MODUŁY NA STUDIACH LICENCJACKICH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta dla doktorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
Program spotkania 13.X.2009 Wstępne sprawozdanie z tegorocznej rekrutacji – M. Patrzykont 2. Otwarta rekrutacja wielokierunkowa – projekt nowej formuły.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
PRACE LICENCJACKIE 2009/10 I PROGRAM III ROKU STUDIÓW LICENCJACKICH 2009/10 Uchwała Rady Instytutu Socjologii z 6 stycznia 2009 Uwaga: stosuje się tylko.
MODUŁY ANTE PORTAS INFORMACJA DLA II ROKU 2009/10 na spotkanie 6 listopada 2009 r.
Kto ?Co? Kiedy? Wybory przedmiotów fakultatywnych na rok akademicki 2011_12.
Semestr 6 Semestr 7 Semestr 8 i 9 Semestr 10.
Projektowanie programów studiów
Prowadzenie dokumentacji
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2012/13.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Instrukcja USOS Przedmioty obieralne i językowe wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Prace dyplomowe studentów
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Na podstawie interpretacji MNiSW z dnia
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Definiowanie wymagań USOS. Dlaczego ważne jest precyzyjne definiowanie wymagań w USOS? Wymagania są odzwierciedleniem programu studiów. Przyczynia się
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biotechnologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Filologia germańska I rok II stopien 2015/2016. Informacje podstawowe Filologia germańska jest kierunkiem, w ramach którego uruchomione zostały następujące.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
1. Podział na grupy 2. Wybór starostów poszczególnych grup (zostają po spotkaniu w celu wybrania starosty roku) 3. Założenie konta mailowego dla roku.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
UKSW, 3 grudnia 2009 r. Zasady studiowania w ramach Programu MOST - warsztaty dla pracowników dziekanatów.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Kształcenie września 2018.
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Teatr w Afryce, Afryka w t eatrze
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

MODUŁY NA STUDIACH LICENCJACKICH Uchwała Rady Instytutu Socjologii UW z 3 marca 2009 r. Dotyczy roczników rozpoczynających studia w roku 2008/09 Wprowadzenie zaprezentowanego modelu: semestr letni 2009/10 (czyli od 4 semestru studiów rocznika 2008/09) 24 marca 2017 PROJEKT

Wersja na marcową Radę Instytutu LICENCJAT Podstawowe założenia Studia licencjackie (pierwszego stopnia) od II semestru 2009/10 (IV semestr studiów aktualnego I roku) uruchamiamy PONADZAKŁADOWE moduły tematyczne Student może podjąć decyzję o wyborze ITS zamiast modułu (warunek: średnia z pierwszego roku mieszcząca się w górnych 15% wyników dla danego roku). Wiąże się to z koniecznością znalezienia opiekuna naukowego i opracowania planu studiów. Wybierając ITS student rezygnuje z uczestnictwa w module (z ITS na moduł wrócić nie można) Zgody na wybór ITS udziela dyrektor ds. dydaktycznych na podstawie opinii opiekuna naukowego i wyliczonej przez sekretariat średniej ocen. Wyrażając zgodę, dyrektor zatwierdza plan studiów w ramach ITS (na IV semestr, potem na cały III rok). 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Podstawowe założenia cd. LICENCJAT Podstawowe założenia cd. Dwa tryby studiowania (od IV semestru): moduły i ITS (warunek: średnia mieszcząca się w górnych 15% wyników z pierwszego roku studiów) Wybór trybu studiów i modułu następuje do 10 listopada na II roku studiów Moduł można zmienić do końca drugiego tygodnia IV semestru Po IV semestrze można przejść z modułu na ITS (warunek: średnia z drugiego roku mieszcząca się w górnych 15% wyników dla drugiego roku, zaliczenie roku w czerwcu). Z ITS na moduł nie można przejść. 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Podstawowe założenia – organizacja studiów LICENCJAT Podstawowe założenia – organizacja studiów Wszystkie zajęcia podzielone na adresowane do studiów licencjackich albo magisterskich Studenci nie mogą zaliczać zajęć dla innego stopnia studiów (wyjątek wymaga zgody dyrektora) Brak możliwości zaliczania na studiach licencjackich fakultetów na poczet studiów magisterskich (koniec licencjatu zeruje ewentualną nadwyżkę ECTS) 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Studia licencjackie – generalny podział zajęć LICENCJAT Studia licencjackie – generalny podział zajęć OBOWIĄZKOWE (zgodnie z programem studiów, np. KTS, Antropologia, Statystyka, WF itp.) „FAKULTATYWNE” Należące do co najmniej jednego modułu tematycznego Zajęcia kierunkowe (obowiązkowe) w ramach modułu Zajęcia dowolne (do wyboru) w ramach modułu Nie należące do żadnego modułu tematycznego nie więcej niż 20% zajęć fakultatywnych dla studiów I stopnia ogółem; w tej puli mieszczą się m. in. zajęcia ze statystyki II, matematyki dyskretnej, dodatkowe zajęcia z SPSS i Atlas (warsztatowe zajęcia metodologiczne), dzięki czemu wszyscy studenci mają równe szanse dostania się na nie. 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Wersja na marcową Radę Instytutu LICENCJAT MODUŁY TEMATYCZNE Zajęcia przypisane do jednego modułu będą odpowiednio oznaczone w informatorze i w USOS Ukończenie studiów w ramach modułu dokumentowane jest suplementem do dyplomu (wykaz ukończonych przedmiotów z adnotacją o nazwie modułu) Student studiujący w ramach modułu ma pierwszeństwo wstępu na zajęcia przypisane do danego modułu 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Wersja na marcową Radę Instytutu LICENCJAT Studia w ramach modułu W ramach modułu student musi zaliczyć (od IV do VI semestru): wszystkie socjologie szczegółowe przypisane do modułu (łącznie 4 wykłady w module po 30 godz. w tym: dwa kierunkowe wykłady wprowadzające zakończone egzaminem (egzamin - 4 ECTS) dwa wykłady zakończone zaliczeniem na ocenę (zaliczenie – 3 ECTS) seminarium badawcze przypisane do modułu (60 godz., do wyboru z oferty modułu – w założeniu min. 2 seminaria na moduł) seminarium licencjackie przypisane do modułu (60 godz. do wyboru z oferty modułu – w założeniu min. 2 seminaria) pięć przedmiotów dowolnych (5 fakultetów semestralnych lub np. dwa roczne i jeden semestralny w ramach modułu) cztery przedmioty dowolne (spoza modułu, w tym OG) 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Wersja na marcową Radę Instytutu Struktura modułu* Rodzaj zajęć Obowiązek zaliczenia przez studenta: Liczba oferowanych zajęć danego rodzaju (min.) w module Kierunkowe (obowiązkowe) w module: 6  8 w tym: Socjologie szczegółowe (wykłady 30 godzin) 4 Seminarium badawcze 1 2 Seminarium licencjackie Dowolne w module 5 10  Łącznie zajęć w jednym module 11 18   Łącznie zajęć w 4 modułach 72 Obecnie (sem. letni 2008/9) wszystkich fakultetów (dla obu typów studiów)  118 (zgłoszonych; w sem. zimowym zgłoszonych 131) Dla celów wyliczenia liczby potrzebnych zajęć przyjęto 120 studentów na roku i 4 moduły, zał. równego rozkładu studentów 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

