Projekt współpracy partnerskiej dofinansowany z

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Advertisements

PREZENTACJA PROJEKTU GMINY MIEJSKIEJ NOWA RUDA
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego – inwestujemy w waszą przyszłość W a r s z t a t y Złożenie wniosku w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
realizowany przez Zespół Szkół Nr 2 w Zamościu Szkołę Podstawową Nr 7
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska - Rzeczpospolita Polska na lata Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Pozostała alokacja - ogólna charakterystyka projektów.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Galeria zdjęć projektu „Wielka historia i wielcy ludzie Wińska”
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa (Fundusz Małych Projektów.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
9 grudnia 2011 r.Szkoła Podstwowa nr 3 w Krośnie DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Człowiek jest nam bliski Fundacja Stań na nogi ul. Marysińska 40 lok A, Warszawa
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Realizacja programu rozwojowego
Tytuł projektu ``Moje miasto,mój region,moja ojczyzna,, Kulturowe, historyczne różnice i podobnieństwa w obszarze Karpat.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Realizacja Projektów Unijnych przez Gminę Polanka Wielka za Pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania „Stowarzyszenia Doliny Karpia” Odnowa i rozwój wsi oraz.
Zespół Szkolno – Przedszkolny w Spytkowicach
WIZYTA UPOWSZECHNIAJĄCA D a l i k ó w część 1 „N a s z a Droga do Projektu”
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
„Łęczna i Kowel – transgraniczne miasta dwóch tradycji i kultur” Unia Europejska Mikroprojekt pt. „Łęczna i Kowel – transgraniczne miasta dwóch tradycji.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Zapis prezentacji:

„Ja i Ty- czyli My – wspólnie bawimy się i uczymy poznając naszą kulturę i tradycję”

Projekt współpracy partnerskiej dofinansowany z środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia 2007- 2013

Dane projektowe Liderem projektu jest Gmina Mysłakowice/Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Łomnicy partnerem projektu Gmina Boxberg O.L. Całkowita wartość projektu wynosi 176.450,29 Euro (sto siedemdziesiąt sześć tysięcy czterysta pięćdziesiąt euro 29/100). Projekt rozpoczyna się oficjalnie 12.11.2011 a zakończy 30.09.2014.

Sytuacja wyjściowa dla projektu i potrzeba jego realizacji. Projekt powstał na bazie istniejącej już od 2009 roku współpracy obu Szkół Podstawowych z Boxberg O.L. i Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w Łomnicy, obejmującej swoimi działaniami 8 – 9 letnich uczniów oraz pracowników tych placówek

Grupy docelowe projektu Dzieci osiągające wiek 8-9 lat - w poszczególnych latach trwania projektu, Pracownicy pedagogiczni i niepedagogiczni szkół w Boxberg i Łomnicy, Pracownicy urzędów gmin w Boxberg/O.L. i Mysłakowice.

Grupy docelowe projektu Do grupy docelowej „biernej” w realizacji projektu zaliczyć można również rodziny uczniów biorących udział w projekcie po obu stronach granicy, którzy dzięki swoim dzieciom będą także poznawać oba obszary wsparcia.

Nowatorstwo projektu polega na: Udziale w realizacji projektu tak małych dzieci, czyli uczniów klas II i III Szkoły Podstawowej

Celem projektu jest: Intensyfikacja kontaktów między społecznościami lokalnymi obu gmin, Przełamanie barier kulturowych oraz językowych.

Celem projektu jest: Poznanie kultury i historii obu krajów a szczególnie partnerskich gmin. Poznanie dziedzictwa narodowego obu obszarów wsparcia.

Celem projektu jest: Przełamanie istniejących stereotypów myślowych. Stosowanie w życiu codziennym dobrych praktyk pracowniczych pozyskanych w ramach wymiany doświadczeń.

Projekt polega na: 1) organizacji transgranicznych spotkań społeczności obu gmin, poszerzających wiedzę obu stron na temat kultury, tradycji, historii i życia codziennego partnera projektu oraz wymianie wzajemnych doświadczeń

Projekt polega na: 2) udział uczniów we wspólnych warsztatach regionalnych, plastycznych, muzycznych, teatralnych ,sportowo – rekreacyjnych oraz fotograficzno – filmowych – przedstawiających tradycje i obrzędy ludowe charakterystyczne dla Saksonii i Dolnego Śląska.

