Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
IDENTYFIKACJA LICENCJI NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO RZECZY
Advertisements

Piotr Grzegorz Woźniak Podsekretarz Stanu, Główny Geolog Kraju
Lublin, 5 lipca 2006 r..
1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Sześciolatek idzie do szkoły
Zmiany w ustawie z dnia 8 grudnia 2006 r. o finansowym wsparciu tworzenia lokali socjalnych, mieszkań chronionych, noclegowni i domów dla bezdomnych (Dz.
Szwajcarsko-Polski Program Współpracy
Prof. dr hab. Krystyna Szczepanowska – Kozłowska
Grzegorz P. Kubalski Związek Powiatów Polskich
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
w zakresie zasad dofinansowania z programów operacyjnych
Polityka społeczna m.st. Warszawy Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy 2011r.
Art. 8 pkt 6 i 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z późn. zm.)
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Prywatyzacja usług publicznych.
PROGRAMY WSPÓŁPRACY SAMORZĄDÓW Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw KONTROLE.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
GOSPODARKA ODPADAMI W ŚWIETLE AKTUALNEGO PRAWA POLSKIEGO I UE ORAZ PLANOWANE ZMIANY Beata B. Kłopotek Łódź, 14 grudnia 2007 r.
Gminne Zakłady Gospodarki Odpadami a ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zwana.
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
Ubezpieczenie wypadkowe
Warszawa 17 grudnia 2009 r. PROJEKT BUDŻETU NA 2010 ROK SESJA RADY MIASTA WYSTĄPIENIE PANI HANNY GRONKIEWICZ-WALTZ PREZYDENT MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY.
ARTUR WALASIK KATEDRA FINANSÓW - WYDZIAŁ FINANSÓW I UBEZPIECZEŃ AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO . KONTROLA ZARZĄDCZA ORAZ AUDYT W.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.
Środki pochodzące ze źródeł zagranicznych w wydatkach publicznych w spojrzeniu regionalnych izb obrachunkowych Małgorzata Kern Naczelnik Wydziału Informacji,
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
PRZEKSZTAŁCENIE SAMORZĄDOWEGO ZAKŁADU BUDŻETOWEGO W SPÓŁKĘ
Przygotowanie przewoźnika do zamówień publicznych w transporcie zbiorowym w najbliższym czasie 9 październik 2014 Kielce 1 PIGTSiS - Kielce r.
DOPUSZCZANIE DO EKSPLOATACJI POJAZDÓW KOLEJOWYCH W ASPEKCIE MODERNIZACJI TABORU KOLEJOWEGO Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Właściwość sądów administracyjnych
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Nazwa projektodawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Szczecinku Sp. z o.o. „Wzmocnienie potencjału transportowego Przedsiębiorstwa Komunikacji.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Prognoza wysokości stawek Spółki Tramwaje Śląskie S. A
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Prawo transportowe 5 Podmiot wewnętrzny.
Zakopane 25 października 2018
Zapis prezentacji:

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Umowa na usługi przewozowe na 20 lat - szansą dla rozwoju Spółki Grzegorz Madrjas Kierownik Działu Strategii i Rozwoju Cecylia Radziewicz Szef Biura Zarządu Spółki

