar śmiertelnych 13 osób hospitalizowanych 2012 styczeń 1 jedna osoba śmiertelna luty - Łącznie 22 17 11 ofiar śmiertelnych od początku robót Wypadki przy pracy 5 3 osoby hospitalizowane, 2 osobom udzielona pierwsza pomoc Jako metoda wprowadzenia, niniejszy wstęp do Beyond Zero w ramach Grupy Technologicznej (Technology Group) odpowie na następujące pytania: Czym jest to, co nazywamy Beyond Zero – Kultura Troski i co TG robi w tej sprawie? Dlaczego „robimy” to, co robimy? Oraz … Co to oznacza dla Ciebie? Możesz uznać za przydatne, aby zapytać grupę co jej zdaniem oznacza Beyond Zero. Wszyscy albo już o tym słyszeli, albo widzieli e-maile na ten temat, więc na pewno już mają pewne pojęcie czym „ich zdaniem to jest”. Byłoby dobrze nawiązać do faktu, że nie chodzi tylko o miejsce pracy bez wypadków i obrażeń, ale o dużo więcej. Chodzi o kulturę troski i bezpieczeństwo nawet w domu. Chodzi o pracę dla firmy, dzięki której jesteś bezpieczniejszy i lepiej przestrzegasz zasad BHP. Spójrz na zdjęcia na slajdzie i porozmawiaj o nich z grupą. Przedyskutuj z nimi znaczenie tych zdjęć i połącz je z rodzinami uczestników. A więc co oznacza Beyond Zero? W jaki sposób wyjść poza to co jest nam znane, i znaleźć się tam, gdzie nigdy nie byliśmy? Zdaliśmy sobie sprawę, że nakierowanie Poza Punkt Zero zbliżyłoby nas do celu, ale nie umożliwiłoby osiągnięcie wszystkich zamierzeń. Zdaliśmy sobie także sprawę, że kierowanie się na Poza Punkt Zero wymaga zmiany kulturowej – czegoś, dzięki czemu człowiek zmierza dokładnie do sedna tego w co wierzy, mówi, robi i czym żyje nasze kierownictwo i zespół. Zdaliśmy sobie sprawę, że aby zmienić bieg wydarzeń i nasze zachowania w pracy, musimy wpłynąć na sposób w jaki pracownicy żyją w domu, po powrocie z pracy. To właśnie mamy na myśli mówiąc Beyond Zero (Poza Punkt Zero)... Poza miejsce pracy, także w domu. Odkryliśmy także, że była to najtrudniejsza rzecz, jaką robiliśmy w historii naszej firmy. Pomogłoby nam to osiągnąć kulturę troski... prawdziwej troski... o każdego członka naszej rodziny i o każdą firmę, z którą współpracujemy. Chodzi o to, dlaczego wybraliśmy pracę dla Jacobs i cały czas tu pracujemy. Chodzi o troskę... 7

