Projekt Mam szansę zaistnieć w dorosłym życiu realizowany jest w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Zawadzkiem od 1 września 2008 roku do 30 czerwca 2009 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Droga do sukcesu Projekt Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt Mam szansę zaistnieć w dorosłym życiu realizowany jest w Publicznym Gimnazjum nr 1 w Zawadzkiem od 1 września 2008 roku do 30 czerwca 2009 roku. Obejmuje on 9 zadań. W zajęciach zorganizowanych w ramach projektu uczestniczy 160 uczniów.

C E L E PROJEKTU C E L E PROJEKTU : dostosowanie kompetencji przyszłych absolwentów do potrzeb rynku pracy i wspieranie uczniów w świadomych i właściwych wyborach dotyczących swej przyszłości; wzmocnienie atrakcyjności zajęć oraz poszerzenie oferty edukacyjnej; zwiększenie efektywności nauczania kompetencji kluczowych z punktu widzenia dalszej ścieżki edukacyjnej i potrzeb rynku pracy w szczególności z zakresu nauk matematyczno-przyrodniczych, kompetencji lingwistycznych, ICT, przedsiębiorczości, unikania marginalizacji spowodowanej słabszymi wynikami w nauce i mniejszymi możliwościami intelektualnymi niektórych uczniów, wyrównywanie dysproporcji w trakcie procesu kształcenia;

kształtowanie postawy przedsiębiorczej, aktywnego i zarazem krytycznego myślenia; większe zainteresowanie ochroną środowiska; rozwój społeczeństwa informacyjnego; doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem obcym w celu samodzielnego i efektywnego poruszania się po rodzimym rynku pracy. wyrównywanie szans edukacyjnych; przeciwdziałanie zjawiskom patologii społecznej; dostosowanie treści i sposobów nauczania do możliwości ucznia; poprawa efektywności nauczania; poprawa efektywności systemu kształcenia, doskonalenia oraz zatrudniania nauczycieli osiąganie wyższych wyników z egzaminu gimnazjalnego, zwiększenie liczby promowanych uczniów oraz uczniów o wysokich kompetencjach kluczowych

ZADANIA PROJEKTU: Zadanie 4: Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki liczba uczestników: 36 ilość grup: 3 gr. I – uczniowie klas I gr. II – uczniowie klas II gr. III – uczniowie klas III opis grupy: uczniowie z największymi brakami programowymi cel zajęć: wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w procesie kształcenia podjęte działania: - zajęcia wyrównujące braki programowe; -Jesienne i Wiosenne Potyczki Matematyczne. -Uczestniczący w nich uczniowie mieli szansę zdobyć czołowe - miejsca i otrzymać nagrodę. Stali się najlepszymi w grupie.

Zadanie 5: Zajęcia socjoterapeutyczne liczba uczestników: 22 ilość grup: 2 gr. I – uczniowie klas II gr. II – uczniowie klas III opis grupy: uczniowie sprawiający problemy wychowawcze i pochodzący z rodzin dysfunkcyjnych cel zajęć: - integracja i budowanie zaufania w grupie; - pomoc w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych; - rozwiązywanie konfliktów; -wzmocnienie poczucia własnej wartości, asertywności - i twórczego myślenia. podjęte działania: -zajęcia prowadzone metodą warsztatów, pracy w grupach, - twórczego wyrażania siebie w pracach plastycznych; - zajęcia na lodowisku, kręgielni; - wyjazdy do kina.

Zadanie 6: Zajęcia z matematyki z zastosowaniem technologii informacyjnej liczba uczestników: 13 ilość grup: 1 opis grupy: uczniowie klas I cel zajęć: - zwiększenie zainteresowania uczniów matematyką; - poprawa wyników egzaminu gimnazjalnego. podjęte działania: - zajęcia z wykorzystaniem programu Cabri; - tworzenie plików w w/w programie; -wykorzystanie materiałów do poszerzania wiadomości - i umiejętności matematycznych; -formułowanie, analizowanie i rozwiązywanie problemów - matematycznych przy pomocy technologii informacyjnej.

Zadanie 7: Koło ekologiczno-biologiczne liczba uczestników: 15 ilość grup: 1 opis grupy: uczniowie klas I-III gimnazjum cel zajęć: - poznanie przyrody Zawadzkiego; - uwrażliwienie młodzieży na piękno przyrody; - ochrona środowiska naturalnego. podjęte działania: - zajęcia na terenie szkoły; - zajęcia w plenerze pomocne w wykonaniu zielników przyrody; - warsztaty w zespole przyrodniczo-krajobrazowym Pod dębami oraz na Kociej Górze służące wypracowaniu materiałów dotyczących form ochrony przyrody w Zawadzkiem; -inscenizacje teatralne z okazji Światowego Dnia Ziemi; -przeprowadzenie badań zanieczyszczeń pyłowych -w różnych miejscach Zawadzkiego i opracowanie -planu naprawczego usunięcia tych zanieczyszczeń.