Tramwaje Warszawskie w liczbach pasażerów / miesiąc wagonów w tym przegubowych niskopodłogowych tory w ruchu liniowym (toru pojedynczego) tory służbowe (toru pojedynczego) wydzielone torowiska średnia odległość międzyprzystankowa średnia prędkość komunikacyjna 21.4 M 874 (45) 246 km + 34 km ~>80% 447m 18.5 km/h 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie w liczbach podstacji trakcyjnych w eksploatacji podstacji trakcyjnych w projektowaniu moc zainstalowana podstacji roczna wielkość pracy przewozowej zatrudnienie w tym motorniczych 41 3 128 MW 52,5 M ~ 3500 ~ 1400 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie w latach Tramwaj konny - rok 1881, Elektryfikacja – 26 III 1908 r., Wydzielenie Tramwajów Warszawskich jako samodzielnego podmiotu (przewozy i infrastruktura) – luty 1994 r. Przekształcenie Tramwajów Warszawskich z zakładu budżetowego w spółkę kapitałową z o.o. na mocy ustawy z dnia 15 marca 2002 roku o ustroju m. st. Warszawy, z dniem 1 stycznia 2003r. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie w prawie Art. 21 ustawy z dnia 15 marca 2002r. o ustroju m.st. Warszawy (Dz.U.Nr41, poz.361 ze zm.). Zakłady budżetowe , w tym TW, uległy z mocy prawa przekształceniu w jednoosobowe sp. z o.o. m.st. Warszawy Rozdział 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 roku o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997r.Nr 9, poz. 43 ze zm.),. Zarządzenie wykonawcze Nr48/2002 Prezydenta m. st. W-wy z 30 grudnia 2002r. w sprawie przekształcenia TW w spółkę kapitałową wraz z załącznikami - Akt Przekształcenia i Akt Założycielski Spółki. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Istniejąca sieć tramwajowa 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Trasy do modernizacji do r. 2013 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Modernizacja tras Torowiska, sieć, zasilanie Priorytety w ruchu Przystanki Informacja pasażerska Wymiana taboru 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Torowiska 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Przystanki 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Zadaszenia 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Wymiana taboru 2010 – 2013 (186 tramwajów 120Na) 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. Budowa nowych tras 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Dlaczego umowa wieloletnia? Dynamiczny rozwój Spółki zapisany w Strategicznym Planie Rozwoju do 2027r. wymagający wsparcia ze źródeł zewnętrznych – około 2mld zł, Wymagania stawiane przez kredytodawców przy ocenie zdolności kredytowej Spółki. Stałe, długoletnie przychody Spółki (20 lat), Wsparcie starań Zarządu Spółki przez Radę Nadzorczą we władzach miasta o zawarcie długoletniego kontraktu na świadczenie usług przewozowych (październik 2005 rok), a następnie także organizatora (ZTM) i właściciela Spółki. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Uchwała Nr XXVI/860/2008 z 3 marca 2008r. Rady Warszawy Zgoda na świadczenie usług przewozowych tramwajowych w W-wie przez 20 lat z określeniem maksymalnych kwot zobowiązania finansowego na poszczególne lata, Ustanowienie klauzul umożliwiających zmianę poszczególnych kwot (obniżanie lub ich podwyższanie), Warunek: przeprowadzenie audytu przez niezależnego audytora dla wykazania, że wynagrodzenie za usługi nie stanowi niedozwolonej pomocy publicznej. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Uchwała Nr XXVI/860/2008 z 3 marca 2008r. Rady Warszawy Wysokość kwot, o których mowa w ust. 1, może być w każdym roku odpowiednio obniżona, w przypadku braku realizacji zaplanowanych zadań modernizacyjnych, wymiany taboru lub planowanej pracy przewozowej w danym okresie (§ 1 .3). Możliwość podwyższenia ww. kwot tylko za zgodą Rady Warszawy w razie wystąpienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia, które w istotnym stopniu spowoduję wzrost kosztów świadczenia usług (§1. 2) . 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. 3 lata prac. Dlaczego? Umowa podpisana 6 VIII 2008 r. Niesprzyjający stan prawny i warunki dużej niepewności prawnej samorządu terytorialnego trwające do dziś, Nie przyjęcie dotychczas przez Parlament RP zmian Prawa zamówień publicznych, wbrew stanowisku Prezesa UZP, Stanowisko Prezesa UZP przedstawione w Senacie w sierpniu 2008 roku w tej sprawie 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Stanowisko Prezesa UZP „Orzecznictwo ETS wskazuje, że jeśli dany samorząd terytorialny powołuje spółkę, nad którą sprawuje pełną kontrolę (100% udziałów), spółkę która została powołana do realizacji zadań własnych samorządu terytorialnego, spółkę, która ogranicza działalność do realizacji tych zadań, to nie ma zagrożenia dla konkurencyjności rynku. W sytuacji gdy gmina... chce samodzielnie realizować zadanie własne... ETS uznał, że taką spółkę, mimo posiadania odrębnej osobowości prawnej, należy traktować w rzeczywistości tak samo jak własną jednostkę organizacyjną. Takie wyłączenie jest stosowane praktycznie we wszystkich krajach UE, nie jest natomiast przewidziane w naszej ustawie.” 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Przezwyciężone problemy prawne Zasięgnięcie opinii kilku pierwszorzędnych kancelarii prawnych, Korzystanie z orzecznictwa ETS, NSA, WSA (sprawy: C-1-7/98 Tecal, C-26/03 Stadt Halle, C-458/03 Paking Brixen, C-280/00 Altmark Trans GmbH, wyrok NSA z 11 .08.2005r IIGSK105/05), Uzyskanie stanowisk MF (pisma z dnia 9 czerwca i 7 lipca 2006r.) dot. możliwości zawarcia umów długoterminowych przez samorząd gminny, Skorzystanie z projektu wytycznych MRR w zakresie zasad dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w lokalnym transporcie zbiorowym. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Charakterystyka umowy Źródłem powstania obowiązku świadczenia usług przewozowych przez Spółkę jest akt o charakterze władczym (art. 21 ustawy warszawskiej, 4 rozdział ust. o gosp. kom., zarządzenie Prezydenta m. st. W-wy + Akt Przekształcenia i Założycielski), Spółka realizuje nałożone w trybie władczym zadanie własne gminy w zakresie komunikacji tramwajowej (art. 7 ust. 1pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym), Źródłem zobowiązania nie jest umowa obligacyjna, ale akt władczy, wobec tego nie powstał obowiązek stosowania Prawa zamówień publicznych oraz notyfikacji do Komisji Europejskiej, Umowa z dnia 6 sierpnia br. jest umową wykonawczą. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Charakterystyka umowy (2) Zawiera postanowienia konieczne z punktu widzenia obu Rozporządzeń UE : 1191/69 i 1370/2007, Zawiera warunki i zasady realizacji usług przewozowych istniejących w dacie jej zawarcia jak i planowanych w okresie 20 lat jej obowiązywania (wykaz typów taboru, wozów w ruchu, linii tramwajowych istniejących i planowanych), odwołująca się w preambule do aktów władczych, będących źródłem zobowiązania, Ustala najważniejsze obowiązki Stron, w tym np. obowiązek Spółki corocznego audytu przez niezależnego audytora zbadania czy wynagrodzenie nie przekracza kosztów zleconych usług plus rozsądny zysk i jest zgodny z przepisami dot. pomocy publicznej dla przedsiębiorców. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Charakterystyka umowy (3) Ustala zasady organizacji przewozów, oceny jakości świadczonych usług, odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte ich wykonanie, Określa przychody i koszty Spółki, wielkości zadań przewozowych oraz przyczyny i sposób zmniejszania wynagrodzenia, Przewiduje sposób rozwiązywania sporów jak i przypadki oraz procedury rozwiązania Umowy, mające zapewnić Stronom poczucie stabilności, a przede wszystkim stanowić podstawę do sfinansowania programu inwestycyjnego. W całości objęta jest klauzulą tajemnicy przedsiębiorcy. 25 XI 2009 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Dziękuję za uwagę! gmadrjas@tw.waw.pl