Moduł III Umowa usługowa 4. ZAANGAŻOWANIE WYKONAWCY - ROBOTY PROJEKTOWE 4.1 Ocena bieżącego postępu prac projektowych Projekt Budowlany Wykonanie 100% - uzyskane wszystkie pozwolenia na budowę, plac budowy w całości przekazany Wykonawcy Projekt Wykonawczy Wykonawca złożył 268 projektów dokumentacji wykonawczej co stanowi 100% opracowań projektu wykonawczego Aktualnie do zacertyfikowanego projektu Wykonawczego przez Inżyniera i Zamawiającego prowadzone są zmiany w trybie nadzorów autorskich – na koniec stycznia 2012 – 1057 szt. Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) Wykonawca złożył 161 opracowań Specyfikacji Technicznych – wykonanie 100%: Jako metoda wprowadzenia, niniejszy wstęp do Beyond Zero w ramach Grupy Technologicznej (Technology Group) odpowie na następujące pytania: Czym jest to, co nazywamy Beyond Zero – Kultura Troski i co TG robi w tej sprawie? Dlaczego „robimy” to, co robimy? Oraz … Co to oznacza dla Ciebie? Możesz uznać za przydatne, aby zapytać grupę co jej zdaniem oznacza Beyond Zero. Wszyscy albo już o tym słyszeli, albo widzieli e-maile na ten temat, więc na pewno już mają pewne pojęcie czym „ich zdaniem to jest”. Byłoby dobrze nawiązać do faktu, że nie chodzi tylko o miejsce pracy bez wypadków i obrażeń, ale o dużo więcej. Chodzi o kulturę troski i bezpieczeństwo nawet w domu. Chodzi o pracę dla firmy, dzięki której jesteś bezpieczniejszy i lepiej przestrzegasz zasad BHP. Spójrz na zdjęcia na slajdzie i porozmawiaj o nich z grupą. Przedyskutuj z nimi znaczenie tych zdjęć i połącz je z rodzinami uczestników. A więc co oznacza Beyond Zero? W jaki sposób wyjść poza to co jest nam znane, i znaleźć się tam, gdzie nigdy nie byliśmy? Zdaliśmy sobie sprawę, że nakierowanie Poza Punkt Zero zbliżyłoby nas do celu, ale nie umożliwiłoby osiągnięcie wszystkich zamierzeń. Zdaliśmy sobie także sprawę, że kierowanie się na Poza Punkt Zero wymaga zmiany kulturowej – czegoś, dzięki czemu człowiek zmierza dokładnie do sedna tego w co wierzy, mówi, robi i czym żyje nasze kierownictwo i zespół. Zdaliśmy sobie sprawę, że aby zmienić bieg wydarzeń i nasze zachowania w pracy, musimy wpłynąć na sposób w jaki pracownicy żyją w domu, po powrocie z pracy. To właśnie mamy na myśli mówiąc Beyond Zero (Poza Punkt Zero)... Poza miejsce pracy, także w domu. Odkryliśmy także, że była to najtrudniejsza rzecz, jaką robiliśmy w historii naszej firmy. Pomogłoby nam to osiągnąć kulturę troski... prawdziwej troski... o każdego członka naszej rodziny i o każdą firmę, z którą współpracujemy. Chodzi o to, dlaczego wybraliśmy pracę dla Jacobs i cały czas tu pracujemy. Chodzi o troskę... 8

Moduł III Umowa usługowa 5. ZAAWANSOWANIE REALIZACJI KONTRAKTU 5.1 Postęp robót na Kontrakcie 50 % zaangażowania Wykonawcy na 8.2.2012 37,92 % wartości kontraktu w PŚP Ilość wykonanej nawierzchni z betonu cementowego – 38,150 km – Wykonawca od dnia 17.11.2011r. Zawiesił realizację na okres zimowy Ilość wykonanej podbudowy – 54,440 km Obiekty mostowe: * dwa obiekty z określenia Inżyniera Odcinek Ilość obiektów Ilość ustrojów nośnych Etap wykonania Ustrój nośny Podpory Fundamenty Rozpoczęcie Brak Rozbiórka 1 12 16 11 3 2 21 29 22 4 26+2* 45 5 3+2* razem 59+2* 90 55 8 4+2*

Moduł III Umowa usługowa 5. ZAAWANSOWANIE REALIZACJI KONTRAKTU 5.1 Postęp robót na Kontrakcie

Moduł III Umowa usługowa 5. ZAANGAŻOWANIE WYKONAWCY – WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH 5.2 Postęp robót na poszczególnych odcinkach 1. Odcinek 1 Roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienie korpusu, podbudowy, nawierzchnie (pr. strona) - rozbiórki przepustów i istn. nawierzchni, korytowanie pod budowę, chude betony itd.. Roboty na 10 obiektach, Roboty branżowe – usuwanie kolizji, tymczasowa przebudowa urządzeń obcych. 2. Odcinek 2 Roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienia, podbudowy, nawierzchnie (prawa strona). Roboty na wszystkich 21 obiektach, Roboty branżowe – roboty telekomunikacyjne, wod-kan, roboty gazowe. 3. Odcinek 3 (3.1, 3.2, 3.3, 3.4) Roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienia, podbudowy, nawierzchnie (prawa strona)- korytowanie pod budowę, wykonywanie chudego betonu itd. Roboty na 26 obiektach, Roboty branżowe – roboty telekomunikacyjne, wod-kan.