Projekt polega na: 3) uczestniczeniu partnerów projektu we wspólnych prelekcjach i wycieczkach historyczno – kulturoznawczych po obu obszarach wsparcia.  

Opis przedmiotu projektu. W trakcie każdego roku szkolnego odbędą się dwa dwudniowe spotkania dzieci, po jednym w każdej z partnerskich gmin. Uczestnikami każdego spotkania będzie grupa 40 dzieci 8-9 letnich ze Szkoły w Łomnicy oraz 40 dzieci 8-9 letnich ze Szkoły w Boxberg wraz z 8 opiekunami (po 4 z obu szkół). Każde z dzieci biorące udział w projekcie będzie uczestnikiem czterech takich spotkań – najpierw będąc uczniem klasy 2 SP w PL/ 3 SP w DE, a następnie klasy 3 SP w PL/ 4 SP w DE.

Opis przedmiotu projektu. Program współpracy został podzielony na dwa spotkania tematyczne, pierwsze - „Wędrówki z duchami przeszłości – śladami naszych przodków”, realizowane będzie w latach szkolnych 2011/2012 oraz 2013/2014, a drugie – „Współczesne pogranicze- tradycja i codzienność” - w roku szkolnym 2012/2013. Podział ten podyktowany jest rotacyjnością uczniów. Każdy z uczestników projektu będzie brał udział w obu spotkaniach tematycznych.

Opis przedmiotu projektu. Organizacja całorocznych warsztatów teatralnych. Uczniowie każdej ze szkół przygotują spektakl teatralny będący w latach: 2011/2012 oraz 2013/2014- inscenizacją legendy lub podania historycznego związanego z ich regionem, a w 2012/2013 – scenkami rodzajowymi o tematyce ekologicznej. Samodzielnie przygotują również scenografię oraz stroje do swojego przedstawienia. Spektakle wystawione zostaną na corocznym spotkaniu w II kwartale roku kalendarzowego, czyli pod koniec danego roku szkolnego.

Opis przedmiotu projektu. Organizacja całorocznych warsztatów fotograficzno – filmowo – informatycznych. Podczas tych zajęć uczniowie będą gromadzić a następnie przekazywać drogą mailową swoim kolegom z partnerskiej szkoły informacje i artykuły na temat: W latach 2011/2012 oraz 2013/2014 - legend, podań oraz ciekawych miejsc historycznych w swoim regionie. W roku 2012/2013 – obrzędów i tradycji regionalnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na sposoby kultywowania ich w środowisku rodzinnym oraz szkolnym.

Opis przedmiotu projektu. Opracowanie kroniki projektu w wersji internetowej oraz papierowej, filmowanie przygotowywanych przez uczestników warsztatów teatralnych legend i podań związanych z ich regionem wsparcia w celu wykonania prezentacji multimedialnych i zaprezentowania ich na zakończenie projektu.

Planowane spotkania dorosłych partnerów projektu: 12.11.2012 – Konferencja rozpoczynająca projekt, Maj 2012 r. – jednodniowe spotkanie robocze w Boxberg, nt: charakterystyka problemów edukacyjnych naszych uczniów i ich przyczyn oraz „co my jako mieszkańcy małych gmin, mający wpływ na edukację naszych dzieci, możemy zrobić by spoglądały one szerzej w perspektywie czasowej na swoje otoczenie, środowisko naturalne– np. poprzez rekultywację terenów pokopalnianych.

Planowane spotkania dorosłych partnerów projektu: Sierpień 2012 r. zapraszamy na dwa dni do Gminy Mysłakowice - w trakcie zaplanowane są: wycieczki kulturoznawcze, spotkanie robocze dotyczące wniosków z monitorowania współpracy uczniów i ewentualnego wprowadzenia zmian. dyskusja panelowa na temat „ Na ile historia i tradycja kształtuje nas jako jednostki społeczne?”

Dziękuję za uwagę i zapraszam do wspólnej realizacji naszego projektu