POZA modułem (w tym z innego modułu i 9 ECTS OG) Struktura modułu dla studenta ROK SEM KIERUNKOWE W module # Godzin ECTS DOWOLNE W module POZA modułem (w tym z innego modułu i 9 ECTS OG) II 4 Socjologia szczegółowa 1 1 30 Socjologia szczegółowa 2 Seminarium badawcze 1/2 III 5 2/2 7 Przedmiot dowolny 3 Fakultatywny Socjologia szczegółowa 3 Seminarium licencjackie 6 Socjologia szczegółowa 4 11 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Wersja na marcową Radę Instytutu Praca licencjacka Student studiujący w ramach modułu przygotowuje pracę na seminarium licencjackim w ramach modułu. Praca może być oparta na innej pracy pisemnej przygotowanej poprzednio przez studenta w czasie studiów . Student studiujący w ramach ITS może wskazać jako seminarium licencjackie dowolny przedmiot (za zgodą opiekuna i dyrektora). 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Wersja na marcową Radę Instytutu LICENCJAT KOORDYNATOR MODUŁU Koordynuje tworzenie oferty modułu Monitoruje zawartość modułu (zgłasza Dyrekcji potrzebę poprowadzenia zajęć na dany temat, sugeruje prowadzących, sygnalizuje problemy z obsadą zajęć kierunkowych w module) Ma dostęp do listy studentów zapisanych do modułu (zapisy prowadzi Sekretariat) Jest członkiem Komisji dydaktycznej Zatwierdza zaliczenie modułu 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Moduły tematyczne na studiach licencjackich LICENCJAT Moduły tematyczne na studiach licencjackich Konieczność ograniczenia liczby modułów: względy organizacyjne – konieczność zapewnienia odpowiedniej liczby zajęć względy merytoryczne – potrzeba ukierunkowania studentów, dostarczenia generalnej wiedzy na poziomie podstawowym – licencjatu (wytyczne ministerialne) Uchwalone przez Radę moduły: Sprawy publiczne, problemy społeczne, lokalność, NGO (koordynator: Paweł Poławski) Zróżnicowanie kulturowe współczesnego świata (koordynator: Aleksandra Grzymała-Kazłowska) Polityka i demokracja (koordynator: Przemysław Sadura) Marketing, media, komunikacja (koordynator: Sławomir Mandes) 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu

Wersja na marcową Radę Instytutu MODUŁY W ROKU 2009/10 W roku 2009/10 dla każdego modułu ruszą tylko dwie socjologie szczegółowe (tak wynika z planu zajęć) oraz pierwszy semestr seminariów badawczych Koordynatorzy i komisja dydaktyczna ustalą i przedstawią Radzie do końca bieżącego roku akademickiego proponowany rozkład zajęć w modułach na rok 2009/10 (koncepcję modułów) w oparciu o tegoroczną ofertę i sformułują wskazówki i sugestie odnośnie składania zgłoszeń zajęć na rok 2010/11 24 marca 2017 Wersja na marcową Radę Instytutu