Moduł III Umowa usługowa 6. ZMIANY Inżynier jest w posiadaniu 10 wniosków dotyczących wprowadzenia zmian do Kontraktu. 1. Zmiany zatwierdzone: Cztery zmiany uzyskały pozytywną opinię Inżyniera oraz zatwierdzenie przez Zamawiającego: Nr 1 – Przystosowanie obiektów do montażu ekranów akustycznych w ciągu dróg gminnych i powiatowych – Aneks nr 2 Nr 2 – Zastosowanie przepustów stalowych pod drogą krajową nr 8 – zmiana bezkosztowa Nr 3 – Zmiana konstrukcji ustroi nośnych obiektów Inżynierskich – zmiana bezkosztowa Nr 4 – Zmiana wykonania nawierzchni z betonu cementowego z metody ujętej w PFU na metodę wykończenia odkrytym kruszywem – Aneks nr 2 2. Zmiany w trakcie rozpatrywania (czy jest formalna możliwość wprowadzenia ich do Kontraktu): Nr 5 – przyłącza dla nieruchomości – wycena w trakcie uzgodnienia z Wykonawcą. Nr 10 – odwodnienie obiektów mostowych – Wykonawca zaproponował zastosowanie rur z żywic poliestrowych GRP w zamian za przewidziane w PFU rur z żeliwa sferoidalnego – w trakcie uzgodnień z Wykonawcą. W przygotowaniu na wniosek Zamawiającego polecenie zmiany – rozbudowa odcinka drogi serwisowej W34 – zmiana zakresu robót, wycena ilości różnicowych. 3. Zmiany niekwalifikujące się zdaniem Inżyniera do wydania Polecenia Zmiany: Nr 6 – drogi serwisowe, Nr 7 – zmiany w specyfikacji DM.00.00.00, Nr 8 – Audyt BRD. Nr 9 - odwodnienie obiektów – zmiana materiału z żeliwa sferoidalnego na polipropylen PP

Moduł III Umowa usługowa 6. ZMIANY Tekstura drogowej nawierzchni betonowej w technologii odkrytego kruszywa

Moduł III Umowa usługowa 7. ZESTAWIENIE RYZYK Najbardziej aktualne istotne zagrożenia dla Kontraktu: 1. Realizacja harmonogramu w obszarze w zakresie zmiany TOR – wpływ na dotrzymanie terminu końcowego, 2. Niska wydajność dla realizacji podstawowych robót drogowych: podbudowa z chudego betonu, nawierzchnia z betonu cementowego - zagrożenie dla terminu ukończenia robót. 3. Bardzo duża ilość firm podwykonawczych, 4. Modyfikacje przez Wykonawcę przyjętych do realizacji projektów wykonawczych – wstrzymywanie bieżącego postępu robót, 5. Brak zgody wywłaszczonych właścicieli nieruchomości na prowadzenie robót budowlanych, ryzyko nie opuszczenia nieruchomości przewidzianych do rozbiórki przez ich obecnych właścicieli, 6. Uzyskanie zgody na czasowe zajęcia terenu ze strony osób prywatnych i koniecznością przeprowadzenia procedury w Urzędzie Wojewódzkim, 7. Procedura ponownego przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w ramach uzyskania pozwolenia na budowę. Ryzyko zostało zminimalizowane poprzez wydzielenie dodatkowych odcinka 3.4, dla którego jest konieczne przeprowadzenie powtórnej oceny OOŚ, 8. Różnice pomiędzy projektem budowlanym, a wykonawczym, które zostały zakwalifikowane przez Projektanta jako zmiany nieistotne. Problem może pojawić się na etapie uzyskiwania decyzji na użytkowanie, w momencie zanegowania przez Nadzór Budowlany różnic pomiędzy projektami jako nieistotnej zmiany. 14

Moduł III Umowa usługowa 8. PŁATNOŚCI Na dzień 3 lutego 2012 Inżynier zgodnie z klauzulą 14.6 wystawił Zamawiającemu 26 Przejściowych Świadectw Płatności na łączną kwotę 537 561 907,12 zł netto co stanowi zaawansowanie 37,92% w stosunku do wartości kontraktu. Łącznie według płatności zrealizowano: 87,76% płatności dla Działu Ogólnego, 99,94% płatności dla Działu Projektowego, 55,04% płatności dla Robót Mostowych, 26,35% płatności dla Robót Drogowych. 15