Zadanie 8: Zajęcia polonistyczne z zastosowaniem ICT liczba uczestników: 17 ilość grup: 1 opis grupy: uczniowie klas I-III gimnazjum cel zajęć: -stworzenie sprzyjającego klimatu, w którym uczeń - podnosi poziom akceptacji siebie i otoczenia; - zdobywanie wiedzy o teatrze, filharmonii, muzeum, operze, kinie; -poznanie kompozycji publicystycznych form wypowiedzi, - min.: reportażu, sprawozdania, wywiadu, eseju, recenzji. - poznanie tajników prasy. podjęte działania: - zajęcia w pracowni informatycznej: wypracowanie materiałów do gazetki szkolnej Kuriera Łobuzów; wykonanie różnorodnych prezentacji multimedialnych na temat opery, kina, teatru, filmu, muzeum, filharmonii; wykonywanie prac plastycznych: plakatów na temat Kultura w życiu codziennym - grupowe wyjazdy na wybrane spektakle teatralne, musical; -udział w konkursach: Wiedzy o Teatrze, Kinie i Operze;

Zadanie 9 i 10: Dodatkowe zajęcia z języka angielskiego i niemieckiego liczba uczestników: 32 ilość grup: 3 opis grupy: uczniowie klas I-III gimnazjum cel zajęć: usprawnianie podstawowych umiejętności językowych takich jak: mówienie, czytanie, pisanie. podjęte działania: -zajęcia na terenie szkoły usprawniające umiejętności -z zakresu języka angielskiego i niemieckiego; -warsztaty językowe prowadzone przez Anglika -w Szkole Językowej International House w Opolu.

Kliknij, aby obejrzeć film

Zadanie 11: Zajęcia z przedsiębiorczości liczba uczestników: 10 ilość grup: 1 opis grupy: uczniowie klas III gimnazjum cel zajęć: - poznanie form działalności gospodarczej; -poznanie prawa konsumenta, zasad funkcjonowania -giełdy, rodzajów podatków bezpośrednich i pośrednich; -poznanie formalności towarzyszących zakładaniu -własnej firmy, ofert banków skierowanych do młodzieży; -kształtowanie umiejętności szacowania ryzyka -związanego z kredytem czy pożyczką; podjęte działania: - zajęcia problemowe na terenie szkoły; -spotkanie z przedsiębiorcą lokalnym, pracownikami -urzędu miejskiego; -spotkanie z pracownikami Banku Spółdzielczego -w Zawadzkiem, poznanie oferty rynku finansowego -skierowanego do młodzieży oraz zasad funkcjonowania banków.

Kliknij, aby obejrzeć film

Zadanie 12: Doradztwo zawodowe liczba uczestników: 10 ilość grup: 1 opis grupy: uczniowie klas III gimnazjum cel zajęć: -poznanie własnych umiejętności, predyspozycji -zawodowych, mocnych i słabych stron; - ćwiczenie umiejętności pisania cv i listów motywacyjnych; -poznanie wymagań (kryteriów rekrutacyjnych) - szkół ponadgimnazjalnych w regionie; - analiza cech grup zawodów; - porównywanie rodzajów zatrudnienia; -zapoznanie z ofertami pracy dostępnymi w lokalnych mediach -- spotkania z przedstawicielami szkół ponadgimanzjalnych; - spotkanie z doradcą zawodowym; -wizyta w Banku Spółdzielczym w Zawadzkiem, -wysłuchanie wykładu nt. Jak zostać bankowcem? -wyjazd do Kędzierzyna Koźla w celu poznania oferty - szkół ponadgimanzjalnych i Centrum Kształcenia Ustawicznego.

zdobycie umiejętności pisania, redagowania, organizowania pracy; usprawnienie umiejętności matematycznych oraz językowych (swobodne porozumiewanie się w języku angielskim i niemieckim); wzrost umiejętności posługiwania się językiem ojczystym; wzrost poczucia wartości uczniów, których do tej pory spotykały niepowodzenia; nabycie umiejętności komunikacyjnych oraz sprawności w zakresie technologii informacyjnej; wiara w siebie oraz w możliwość osiągania sukcesów; odnoszenie lepszych wyników w nauce; Osiągnięcie wyższych wyników z egzaminu gimnazjalnego

Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego 2009 r. przeprowadzonego w lutym 2009 roku język niemiecki (max 50 pkt.) Średni wynik szkoły 30,1 pkt. Średni wynik w wojew ó dztwie 26,8 pkt. Średni wynik w kraju 25,7 pkt. język angielski (max 50 pkt.) Średni wynik szkoły 31,3 pkt. Średni wynik w wojew ó dztwie 30,1 pkt. Średni wynik w kraju 29,7 pkt. część matematyczno – przyrodnicza (max 50 pkt.) Średni wynik szkoły 24,5 pkt. Średni wynik w wojew ó dztwie 24 pkt. Średni wynik w kraju 24 pkt.

Wyniki E-testu - próbnego egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego drogą elektroniczną 2 kwietnia 2009 część humanistyczna (max 50 pkt.) Średni wynik szkoły 37 pkt. Średni wynik w kraju 33 pkt. język niemiecki (max 50 pkt.) Średni wynik szkoły 29 pkt. Średni wynik w kraju 25 pkt. część matematyczno – przyrodnicza (max 50 pkt.) Średni wynik szkoły 35 pkt. Średni wynik w kraju 30 pkt. język angielski (max 50 pkt.) Średni wynik szkoły 36 pkt. Średni wynik w kraju 29 pkt.