Moduł III Umowa usługowa 9. ROSZCZENIA Od chwili podpisania Umowy do Inżyniera wpłynęło 22 powiadomienia o Roszczeniu od Wykonawcy. Inżynier oddalił zgłoszone Roszczenia jako niezasadne na mocy Kontraktu zaprojektuj - zbuduj. Zamawiający w trybie WSK 2.5 przesłał do Wykonawcy 2 powiadomienia o roszczeniu. Roszczenie 1 – brak poziomu powstrzymywania dla barier Roszczenie 2 – brak oświadczenia o prawie do dysponowania terenem Roszczenie 3 – rozbieżności w decyzji środowiskowej Roszczenie 4 – poziom opłat za przejazd drogami ekspresowymi Roszczenie 5 – nieprzewidziany wzrost cen oleju napędowego Roszczenie 6 – konieczność przestawienia przez Wykonawcę pomnika na odcinku nr 1 Roszczenie 7 – brak dostępu do placu budowy w części dotyczącej wycinki drzew Roszczenie 8 – uniemożliwienie prowadzenia prac niewymagających Pozwolenia na Budowę Roszczenie 9 – Nowy Obiekt MD 62 Roszczenie 10 – Nowy Obiekt MD 57 Roszczenie 11 – opóźnienie w robotach rozbiórkowych Roszczenie 12 – warunki gruntowo – wodne – posadowienia obiektów Roszczenie 13, 14, 15, 16 – brak dostępu do Placu Budowy

Moduł III Umowa usługowa 9. ROSZCZENIA cd Roszczenie 17 – brak dostępu do Placu Budowy – bobry na terenie budowy Roszczenie 18 – niesprzyjające warunki klimatyczne Roszczenie 19 – opóźnienia Inżyniera w certyfikacji projektu Roszczenie 20 - wzrost cen paliw wywołany zamieszkami w krajach Afryki Północnej Roszczenie 21 – brak uzgodnienia specyfikacji na beton Roszczenie 22 – niesprzyjające warunki klimatyczne – ulewne deszcze w lipcu 2011 Roszczenie 23 – przebudowa sieci gazowej wysokiego ciśnienia Roszczenie 24 –brak dostępu do placu budowy na styku kontraktów Roszczenie 25 – opóźnienia we wdrażaniu organizacji projektu (projektu organizacji ruchu) 9.1. Określenia Inżyniera W związku z brakiem uzgodnień stanowisk Wykonawcy i Zamawiającego w zakresie realizacji obiektów MD 62 (roszczenie 9 z dnia 26.10.2011r.) oraz obiektu MD 57 (roszczenie 10 z dnia 31.10.2011r.), Inżynier - stosownie do Warunków Kontraktu 3.5 – wydał określenie dotyczące konieczności realizacji tych obiektów przez Wykonawcę w czasie trwania kontraktu.

Moduł III Umowa usługowa 9.2 Klasyfikacja roszczeń wg wytycznych Zamawiającego 9.3 Uzgodnienia Inżyniera w zakresie roszczeń Konsultacje z Zamawiającym 23 listopada 2011 Inżynier przeprowadził wstępne konsultacje z Zamawiającym w zakresie oceny przedłużenia kontraktu, szacowany okres przedłużenia 3-4 miesiące. Konsultacje z Wykonawcą W grudniu 2011 oraz w styczniu 2012 Inżynier przeprowadził 4 spotkania konsultacyjne z Wykonawcą – szacowany czas przedłużenia 3,5 miesiąca. Wykonawca w harmonogramie z dnia 07.03.2011r. przedstawił propozycję Daty Ukończenia Robót na dzień 06.12.2012 – wniosek o przedłużenie 5,5 miesiąca. Aktualnie w toku są konsultacje z Wykonawcą.

Moduł III Umowa usługowa 10. Informacje dodatkowe 10.1 Strona www Strona dla przedmiotowej inwestycji jest uruchomiona, aktualizowana i udostępniona pod poniższym adresem: http://s8.lodz.zaprojektuj-zbuduj.pl

10.2 Broszura informacyjna Moduł III Umowa usługowa 10.2 Broszura informacyjna

na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka Moduł III Projekt i rozbudowa drogi krajowej Nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka Od km 324+772 do km 386+000 Po zobaczeniu trendów i przekonaniu się, ile czasu zajmie realizacja środowiska wolnego od wypadków, czy nadal chcemy czekać? Czy chcemy dalej robić to samo w tym samym stopniu? Dziękujemy za uwagę. 21